КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 квітня 2014 року 810/2284/14
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області до Приватного підприємства "Спірит Стиль-2004" про стягнення заборгованості за страховими внесками,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Управління Пенсійного фонду України у м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області з позовом до Приватного підприємства "Спірит Стиль-2004" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сім 6214, 11 грн.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач - ПП «Спіріт Стиль - 2004» є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» і зобов'язаний сплачувати до Пенсійного фонду України єдиний внесок. За серпень, вересень, листопад, грудень 2010 року та зі сплати фінансових санкцій та пені відповідач має заборгованість у розмірі 6214 грн. 11 коп.
Відповідач у добровільному порядку заборгованість не сплатив, тому УПФУ у м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області звернулось до суду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, 25 квітня 2014 року представник позивача Величко О.О. надав суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, причин неявки суду не повідомив, відзиву на позов не надав.
На підставі ст. 122, ч. 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Приватне підприємство «Спіріт Стиль - 2004» зареєстроване, як юридична особа 07.10.2004року, що підтверджується Спеціальним Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців від 01.08.2012 року.
Відповідач - ПП "Спіріт Стиль -2004" зареєстроване в Управлінні Пенсійного фонду України у м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області як платник страхових
Відповідачем було подано до позивача розрахунки суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за серпень, вересень, листопад та грудень 2010 року, в яких відповідач самостійно задекларував суму страхових внесків, які підлягають сплаті за відповідні періоди.
Крім того, позивачем на адресу відповідача було направлено рішення №2 від 26.03.2013 року, рішення №15 від 17.01.2011 року, рішення №323 від 16.08.2010 року та №322, вимогу про сплату боргу від 21.03.2013 року №Ю5 на суму 5447 грн. 06 коп. грн. 34 кой. та Вимогу про сплату боргу від26 листопада 2011 року №Ф-1501 на суму 860грн. 46 коп.
Як вбачається з позовної заяви та розрахунку боргу, станом на 21.03.2014 року відповідач має заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за серпень, вересень, листопад, грудень 2010 року та зі сплати фінансових санкцій, пені на загальну суму 6214 грн. 11 коп.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
З 1 січня 2011 року набув чинності Закон України від 08.07.2010 № 2464-VІ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Пунктом 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" вказаного Закону передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР (далі - Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Згідно з ч. 1 статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року №1058-ІV (далі - Закон № 1058-ІV), платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.
Пунктом 1 статті 14 Закону №1058-ІV зі змінами та доповненнями встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Статтею 1 Закону України №1058-ІV передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до вказаної статті страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Частинами 3 та 4 статті 15 Закону України № 1058-ІV встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь; платникам страхових внесків у десятиденний термін після їх реєстрації видається повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду.
Як вбачається з наведених норм та підтверджується матеріалами справи, відповідач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України у м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області.
Частиною 6 статті 19 Закону України № 1058-ІУ та п.п 5.1.3 п. 5.1 ст. 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003р., розробленої відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Інструкція) передбачено, що страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.
Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону №1058-ІV, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Пунктом 6 частини 2 статті 17 Закону № 1058-ІУ встановлено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Станом на день розгляду спору за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду України за серпень, вересень, листопада та грудень 2010 року у розмірі 3574грн. 91коп., що підтверджується розрахунками суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за серпень, вересень, листопада та грудень 2010 року, в яких відповідач самостійно задекларував суму страхових внесків, що підлягають сплаті та розрахунком боргу.
Відповідно до ч. 10 ст. 20 Закону № 1058-ІV, якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 та 3 ст. 106 Закону 1058-ІV, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Рішенням №323 від 16.08.2010 року про застосування штрафних санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які V нараховується страхові внески до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 372 грн. 00 коп. Рішенням №323 від 16.08.2010року отримане відповідачем 16 серпня 2010 року та не оскаржувалось відповідачем.
Рішенням №322 від 16.08.2010 року про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 52 грн. 38 коп. Рішенням №322 від 16.08.2010року отримане відповідачем 16 серпня 2010 року та не оскаржувалось відповідачем.
Рішенням №15 від 17.01.2011 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 213грн. 17коп. та нараховано пеню у розмірі 480 грн. 72 коп. Рішенням №15 від 17.01.2011 року отримане відповідачем 17 січня 2011 оку та не оскаржувалось відповідачем.
Відповідно до ч. 2, ч. 3 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року №2464-ІV, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Згідно ч. 10 та ч. 11 п. 2 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року №2464-VI, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Рішенням №2 від 26 березня 2013 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі 216грн. 21коп. та нараховано пеню у розмірі 1486 грн. 10 коп.
Також, позивачем, в зв'язку з несплатою відповідачем заборгованості по страхових внескам було надіслано відповідачу вимогу про сплату боргу № Ю - 5 від 21.03.2013 року.
Станом на день розгляду спору заборгованість по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за серпень, вересень, листопада та грудень 2010 року, фінансовим санкціям та пені у сумі 6214, 11 грн. відповідачем не сплачена.
Статтею 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року №2464-VІ, також передбачено, що Територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку. У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом
Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.
У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ч. 15 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Беручи до уваги те, що суму заборгованості у розмірі 6214 грн. 11 коп. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Позов Управління Пенсійного фонду України у м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області до Приватного підприємства «Спіріт Стиль-2004» про стягнення заборгованості у сумі 6214 грн. 11 коп. - задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «Спіріт Стиль-2004» (08300, Київська область, м. Бориспіль, вулиця Київський шлях14, ідентифікаційний код юридичної особи 33094792) на користь Управління Пенсійного фонду України у м. Борисполі та Бориспільському районі Київської області заборгованість у сумі 6214 (шість тисяч двісті чотирнадцять) грн. 11 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Лиска І.Г.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2014 |
Оприлюднено | 06.05.2014 |
Номер документу | 38490559 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні