Постанова
від 29.04.2014 по справі 816/1253/14
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2014 року м.ПолтаваСправа № 816/1253/14

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Удовіченка С.О.,

за участю:

секретаря судового засідання -Христич О.С.,

представника позивача - Філюшко Ю.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Вікторійської сільської ради про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

02 квітня 2014 року Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Вікторійської сільської ради про стягнення коштів в розмірі 1700 грн. 00 коп.

В обґрунтування вимог позивач посилався на те, що відповідачем не сплачено в добровільному порядку штрафні санкції, накладені постановою від 11 жовтня 2013 року 07/20-03-36 за невиконання припису, що виносився позивачем за наслідками перевірки, що набрала форму акту від 21 травня 2013 року №07/22-02-0057.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, про наявність поважних причин неявки суд не повідомив. Заперечень суду не надав.

За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розглянути справу за відсутності представника відповідача, на підставі наявних матеріалів справи.

Дослідивши письмові докази, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, суд приходить до наступних висновків.

Із матеріалів справи встановлено, що у період з 15 травня 2013 року по 21 травня 2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Катренком Д.В. відповідно до статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 9 Закону України "Про електроенергетику", статті 14 Закону України "Про теплопостачання" та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року №929 (зі змінами), проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Вікторійської сільської ради, за адресою с. Вікторія, Пирятинський район, Полтавська область, 37044.

В ході перевірки виявлено порушення пункту 2.3 розділу IV Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, (2012) (ПТЕЕС); розділ 2, пункти 2.1.21, 2.3.65 Правил улаштування електроустановок (1986) (ПУЕ); розділ 1, глава 1.7 пункт 1.7.56, 1.7.78 ПУЕ (2006); розділ 4, глава 4.1,4.2 пункт 4.1.17 ПУЕ (2008); розділ 2, пункт 2.1.52 ПУЕ (1986); розділ VII, пункт 3.20 ПТЕЕС (2012); пункт 4.6.5 Правил безпеки експлуатації електричних станцій (ПБЕЕС); пункт 6.13.1, додаток 1 ПТЕЕС; пункт 3.24 Правил користування електричною енергією (ПКЕЕ); розділ 1 глава 1.7 пункт 1.7.125 ПУЕ (2006); пункт 5.5.5 ПТЕЕС; розділ IV, пункт 3.12 ПТЕЕС (2012).

Примірник акту перевірки від 21 травня 2013 року вручено відповідачу, що підтверджується підписом голови Вікторійської сільської ради Бойка В.Г. із приміткою, що зауважень щодо проведення заходу та складання акту відсутні (а.с. 9).

21 травня 2013 року на підставі статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 9 Закону України "Про електроенергетику" та акта від 21 травня 2013 року №07/22-02-0057 державним інспектором з енергетичного нагляду Катренком Д.В. винесено обов'язковий до виконання припис №07/22-02-0057 щодо усунення виявлених перевіркою порушень до 21 серпня 2013 року (а.с.10-11).

09 жовтня 2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Катренком Д.В. проведено перевірку виконання припису від 21 травня 2013 року №07/22-02-0057, під час якої встановлено, що припис не виконано, а саме, не виконано пункти 1, 2, 8, 10, 11, 13, 14 припису, про що складено акт перевірки (протокол) №07/22-02-0156 від 09 жовтня 2013 року (а.с.12). Примірник акту перевірки підписаний та отриманий уповноваженою особою суб'єкта господарювання. (а.с. 12 зворотній бік).

11 жовтня 2013 року старший державний інспектор з енергетичного нагляду Гончеров Р.О., розглянувши акт перевірки №07/22-02-0156 від 09 жовтня 2013 року Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Полтавській області за результатами перевірки Вікторійської сільської ради про правопорушення за ухилення від виконання Припису від 21 травня 2013 року №07/22-02-0057, виніс постанову №07/20-03-36 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику.(а.с. 13).

Постанову про накладення штрафу у розмірі 1700 грн. 00 коп. за порушення законодавства про електроенергетику від 11 жовтня 2013 року направлено Вікторійській сільській раді 15 жовтня 2013 року (а.с.15), та отримано останньою 17 жовтня 2013 року (а.с.16).

Проте, штраф відповідач не сплатив, через що позивач звернутися до суду з даним позовом.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів суб'єкта владних повноважень стосовно наявності у суб'єкта господарювання обов'язку здійснити оплату спірної суми штрафу, суд встановив наступне.

У відповідності до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно з пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року №929 (далі - Положення) державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

У відповідності до вказаних норм позивачем проведено обстеження Вікторійської сільської ради, за наслідками якого видано припис.

Частиною дев'ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Згідно абзацу 3 частини 3 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР (у редакції, чинній на дату винесення постанови) суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 3 Положення "Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" (далі - Положення ), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312, визначено, що накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право: НКРЕ; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Відповідно до пункту 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Рішення про накладання штрафу в справах про порушення, передбачені цим Законом, може бути оскаржено в суді.

Підстави застосування штрафу, факт виявлених перевіркою порушень та невиконання припису відповідач не оспорював.

Доказів сплати штрафу або оскарження постанови про накладення штрафу від 11 жовтня 2013 року №07/20-03-36 у встановленому чинним законодавством порядку відповідачем до суду не надано.

Таким чином, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Вікторійської сільської ради про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з Вікторійської сільської ради (код ЄДРПОУ 21046242) у доход держбюджету штраф у сумі 1700 (одну тисячу сімсот) гривень, одержувач: р/р 31116106700379 відкритий на ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019, код ЄДРПОУ 37958534, код платежу до держбюджету 21081100.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 30 квітня 2014 року.

Суддя С.О. Удовіченко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2014
Оприлюднено06.05.2014
Номер документу38484764
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1253/14

Ухвала від 04.04.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Постанова від 29.04.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні