ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
29 квітня 2014 рокум. Ужгород№ 807/773/14
Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Плеханова З.Б, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області до Спільне підприємство "Техніка" про стягнення заборгованості , -
В С Т А Н О В И В:
Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Спільне підприємство "Техніка" про стягнення заборгованості.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у 2013-2014 роках відповідачем підлягало відшкодуванню Пенсійному фонду 100 відсотків фактичних витрат на виплату та до ставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день у нього на роботах з особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України.
За період з жовтня 2013 року по лютий 2014 року Пенсійному фонду підлягало відшкодуванню про ведені витрати на виплату та доставку пенсій, призначених по Списку 1 в загальній сумі - 4692,46 грн.
В порушення вищезазначених вимог законодавства, відповідач за спірний період не відшкодував виплачені громадянам пільгові пенсії та витрати на їх доставку, у зв'язку з чим на відповідну суму у нього утворилася заборгованість. У цьому відношенні слід відмітити, що платником також не оскаржувались ані дії органу Пенсійного фонду по нарахуванню цих платежів, ані конкретні суми такого нарахування. Причини невиконання своїх зобов"язань за відмічений період боржник жодним чином не мотивує.
Ненадходження належних до відшкодування сум до бюджету Пенсійного фонду пе решкоджає виконанню одного з основних завдань Фонду - забезпечення збирання та акумулювання коштів, призначених для повного та своєчасного фінансування виплати пенсій.
Представник позивача подав до суду факсимільним звязком клопотання 10.04.2014 року в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі.
Відповідач повторно в судове засідання не з'явився з невідомих причин. Про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення ( а.с. 26,34).
Суд вважає, що спір можливо вирішити на підставі наявних у справі доказів.
Відповідно до статті 128 частини 6 КАС України , якщо немає перешкод для розгляду у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час, і місце судового розгляду, суд, має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до статті 3 частини 1 пункту 10 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд прийшов до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Як встановлено судом, відповідачем за даним позовом у 2013-2014 роках підлягало до відшкодуванню Пенсійному фонду 100 відсотків фактичних витрат на виплату та до ставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день у нього на роботах з особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхування" (1058-15) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону (1058-15) в разі до сягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення" (1788-12).
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій , що діяв до набрання чинності цим Законом (1058-15).
Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Ка бінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на під земних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сла нцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і профе сій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом.
Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах регламентується Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 N 21-1 (г0064-04) та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за N 64/8663. Визначення сум до відшкодування, формування розрахунків фактичних витрат здійснюється органами Фонду. Встановлено єдиний порядок як для відшкодування пенсій призначених відповідно до пункту "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (1788-12) (по Списку 1) так і для пенсій призначених відповідно до пункту "б" зазначеної статті (по Списку 2) та інших видів пільгових пенсій. При цьому не відбувається щомісячного узгодження сум до відшкодування. Розрахунок надсилається підприємству (платнику збору) раз на рік, до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій. Якщо ж настають обставини, що впливають на суму відшкодування підприємство повідомляється про такі зміни не пізніше ніж у місячний термін з моменту їх настання.
Підприємства вносять плату щомісяця до 25-го числа. Дана норма за своїм характером є імперативною. Отже, відповідний обов'язок підприємств не ставиться в залежність від наявності або відсутності коштів на підприємстві, фактичної діяльності або інших факторів.
Ці витрати відшкодовують підприємства незалежно від форм власності та господарювання. Якщо особа має стаж, що дає право на призначення цих пенсій на кількох підприємствах, витрати покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи.
Інших джерел на фінансування зазначених пенсій у бюджеті Пенсійного фонду не передбачено.
В порушення зазначених вимог чинного законодавства, відповідачем який є платником відповідного збору на обов'язкове державне пенсійне страхування за період з жовтня 2013 року по лютий 2014 року не відшкодував виплачені громадянам пільгові пенсії та витрати на їх доставку, у зв'язку з чим на відповідну суму у нього утворилася заборгованість.
За вказаний спірний період відповідачем відповідного збору підлягало відшкодуванню 100 відсотків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України (36-2003-п) починаючи з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 01.01.2004 року, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Згідно з Тарифами на оплату послуг, пов'язаних з виплатою і доставкою державних пенсій та грошової допомоги, затверджених Наказом Держкомзв'язку та інформатизації України № 166 від 22.07.2004 року , розмір плати за виплату та доставку відповідних сум пенсій та грошової допомоги становлять для міста 0,79 %, для села 1,56 %.
Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області призначило пенсію за віком громадянам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, які працювали на підприємстві відповідача в особливо шкідливих умовах праці повний робочий день на атестованих робочих місцях, - за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним постановами Кабінету Міністрів України від 11.03.1994 р. № 162 та від 16.01.2003 р. № 36, та яким в кінцевому підсумку були призначені пенсії за віком на пільгових умовах по списку № 1 відповідно до п. "а" ст. 13 Закону України "Про пенсій не забезпечення" від 05.11.1991 р. (з подальшими змінами та доповненнями).
За період з жовтня 2013 року по лютий 2014 року управлінням Пенсійного фонду Українив м. Ужгороді Закарпатської області по пенсійним справам вищезазначених пенсіонерів проведено виплату пільгових пенсій, з яких підлягає відшкодуванню в загальній сумі 4692,46 грн., що підтверджується копіями повідомлень ,що надсилались на адресу боржника про відшкодування суми понесених витрат Пенсійним фондом України в м. Ужгороді Закарпатської області у спірному періоді з поштовим повідомленням про вручення та розрахунком сум заборгованості( а.с. 5-15).
Проте належного відшкодування сум пенсій виплачених вищезазначеним громадянам пільгових пенсій та витрат на їх доставку підприємство не здійснювало, у зв'язку з чим у відповідача виникла заборгованість перед позивачем в розмірі на загальну суму 4692,46 гривень , та дана сума заявлена до стягнення в судовому порядку.
В судовому засіданні повно та всебічно з'ясувавши обставини в адміністративній справі, підтверджені належними та допустимими доказами в їх сукупності суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Так як позивачем у даній справі є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, то в силу ч .4 ст. 94 КАС України судові витрати здійснені позивачем з відповідача не стягуються .
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 160-163 КАС України ,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області до Спільне підприємство "Техніка" про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.
Стягнути з відповідача - СП "Техніка"( м. Ужгород, вул. Паризької Комуни,4, код ЄДРПОУ 20449280) на користь управління Пенсійного фонду в м. Ужгороді Закарпатської області ( м. Ужгород, вул. Швабська,12Б, код ЄДРПОУ 20449653) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених по Списку 1 за спірний період в сумі 4692,46 ( чотири тисячі шістсот девяносто дві гривні сорок шість копійок) грн.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня отримання постанови у повному обсязі через Закарпатський окружний адміністративний суд до Львівського апеляційного адміністративного суду з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
СуддяЗ.Б. Плеханова
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2014 |
Оприлюднено | 06.05.2014 |
Номер документу | 38500996 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні