ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2014 р. Справа № 804/3668/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Голобутовського Р.З., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард "Сапфір" ОСОБА_1, ОСОБА_2. про стягнення заборгованості в сумі 17000,00 грн. , -
ВСТАНОВИВ :
12.03.2014 р. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1, ОСОБА_2 штраф в сумі 17000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за не подання Повним товариством «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1, ОСОБА_2 звітних даних за І квартал 2012 р., за І півріччя 2012 р., за 9 місяців 2012 р., за 2012 р., за І квартал 2013 р., за І півріччя 2013 р. та на підставі постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №127/16/03/01-ЛБ від 26.09.2013 р. застосовано штраф у розмірі 17000,00 грн., який у добровільному порядку несплачений.
Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується поштовим повідомленням з відміткою про вручення 08.04.2014 р. Відповідач протягом десяти днів не надав до суду заперечень проти позову та позов не визнав.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до п. п. 1, 10 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 р. № 2664-ІІІ (далі - Закон) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Державне регулювання ринків фінансових послуг - здійснення державою комплексу заходів щодо регулювання та нагляду за ринками фінансових послуг з метою захисту інтересів споживачів фінансових послуг та запобігання кризовим явищам.
Згідно ст. 14 Закону фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Частиною 1 ст. 21 Закону встановлено, що державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Пунктом 4 ст. 20 Закону визначено, що державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється шляхом, зокрема, застосування уповноваженими державними органами заходів впливу.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Статтею 41 Закону передбачено, що уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні
санкції за:
1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення Уповноваженого органу про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.
Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Матеріали справи свідчать, що 02.09.2013 р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено акт №127/16/03-ЛБ про правопорушення законодавства про фінансові послуги. Вказаним актом зафіксовано факт порушення Повним товариством «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1, ОСОБА_2 ст. 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», ст. 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 р. №2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 р. за №1482/10081, а саме: не подання оприлюдненої річної фінансової звітності за 2012 р., не подання звітних даних за І квартал 2012 р., за І півріччя 2012 р., за 9 місяців 2012 р., за 2012 р., за І квартал 2013 р., за І півріччя 2013 р. у строки, встановлені Порядком.
На підставі акта №127/16/03-ЛБ від 02.09.2013 р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову №127/16/03/01-ЛБ від 26.09.2013 р., якою до Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1, ОСОБА_2 застосовано штраф за порушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 17000,00 грн.
Акт №127/16/03-ЛБ від 02.09.2013 р. та постанова №127/16/03/01-ЛБ від 26.09.2013 р. направлялись комісією на адресу ломбарду 05.09.2013 р. та 27.09.2013 р. відповідно, однак повернуті поштою у зв'язку із закінченням терміну зберігання.
Повним товариством «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1, ОСОБА_2 постанова №127/16/03/01-ЛБ від 26.09.2013 р. про накладення штрафу в сумі 17000,00 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у встановленому законодавством порядку не оскаржена, у добровільному порядку штраф не сплачений.
Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг правомірно визначено Повному товариству «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1, ОСОБА_2 штраф у розмірі 17000,00 грн., а доказів сплати штрафу до суду надано не було, суд задовольняє адміністративний позов.
Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 86, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1, ОСОБА_2 про стягнення заборгованості в сумі 17000,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з Повного товариства «Ломбард «Сапфір» ОСОБА_1, ОСОБА_2 (ЄДРПОУ 30670172) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2014 |
Оприлюднено | 07.05.2014 |
Номер документу | 38503925 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні