ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 квітня 2014 р. Справа № 909/233/14 Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шкіндера П.А.,
при секретарі судового засідання Максимів Н.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Державного підприємства "Одеська залізниця",
вул. Пантелеймонівська, 19, м. Одеса, 65012
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКФ "Південні ресурси"
вул. Франка, б 23, с. Цінева, Рожнятівський район,
Івано-Франківська область, 77640
про стягнення 98 916,40грн. боргу
за участю представників сторін:
від позивача: Гамарц О.С.- начальник юр. сектора, (довіреність № 159 від 02.01.14);
від відповідача: не з'явилися.
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство "Одеська залізниця" звернулось до господарського суду Івано-Франківської області з позовом до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКФ "Південні ресурси" про стягнення 98 916,40грн. боргу.
Позивач , в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.
Відповідач своїм конституційним правом на захист прав і охоронюваних законом інтересів не скористався, явки уповноваженого представника в судове засідання жодного разу не забезпечив, хоча про дату, час та місце судового розгляду належним чином повідомлений, відзиву на позов не подав.
На момент винесення судом рішення, заяв та клопотань від відповідача не надходило.
Відповідно до ч.3ст.22 ГПК України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходи до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
Згідно з п.3.9.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України 26.12.2011 N 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" з наступними змінами, у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Враховуючи викладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд судової справи і забезпечення його явки в судове засідання для реалізації ним права на судовий захист своїх прав та інтересів, що дає підстави для висновку суду щодо розгляду справи в порядку, передбаченому статтею 75 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи із врахуванням вимог Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосовно розгляду справи упродовж розумного строку, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються вимоги, давши оцінку доказам, які мають значення для справи, вислухавши представника позивача, суд вважає за правильне взяти до уваги наступне.
07.09.13р. за накладною №40122178 з станції Конецпіль Одеської залізниці відправником ТзОВ "ВКФ"Південі ресурси" направлено вагони №66166901, 67892364, 60404688,67902718,65944472,60235470,60625829,66691056, з вантажем "Навал Щебінь гранітний", станція призначення Одеса-Заставна 1 Одеської залізниці, одержувач вантажу - ТОВ "ВО-Сток".
Під час заповнення даної накладної, в відомості вагонів в графі маса вантажу відповідачем було зазначено масу вантажу в вагонах.
В процесі перевезення вантажу на станції Котовськ Одеської залізниці було виявлено різницю в масі вантажу у зазначених вагонах та здійснено контрольне зважування на вагонних вагах про що 08.09.13р. складено акт загальної форми №1050 та відповідні комерційні акти.
Згідно комерційного акту БК 391852/35 від 09.09.13р. встановлено, що вага вантажу в вагоні 66166901 склала 77500 кг що більш ніж зазначено в накладній на 9600 та вантажопідйомності вагона на 8500 кг.
Згідно комерційного акту БК 391859/42 від 09.09.13р. встановлено, що вага вантажу в вагоні 67892364 склала 76700 кг що більш ніж зазначено в накладній на 8900 та вантажопідйомності вагона на 5700 кг.
Згідно комерційного акту БК 391858/41 від 09.09.13р. встановлено, що вага вантажу в вагоні 60404688 склала 72250 кг що більш ніж зазначено в накладній на 6350 та вантажопідйомності вагона на 52500 кг.
Згідно комерційного акту БК 391857/40 від 09.09.13р. встановлено, що вага вантажу в вагоні 67902718 склала 77500 кг що більш ніж зазначено в накладній на 9500 та вантажопідйомності вагона на 6500 кг.
Згідно комерційного акту БК 391856/39 від 09.09.13р. встановлено, що вага вантажу в вагоні 65944472 склала 77650 кг що більш ніж зазначено в накладній на 9650 та вантажопідйомності вагона на 8650 кг.
Згідно комерційного акту БК 391855/38 від 09.09.13р. встановлено, що вага вантажу в вагоні 60235470 склала 77650 кг що більш ніж зазначено в накладній на 9650 та вантажопідйомності вагона на 8650 кг.
Згідно комерційного акту БК 391854/37 від 09.09.13р. встановлено, що вага вантажу в вагоні 60625829 склала 80150 кг що більш ніж зазначено в накладній на 12150 та вантажопідйомності вагона на 11150 кг.
Згідно комерційного акту БК 391853/36 від 09.09.13р. встановлено, що вага вантажу в вагоні 66691056 склала 73900 кг що більш ніж зазначено в накладній на 5950 та вантажопідйомності вагона на 3900 кг.
Для приведення ваги вантажу до значення вантажопідйомності вагону, вантаж перевищуючий вантажнопідйомность вагонів, вивантажено силами вантажопровідника та передано в його розпорядження. Про що складено акт від 08.09.13р. який підписаний представниками станції та вантажовідправником.
Згідно пп. 8 п. 6 р. 1 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р. № 457, накладна це основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил перевезення і наданий залізниці відправником разом з вантажем.
Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача.
Відповідно до ст. 37 Статуту залізниць України та п. 5 Правил приймання вантажів до перевезення маса вантажу визначається відправником, про спосіб визначення маси відправник зазначає у накладній. Згідно з п. 2.1 Правил оформлення перевізних документів графи перевізних документів "маса вантажу в кг, визначена відправником", заповнюються вантажовідправником.
Згідно положень ст. 24 Статуту залізниць України передбачено, що вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній.
Статтею 122 вказаного Статуту передбачено, що за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порту стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.
Відповідно до ст. 118 Статуту за пред'явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.
При цьому, в силу вимог ч. 1 ст. 129 Статуту залізниць України, обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.
Судом встановлено, що вантажовідправник неправильно зазначив масу вантажу в залізничній накладній № 40122178, про що станцією Конецпіль Одеської залізниці складено комерційний акт № 32 від 08.09.2013р., який є належним доказом факту неправильного зазначення маси вантажу у залізничній накладній.
Позивачем нарахована та заявлено до стягнення з відправника - Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКФ "Південні ресурси" про стягнення 98 916,40грн. боргу що становить п'ятикратний розмір провізної плати за всю відстань перевезення та нарахований правильно.
За таких обставин суд прийшов до висновку, що позовні вимоги Одеської залізниці про стягнення 98 916,40грн. боргу є правомірними та підлягають задоволенню.
Судові витрати, відповідно до ст.49 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.
Керуючись ст. 22,49, 75 ст. 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
позов Державного підприємства "Одеська залізниця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКФ "Південні ресурси" про стягнення 98 916,40грн. боргу - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ВКФ "Південні ресурси" ( вул. І.Франка, 23, с. Цінева, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, код 37550475) на користь Державного підприємства "Одеська залізниця" (вул. Пантелеймонівська, 19, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 01071315) - 98916,40 грн. (дев'яносто вісім тисяч дев'ятсот шістнадцять грн. сорок коп.) та 1978,33 (одна тисяча дев'ятсот сімдесят вісім грн. тридцять три коп.) судового збору.
Наказ суду видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 29.04.14
Суддя Шкіндер П. А.
Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2014 |
Оприлюднено | 30.04.2014 |
Номер документу | 38446954 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шкіндер П. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні