ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2014 р. Справа № 804/16918/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Луніної О.С. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Актур" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Актур» звернулося до суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, у якому просить (з урахуванням заяви про зміну та уточнення позовних вимог від 18.02.2014р., яка прийнята судом);
-визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області при проведенні позапланової виїзної перевірки ТОВ «Актур» (код ЄДРПОУ 36367201) з питань дотримання земельного законодавства та правильності дотримання податкового законодавства при користуванні земельною ділянкою за адресою: вул. Косімічна, 32 за період з 01.01.2010р. по 01.10.2013р., що виразились у використанні при розрахунку суми земельного податку належної до сплати коефіцієнту функціонального використання 2,5 замість коефіцієнту функціонального використання одиниця, відповідно до листа Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області від 29.10.2013р. за № 20/20-1078 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Космічній, 32, площею 1,4062 га (кадастровий номер 1210100000:03:0074:0002);
-визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області при проведенні позапланової виїзної перевірки ТОВ «Актур» (код ЄДРПОУ 36367201) з питань дотримання земельного законодавства та правильності дотримання податкового законодавства при користуванні земельною ділянкою за адресою: вул. Космічна, 32 за період з 01.01.2010р. по 01.10.2013р. щодо нарахування земельного податку за період з 01.01.2010р. по 31.12.2010р. до вступу Податкового кодексу України у законну силу;
-визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, що виразились у зазначенні у акті перевірки № 2356/22-04/36367201 від 29.11.2013р. та його висновках про необхідність використання коефіцієнту функціонального використання 2,5 при проведенні розрахунку щомісячного розміру земельного податку та про наявність порушень при сплаті земельного податку за 2010 - 2011 роки, що спричинило несплату податку за 2010 рік - 198438,84 грн., за 2011 рік - 204108,52 грн.;
-зобов'язати Державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області провести розрахунок щомісячного розміру земельного податку за перевіряємий період з 01.01.2011р. по 31.11.2011р. використовуючи коефіцієнт функціонального використання одиниця згідно з листом Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області від 29.10.2013р. за № 20/20-1078;
-визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо не проведення коригування податкових звітностей по факту переплати земельного податку ТОВ «Актур» у 2012 році при проведенні позапланової виїзної перевірки ТОВ «Актур» (код ЄДРПОУ 36367201) з питань дотримання земельного законодавства та правильності дотримання податкового законодавства при користуванні земельною ділянкою за адресою: вул. Космічна, 32 за період з 01.01.2010р. по 01.09.2013р.;
-зобов'язати Державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області провести коригування податкових зобов'язань у зв'язку із переплатою земельного податку ТОВ «Актур» у 2012 році при користуванні земельною ділянкою за адресою: вул. Космічна, 32 за попрередній період з 01.01.2011р. по 31.01.2011р. шляхом зарахування переплати земельного податку у розмірі 81643,97 грн. у 2012 році за 2011 рік.
В обґрунтування позову зазначено, що за висновками акту перевірки Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області за № 2356/22-04/36367201 від 29.11.2013р. позивачем порушено положення ст. ст. 2, 14 Закону України «Про плату за землю», п.п 286.2 ст. 286, п.п. 54.3.1. п. 54.3 ст. 54 ПК України внаслідок чого занижено земельний податок за земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Космічна, 32 за 2010 рік - 198438,84 грн., за 2011 рік - 204108,52 гривень. Позивач не погоджується із зазначеним висновком податкового органу з огляду на те, що після придбання ТОВ «Актур» у власність споруди, що знаходиться за адресою: вул. Космічна, 32, земельну ділянку продовжував експлуатувати попередній власник ТОВ «ПГ і ТО» за договором оренди земельної ділянки до 31.12.2011р., при цьому сплачуючи земельний податок. У період з 01.01.2010р. по 01.07.2011р. підприємство-позивач не здійснювало господарської діяльності, а у липні 2011р. ТОВ «Актур» отримало свідоцтво платника єдиного податку. Протягом усього часу експлуатування земельної ділянки за адресою: вул. Космічна, 32 ТОВ «ПГ і ТО» був встановлений код цільового використання землі УКЦВЗ 1.14.2 - автомобільний транспорт з коефіцієнтом функціонального використання одиниця. Позивач посилається на те, що до ТОВ «Актур» повинно було перейти право користування на земельну ділянку, на якій розміщено відповідне нерухоме майно без зміни її цільового призначення у обсязі та на умовах, встановлений для попереднього землевласника (землекористувача), тобто з кодом цільового використання землі УКЦВЗ 1.14.2 - автомобільний транспорт та з коефіцієнтом функціонального використання одиниця. Крім того, з 01.07.2011р. позивач перебуває на спрощеній системі оподаткування, але господарську діяльність підприємство почало вести з 01.01.2012р. та одночасно сплачувало і єдиний податок. і земельний податок одночасно. Виявивши цей факт, на думку позивача, податковий орган не провів коригування податкових зобов'язань при користуванні земельною ділянкою за адресою: вул. Космічна, 32 із урахуванням подвійної сплати податкових зобов'язань.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи, надав до суду 03.04.2014р. заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи, про причини неприбуття у судове засідання суд не повідомив, надав до судового засідання 07.02.2014р. заперечення проти позову, у яких зазначено про те, що згідно витягу права власності на нерухоме майно за ТОВ «Актур» з 11.01.2010р. зареєстровано право власності на будівлі та споруди автостоянки № 15, які знаходяться на земельній ділянці за адресою: вул. Космічна, 32, тобто з 11.01.2010р. відповідно до положень ст. 5 Закону України «Про плату за землю», ст.ст. 269, 270 ПК України ТОВ «Актур» є платником земельного податку за земельну ділянку площею 1,4062 га по вул. Космічна, 32 у м.Дніпропетровську по фактичному розміщенню будівель та споруд. Відповідачем було здійснено розрахування земельного податку відповідно до витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та листа Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області від 30.08.2013р. за № 20/20-811, відповідно до якого нормативна грошова оцінка 1 кв.м. зазначеної земельної ділянки складає 1451,49 гривень. Під час проведення перевірки та встановлення її висновків державний орган діяв у межах чинного законодавства.
Враховуючи вищевикладені обставини та положення ст.ст. 122, 128 КАС України, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив таке.
Відповідно до п.п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно із п. 75.1 ст. 75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Підпунктом 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та, яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Згідно із п.п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності такої обставини - платником податків подано в установленому порядку контролюючому органу заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження.
Згідно із п. 78.5 ст. 78 ПК України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Відповідно до п. 78.8 ст. 78 ПК України порядок оформлення результатів документальної позапланової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.
Згідно із п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати.
Підпунктом 86.3 ст. 86 ПК України встановлено, що акт (довідка) документальної виїзної перевірки, що визначено статтями 77 і 78 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами органу державної податкової служби, які проводили перевірку, та реєструється в органі державної податкової служби протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).
Згідно із п. 86.10 ст. 86 ПК України у акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов'язань платника.
На підставі наказу від 18.11.2013р. за № 753, виданого Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, уповноваженими особами Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області згідно із п.п. 78.1.5 п. 79.1 ст. 78 ПК України проведено позапланову документальну виїзну перевірку ТОВ «Актур» (код ЄДРПОУ 36367201) з питань дотримання земельного законодавства та правильності дотримання податкового законодавства при користуванні земельною ділянкою за адресою: вул. Космічна, 32 за період з 01.01.2010р. по 01.09.2013 року.
За результатами перевірки складено акт від 29.11.2013р. за №2356/22-04/36367201.
У ході перевірки відповідачем встановлено порушення, зокрема, ст.ст. 2,14 Закону України «Про плату за землю», п.п 286.2 ст. 286, п.п. 54.3.1. п. 54.3 ст. 54 ПК України внаслідок чого занижено земельний податок за земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Космічна, 32 за 2010 рік - 198438,84 грн., за 2011 рік - 204108,52 гривень.
Судом встановлено, що відповідно до рішення виконавчого комітету Жовтневої районної ради народних депутатів від 17.01.1986р. за № 85 надано дозвіл на будівництво відкритої платної стоянки по вул. Космічній та вирішено після завершення будівництва передати стоянку на баланс виробничому підприємству «ГіТС» при обласній раді ДОАМЛ.
Відповідно до рішення сесії Дніпропетровської міської ради IV скликання від 23.12.2005р. (п.1) затверджено матеріали земельно-кадастрової інвентаризації, розроблені ТОВ «Квартал» і передано земельну ділянку площею 1,4062 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0002) у оренду строком на 5 років колективному підприємству гаражного та технічного обслуговування Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів по фактичному розміщенню автостоянки за адресою: вул. Космічна, 32, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.14.2 (автомобільний транспорт).
Згідно із умовами договору оренди землі від 15.02.2006р. укладеного між Дніпропетровською міською радою (орендодавцем) та колективним підприємством гаражного та технічного обслуговування Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів (орендарем), орендодавець передає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Космічна, 32 (Жовтневий район) і зареєстрована у Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:03:074:0002, площею 1,4062 га; цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.14.2 (автомобільний транспорт); підставою для надання земельної ділянки у оренду є рішення міської ради від 23.12.2005р. за № 130/32; договір укладено строком на п'ять років.
Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 23.10.2008р. по справі № 6/392-08 визнано підприємство об'єднання громадян «Підприємство гаражного і технічного обслуговування» (і.к. 25013475) правонаступником Колективного підприємства гаражного та технічного обслуговування Дніпропетровської обласної організації союзу автомобілістів (і.к. 25013475) до якого перейшло усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи; визнано товариство з обмеженою відповідальністю «Підприємство гаражного і технічного обслуговування» (і.к. 25013475) правонаступником Підприємства об'єднання громадян «Підприємство гаражного і технічного обслуговування» (і.к. 25013475) до якого перейшло усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
17.12.2009р. будівлі та споруди, розташовані на земельній ділянці за адресою м.Дніпропетровськ, вул. Космічна, 32 були придбані ТОВ «Актур» по договору купівлі-продажу (ВММ № 523201, реєстр 3144), що посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 Право власності на зазначене майно було зареєстровано у реєстрі прав власності на нерухоме майно 11.01.2010р., що підтверджується витягом з реєстру про реєстрацію права власності на нерухоме майно за № 24995255 від 11.01.2010 року.
За загальним правилом, встановленим ст. 334 Цивільного кодексу України право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.
За договором, який підлягає нотаріальному посвідченню, право власності переходить з моменту такого посвідчення, якщо для договору передбачена державна реєстрація, право власності виникає з моменту такої реєстрації (ч. 3,4 ст. 334 Цивільного кодексу України).
Таким чином за діючим законодавством перехід права власності за договором відбувається з моменту нотаріального посвідчення договору або з моменту державної реєстрації договору, яку здійснює нотаріус в Державному реєстрі правочинів. Тільки право власності на земельні ділянки переходить до набувача з моменту державної реєстрації права власності.
Відповідно до ст.377 Цивільного кодексу до особи, яка придбала житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення, у розмірах, встановлених договором. Якщо житловий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, наданій у користування, то у разі їх відчуження до набувача переходить право користування тією частиною земельної ділянки, на якій вони розміщені, та частиною ділянки, яка необхідна для їх обслуговування. Аналогічні положення містить стаття 120 Земельного кодексу України.
Підстави набуття прав на землю визначені розділом IV ЗК України. Після укладення відповідної цивільно-правової угоди, набуття права власності на житловий будинок, будівлю, споруду особа має право на одержання земельної ділянки у власність або в користування і право вимагати оформлення документів, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (стаття 125 ЗК України).
Правочин, за яким переходить право власності на житлові будинки, будівлі, споруди, тягне за собою перехід права на земельну ділянку, на якій знаходиться відповідне нерухоме майно.
Новий власник будинку (будівлі, споруди) у зв'язку з цим не звільняється від необхідності оформлення права на земельну ділянку відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на майно та їх обтяжень". Таке оформлення здійснюється з урахуванням законодавчих приписів, зазначених в абзацах другому - п'ятому підпункту 2.12 пункту 2 цієї постанови, і положень постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2009р. за № 439 «Про деякі питання посвідчення права власності на земельну ділянку».
Відповідно до частини другої статті 120 ЗК України у разі набуття права власності на житловий будинок (будівлю, споруду), що знаходяться на земельній ділянці, наданій у користування, до набувача переходить право користування відповідною земельною ділянкою в тому ж обсязі, що був у попереднього землекористувача. Отже, якщо попередній власник житлового будинку (будівлі, споруди) користувався земельною ділянкою, на якій розміщено відповідне нерухоме майно на підставі договору оренди, новий власник може вимагати переоформлення права користування земельною ділянкою на своє ім'я в установленому законом порядку, в тому числі з додержанням вимог згаданих Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на майно та їх обтяжень» і статті 125 ЗК України, яка пов'язує виникнення права на земельну ділянку з моментом державної реєстрації відповідного права.
20.01.2010р. позивач звернувся із заявою до міського голови м.Дніпропетровська із заявою про надання дозволу на організацію виконання землевпорядних робіт по оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку по фактичному розміщенню об'єкта за адресою: вул. Космічна, 32, м.Дніпропетровськ, що належить ТОВ «Актур» на підставі договору купівлі-продажу від 17.12.2009 року.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" орендна плата є однією із форм плати за землю, що справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.
Питання оподаткування регулюються Податковим кодексом України (далі - Кодекс) і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.
Згідно з п. п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Кодексу плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (п. п. 14.1.72 Кодексу).
Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п. п. 14.1.136 Кодексу).
Справляння плати за землю здійснюється відповідно до положень розділу ХІІІ Кодексу.
Пунктом 288.1 статті 288 Кодексу визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об'єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду (пункти 288.2 - 288.3 статті 288 Кодексу).
Як встановлено підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Кодексу розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХШ Кодексу, для інших категорій земель трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХШ Кодексу, та не може перевищувати, зокрема, для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Кодексу платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори у строки та розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
З набранням чинності Податковим Кодексом річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, повинен відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Кодексу.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата) (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня поточного року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.
Відповідно до п. 287.6, ст. 287 ПК України, при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Таким чином, орендар земельної ділянки державної або комунальної власності сплачує орендну плату до моменту втрати чинності або розірвання договору оренди землі. Власник будівлі сплачує земельний податок з моменту державної реєстрації права власності на нерухоме майно відповідно до пункту 287.6 Податкового кодексу. Податок на землю повинен сплачуватися до моменту укладання власником нерухомості договору оренди землі.
Судом встановлено, що попередній власник будівель та споруд ТОВ «ПГіТО» було надано до ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська через засоби електронного зв'язку 31.01.2011р. податковий розрахунок земельного податку за 2011 рік.
ТОВ «ПГіТО» сплачувало земельний податок за земельну ділянку кадастровий номер 1210100000:03:074:0002, площа 1,4062 га, що підтверджується витягами із банківських рахунків:
-25.01.2010р. - за грудень 2009р. у сумі 12969,00 грн.;
-25.01.2010р. - за грудень 2009р. у сумі 16560,00 грн.;
-22.02.2010р. - за січень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-22.02.2010р. - за січень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-22.03.2010р. - за лютий 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-22.03.2010р. - за лютий 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-20.04.2010р. - за березень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-20.04.2010р. - за березень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-26.05.2010р. - за квітень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-26.05.2010р. - за квітень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-25.06.2010р. - за травень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-25.06.2010р. - за травень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-26.07.2010р. - за червень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-26.07.2010р. - за червень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-26.08.2010р. - за липень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-26.08.2010р. - за липень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-22.09.2010р. - за вересень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-22.09.2010р. - за вересень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-21.10.2010р. - за вересень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-21.10.2010р. - за вересень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-24.11.2010р. - за жовтень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-24.11.2010р. - за жовтень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-21.12.2010р. - за листопад 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-21.12.2010р. - за листопад 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-26.01.2011р. - за грудень 2010р. у сумі 13733,55 грн.;
-26.01.2011р. - за грудень 2010р. у сумі 17538,47 грн.;
-24.02.2011р. - за січень 2011р. у сумі 13733,55 грн.;
-24.02.2011р. - за січень 2011р. у сумі 17538,47 грн.;
-24.03.2011р. - за лютий 2011р. у сумі 13733,55 грн.;
-24.03.2011р. - за лютий 2011р. у сумі 17538,47 грн.;
-19.04.2011р. - за березень 2011р. у сумі 13733,55 грн.;
-19.04.2011р. - за березень 2011р. у сумі 17538,47 грн.;
-27.05.2011р. - за квітень 2011р. у сумі 19606,34 грн.;
-23.06.2011р. - за травень 2011р. у сумі 13733,55 грн.;
-23.06.2011р. - за травень 2011р. у сумі 5872,79 грн.;
-25.07.2011р. - за червень 2011р. у сумі 19606,34 грн.;
-16.08.2011р. - за липень 2011р. у сумі 19606,34 грн.;
-27.09.2011р. - за серпень 2011р. у сумі 19606,34 грн.;
-26.10.2011р. - за вересень 2011р. у сумі 19606,34 грн.;
-28.11.2011р. - за жовтень 2011р. у сумі 19606,34 грн.;
-26.12.2011р. - за листопад 2011р. у сумі 19606,34 гривень.
Підпунктом 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу визначено, що платники єдиного податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності.
Господарська діяльність - діяльність особи, яка пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і здійснюється такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).
Починаючи з 01.01.2012р. позивач перебуває на спрощеній системі оподаткування (підприємство отримало свідоцтво платника єдиного податку у розмірі 5% 31.05.2012р.), але господарську діяльність підприємство почало фактично вести з 01.01.2012 року, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується відповідачем.
ТОВ «Актур» сплачувало єдиний податок з юридичних осіб у розмірі 5%, що підтверджується платіжними дорученнями:
-від 18.05.2012р. за № 40 за 1 квартал 2012р. у сумі 2523,00 грн.;
-від 15.08.2012р. за № 77 за 2 квартал 2012р. у сумі 4380,00 грн.;
-від 12.11.2012р. за № 106 за 3 квартал 2012р. у сумі 1500,00 грн.;
-від 19.11.2012р. за № 107 за 3 квартал 2012р. у сумі 3515,00 грн.;
-від 22.08.2012р. за № 78 за 2 квартал 2012р. у сумі 170,00 грн.;
-від 22.08.2012р. за № 40 за 2 квартал 2012р. у сумі 50,00 грн.;
-від 25.03.2013р. за № 26 за 1 квартал 2013р. у сумі 1500,00 грн.;
-від 26.04.2013р. за № 38 за 1 квартал 2013р. у сумі 1600,00 грн.;
-від 16.05.2013р. за № 39 за 1 квартал 2013р. у сумі 1598,65 грн.;
-від 25.06.2013р. за № 46 за 2 квартал 2013р. у сумі 1300,00 грн.;
-від 24.07.2013р. за № 55 за 2 квартал 2013р. у сумі 1500,00 грн.;
-від 15.08.2013р. за № 61 за 2 квартал 2013р. у сумі 1293,65 грн.
Крім того, ТОВ «Актур» сплачувало земельний податок, що підтверджується платіжними дорученнями та квитанціями:
-від 30.01.2013р. за грудень 2012р. у сумі 2853,66 грн.;
- від 27.08.2012р. за № 14/20-1 за липень 2012р. у сумі 6803,66 грн.;
- від 30.11.2012р. за № 115 за жовтень 2012р. у сумі 500,00 грн.;
- від 09.08.2013р. за № 48 за серпень 2012р. у сумі 285,34 грн.;
- від 30.01.2013р. за № 10 за грудень 2012р. у сумі 2853,66 грн.;
- від 30.01.2013р. за № 9 за грудень 2012р. у сумі 3950,00 грн.;
- від 24.12.2012р. за № 123 за листопад 2012р. у сумі 4803,66 грн.;
- від 26.12.2012р. за № 125 за листопад 2012 року у сумі 2000,00 грн.;
- від 27.11.2012р. за № 113 за жовтень 2012р. у сумі 3803,66 грн.;
- від 28.11.2012р. за № 114 за жовтень 2012р. у сумі 2500,00 грн.;
- від 30.10.2012р. за № 102 за вересень 2012р. у сумі 2303,66 грн.;
- від 29.10.2012р. за № 101 за вересень 2012р. у сумі 4500,00 грн.;
- від 27.07.2012р. за № 69 за червень 2012р. у сумі 6803,66 грн.;
- від 26.09.2012р. за № 89 за серпень 2012р. у сумі 6803,66 грн.;
- від 23.05.2012р. за № 47 за квітень 2012р. у сумі 6803,66 грн.;
- від 26.06.2012р. за № 57 за травень 2012р. у сумі 6804,00 грн.;
- від 27.04.2012р. за № 38 за березень 2012р. у сумі 6803,66 грн.;
- від 30.03.2012р. за № 22 за лютий 2012р. у сумі 1803,66 грн.;
- від 27.02.2012р. за № 10 за січень 2012р. у сумі 6803,66 грн.;
- від 27.03.2012р. за № 21 за лютий 2012р. у сумі 5000,00 гривень.
У процесі судового розгляду справи представник позивач пояснив, що підприємству не було відомо про те, що ТОВ «ПГіТО» сплачувало земельний податок за земельну ділянку кадастровий номер 1210100000:03:074:0002, площа 1,4062 га починаючи з грудня 2009р. по листопад 2011р., фактично про це стало відомо тільки після проведення податкової перевірки у 2013 році.
Таким чином, фактично земельний податок за земельну ділянку кадастровий номер 1210100000:03:074:0002, площа 1,4062 га сплачувався і ТОВ «ПГіТО» починаючи з грудня 2009р. по листопад 2011р., і ТОВ «Актур» починаючи з 2012 року.
Отже, враховуючи те, що з ТОВ «Актур» є платником єдиного податку з 01.01.2012р. (підприємство отримало свідоцтво платника єдиного податку у розмірі 5% 31.05.2012р.), на підставі положень підпункту 4 п. 297.1 ст. 297 ПК України є таким, що звільнено від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку.
З огляду на викладене не підлягає задоволенню позовна вимога про зобов'язання Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області провести коригування податкових зобов'язань у зв'язку із переплатою земельного податку ТОВ «Актур» у 2012 році при користуванні земельною ділянкою за адресою: вул. Космічна, 32 за попрередній період з 01.01.2011р. по 31.01.2011р. саме шляхом зарахування переплати земельного податку у розмірі 81643,97 грн. у 2012 році за 2011 рік, адже фактично неможливо зарахувати переплату земельного податку особі, яка фактично звільнена від сплати такого податку.
Порушене право такого платника можливо відновити шляхом, визначеним у статті 43 ПК України, у якій містяться умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і як передбачено п. 43.3 цієї статті - обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Судом встановлено, що із такою заявою позивач до податкового органу не звертався.
Плата за землю обчислюється виходячи з бази оподаткування, якою є (п. 271.1 ст. 271) нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, встановленого відповідно до ст. 289 Податкового кодексу; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Згідно з п.274.1 ст.274 Податкового кодексу ставка за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюються у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів (пп. 14.1.125 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).
Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів за запитом відповідного органу ДПС за місцезнаходженням земельної ділянки надають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до довідки Дніпропетровського міського управління земельних ресурсів від 19.04.2007р. за № 2260, виданої КП гаражного та технічного обслуговування Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів, згідно із даними Державного земельного кадастру для розрахунку плати за землю коефіцієнт функціонального використання для земельної ділянки за адресою вул. Космічна, 32 (загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:03:074:0002, площа 1,4062 га) становить 1,0.
Згідно до листа Дніпропетровської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» від 27.07.2011р. за № ц/10575-14, наданого на запит ТОВ «ПГіТО», нормативна грошова оцінка земельної ділянки для земель транспорту у зв'язку із коефіцієнтом 1,0 кадастровий номер 1210100000:03:074:0002, площа 1,4062 га скаладає: у 2008р. - 6692346,32 грн., за 2009р. - 7709596,12 гривень.
Відповідно до листа Дніпропетровської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» від 28.09.2011р. за № ц/13505-14 згідно даних Державного земельного кадастру міста Дніпропетровська нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою вул. Космічна, 32 (загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:03:074:0002, площа 1,4062 га) для земель транспорту, у зв'язку із коефіцієнтом функціонального використання 1,0 у 2010-2011 роках складає 8164327,90 гривень.
Відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:074:0002, площа 1,4062 га, наданого на вимогу Прокуратури Дніпропетровської області, станом на 01.01.2013р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою вул. Космічна, 32 становить, із врахуванням Кф 2,50, 20410819,76 гривень.
При цьому, на вимогу суду оригіналу вказаного витягу відповідачем для огляду суду надано не було.
Згідно із листом Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області від 29.10.2013р. за № 20/20-1078, наданим на запит слідчого СВ Жовтневого РВ ДМУ ГУМВС України у Дніпропетровській області Стриги М.М. від 28.10.2013р. за № 41/10356, земельна ділянка площею 1,4062 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0002) по фактичному розміщенню автостоянки по вул. Космічній, 32 перебувала у оренді з 21.03.2006р. по 21.03.2011р., нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки за цільовим використанням відповідно до умов договору оренди землі - землі автомобільного транспорту за період з 2010 по 2011 роки складає 8164327,90 грн., за цей період зміна коефіцієнту функціонального використання не відбувалась.
Відповідно до положень ст. 71 ЗК України до земель автомобільного транспорту належать землі під спорудами та устаткуванням енергетичного, гаражного і паливороздавального господарства, автовокзалами, автостанціями, лінійними виробничими спорудами, службово-технічними будівлями, станціями технічного обслуговування, автозаправними станціями, автотранспортними, транспортно-експедиційними підприємствами, авторемонтними заводами, базами, вантажними дворами, майданчиками контейнерними та для перечеплення, службовими та культурно-побутовими будівлями й іншими об'єктами, що забезпечують роботу автомобільного транспорту.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється на підставі Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом № 18/15/21/11 від 27.01.2006р. Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та ЖКГ України, Української академії аграрних наук, Державного комітету України по водному господарству, Державному комітету лісового господарства, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006р. за № 388/12262 та постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.95р. № 213 «Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів».
Розділом 3 цього Порядку закріплена нормативна грошова оцінка земель населених пунктів. В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності та становить для категорії земель за функцією використання, зокрема, такі коефіцієнти: землі комерційного використання - Кф = 2,5, землі транспорту, зв'язку - Кф = 1,0.
До складу категорії земель комерційного використання відносяться: землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; землі готелів та ресторанів; землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування; землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найом та послуги юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).
Категорія землі транспорту, зв'язку включає у себе: код розділу КВЕД - I60 землі наземного і підземного транспорту (землі шляхів, землі автомобільного, залізничного, трамвайного і тролейбусного, трубопровідного транспорту, землі метрополітену), код розділу КВЕД - I 61 землі водного транспорту, код розділу КВЕД - I 62 землі авіаційного транспорту, код розділу КВЕД - I 63 допоміжні транспортні послуги, код розділу КВЕД - I 64 землі пошти та зв'язку.
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98р. № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98р. за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Таблиця 1.1 визначає коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки. При цьому, критерієм поділу визначено склад категорії земель (код розділу - за КВЕД).
Судом встановлено, що згідно з довідкою Головного управління статистики у Дніпропетровській області № 830368 від 23.04.2013р. видами діяльності позивача за КВЕД є, серед іншого: 52.21 допоміжне обслуговування наземного транспорту, 45.20 технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, 49.31 пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення, що, з урахуванням цільового призначення земельної ділянки, відповідає категорії земель за функцією використання - " землі транспорту", а отже й необхідності застосування коефіцієнта функціонального призначення земельної ділянки - 1,0.
У матеріалах справи відсутні документи, які б визначали цільове чи функціональне використання землі як комерційне, навпаки, всі наявні докази доводять та визначають призначення землі як землі транспорту - під розміщення автостоянки для обслуговуючих її споруд.
Згідно з ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти тільки на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до положень ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. У адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищенаведені обставини та зазначені норми законодавства, суд вважає, що позивачем у даній справі було правомірно сформовано податкове зобов'язання з земельного податку за земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Космічна, 32 за 2010 рік та за 2011 рік із врахуванням коефіцієнту функціонального використання 1,0 та із врахуванням того, що починаючи з 01.07.2011р. позивач перебуває на спрощеній системі оподаткування, але господарську діяльність підприємство почало вести з 01.01.2012 року.
За таких обставин, висновок податкового органу про порушення позивачем ст.ст. 2,14 Закону України «Про плату за землю», п.п 286.2 ст. 286, п.п. 54.3.1. п. 54.3 ст. 54 ПК України внаслідок чого занижено земельний податок за земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Космічна, 32 за 2010 рік - 198438,84 грн., за 2011 рік - 204108,52 гривень не відповідає встановленим по справі обставинам.
Також, суд зазначає, що у судовому засіданні представник відповідача посилався на те, що позовні вимоги стосовно плати за землю у 2010 році не є обґрунтованими, оскільки взагалі податковим органом це питання розглядатися не буде у зв'язку із спливом трьохрічного строку позовної давності, а тому ніяких негативних наслідків для позивача з питання плати за землю за цей період застосовано не буде.
Відповідно до ч. 1 ст. 162 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.
Частиною 2 ст. 162 КАС України встановлено, що у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову, зокрема, про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.
Розглядаючи спір по суті, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо встановлення у акті перевірки за № 2356/22-04/36367201 від 29.11.2013р. висновків стосовно застосування при обчисленні та сплаті земельного податку за земельну ділянку, яка розташована за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Космічна, 32, площею 1,4062 га (кадастровий номер 1210100000:03:0074:0002) коефіцієнту функціонального використання 2,7 діяла необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для вчинення дії, без дотриманням принципу рівності перед законом, не запобігаючи несправедливій дискримінації; непропорційно, зокрема без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямована ця дія.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Суд зазначає, що акт податкового органу про результати перевірки - це службовий документ, який стверджує факт проведення перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання та є джерелом інформації для прийняття рішення та вчинення подальших дій податковим органом за результатами проведеної ним перевірки.
Разом з цим, перевірка з питань дотримання позивачем земельного законодавства та правильності дотримання земельного законодавства при користуванні земельною ділянкою проводилась на підставі постанови слідчого СВ Жовтневого РВ ДМУ ГУМУС У Дніпропетровській області від 10.09.2013р.
Отже, враховуючи ці обставини, суд вважає, що в даному випадку, дані та висновки акту перевірки можуть бути використані також у кримінальному проваджені №42013040650000232, а тому належним способом захисту прав, інтересів та свобод позивача є саме вимоги з питання протиправності дій щодо висновків встановлених в акті перевірки.
З огляду на викладене, суд, з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог шляхом задоволення позову в частині визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо встановлення у акті перевірки за № 2356/22-04/36367201 від 29.11.2013р. висновків стосовно застосування при обчисленні та сплаті земельного податку за земельну ділянку, яка розташована за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Космічна, 32, площею 1,4062 га (кадастровий номер 1210100000:03:0074:0002) коефіцієнту функціонального використання 2,7.
При цьому, суд відмовляє в задоволені позовних вимог стосовно зобов'язання відповідача провести розрахунок розміру земельного податку та зобов'язання провести коригування податкових зобов'язань з цього податку, оскільки судом встановлено, що надмірно сплачений податок у 2012 році, не може бути зарахований за інший період, а саме до 2011 року, оскільки за цей рік попереднім власником було вже сплачено орендну плату.
Відповідно до положень ст. 4 ПК України податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах, зокрема, рівність усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу.
Крім того, виходячи із загальних принципів податкового законодавства та фіскальної політики недопустимим є подвійне оподаткування.
Таким чином, за одну і ту саму земельну ділянку, за один і той самий період не може одночасно сплачуватися і орендна плата за землю і податок за землю, а тому суд приходить до висновку, що за 2011 рік плата за землю, яка є предметом розгляду даного позову була здійснена.
Зважаючи на сукупність викладених обставин та висновків, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Актур» до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправним та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області щодо встановлення у акті перевірки за № 2356/22-04/36367201 від 29.11.2013р. висновків стосовно застосування при обчисленні та сплаті земельного податку за земельну ділянку, яка розташована за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Космічна, 32, площею 1,4062 га (кадастровий номер 1210100000:03:0074:0002) коефіцієнту функціонального використання 2,7.
У іншій частині позовних вимог - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2014 |
Оприлюднено | 08.05.2014 |
Номер документу | 38562190 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Іванов С.М.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні