2-а/463/61/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 квітня 2014 року
Личаківський районний суд м. Львова в складі:
головуючого судді: Стрепка Н.Л.,
з участю секретаря судового засідання: Коник О.Б.,
представника позивача: Васюти М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за адміністративним позовом Львівської обласної громадської організації «Ресурсний центр для об'єднань співвласників багатоквартирних будинків» до Винниківської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов'язання до вчинення дій, -
встановив:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про визнання відмови в доступі до матеріалів генерального плану м. Винники протиправною. Крім того, просить зобов'язати відповідача надати копії матеріалів генерального плану м. Винники із дотриманням вимог ч. 2 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що 30 січня 2014 року позивач звернувся до відповідача з запитом про надання інформації в порядку передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації» і просив надати копії матеріалів генерального плану м. Винники та інформацію про виконання п. 11 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме пояснити порядок того, як громадяни можуть ознайомитись з генеральним планом м. Винники у приміщенні міської ради, та інформацію про те, які матеріали будуть надані для ознайомлення. У відповідь на зазначений запит позивач отримав лист від 4 лютого 2014 року за підписом міського голови м. Винники, в якому містилась фактично відмова у наданні доступу до запитуваного документа. Відмова пояснена тим, що ознайомитись з матеріалами генерального плану м. Винники затвердженого у 2005 році можна за адресою: м. Винники, вул. Галицька, 20 (кабінет архітектора, понеділок та четвер 15:00-18:00 год.). Дану відповідь позивач вважає такою, що не відповідає суті інформаційного запиту, оскільки не надано копій матеріалів генерального плану м. Винники, не забезпечено доступу до суспільно значимої інформації. Як на підставу позову посилається на Конституцію України, Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод, Закони України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації».
В судовому засіданні представник позивача Васюта М.М., який діяв на підставі статуту позов підтримав з мотивів викладених в ньому, просив його задовольнити.
Представник відповідача в судові засідання 15 і 29 квітня 2014 року не з'явився, хоча належним чином був повідомленим про час і місце їх проведення, про причини неявки суд не повідомив.
За таких обставин, суд вважає за можливе провести розгляд справи та постановити рішення у відсутності представника відповідача, відносно чого представник позивача не заперечив.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та перевіривши матеріали справи, оцінивши в сукупності зібрані у справі докази, суд приходить до наступного.
Відповідно до п. 42 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місце самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.
Таким чином, відповідач у справі є розпорядником інформації щодо генерального плану м. Винники.
29 січня 2014 року позивач звернувся до відповідача з інформаційним запитом в порядку визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації» з приводу надання копії матеріалів генерального плану м. Винники та інформацію про виконання п. 11 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме пояснити порядок того, як представники позивача можуть ознайомитись з генеральним планом м. Винники у приміщенні міської ради, та інформацію про те, які матеріали будуть надані для ознайомлення.
На вказаний запит відповідач листом від 4 лютого 2014 року № 13/09-1 повідомив, що генеральний план м. Винники перебуває на коригуванні, а тому на даний час не може бути відкритим і публічним документом. Після виконання генплану міста відповідно до вимог чинного законодавства України та отримання відповідних погоджень, виконавчий комітет Винниківської міської ради забезпечить розміщення генерального плану міста у вільному доступі на веб-сайтах. Ознайомитись з матеріалами генерального плану м. Винники затвердженого у 2005 році можна за адресою м. Винники, вул. Галицька, 20 (кабінет архітектора, понеділок і четвер 15:00-18:00 години).
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.
Вказана норма закону не передбачає такої підстави для відмови в отриманні запитуваної інформації як коригування запитуваної інформації. Відповідь відповідача адресована позивачу не містить будь-яких даних про підставність відмови в наданні запитуваної інформації визначених зазначеною вище нормою.
В п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено генеральний план населеного пункту як містобудівну документацію, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.
Відповідно до ч. 1, 2, 8, 11 ст. 17 названого вище Закону генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується.
Матеріали генерального плану населеного пункту не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів генерального плану населеного пункту забезпечується шляхом його розміщення на веб-сайті органу місцевого самоврядування та у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, а також у загальнодоступному місці у приміщенні такого органу. Матеріали генерального плану населеного пункту надаються за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
У відповідності до ч. 2 ст. 29 Закону України «Про інформацію» предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов'язків.
Аналіз зазначених вище норм дає підстави зробити висновок, що інформація про генеральний план міста відноситься до суспільно значимої інформації.
Частини 1, 4 статті 21 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначають, що інформація на запит надається безкоштовно. При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
Оскільки відповідачем не надано копії матеріалів генерального плану м. Винники на отриманий запит, підтверджено у відповіді на запит про відсутність інформації про генеральний план міста на веб-сайті органу місцевого самоврядування, а тому такі дії свідчать про не надання відповіді по суті на запит позивача від 29 січня 2014 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
В судове засідання представник відповідача не з'явився, не виконав вимог суду про представлення в судове засідання, у разі заперечення проти позову, матеріалів, що були або мали бути ним взятті при наданні оскаржуваної відповіді, не представлено жодного доказу правомірності не надання запитуваної інформації, а тому суд приходить до висновку про визнання відмови відповідача з приводу не надання інформації на запит позивача від 29 січня 2014 року протиправними та про необхідність зобов'язати відповідача надати позивачу копії матеріалів генерального плану м. Виниики із дотриманням вимог ч. 2 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Відповідно до ч. 1 ст. 267 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
При цьому у відповідності до ст. 94 КАС України слід стягнути з місцевого бюджету м. Винники в користь Львівської обласної громадської організації «Ресурсний центр для об'єднань співвласників багатоквартирних будинків» 73,08 гривень судового збору.
Керуючись ст.ст. 17-19, 71, 94, 158, 160-163 КАС України, суд, -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати відмову Винниківської міської ради в доступі до матеріалів генерального плану м. Винники протиправною.
Зобов'язати Винниківську міську раду надати Львівській обласній громадській організації «Ресурсний центр для об'єднань співвласників багатоквартирних будинків» (ідентифікаційний код 37277601) копії матеріалів генерального плану м. Винники із дотриманням вимог ч. 2 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Стягнути з місцевого бюджету м. Винники в користь Львівської обласної громадської організації «Ресурсний центр для об'єднань співвласників багатоквартирних будинків» (ідентифікаційний код 37277601) 73 (сімдесят три) гривні 08 копійок судового збору.
Зобов'язати Винниківську міську раду у місячний строк з дня набрання постановою законної сили подати в канцелярію суду звіт про виконання постанови. Попередити відповідача про встановлену статтею 267 КАС України відповідальність за неподання суду звіту про виконання постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя:
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2014 |
Оприлюднено | 05.05.2014 |
Номер документу | 38468278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Личаківський районний суд м.Львова
Стрепко Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні