КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 квітня 2014 року 810/1231/14
Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом прокурора Обухівського району Київської області в інтересах держави в особі державної податкової інспекції в Обухівському районі Головного управління Міндоходів у Київській області до приватного підприємства "Агробудматеріали" про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся прокурор Обухівського району Київської області в інтересах держави в особі державної податкової інспекції в Обухівському районі Головного управління Міндоходів у Київській області з позовом до приватного підприємства "Агробудматеріали" в якому просить стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 2210,00 грн.
На обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на те, що проведеною прокуратурою Обухівського району Київської області перевіркою встановлено, що приватне підприємство «Агробудматеріали» з 27.09.2010 і по даний час зареєстроване в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, знаходиться на обліку в державній податковій інспекції в Обухівському районі Головного управління Міндоходів у Київській області та є платником податків, зборів, що передбачені Податковим кодексом України. А також, прокурор зазначив, що відповідач має перед Державним бюджетом України заборгованість зі сплати узгоджених грошових зобов'язань з податку на додану вартість у розмірі 2210,00 грн., яка у добровільному порядку погашена не була. Просив позов задовольнити.
На підтвердження зазначених обставин прокурор надав: витяг з ЄДРПОУ, довідку про взяття на облік платника податків, акти про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, акти про неявку директора ПП «Агробудматеріали» для підписання акта про результати камеральної перевірки з питань подання декларації з податку на додану вартість, податкові повідомлення-рішення форми «Р», корінець податкової вимоги форми «Ю» довідку про наявний борг з податків і зборів (платежів), що контролюються органами державної податкової інспекції в Обухівському районі Головного управління Міндоходів у Київській області, копію зворотного боку облікової картки платника з податку на додану вартість.
Відповідач заперечень проти адміністративного позову до суду не подавав.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що приватне підприємство «Агробудматеріали», код за ЄДРПОУ 36890994, зареєстроване як суб'єкт господарювання 27.09.2010, номер запису в ЄДР 13421020000002487, що підтверджується Витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 12.09.2013 та 12.03.2014 (а.с. 7-89, 44-46).
Із довідки про взяття на облік платника податків №1310161400167 від 04.12.2013 суд убачає, що відповідач 28.09.2010 узятий на облік в органах державної податкової служби за №3305 та на дату видачі цієї довідки перебуває на обліку у державній податковій інспекції в Обухівському районі Головного управління Міндоходів у Київській області (а.с. 10).
Судом встановлено, що 10.01.2012 державною податковою інспекцією в Обухівському районі Київської області на підставі пункту 200.10 статті 200 розділу V Податкового кодексу України та в порядку статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень 2011 року. За результатами даної перевірки складено акт №25/1503/36890994/12 від 10.01.2012 (а.с. 15-16).
У ході проведення зазначеної перевірки позивачем встановлено порушення податкового законодавства, що полягає у несвоєчасному поданні податкової звітності з податку на додану вартість, а саме, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України.
Директор ПП «Агробудматеріали» для підписання акта про результати камеральної перевірки з питання подання декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011 року не з'явився, про що 10.01.2012 працівниками державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області складено акт №2/1503/36890994 (а.с. 17).
На підставі акта перевірки відповідача №25/1503/36890994/12 від 10.01.2012, позивачем 17.01.2012 прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" №000029/1503/76, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на170 грн., а саме, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 170 грн. (а.с. 19).
Зазначене податкове повідомлення-рішення на адресу ПП «Агробудматеріали» було надіслано поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про вручення №0870300376937, яке повернулося позивачу з відміткою поштової установи «за відмовою адресата від одержання» (а.с. 20).
01.02.2012 державною податковою інспекцією в Обухівському районі Київської області ПП «Агробудматеріали» виставлена вимога форми «Ю» за №87 про сплату податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями, що становить 170,00 грн. (а.с.21). Вимога на адресу ПП «Агробудматеріали» було надіслано поштовим відправленням з рекомендованим повідомлення про вручення №087030038808, яке повернулося позивачу з відміткою поштової установи «за відмовою адресата від одержання» (а.с. 22).
Також, судом встановлено, що 06.02.2012 державною податковою інспекцією в Обухівському районі Київської області на підставі пункту 200.10 статті 200 розділу V Податкового кодексу України та в порядку статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за листопад-грудень 2011 року. За результатами даної перевірки складено акт №159/1503/36890994/39 від 06.02.2012 (а.с. 23-24).
У ході проведення зазначеної перевірки позивачем встановлено порушення податкового законодавства, що полягає у неподанні та несвоєчасному поданні податкової звітності з податку на додану вартість, а саме, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України.
Директор ПП «Агробудматеріали» для підписання акта про результати камеральної перевірки з питання подання декларації з податку на додану вартість за листопад-грудень 2011 року не з'явився, про що 06.02.2012 працівниками державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області складено акт №34/1503/36890994 (а.с. 25).
На підставі акта перевірки відповідача №159/1503/36890994/39 від 06.02.2012, позивачем 14.02.2012 прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" №000055/1503/169, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 2040,00 грн., а саме, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 2040,00 грн. (а.с. 27).
Зазначене податкове повідомлення-рішення на адресу ПП «Агробудматеріали» було надіслано поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про вручення №0870300396679, яке повернулося позивачу з відміткою поштової установи «за відмовою адресата від одержання» (а.с. 28).
Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість скла 2210,00 грн.
Крім цього, те, що відповідач має податкову заборгованість, зокрема, зі сплати податку на додану вартість у розмірі 2210,00 грн., випливає із довідки про наявний борг з податків і зборів (платежів), що контролюються органами державної податкової інспекції в Обухівському районі Головного управління Міндоходів у Київській області №146/10/1016-25-25 від 11.02.2014 та із зворотного боку облікової картки платника з податку на додану вартість ПП «Агробудматеріали» за 2012 рік (а.с. 11, 29-30).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України.
Положеннями пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно із підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Положеннями підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Статтею 120 цього Кодексу встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно з пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Абзацом 3 пункту 58.3 цієї ж статті встановлено, якщо у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Згідно із пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (95.3. статті 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до підпунктів 20.1.28, 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України та звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Заборгованість відповідача в сумі 2210,00 грн. підтверджується, актами перевірки №25/1503/36890994/12 від 10.01.2012 та №159/1503/36890994/39 від 06.02.2012, податковими повідомленнями рішеннями форми "Р" №000029/1503/76 від 17.01.2012 та №000055/1503/169 від 14.02.2012, корінцем податкової вимоги форми «Ю» за №87 від 01.02.2012, а також зворотнім боком облікової картки платника.
Також, суд зазначає, що відповідачем не надано доказів того, що ним було оскаржено в адміністративному чи судовому порядку зазначені вище податкові повідомлення-рішення чи податкова вимога.
На день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена.
Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно зі статтею 71 цього Кодексу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.
Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин на які вона посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Відповідач на пропозицію суду надати заперечення проти позову та докази, що їх підтверджують, викладену в ухвалі про відкриття провадження в адміністративній справі, жодних заперечень проти позову або доказів, що спростовують твердження позивача не надав.
Ураховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Розподіляючи судові витрати суд зазначає, оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства «Агробудматеріали» (08751, Київська область, Обухівський район, село Красна Слобідка, вулиця Пушкіна, будинок 2, квартира 6, код за ЄДРПОУ 36890994) в дохід Державного бюджету України податковий борг у розмірі 2210,00 грн. (дві тисячі двісті десять грн. 00 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Басай О.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2014 |
Оприлюднено | 06.05.2014 |
Номер документу | 38499058 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Басай О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні