Постанова
від 28.04.2014 по справі 804/2767/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2014 р. Справа № 804/2767/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Озерянської С.І. розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного підприємства "Земстрой" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Криворізької центральної об'єднаної держаної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного підприємства «Земстрой», з вимогою стягнути до бюджету кошти приватного підприємства «Земстрой» (код за ЄДРПОУ 33421130) з рахунків у банках , обслуговуючих приватне підприємство «Земстрой» (код за ЄДРПОУ 33421130) у розмірі податкового боргу орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на загальну суму 17 590 грн. 18 коп.

В обґрунтування позову Криворізькою центральною об'єднаною держаною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області зазначено, що Приватне підприємство «Земстрой» знаходиться на обліку як платник податків в податковому органі, проте не виконує свої зобов'язання згідно з законодавством України, внаслідок чого має заборгованість з орендної плати, яка виникла в результаті несплати узгоджених сум податкових зобов'язань в сумі 17590,18 грн.

Частиною 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Позивач у судове засідання не з'явився, але в позовній зазначив вимогу про розгляд справи в письмовому провадженні.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, шляхом направлення копії судової кореспонденції на адресу відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч.1. ч. 4 ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України судові виклики і повідомлення здійснюються повістками про виклик і повістками-повідомленнями юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи із його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Відповідно до частин 4 та 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу в письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Приватне підприємство «Земстрой» (ідентифікаційний код юридичної особи 33421130) зареєстровано 10.03.2005 року Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради та знаходиться на обліку в Криворізькій центральній об'єднаній держаній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області .

21 березня 2011 року Приватним підприємством «Земстрой» подано до податкового органу звітну податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2011 рік, згідно якої підприємство задекларувало самостійно нарахованих грошових зобов'язань за 2011 рік становить 32296,87 грн. по 2691,41 грн. за кожен місяць.

19 липня 2011 року головним державним податковим ревізором - інспектором 1 рангу сектору адміністрування платежів за землекористування , місцевих податків і зборів ресурсних (рентних) і неподаткових платежів управління оподаткування юридичних осіб Центральної МДПІ у м. Кривому Розі Андріященко Вікторією Володимирівною. було проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати узгодженої суми податкових збов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. За результатами перевірки складено акт № 5214/165/1503/33421130, згідно якого встановлено , що ПП «Земстрой» порушує терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по орендній платі за землю протягом строку, визначених абз. 1 ст.17 Закону України № 378/96-ВР від 19.09.1996 року «Про плату за землю» (зі змінами та доповненнями), та на підставі п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-ВР ( зі змінами та доповненнями).

На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення - рішення форми «Ш» за № 0002311503 від 12.09.2011 року. Зазначеним податковим повідомленням - рішенням визначена сума штрафу у розмірі 10% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою, яка становить 343,70 грн. Зазначене податкове повідомлення - рішення було направлено поштою та отримано Приватним підприємством «Земстрой» .

17 квітня 2012 року головним державним податковим ревізором - інспектором 1 рангу сектору адміністрування платежів за землекористування, місцевих податків і зборів ресурсних (рентних) і неподаткових платежів управління оподаткування юридичних осіб Криворізької центральної МДПІ Дніпропетровської області ДПС України Нетіс Інною Григорівною було проведено камеральну перевірку з питання неподання податкової декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за 2012 рік. За результатами перевірки складено акт № 291/26/1503/33421130, згідно якого встановлено в порушення п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), платником неподана до Криворізької центральної МДПІ Дніпропетровської області ДПСУ податкова декларація з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за 2012 рік.

На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення - рішення форми «Р» за № 0005641503 від 22.05.2012 року. Зазначеним податковим повідомленням - рішенням збільшено суму грошового зобов'язанняза платежем орендна плата з юридичних осіб за штрафними санкціями на загальну суму 170,0 грн. Зазначене податкове повідомлення - рішення було направлено поштою та отримано Приватним підприємством «Земстрой» .

06 червня 2012 року Приватним підприємством «Земстрой» подано до податкового органу звітну податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2012 рік, згідно якої підприємство задекларувало самостійно нарахованих грошових зобов'язань за 2012 рік становить 3619,48 грн., з яких за січень 2012 року у розмірі 2691,41 грн., за лютий 2012 року у розмірі 928,07 грн.

Отже, сума податкового боргу з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності Приватного підприємства «Земстрой» за серпень - грудень 2011, січень - лютий 2012 року та за узгодженими податковими зобв'язаннями становить - 17905,18 грн.

Станом на 28 квітня 2014 року податковий борг по орендній платі за землю, який виник в результаті несплати узгоджених податкових зобов'язань становить 17905,18 грн.

Зазначена сума на день розгляду справи в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Криворізькою центральною державною податковою інспекцією на адресу відповідача направлялися податкової вимоги від 2 червня 2010 року та від 23 липня 2010 року.

На час подання адміністративного позову кошти на погашення податкового боргу Приватним підприємством «Земстрой » не сплачені, скасування податкового боргу не відбулось.

Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, Конституцією України.

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Пунктами 36.1 та 36.2 статті 36 Податкового кодексу України встановлюється обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та (або) сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Відповідно пп. 16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів, а також сплачувати податки та збори в строки та розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою плати за землю.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку (плата за землю) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (ст. 288 ПК України).

Згідно п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Пунктом 286.1. статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. (п. 286.2 ст.286 Податкового кодексу України)

Відповідно до п.п. 287.1, 287.3, 287.4 ст.287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до частини 1 статті 126 Податкового кодексу України , у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до вимог п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України ,у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до пункту 131.1. статті 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

Суд зазначає, що приписи ст. 95 Податкового кодексу України визначають, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до пп. 20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, зазначено, що органи державної податкової служби мають право зокрема звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Положеннями пп. 20.1.19 та пп.20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України передбачено, що Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини, а також застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Частиною 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Оскільки, Криворізькою центральною об'єднаною державною податковою інспекцією були винесені податкові вимоги, які були отримані відповідачем, та факту оскарження відповідачем вищезазначених податкових вимог судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вона вважається узгодженою.

Враховуючи зазначене та відсутність добровільної сплати боргу, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Криворізької центральної об'єднаної держаної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного підприємства «Земстрой» про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути до бюджету кошти приватного підприємства «Земстрой» (код за ЄДРПОУ 33421130) з рахунків у банках , обслуговуючих приватне підприємство «Земстрой» (код за ЄДРПОУ 33421130) у розмірі податкового боргу орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на загальну суму 17 590 грн. 18 коп.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.І. Озерянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2014
Оприлюднено07.05.2014
Номер документу38506692
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2767/14

Постанова від 28.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні