Постанова
від 22.04.2014 по справі 812/2076/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.6.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 квітня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2076/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Качуріної Л.С.,

при секретарі: Якимчук В.В.,

в присутності представників сторін:

від прокуратури: Петрова Г.В. (посвідчення №008308 видане 09.10.12)

від позивача: не з'явився,

від відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом прокурора м. Красний Луч Луганської області в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Державного підприємства «Донбасантрацит» про стягнення штрафу у розмірі 34 000, 00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

25 березня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду звернувся прокурор м. Красний Луч Луганської області в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» з адміністративним позовом до Державного підприємства «Донбасантрацит» про стягнення штрафу у розмірі 34 000, 00 грн.

Прокурор в обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензування у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

24 грудня 2012 року відповідачу було надано припис №02/26-03-0136, яким останнього зобов'язано здійснити заходи щодо організації експлуатації електрообладнання.

30 грудня 2013 року у присутності представників відповідача було проведено перевірку виконання вимог виданого припису. Актом перевірки (протоколом) від 30 грудня 2013 року №02/26-04-038 встановлено невиконання вказаного припису.

На підставі зазначеного акту перевірки (протоколу) постановою від 15 січня 2014 року №02/26-04-038 на відповідача накладено штраф за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 34000,00 грн.

Постанову про накладення штрафу відповідач, згідно поштового повідомлення, отримав 20 січня 2014 року.

Дотепер штраф відповідачем не сплачений. Ані припис, ані постанова про накладення штрафу відповідачем до теперішнього часу не оскаржувались.

Представник прокуратури у судовому засіданні підтримав адміністративний позов у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеному в позовній заяві, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, в матеріалах справи наявна заява про розгляд справи у його відсутність.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Керуючись ст. 128 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу за даною явкою на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.

Заслухавши пояснення представника прокуратури, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Ст. 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.

Відповідно до положень ч.1 ст. 60 КАС України у випадках, встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.

Судом встановлено, що Державне підприємство «Донбасантрацит», ідентифікаційний код 32446546, місце знаходження: вул. Косіора, 10, м. Красний Луч, Луганська область 94506.

Також судом встановлено, що Краснолуцьким відділенням інспекції Держенергонагляду у Луганській області 24 грудня 2012 року було винесено припис № 02/26-03-0136 відносно відповідача, яким зобов'язано виконати заходи з усунення виявлених порушень. Даний припис було отримано керівником підприємства Керкез С.Д. 24.12.2012, про що свідчить його особистий підпис у приписі.(а.с.10).

У період з 26 грудня 2013 року по 30 грудня 2013 року, у присутності представника відповідача позивачем було проведено перевірку виконання вимог припису від 24.12.2012 № 02/26-03-0136. За результатами перевірки було встановлено повне невиконання відповідачем припису та складено акт перевірки (протокол) від 30 грудня 2013 року № 02/26-04-038.(а.с.8).

На підставі зазначеного акту перевірки (протоколу) було винесено постанову від 15 січня 2014 року №02/26-04-038 про накладення штрафу на відповідача за порушення законодавства в галузі електроенергетики на суму 34000,00 грн. Зазначену постанову отримано відповідачем 20.01.2014 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення.(а.с.6).

Ані припис, ані постанова про накладення штрафу відповідачем у встановленому порядку не оскаржувались.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про електроенергетику" до принципів державної політики в енергетиці належать створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Частиною 1 ст. 9 зазначеного закону визначено, що державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (далі - Інспекція) у порядку, визначеному законодавством України, а частиною 5 ст. 9 зазначеного закону Інспекції надано повноваження щодо застосування, у встановленому порядку, санкцій до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів у сфері ПЕК.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензування у вигляді штрафу.

Пунктом 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, передбачено, що суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови, а у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

До теперішнього часу штраф відповідачем не сплачено.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов прокурора м. Красний Луч Луганської області в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Інспекції Держенергонагляду в Луганській області Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Державного підприємства «Донбасантрацит» про стягнення штрафу у розмірі 34 000, 00 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства «Донбасантрацит» (місцезнаходження: вул. Косіора, 10, м. Красний Луч, Луганська область 94506) до Державного бюджету України (п/р 31115106700039 до УДКС у м. Красний Луч Луганської області, код бюджетної класифікації - 21081100, МФО 804013, ідентифікаційний код 37983618) штраф у сумі 34000,00 (тридцять чотири тисячі) гривень.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 28 квітня 2014 року.

Суддя Л.С. Качуріна

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2014
Оприлюднено06.05.2014
Номер документу38473866
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2076/14

Постанова від 22.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

Ухвала від 27.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні