Постанова
від 28.04.2014 по справі 805/3716/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 квітня 2014 р. Справа №805/3716/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Скріпніка А.І.,

при секретарі судового засідання Гусєвій Л.С.,

за участю представників:

позивача: Сидорова С.А. - згідно довіреності;

відповідача: Астахова В.О. - згідно довіреності;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В:

25 березня 2014 року територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до направлення на перевірку № 35 від 21.02.2014 року посадовими особами Територіального управління 14 березня 2014 року проведено планову перевірку державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» код ЄДРПОУ 33341002, розташованого за адресою: 83039, м. Донецьк, вул. Раціоналізаторів, 36 на предмет дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини. При перевірці виявлено 15 порушення нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 15 порушення створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Також, позивач зазначає, що у разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для зупинення спуску у шахту підземних працівників, які не пройшли повторне навчання у «димових камерах» та зупинення ведення гірничих робіт у вентиляційному штреку 1-ої західної лави пл.11.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог в повному обсязі, проти чого частково заперечував представник відповідача.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Так, пунктом 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Позивач - Територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області діє на підставі Положення про Територіальне управління Держгріпромнагляду України у Донецькій області затвердженого наказом Держгірпромнагляду від 02.12.2011 року №186-к.

У відповідності до пункту 1 статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарського діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

У відповідності до пункту 4 Положення територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:

будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;

видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;

застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;

проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

Як вбачається з матеріалів справи Територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Донецькій області видано наказ від 21.02.2014 року № 6 «Про проведення позапланової перевірки».

У відповідності до зазначеного наказу територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції видано направлення на проведення перевірки від 21.02.2014 року за № 35 для проведення планової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська», розташованого за адресою: 83039, м. Донецьк, вул. Раціоналізаторів, 36.

В ході проведено перевірки посадовими особами було виявлено порушенням статей 13 та 14, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» в частині: Станом на 14.03.2014 року не пройшли повторне навчання у «димовій камері» 162 підземних працівника, що є порушенням п.12 р.3 гл. IV «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; На час обстеження відсутня вода у пожежозрошувальному трубопроводі, що є порушенням п.3 р.1 гл. IX «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; На ПК 65-75 протипожежний став демонтовано, лежить на підошві виробки, що є порушенням п.3 р.1 гл. IX «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; На ПК 39-70 перетин виробки на відповідає паспорту: згідно паспорту - 13,2м, фактично - 5,5м, що є порушенням п.4 р.1 гл. V «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; На ПК 6 електрокабель підвішений на рівні рухомого составу, що є порушенням п.13 р.3 гл. VIII «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; На ПК 8 не опломбовано пункт ВГК, не укомплектована аптечка, що є порушенням п.5 р.3 гл. IV «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; Не укомплектовано сланцевий заслін на ПК 29 на 10%, що є порушенням п. 17 р.7 гл. VI «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; Не працює звуковий сигнал на лебідці ЛВ-25, що розташована на ПК 32, відсутня «Технологія доставки матеріалів...» біля лебідки ЛВ-25, що є порушенням п.3 р.2 гл. VII «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; На ПК-54 кабель лежить на підошві виробки, завалений породой, не підвішений, що є порушенням п.12 р.3 гл. VIII «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; На точці перекріплювання на ПК 58 у замкових з'єднаннях встановлено по одній з'єднувальній скобі М 24, що є порушенням п.4 р.1 гл. V «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; Не працює датчик бокового сходу стрічки на стрічковому конвеєрі 1Л-80 ПК-53, що є порушенням п.1 р.6 гл. VII «Правил безпеки у вугільних шахтах із НПАОП 10.0-1.01-10; Не зачищені нижні роліки стрічкового конвеєру 1Л-80 на ПК 40-45, що є порушенням п.6 р.6 гл. VII «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; У монтажному хіднику 1-ої західної лави пл.11 відсутній протипожежний став, що є порушенням п.3 р.1 гл. IX «Правил безпеки у вугільних шахтах НПАОП 10.0-1.01-10; Розугоджена позиція плану ліквідації аварій (ПЛА) № 72 - вентиляційний штрек 1-ої західної пл.11, монтажний хідник 1-ої західної лави пл.11, що є порушенням п.6 р.3 гл. IV «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10; Недостатній контроль за дотриманням «Правил безпеки…» з боку інженерно-технічних працівників шахти. Помічник ВТБ ВТБ ОСОБА_3 допустив ведення робіт у вентиляційному штреку 1 західної лави пл.11 без води у протипожежному ставі, що є порушенням п.2 р.1 гл. IV «Правил безпеки у вугільних шахтах» 10.0-1.01-10, про що було складено акт перевірки від 14.03.2014 року за № 025П-8/50.

Зазначеним актом перевірки попереджено про необхідність заборони ведення гірничих робіт на шахті державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

У відповідно до пункту 2 частини 2 статті 4 Закону України «Про охорону праці» державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Разом з тим, відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року №826 загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Приписами пункту 2.26 зазначеного Положення передбачено що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Як вбачається з матеріалів справи, і що не заперечувалося представниками сторін у судовому засіданні, як станом на 14.03.2014 року, так і на час розгляду справи, не пройшли повторне навчання у «димовій камері» 162 підземних працівника, що є порушенням п.12 р.3 гл. IV «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10.

Таким чином, позов в цій частині підлягає задоволенню.

Щодо позовних вимог про зупинення ведення гірничих робіт у вентиляційному штреку 1-ої західної лави пл.11, суд зазначає наступне.

За нормами статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Під час судового засідання представником позивача був наданий акт перевірки господарювання державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» від 28.04.2014 року № 025П-11/64 (а.с. 28-29), згідно якого зокрема вбачається, що порушення зазначені в акті перевірки від 14.03.2014 року № 025П-8/50 позивачем усунуті, крім порушення зазначеного у п.1 даного акту, а саме: не пройшли повторне навчання у «димовій камері» 162 підземних працівника, що є порушенням п.12 р.3 гл. IV «Правил безпеки у вугільних шахтах» НПАОП 10.0-1.01-10. Вказаний факт підтвердив у судовому засіданні представник позивача.

Відповідно до ч. 3 ст. 72 КАС України, обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити частково.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська», розташованого за адресою: 83039, м. Донецьк, вул. Раціоналізаторів, 36 шляхом зупинення спуску у шахту (вентиляційний штрек 1-ї західної лави пл.11) підземних працівників, які не пройшли повторне навчання у «димових камерах».

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 28 квітня 2014 року у присутності представників сторін.

Повний текст постанови буде виготовлений протягом п'яти днів згідно ч. 3 ст. 160 КАС України.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Скріпнік А.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2014
Оприлюднено06.05.2014
Номер документу38498206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3716/14

Постанова від 28.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

Постанова від 28.04.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні