Постанова
від 28.04.2014 по справі 815/2299/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2299/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2014 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кипаренко Н.Ю.

За участю представників сторін:

Від позивача: Арцизької Об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області не з'явився, в адміністративному позові виклав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Від відповідача : Публічного акціонерного товариства «Арцизький завод продтоварів» до суду не з'явилась про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Арцизької Об'єднаної державної податкової інспекції у Головного управління Міндоходів в Одеській області до Публічного акціонерного товариства «Арцизький завод продтоварів» про стягнення податкової заборгованості у загальному розмірі 3518,97грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Арцизька Об'єднана державна податкова інспекція у Головного управління Міндоходів в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Публічного акціонерного товариства «Арцизький завод продтоварів» заборгованість у загальному розмірі 3518,97грн., з яких 2040грн. - податок на додану вартість, 1478,97грн. - податок на землю.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Публічного акціонерного товариства «Арцизький завод продтоварів» узгодженої сими податкової заборгованості у загальному розмірі 3518,97грн., з яких 2040грн. - податок на додану вартість, 1478,97грн. - податок на землю

Відповідач у судове засідання 28.04.2014р. не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно, заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Публічне акціонерне товариство «Арцизький завод продтоварів» 24.04.1996р. зареєстроване Арцизькою районною державною адміністрацією Одеської області, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис №15271200000000584, що підтверджується наявною у матеріалах справи належним чином засвідченою копією Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААА №116935, Довідки серії АБ №347967 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. ПАТ «Арцизький завод продтоварів» перебуває на обліку як платник податків у Арцизькій ОДПІ з 28.02.2004р., за №1897, що підтверджується наявною у матеріалах справи Довідкою про взяття на облік платника податків №130 від 22.07.2011р.

Судом встановлено та підтверджується наявними у справі документами, що згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), наданої Публічним акціонерним товариством «Арцизький завод продтоварів» до Арцизької МДПІ Одеської області ДПС, зокрема, від 28.01.2013р. №379270 за 2013рік, сума земельного податку, що підлягає сплаті, відповідачем самостійно визначено у загальному розмірі 17747,66грн. (помісячно у період з січня по лютий у розмірі 1478,98грн., та у період з березня по грудень у розмірі 1478,97грн.

Також, як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 09.01.2014р. заступником начальника відділу оподаткування та контролю об'єктів і операцій Арцизької ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області Пєронковою В.І., на підставі п.200.10 ст.200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку податкової звітності по податку на додану вартість за жовтень 2013р., за результатами якої складено Акт №000001/15-07-15/379270 від 09.01.2014р. «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість», у висновках якого наголошено на неподанні ВАТ «Арцизький завод продтоварів» податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень 2013р., у зв'язку з чим порушено вимоги п.п.49.18.1 (49.18.2) п.49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

У зв'язку з чим, на підставі зазначеного Акта перевірки №000001/15-07-15/379270 від 09.01.2014р., Арцизькою ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 09.01.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0000021500 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість у загальному розмірі 1020,00грн., котре 16.01.2014р. отримане ПАТ «Арцизький завод продтоварів», про що свідчить наявне у матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

До того ж, судом встановлено, що 09.01.2014р. заступником начальника відділу оподаткування та контролю об'єктів і операцій Арцизької ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області Пєронковою В.І., на підставі п.200.10 ст.200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку податкової звітності по податку на додану вартість за листопад 2013р., за результатами якої складено Акт №000002/15-07-15/379270 від 09.01.2014р. «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість», у висновках якого наголошено на неподанні ВАТ «Арцизький завод продтоварів» податкової звітності з податку на додану вартість за листопад 2013р., у зв'язку з чим порушено вимоги п.п.49.18.1 (49.18.2) п.49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України.

На підставі зазначеного Акта перевірки №000002/15-07-15/379270 від 09.01.2014р., Арцизькою ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 09.01.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0000041500 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість у загальному розмірі 1020,00грн., котре 16.01.2014р. отримане ПАТ «Арцизький завод продтоварів», про що свідчить наявне у матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Проте, означені суми заборгованості у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно Публічним акціонерним товариством «Арцизький завод продтоварів» сплачені не були, у зв'язку з чим виникла податкова заборгованість у загальному розмірі 3518,97грн., з яких 2040грн. - податок на додану вартість, 1478,97грн. - податок на землю, що, у тому числі, підтверджується наявною у справі відповідною обліковою карткою платника.

Відповідно до п.286.2. ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Відповідно до п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з пунктами 16.1.3 та 16.1.4 ст.16 означеного Кодексу платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно платити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.

Згідно з пунктом 54.5 статті 54 вказаного Кодексу України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно п.п.14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Також, згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Так, Арцизькою МДПІ було винесено податкову вимогу №22 від 31.05.2011р. на суму 10809,39грн., яка своєчасно була отримана ВАТ «Арцизький завод продтоварів», про що свідчить відповідний підпис представника Товариства на корінці означеної податкової вимоги.

Разом з тим, відповідних належних доказів на підтвердження сплати відповідачем, визначеної означеною податковою вимогою суми податкового боргу, чи її оскарження, суду не надано.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, та як вбачається з наявної у матеріалах справи облікової картки платника податків, яка ведеться в органах державної податкової служби згідно з Порядком ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженим Наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013р. №765, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2014р. за №217/24994, за Публічним акціонерним товариством «Арцизький завод продтоварів», рахується заборгованість у загальному розмірі 3518,97грн.

Відповідно до п.п.95.1, 95.2 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Арцизької Об'єднаної державної податкової інспекції у Головного управління Міндоходів в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Публічного акціонерного товариства «Арцизький завод продтоварів» податкової заборгованості у загальному розмірі 3518,97грн.

Керуючись ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов Арцизької Об'єднаної державної податкової інспекції у Головного управління Міндоходів в Одеській області до Публічного акціонерного товариства «Арцизький завод продтоварів» про стягнення податкової заборгованості у загальному розмірі 3518,97грн., задовольнити.

2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Арцизький завод продтоварів» (68400, Одеська обл., м.Арциз, вул.Машиностроїтелів,4, код ЄДРПОУ 00379270) до державного бюджету України на користь Арцизької Об'єднаної державної податкової інспекції у Головного управління Міндоходів в Одеській області заборгованість у загальному розмірі 3518(три тисячі п'ятсот вісімнадцять)грн. 97коп.:

- 2040,00грн. податку на додану вартість на р/р №31116029700038, код платежу 14010100, одержувач - УДКСУ в Арцизькому районі, код отримувача: 38019107, банк одержувача - ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011;

- 1478,97грн. податку на землю на р/р №33213811700039, код платежу 13050139, одержувач - УДКСУ в Арцизькому районі, код отримувача: 38019107, банк одержувача - ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2014
Оприлюднено05.05.2014
Номер документу38457590
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2299/14

Постанова від 28.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні