ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 квітня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/1205/14
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
при секретарі: Івлевій В.О., за участю представників позивача Плугового О.Ю., Яськович О.М., Дейберт Ю.В., представника відповідача Лисенко Г.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Богатир" про застосування заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності,
встановив:
Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області (далі - позивач, УДСНСУ у Херсонській області) звернулось до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Богатир" (далі - відповідач, ТОВ "Богатир"), в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення експлуатації будівель та споруд ТОВ «Богатир», які розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Нафтовиків, 50.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за наслідками поведеної планової перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної і технологічної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб ТОВ "Богатир", оформленої актом від 28.03.2014р. №60, встановлені чисельні порушення відповідачем вимог Правил пожежної безпеки в Україні, які становлять небезпеку та створюють загрозу життю й здоров'ю людей.
Представники позивача позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував. Заперечення обґрунтовані тим, що порушення виявлені перевіркою частково усунено.
Розглянувши подані документи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, адміністративний позов та документи покладені в його основу, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, суд приходить до наступного: правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р.
Згідно з вищезазначеним Законом України державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ст.ст. 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять:
органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду;
органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки;
підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема:
- здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу;
- складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;
- звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС України є:
реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності;
здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Таким чином, УДСНСУ у Херсонській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
З матеріалів справи вбачається, що з 17 по 28 березня 2014 року Комсомольським районним відділом м. Херсона Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області проведено планову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "Богатир".
За результатами перевірки складно акт перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб від 28 березня 2014 року № 60, яким зафіксовані наступні порушення вимог законодавства:
1. Не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією приміщення та територію підприємства (порушено п. 6.1.2. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
2. Не укомплектовано приміщення первинними засобами пожежогасіння (згідно вимог норм належності) (порушено п. 6.4.8. Правил П пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
3. Не проведено заміри опору ізоляції електромереж та контурів заземлення (порушено п. 5.1.34. Правил Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
4. Посадова особа не пройшла навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (порушено п. 3.19.Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
5. Не забезпечено знаками безпеки приміщення та територію (порушено п. 3.8.Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
6. Не проведено вогневі випробування на горючість будівельних матеріалів (вагонка, лінолеум, пінопласт та ін.), а також відсутні сертифікати відповідності (порушено п. 2.9. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
7. Не розміщено первині засоби пожежогасіння на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги (порушено п. 6.4.16. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
8. Не позначено місця розміщення первинних засобів пожежогасіння вказівними знаками на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги (порушено п. 6.4.10 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
9. Не заведено журнал обліку вогнегасників (порушено п. 3.5. та п. 3.16.4. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
10. Не розроблено та не вивішено на видному місці інструкції по заходам пожежної безпеки та інструкції для всіх вибухопожежонебезпечних та пожежонебезпечних приміщень (дільниць, цехів, складів, майстерень, лабораторій тощо) (порушено п. 3.4. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
11. Не встановлено на підприємстві порядок (система) оповіщення людей про пожежу, з яким не ознайомлені всі працівники (порушено п. 3.7. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
12. Не встановлено на території підприємства на видних місцях таблички із зазначенням порядку виклику пожежної охорони, знаки місць розміщення первинних засобів пожежогасіння, схема руху транспорту в якій вказати розміщення будівель, гідрантів або водойм (порушено п. 4.3.11. та п. 5.29. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
13. Не визначено для всіх будівель та приміщень виробничого і складського призначення категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки, а також клас зони (порушено п. 4.2.7. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
14. Не встановлено покажчик місця розташування пожежного гідранту (об'ємний зі світильником або плоский із застосуванням світло відбивного покриття) з нанесенням відстань в метрах від покажчика до гідранта, діаметр трубопроводу та вид водогінної мережі (порушено п. 6.3.1.11. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
15. Не забезпечено підприємство необхідною кількістю води для цілей пожежогасіння (виходячи з вимог будівельних норм та інших нормативних документів) (порушено п. 6.3.1.1. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
16. Не призначено відповідальну особу за пожежну безпеку (порушено п. 3.2. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
17. Не визначено та не встановлено наказом (інструкцією) відповідний протипожежний режим (порушено п. 3.3. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 року №126).
18. Відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (порушено п. 2 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України).
19. Не проведено перевірку запобіжних клапанів компресорів (один раз на рік) ( порушено п. 5.18. Правил будови і безпечної експлуатації фреонових холодильних установок» НПАОП 0.00-1.51-88).
20. Не проведено перевірку запобіжних клапанів на апаратах (посудин) (один раз в півроку) ( порушено п. 5.18. Правил НПАОП 0.00-1.51-88).
21. Не обладнано в холодильній камері с температурою 0°С (нуль) та нижче сигналізацію «людина в камері» та вивести її в приміщення з цілодобовим перебуванням людей (порушено п. 2.19. Правил НПАОП 0.00-1.51-88).
22. Не проведено гідравлічну або пневматичну перевірку на міцність під тиском апаратів (посудин) (порушено п. 6.3. Правил НПАОП 0.00-1.51-88).
23. Не проведено паспортизацію будівлі (порушено п. п. 1.6. «Правил обстежень, оцінки технічного стану та паспортизації виробничих будівель та споруд» затверджено наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України і Держнаглядохоронпраці України від 27 листопада 1997 р. за №32/288).
Санкції за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки визначені ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, відповідно до якої посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Підстави для зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів встановлені ст. 70 Кодексу цивільного захисту України.
Відповідно до цієї правової норми, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Суд з дотриманням вимог ст.ст. 69, 70, 86 КАС України дослідивши надані сторонами докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд не приймає до уваги заперечення представника відповідача, оскільки підтвердження на усунення частини порушень до суду не надано.
Таким чином, узагальнюючи викладене, суд вважає, що позов Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Богатир" про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення експлуатації будівель та споруд ТОВ «Богатир», які розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Нафтовиків, 50 підлягає задоволенню.
В судовому засіданні оголошену вступну та резолютивну частину постанови.
Керуючись ст.ст.2,8,9,12,17,19,158,159, 160-163,167 КАС України, суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Зупинити експлуатацію будівель та споруд Товариства з обмеженою відповідальністю "Богатир" (код ЄДРПОУ 30527895), які розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Нафтовиків, 50 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та технічної безпеки.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 30 квітня 2014 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 5.1.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2014 |
Оприлюднено | 05.05.2014 |
Номер документу | 38477111 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні