Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
29 квітня 2014 р. № 820/5827/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Чудних С.О.,
за участю секретаря судового засідання Хмелівській Н.М.,
представника позивача - Логвінова О.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду справу за позовом Вовчанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна,-
В С Т А Н О В И В
Позивач, Вовчанська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить надати дозвіл на погашення суми податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" у розмірі 1530,00 грн. за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" має податковий борг перед бюджетом на загальну суму 1530,00 грн., що виник внаслідок несплати узгоджених сум податкових зобов'язань, визначених податковими повідомленнями-рішеннями, в тому числі 1190,00 грн. по податку на прибуток приватних підприємств та 340,00 грн. - по комунальному податку. У встановлений законодавством строк для погашення податкового зобов'язання, підприємство не сплатило узгоджену суму податкового зобов'язання. Податковим органом було сформовано та направлено відповідачу першу та другу податкові вимоги, проте борг не сплачено, у зв'язку із чим представник позивача просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні 29.04.2014 року позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити.
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське", в судове засідання 29.04.2014 року не прибув, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, заяв про відкладення розгляду справи не надав.
Враховуючи положення ст. 35 та ч.2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України та те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" повідомлене належним чином про дату, час та місце судового засідання, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення, що містяться в матеріалах справи, враховуючи думку позивача, суд дійшов висновку, що неявка представника відповідача не перешкоджає розгляду даної справи.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Так, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" зареєстроване як юридична особа згідно чинного порядку, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію юридичної особи та перебуває на обліку в органах державної податкової служби як платник податків.
Як вбачається із матеріалів справи, податковий борг у Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" виник внаслідок не сплати узгоджених сум податкових зобов'язань, визначених податковими повідомленнями-рішеннями від 17.02.2012 року № 0000171530, від 14.12.2010 року № 0002541530/0, від 14.12.2010 року № 0002641530/0, від08.09.2010 року № 0001831530/0 та від 08.09.2010 року № 0001951530/0.
На момент звернення органами податкової інспекції до суду вищевказані податкові повідомлення - рішення відповідачем оскаржені не були, а отже, сума грошових зобов'язань є узгодженою.
Щодо податкових повідомлень-рішень від 14.12.2010 року № 0002541530/0, від 14.12.2010 року № 0002641530/0, від08.09.2010 року № 0001831530/0 та від 08.09.2010 року № 0001951530/0 суд зазначає наступне.
Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закон України "Про систему оподаткування" втратили чинність.
Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закону України "Про систему оподаткування", які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.
Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4 статті 4 цього Закону, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкових повідомлень, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Вищевказані податкові повідомлення-рішення направлені відповідачу поштою рекомендованим листом, проте не отримані, в зв'язку з відсутністю адресата за вказаною адресою.
Відповідно до підпункту 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Податкові повідомлення-рішення від 14.12.2010 року № 0002541530/0, від 14.12.2010 року № 0002641530/0, від08.09.2010 року № 0001831530/0 та від 08.09.2010 року № 0001951530/0 були розміщенні на дошці податкових оголошень, що підтверджується наявними в матеріалах справи корінцями податкових повідомлень-рішень
Щодо податкового боргу, що виник внаслідок несплати зобов'язання за податковим повідомленням-рішенням від 17.02.2012 року № 0000171530, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до пункту 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Зазначене вище податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, проте не отримане останнім, в зв'язку з відсутністю адресата за вказаною адресою, про що свідчить відмітка на рекомендованому листі.
Доказів оскарження вказаного податкового повідомлення - рішення та його скасування чи відкликання відповідачем не надано, у зв'язку з чим, суд приходить до висновку, що воно є чинними та узгодженими.
Згідно підпункту 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги
Матеріалами справи підтверджено, що податковим органом було сформовано та направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" першу податкову вимогу форми "Ю1" від 27.09.2010 року № 1/41, однак вказана податкова вимога не була вручена відповідачу, про що складено акт № 13 про неможливість вручення податкової вимоги та 28.09.2010 року вказана вимога була розміщена на дошці податкових оголошень.
01.11.2010 року податковим органом було сформовано та направлено на адресу відповідача другу податкову вимогу форми "Ю1" №52, однак вказана податкова вимога також не була вручена відповідачу, про що складено акт № 14 про неможливість вручення податкової вимоги та 09.11.2010 року вказана вимога була розміщена на дошці податкових оголошень.
Відповідно до пункту 8.1 статті 8 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активи платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу.
Пунктом 1.17 статті 1 Закону визначено, що податкова застава - спосіб забезпечення податкового зобов'язання платника податків, не погашеного у строк. Податкова застава виникає в силу закону. У силу податкової застави орган стягнення має право в разі невиконання забезпеченого податковою заставою податкового зобов'язання одержати задоволення з вартості заставленого майна переважно перед іншими кредиторами у порядку, встановленому законом. Зміст і процедуру застосування податкової застави визначено статтею 8 Закону.
Згідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, 29.09.2010 року всі активи відповідача передано у податкову заставу.
10.12.2010 року податковим органом прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" в рахунок погашення його податкового боргу.
Судом встановлено, що податковим органом були вчинені дії, щодо стягнення заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" перед бюджетом з розрахункових рахунків, що відкриті у банках.
Матеріалами справи підтверджено, що постановою харківського окружного адміністративного суду від 22.02.2012 року адміністративний позов Вовчанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" про стягнення заборгованості задоволено, та стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" (62600, Харківська область, Великобурлуцький район, смт. Великий Бурлук, вул. Першотравнева, 20 , код ЄДРПОУ 33369281) заборгованість перед бюджетом у розмірі 680.00 грн. (шістсот вісімдесят грн.).
Постановою Відділу державної виконавчої служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області від 08.02.2014 року було накладено арешт на кошти в сумі 778,00 грн., що існують на всіх банківських рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське", проте вказана постанова була залишена без виконання, а постановою від 28.04.2014 року Відділу державної виконавчої служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області виконавчий документ повернуто податковому органу.
19 березня 2014 року Вовчанською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Харківській області прийнято рішення про опис майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" у податкову заставу та складено акт № 2/2014 опису майна.
Згідно підпункту 89.1.2 пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України, право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
Відповідно до пункту 89.5 статті 89 Податкового кодексу України, у разі якщо на момент складення акта опису майно відсутнє або його балансова вартість менша від суми податкового боргу, право податкової застави поширюється на інше майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі.
За змістом пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
Відповідно до пункту 95.6 статті 95 Податкового кодексу України, у разі якщо сума коштів, отримана у результаті продажу майна платника податків, перевищує суму його грошового зобов'язання та податкового боргу, різниця перераховується на рахунки такого платника податків або його правонаступників.
Враховуючи, що відповідачем не погашено існуючий податковий борг та те, що податковим органом вжиті всі заходи передбачені Податковим кодексом України для погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 160-163, 164, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Вовчанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу - задовольнити у повному обсязі.
Надати дозвіл Вовчанській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області на погашення суми податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Приколотнянське" (вул. Першотравнева, 20, смт. Великий Бурлук, Великобурлуцький район, Харківська область, 62600, код ЄДРПОУ 33369281) у розмірі 1530 (одна тисяча п'ятсот тридцять) грн.00 коп. за рахунок його майна, що перебуває у податковій заставі.
Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено 05.05.2014р.
Суддя С.О. Чудних
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2014 |
Оприлюднено | 07.05.2014 |
Номер документу | 38526920 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Чудних С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні