ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2014 року (о 14 год. 40 хв.)Справа № 808/502/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Батрак І.В.,
за участю секретаря судового засідання Батечко М.Д.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
до Державного реєстратора реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Запорізької області Шолудько Світлани Володимирівни
до Державного реєстратора реєстраційної служби Оболонського району Головного управління юстиції у м. Києві Гринчак Вікторії Володимирівни
третя особа без самостійних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельні Традиції»
про скасування державної реєстрації змін до установчих документів
ВСТАНОВИВ:
У січні 2014 року Державна податкова інспекція у Комунарському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя, позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Державного реєстратора реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Запорізької області Шолудько Світлани Володимирівни (далі - відповідач 1), Державного реєстратора реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Запорізької області Шолудько Світлани Володимирівни (далі - відповідач 2), третя особа без самостійних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельні Традиції» (далі - ТОВ «Торгівельні Традиції», третя особа), в якому просить:
1. Зобов'язати відповідача 1 зняти з обліку ТОВ «Торгівельні Традиції», яке змінило свою юридичну адресу на: м. Запоріжжя, вул. Північно-Кільцева, буд. 3, оф. 3 та направити реєстраційну справу підприємства до Державного реєстратора реєстраційної служби Оболонського району Головного управління юстиції у м. Києві Гринчак Вікторії Володимирівни для взяття його на облік за попередньою юридичною адресою підприємства.
2. Зобов'язати відповідача 2 скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів стосовно місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Торгівельні Традиції», яке змінило свою юридичну адресу на: м. Запоріжжя, вул. Північно-Кільцева, буд. 3, оф. 3.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до довідки ВМП ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя № 184 від 14.01.2014, ТОВ «Торгівельні Традиції» фактично за юридичною адресою: м. Запоріжжя, вул. Північно-Кільцева, буд. 3, офіс 3, яка вказана у реєстраційній справі та яка стала підставою для державної реєстрації змін до установчих документів, не знаходиться, у зв'язку з чим позивач вважає, що внесені зміни до установчих документів не відповідають дійсності, та на думку позивача, є підставою для скасування державної реєстрації таких змін. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ «Торгівельні Традиції».
Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 24.04.2014 надав до суду клопотання (вх. № 16201) про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Відповідач 1 у судове засідання не прибула, проте 03.02.2014 до суду надійшли пояснення на адміністративний позов (вх. № 4350) в яких зазначає, що при внесенні змін до установчих документів згідно п. 7 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою-шостою цієї статті. Державним реєстратором Оболонського району м.Києва Гринчак В.В. при прийомі документів для внесення змін до установчих документів в картці форми № 3, в протоколі № 2/2013 від 22.10.2013 та в Статуті ТОВ «Торгівельні Традиції» вказана однакова адреса місцезнаходження юридичної особи, яку зареєстрували змінами від 23.10.2013. Тому підстави для відмови у державного реєстратора не було. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Просить суд розглянути справу без її участі.
Відповідач 2 у судове засідання також не прибула, проте 28.02.2014 до суду надійшли заперечення на адміністративний позов (вх. № 8242) в яких відповідач 2 зазначає, що державному реєстратору для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, пов'язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи та зміною складу засновників були надані документи, передбачені ст. 29 Закону № 755-IV. За відсутності підстав для залишення документів без розгляду, державний реєстратор вніс запис до Єдиного державного реєстру про проведення дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи». Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом. Зазначає, що відповідачем 2 не було порушено жодних вимог чинного законодавства та просить відмовити у задоволенні позову ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя в повному обсязі. В заяві від 11.04.2014 (вх. № 14417) відповідач 2 просила розглянути справу без її участі.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив, рекомендоване поштове відправлення, яке містило повістку про виклик до суду та надсилалось третій особі за його місцезнаходженням, внесеним до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, було повернуто до суду з відміткою відділення поштового зв'язку «за зазначеною адресою організація не зареєстрована», а відтак на підставі ст.ст. 33, 167 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вважається таким, що було вручено третій особі. Будь-яких пояснень на адресу суду від третьої особи не надходило.
Відповідно до положень ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі сторін, за наявними у справі матеріалами.
У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
02.07.2012 відбулась державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельні Традиції» (код ЄДРПОУ 38261901), про що державним реєстратором Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, реєстраційна дія № 10691020000028905.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія АД № 136342 від 14.01.2014, державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Торгівельні Традиції» - зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників (реєстраційна дія №10691050004028905).
14.01.2014 заступником начальника ОВ ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області підполковником податкової міліції Старчевським Р.М. складено Довідку № 184 про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ «Торгівельні Традиції», за зареєстрованим місцезнаходженням платника податків: м. Запоріжжя, вул. Північно-Кільцева, буд. 3, кв. 3, відповідно до якої місцезнаходження платника податків не встановлено.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (Закон № 755-IV).
Відповідно до ч. 1 ст. 4 вказаного Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч. 3 ст. 4 Закону № 755-IV).
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи-підприємця (ст. 5 Закону № 755-IV).
Згідно зі ст. 1 Закону № 755-IV, місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Порядок проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи регламентований ст. 29 Закону № 755-IV, відповідно до частини 1 якої, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Відповідно до частини 7 цієї ж статті, державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою-шостою цієї статті.
Як вбачається із наданих відповідачем 1 копій документів, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Торгівельні Традиції», останнім 23.10.2013 були подані державному реєстратору: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); статут; нова редакція установчих документів (два примірники); документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів; копія квитанції за публікацію; заява про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (нотаріально засвідчена копія); документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів, - про що державним реєстром складено опис поданих документів.
Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону № 755-IV, установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру (ч. 14 ст. 29 Закону № 755-IV).
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Враховуючи, що ТОВ «Торгівельні Традиції» для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи були подані державному реєстру передбачені ст. 29 Закону № 755-IV документи у повному обсязі, відповідальність за достовірність зазначених у них відомостей несе третя особа, а також те, що вимагати інші документи для проведення такої реєстраційної дії державному реєстру заборонено, суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів проведена відповідно до вимог діючого законодавства, у зв'язку з чим заявлені позовні вимоги до відповідача 2 про зобов'язання скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів не ґрунтуються на законі та не підлягають задоволенню.
Доказів, які підтверджують протиправність такої реєстрації та про допущенні відповідачем 2 порушення Закону при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Торгівельні Традиції», позивачем не надано.
Посилання позивача на фактичну відсутність ТОВ «Торгівельні Традиції» за місцезнаходженням, як на підставу для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, суд вважає необґрунтованими, оскільки зазначена обставина за наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону № 755-IV, може бути підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
На підставі викладеного суд також приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог до відповідача 1 щодо зобов'язання зняти з обліку ТОВ «Торгівельні Традиції» та направити реєстраційну справу до відповідача 2 для взяття підприємства на облік.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як встановлено ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Позивачем не доведено правомірність заявлених позовних вимог.
Враховуючи, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ «Торгівельні Традиції» проведена відповідно до вимог діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позов Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області не підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В. Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2014 |
Оприлюднено | 12.05.2014 |
Номер документу | 38567065 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні