Ухвала
від 22.04.2014 по справі 820/496/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2014 р.Справа № 820/496/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Калиновського В.А.

Суддів: Бегунца А.О. , Бенедик А.П.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.03.2014р. по справі № 820/496/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС"

до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просив суд скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області від 18 грудня 2013 року №0001422202 та №0001402202.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 12.03.2014 року зазначений адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті постанови, норм матеріального права, а саме: приписів ст.ст. 138, 198 Податкового кодексу України, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

В судове засідання апеляційної інстанції сторони не прибули, були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Враховуючи неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС", пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набув правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з ідентифікаційним кодом 32869251.(а.с.77-79).

На обліку як платник податків підприємство перебуває у ДПІ у Московському районі м. Харкова Харківської області ДПС.

05.12.2013 року на підставі направлень від 07.11.2013 року №388, №389, №390, №391, № 392, №393, №394, виданих Державною податковою інспекцією у Московському районі м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, згідно із ст.20, ст.77 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI ДПІ проведена планова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС", код ЄДРПОУ 32869251.

Результати перевірки оформлені актом №1009/20-34-22-01-05/32869251 від 05.17.2013 року. (т.2 а.113-166).

В акті документальної планової виїзної перевірки викладено висновки про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" норм Податкового кодексу України, зокрема п.198.3 ст.198, п.138.1 ст.138 Податкового кодексу України.

Згадані вище висновки слугували підставою для прийняття 18.12.2013 року ДПІ у Московському районі м. Харкова Харківської області ДПС спірних податкових повідомлень - рішень:

- №0001422202, яким ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 94395,00грн., у тому числі 75516,00грн. - за основним платежем та 18879,00грн. - штрафними (фінансовими) санкціями (т.2 а.с.111);

- №0001402202, яким ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 89900,00грн., у тому числі 71920,00грн. - за основним платежем та 17980,00грн. - штрафними (фінансовими) санкціями. (т.2 а.с.112).

Позивач не погодився з даними податковими повідомленнями-рішеннями та оскаржив їх до суду.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що встановлені судом фактичні обставини об'єктивно засвідчують здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також правомірність віднесення позивачем до складу валових витрат та податкового кредиту суми витрат на оплату вартості отриманих робіт/ послуг, відповідно до первинних документів та за податковими накладними, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин. Належних та допустимих доказів порушення позивачем п. 138.1 ст. 138 та п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, відповідачем за правилами, встановленими ч.2 ст.71 КАС України, не надано.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема порядок їх адміністрування, права та обов'язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України, Кодекс).

Так, підпунктом 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 зазначеного Кодексу встановлено, що витратами є сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються, зокрема, із витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті. Витрати операційної діяльності, у відповідності з пп. 138.1.1 п. 138 згаданої статті, окрім іншого, включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.

Відповідно до п.п. 138.6, 138.8 ст. 138 ПК України собівартість придбаних та реалізованих товарів формується відповідно до ціни їх придбання з урахуванням ввізного мита і витрат на доставку та доведення до стану, придатного для продажу. Собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).

Витрати, які не враховуються платником податку при визначенні оподатковуваного прибутку, встановлені статтею 139 Кодексу.

У відповідності з п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Податковим кредитом, згідно пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України є сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктами 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає, зокрема, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг. Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за встановленою ставкою протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням чи виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку або придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями та іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Отже, виходячи із системного аналізу вказаних норм, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток та податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість, мають бути підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. Виникнення у платника податку права на податковий кредит та витрати не ставиться у залежність від дотримання вимог податкового законодавства і сплатою податку до бюджету іншими суб'єктами господарювання. Зокрема, платник податку не може нести відповідальність за неподання контрагентом обов'язкових звітів про свою господарську діяльність, а також за інші порушення законодавства.

Водночас, за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі, якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку, відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток та до складу податкового кредиту для цілей оподаткування податком на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Тобто, для підтвердження даних податкового обліку платника податку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Господарською операцією, згідно зі ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Також, вказана вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків, як обов'язкова ознака господарської операції, кореспондує і з нормами Податкового кодексу України. При цьому, сама собою відсутність окремих документів (сертифікатів, дозволів і т.п.), а так само помилки у їх оформленні, не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце.

Судом встановлено, що між позивачем та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» був укладений ряд договорів підряду, відповідно до яких позивач зобов'язується виконати роботи з реконструкції спортивних майданчиків на території шкіл та гімназій міста Харкова.

Так, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладено договори будівельного підряду №19/06 від 29.06.2012 року, №20/06 від 29.06.2012 року та №21/06 від 02.07.2012 року, відповідно до яких замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території ЗОШ I-III ступенів №160 за адресою: м. Харків, вул.Танкопія,1, відповідно до умов цих договорів та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установлений договором строк, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. (т.1 а.с.37-42, 69-73, 95-99).

Виконання вищевказаних договорів, підтверджується виписаними Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними: №1 від 08.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 149043,01грн., №8 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 63875,58грн., №13 від 09.08.2012 року на загальну суму з ПДВ 123512,65грн., №7 від 06.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 52933,99грн., №11 від 29.08.2012 року на загальну суму з ПДВ 195926,46грн., №10 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 83968,48грн.(т.3 а.с.175, 177, 180, 182, 184, 186).

Реальність виконання вказаних договорів підтверджується актами приймання передачі будівельних майданчиків від 10.07.2012 року та від 02.07.2012 року (т.1 а.с.45, 76, 102), актами прийому виконаних робіт №1 за серпень 2012 року та за вересень 2012 року (т.1 а.с.61-64, 88-90, 115-117), локальним кошторисом станом на 21.05.2012 року на загальну суму 226473,00грн., на суму 147009,00грн. та на загальну суму 166887,00грн. (т.1 а.с.50-53, 80-82. 106-108), підсумковими відомостями ресурсів станом на 21.05.2012 року (т.1 а.с.56-57, 67-68, 85, 111-112, 118-120).

Також, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладені договори будівельного підряду №13/06 від 29.06.2012 року, №14/06 від 29.06.2012 року, №15/06 від 29.06.2012 року, відповідно до яких: замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території ЗОШ I-III ступенів №68 за адресою: м.Харків, вул.Зернова, 12-А, відповідно до умов договорів та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установлений договором строк, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. (т.1 а.с.148-153, 174-178, 198-202).

Виконання договорів підтверджується виписаними Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними: №6 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 195944,13грн., №11 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 83976,05грн., №5 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 26614,98грн., №6 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 11406,42грн., №3 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 124272,29грн., №5 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 53259,55грн.(т.3 а.с.197, 199, 201, 203, 205, 207).

Реальність виконання вказаних договорів підтверджується актами приймання передачі будівельних майданчиків від 29.06.2012 року, від 01.07.2012 року (т.1 а.с.156, 181, 205), локальним кошторисом (т.1 а.с. 160-162, 184-185, 209-211), підсумковими відомостями (т.1 а.с.165, 188-189, 214-215), актами прийому виконаних робіт за вересень 2012 року (т.1 а.с.168-170, 191-193, 218-220).

Крім того, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладено договори будівельного підряду №16/06 від 29.06.2012 року, №17/06 від 29.06.2012 року, №18/06 від 02.07.2012 року, відповідно до яких, замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території ЗОШ I-III ступенів №51 за адресою: м.Харків, пр-т Леніна, 68-Б, відповідно до умов договорів та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установлений договором строк, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. (т.2 а.с.14-19, 51-55. 84-88).

Виконання договорів підтверджується виписаними Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними: №4 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 172914,00грн., №9 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 74106,00грн., №8 від 25.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 105578,90грн., №4 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 45248,10грн., №13 від 29.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 375271,69грн., №12 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 160830,72грн.(т.3 а.с.166, 168, 170, 172, 210, 212).

Реальність виконання вказаних договорів підтверджується актами приймання-передачі будівельних майданчиків від 29.06.2012 року, від 01.07.2012 року та від 02.07.2012 року (т.2 а.с.22, 58, 91), локальним кошторисом (т.2 а.с.28-32, 63-66, 95-96), підсумковими відомостями (т.2 а.с.36-37, 70-71, 99-100), актами прийому виконаних робіт за вересень 2012 року (т.2 а.с.41-45, 74-77, 103-106).

Між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладено договір будівельного підряду №3/06 від 29.0.62012 року, відповідно до якого замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території гімназії №12 за адресою: вул.Чугуївська, 35а, м.Харків, відповідно до умов визначених договором та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установленому порядку додатковими угодами. (т.2 а.с.206-210).

Виконання договору підтверджується виписаною Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними №1 від 03.09.2012 року на загальну суму з ПДВ 82322,80грн., №17 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 35281,20грн. (т.3 а.с.214, 216).

Реальність виконання вказаного договору підтверджується актом приймання-передачі будівельного майданчика від 10.07.2012 року (т.2 а.с.213), локальним кошторисом (т.2 а.с.217-219), підсумковою відомістю ресурсів (т.2 а.с.222), актом прийому виконаних робіт за серпень 2012 року (т.2 а.с. 225-227).

Також, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (підрядник) та Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (замовник) укладено договори будівельного підряду №9/06 та №10/06 від 29.06.2012 року, відповідно до яких замовник доручає, а підрядник приймає на власний ризик виконати роботи з реконструкції спортивного майданчика на території гімназії №152 за адресою: вул.Соціалістична, 57, м.Харків, відповідно до умов визначених договором та технічного завдання, яке передається підряднику замовником та зобов'язується якісно і своєчасно їх виконати та здати об'єкт замовнику в установленому договором строк, а замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. (т.3 а.с.17-22, 48-52).

Виконання договору підтверджується виписаними Комунальним підприємством «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковими накладними: №2 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 229180,00грн., №21 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 98220,00грн., №7 від 05.11.2012 року на загальну суму з ПДВ 88951,84грн., №18 від 26.07.2012 року на загальну суму з ПДВ 38122,22грн. (т.3 а.с.188, 190, 192, 194).

Реальність виконання вказаних договорів підтверджується актами приймання передачі будівельного майданчика від 01.07.2012 року (т.3 а.с.25, 55), локальним кошторисом станом на 21.05.2012 року на суму 263903,00грн. та на суму 105067,00грн. (т.3 а.с.30-33, 60-62), підсумковою відомістю ресурсів (т.3 а.с.36-37, 65-66), актом прийому виконаних будівельних робіт за вересень 2012 року. (т.3 а.с.40-43, 69-72).

На виконання зобов'язань за переліченими вище договорами, позивачем укладено договори субпідряду з ТОВ «СКСВ Легіон».

Так, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (замовник) та ТОВ «СКСВ Легіон» (підрядник) укладено договір підряду №01/09-12 від 03.09.2012 року, відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, за завданням замовника, на умовах договору виконати певні роботи, а саме реконструкції спортивного майданчику, що розташований за адресою: м.Харків, вул.Зернова, 12-А на території загальноосвітньої школи I-III ступенів №68, а замовник - прийняти її та оплатити. (т.1 а.с.122-125).

Виконання договору підтверджується виписаною на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковою накладною ТОВ «СКСВ Легіон»: №51 від 31.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 170501,43грн. (т.3 а.с.209).

Реальність виконання вказаного договору також підтверджується актом прийому виконаних робіт за жовтень 2012 року (т.1 а.с.139-141), договірною ціною №1 станом на 21.05.02012 року на суму 170601,43грн.(т.1 а.с.126-128), локальним кошторисом станом на 21.05.2012 року на суму 220522,00грн.(т.1 а.с. 129-131).

Оплата проводилася в безготівковому вигляді, про що свідчать виписки по особовому рахунку підприємства. (т.1 а.с.145-146).

Крім того, 03.09.2012 року було укладено договір підряду № 03/09-12 між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (замовник) та ТОВ «СКСВ Легіон» (підрядник), відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, за завданням замовника, на умовах договору виконати певні роботи, а саме: реконструкцію спортивного майданчику, що розташований за адресою: м.Харків, пр.-т Леніна, 68-Б, на території загальноосвітньої школи I-III ступенів №51, а замовник - прийняти її та оплатити. (т.1 а.с.227-230).

Виконання договору підтверджується виписаною на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковою накладною ТОВ «СКСВ Легіон»: №52 від 31.1.02012 року на загальну суму з ПДВ 147305,98грн. (т.3 а.с.174).

Реальність виконання вказаного договору також підтверджується локальним кошторисом станом на 21.05.2012 року на загальну суму 96875,00грн. (т.2 а.с.190-192), договірною ціною №1 та станом на 21.05.2012 року (т.2 а.с.187-189), актом прийому виконаних будівельних робіт №1 за серпень 2012 року (т.2 а.с.197-200).

Розрахунки між підприємствами проводилися в безготівковій формі, про що свідчить виписка по особовому рахунку. (т.2 а.с.205).

Також, між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (замовник) та ТОВ «СКСВ Легіон» (підрядник) укладено договір підряду №02/04-07 від 04.07.2012 року, відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, за завданням замовника, на умовах договору виконати певні роботи, а саме: реконструкцію спортивного майданчику, що розташований за адресою: м.Харків, вул.Чугуївська, 35, на території гімназії №12, а замовник - прийняти її та оплатити. (т.1 а.с.185-186).

Виконання вказаного договору підтверджується виписаною на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковою накладною ТОВ «СКСВ Легіон»: №50 від 29.08.2012 року на загальну суму з ПДВ 11467,93грн. (т.3 а.с. 218).

До вказаного договору, сторонами було складено та підписано договірну ціну №1 станом на 21.05.2012 року на загальну суму 11467,93грн. (т.2 а.с.187-189).

Реальність виконання вказаного договору, окрім того, підтверджується локальним кошторисом №1 станом на 21.05.20112 року на суму 96875,00грн. (т.2 а.с.190-192), актом прийому виконаних будівельних робіт №1 за серпень 2012 року (т.2 а.с.197-200).

Розрахунки між підприємствами проводилися в безготівковій формі, про що свідчить виписка з особового рахунку.(т.21 а.с.205).

03 вересня 2012 року між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" (замовник) та ТОВ «СКСВ Легіон» (підрядник) укладено договір підряду №02/09-12, відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, за завданням замовника, на умовах договору виконати певні роботи, а саме: реконструкцію спортивного майданчику, що розташований за адресою: м.Харків, вул.Соціалістична, 57, на території гімназії №152, а замовник - прийняти її та оплатити. (т.2 а.с.232235).

Виконання вказаного договору, підтверджується виписаною на адресу ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" податковою накладною ТОВ «СКСВ Легіон»: №49 від 31.10.2012 року на загальну суму з ПДВ 9929,75грн. (т.3 а.с.196).

Реальність виконання вказаного договору також підтверджується складеною договірною ціною №1 та №2 станом на 21.05.2012 року. (т.2 а.с.236-243), локальним кошторисом №1 та №2 станом на 21.05.2012 року (т.2 а.с. 244-250), актом прийому виконаних будівельних робіт №1 за жовтень 2012 року (т.3 а.с.2-5),

Всіма цими договорами передбачений обов'язок замовника - Комунального підприємства «Харківський міський центр фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх», оплатити позивачеві вартість виконаних робіт.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено факт виконання позивачем та його контрагентами зобов'язань за вказаними вище правочинами.

Копії витребуваних, оглянутих судом і долучених до матеріалів справи первинних документів не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", ст.44 Податкового кодексу України та п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за №168/704; далі за текстом - Положення №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості. Обставини понесення позивачем витрат за вказаними договорами підтверджені матеріалами справи.

Із наданих позивачем та досліджених судом первинних документів вбачається, що господарські операції між ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС" та його контрагентом ТОВ «СКСВ Легіон» мали реальний характер, у зв'язку з чим у відповідача не було підстав для неприйняття до заліку зазначених документів та висновку про те, що придбання послуг з реконструкції у ТОВ «СКСВ Легіон» не пов'язані з веденням власної господарської діяльності ТОВ "САФАРІСТРОЙСЕРВІС".

Встановлені судом фактичні обставини об'єктивно засвідчують здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також правомірність віднесення позивачем до складу валових витрат та податкового кредиту суми витрат на оплату вартості отриманих робіт/ послуг, відповідно до первинних документів та за податковими накладними, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин.

Належних та допустимих доказів порушення позивачем п. 138.1 ст. 138 та п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, відповідачем за правилами, встановленими ч.2 ст.71 КАС України, не надано.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача, який повинен надати докази, що свідчать про правомірність його дій.

Суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що відповідач, в порушення приписів ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав належних та допустимих доказів на підтвердження обґрунтованості заперечень проти позову та правомірності мотивів винесення спірних податкових повідомлень - рішень.

Таких доказів не надано апелянтом і до суду апеляційної інстанції.

Натомість позивач, на виконання приписів ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, надав належні докази на підтвердження обґрунтованості заявлених позовних вимог.

Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Згідно ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 12.03.2014 року по справі № 820/496/14 прийнята з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для її скасування не виявлено.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.03.2014р. по справі № 820/496/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Калиновський В.А. Судді (підпис) (підпис) Бегунц А.О. Бенедик А.П.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2014
Оприлюднено06.05.2014
Номер документу38445150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/496/14

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 19.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 14.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 16.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 12.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні