Постанова
від 05.05.2014 по справі 813/2884/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 травня 2014 року № 813/2884/14

Львівський окружний адміністративний суд, у складі судді Ланкевича А.З., розглянувши в порядку скороченого провадження в м.Львові адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області до Приватного підприємства «Дані-Тепло» про застосування заходів реагування, -

встановив :

Позивач звернувся з позовом, в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача, а саме зобов'язати невідкладно заборонити виконання робіт з обстеження, ремонту та чищення димарів та вентиляційних каналів до усунення порушень в повному обсязі та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи.

Посилається на те, що за працівниками Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області проведено планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при виконанні робіт з обслуговування та обстеження димовентиляційних каналів ПП «Дані-Тепло», за результатами якої складено акт перевірки. При проведенні перевірки встановлено порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), які створюють загрозу життю працюючих. У зв'язку з виникненням умов, за яких подальше продовження виконання робіт з обстеження, ремонту та чищення димарів та вентиляційних каналів несе ризик загрози життю працівників, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю працюючих у ПП «Дані-тепло» є передбачені Законом підстави для заборони виконання робіт з обстеження, ремонту та чищення димарів та вентиляційних каналів.

Дослідивши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Законом України «Про охорону праці» від 14.10.1996р. № 2694-ХІІ визначено основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні (далі - Закон України № 2694-ХІІ).

Відповідно до ст.4 Закону України № 2694-ХІІ, державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007р. № 877-V (далі - Закон України № 877-V).

Наказом № 186-к Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України від 02.12.2011 року затверджено Положення про територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Львівській області (далі - Положення).

До повноважень територіального управління, відповідно до частини 7 пункту 4 Положення, віднесено здійснення державного нагляду за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

Відповідно до пункту 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контрою) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерством надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826 (далі-Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

Відповідно до наказу Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області від 18.03.2014 року № 264 уповноваженою посадовою особою Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області - головним державним газотехнічним інспектором Петегиричем Дмитром Івановичем, в присутності уповноваженої особи відповідача - головного інженера ПП «Дані-Тепло» Ченя Юрія Васильовича, у період з 01 квітня 2014 року до 02 квітня 2014 року проведено планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при виконанні робіт з обслуговування та обстеження димовентиляційних каналів ПП «Дані-Тепло».

Під час проведення перевірки були виявлені порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працюючих, а саме:

1) в ПП «Дані-Тепло» 01.04.2014 року закінчився термін дії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки (виконання робіт з обстеження, ремонту та чищення димарів та вентиляційних каналів) № 123.11.46-45.33.1 від 02.04.2011 року, що є порушенням ст.21 Закону України «Про охорону праці» та п.6 Порядку видачі Дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107;

2) не проведено чергове навчання та перевірку знань з питань охорони праці чистильника печей і димоходів ОСОБА_2, що є порушенням п.п.1.2.3; 4.5.22 Правил безпеки систем газопостачання України, затверджені наказом Держгнаглядохоронпраці від 01.10.1997 року № 254 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 15.05.1998 року № 318/2758.

За наслідками перевірки складено акт № 08-02/24 від 04.04.2014 року, яким відповідача попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) виконання робіт з обстеження, ремонту та чищення димарів та вентиляційних каналів.

Згідно з ч.5 ст.4 Закону № 877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону № 877-V орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства.

Матеріалами справи підтверджується порушення ПП «Дані-Тепло» вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю і здоров'ю працюючих. Відповідачем не представлено суду доказів усунення вказаних порушень.

З урахуванням вищенаведеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.

На підставі п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати здійснені позивачем (суб'єктом владних повноважень) з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.7-14, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Зобов'язати Приватне підприємство «Дані-Тепло» (місцезнаходження: вул.Грушевського,111, с.Ріпчиці, Дрогобицький район, Львівська область, 82100, код ЄДРПОУ 35272450) невідкладно заборонити виконання робіт з обстеження, ремонту та чищення димарів та вентиляційних каналів до усунення порушень в повному обсязі та отримання в установленому порядку рішення на відновлення роботи.

Постанову суду допустити до негайного виконання.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання її копії до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ланкевич А.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.05.2014
Оприлюднено07.05.2014
Номер документу38512838
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2884/14

Постанова від 05.05.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні