Рішення
від 29.04.2014 по справі 905/1461/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

29.04.2014 Справа № 905/1461/14

Господарський суд Донецької області у складі:

головуючий - суддя Харакоз К.С.,

при секретарі судового засідання Фроловій Т.С.,

розглянувши справу за позовом Донецького міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі: 1. Донецької обласної ради, м.Донецьк, 2 . Старобешівської районної ради Донецької області смт.Старобешеве, Донецька область, 3. Старобешівської сільської ради Донецької області смт.Старобешеве, Донецька область,

до відповідача Обласного фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі м.Донецьк,

про сплату втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 280307,12грн.,

За участю:

Прокурор Морозова С.А. за посвідченням № 020920;

представник позивача 1 Перехода В.В. за довіреністю;

представник позивача 2 не з'явився;

представник позивача 3 не з'явився;

представник відповідача не з'явився;

СУТЬ СПОРУ:

Донецький міжрайонний прокурор з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері звернувся до господарського суду Донецької області в інтересах держави в особі: 1. Донецької обласної ради, м.Донецьк, 2. Старобешівської районної ради Донецької області смт.Старобешеве, Донецька область, 3. Старобешівської сільської ради Донецької області смт.Старобешеве, Донецька область, до відповідача Обласного фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі м.Донецьк, про сплату втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 280307,12грн.

В обґрунтування позову прокурором надані: рішення Старобешівської селищної ради від 27.04.2011р. №6/7-100 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Обласному фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі для будівництва індивідуального доступного житла за пілотним проектом на території Старобешівської селищної ради, Старобешівського району, Донецької області»; рішення Старобешівської селищної ради від 26.04.2013р. №6/33-544 «Про внесення змін та доповнень в рішення сесії Старобешівської селищної ради від 27.04.2011р. №6/7-100; проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Обласному фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі для будівництва індивідуального доступного житла за пілотним проектом на території Старобещівської селищної ради, Старобешівського району, Донецької області, розробленим в 2011р. ДП «Донецький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»; акт перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства від 10.12.2013р. №11/11/13-1372, складений Державною інспекцією сільського господарства в Донецькій області.

Прокурор зазначає, що внаслідок вилучення земель для використання у цілях, не пов'язаних із веденням сільського та лісового господарства, передбачено відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 280307,12грн., які відповідачем не сплачені в повному обсязі.

Посилаючись на ст.209 Земельного кодексу України та ст.69 Бюджетного кодексу України, прокурор вказує, що вищевказані витрати підлягають відшкодуванню і зараховуються на спеціальні рахунки відповідних місцевих бюджетів: 25% на рахунок обласної ради, 15% на рахунок районної ради та 60% на рахунок сільської ради. З огляду на викладене, вищевказані ради визначені прокурором як позивачі.

Ухвалою суду від 06.03.2014 року було порушено провадження у справі та призначено розгляд справи у судовому засіданні.

Прокурор в судове засідання з'явився, просив позов задовольнити.

Представник позивача 1 в судове засідання з'явився, просив позов задовольнити. 19.03.14р. надав письмові пояснення №2к30-0588 від 18.03.14р., в яких підтримав позов прокурора, посилаючись на несплату відповідачем втрат сільськогосподарського виробництва в частині, що підлягає зарахуванню до обласного бюджету.

Представник позивача 2 в судове засідання не з'явився. 19.03.2014р. суду були надані письмові пояснення від 17.03.14р., в яких, посилаючись на те саме обґрунтування, що і прокурор позивач 2 просив суд задовольнити позов прокурора в повному обсязі.

Представник позивача 3 в судове засідання не з'явився. 19.03.14р. суду були надані письмові пояснення від 14.03.14р., в яких, позивач 3 повідомив про відсутність заперечень щодо задоволення позовних вимог прокурора.

Представник відповідача в судове засідання 29.04.2014 року, як і в попередні судові засідання, не з'явився, представника не направив, своїм правом на участь в судовому засіданні не скористався. Про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлявся про судовий розгляд належним чином шляхом своєчасного надсилання ухвал суду за адресою, визначеною у якості його місцезнаходження за матеріалами справи та відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що підтверджується залученими до матеріалів справи поштових повідомлень суду (а.с. 42, 66). Розгляд справи неодноразово відкладався у зв'язку з неявкою відповідача.

Враховуючи, що наявних в матеріалах справи документів та пояснень достатньо для прийняття рішення, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача за наявними в ній матеріалами справи в порядку ст.75 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення прокурора та представника позивача 1, суд -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Старобешівської селищної ради від 27.04.2011р. №6/7-100 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Обласному фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі для будівництва індивідуального доступного житла за пілотним проектом на території Старобешівської селищної ради, Старобешівського району, Донецької області», був затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Обласному фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі для будівництва індивідуального доступного житла за пілотним проектом на території Старобешівської селищної ради, Старобешівського району, Донецької області; відповідачу було надано в постійне користування земельну ділянку (кадастровий номер 1424555100:01:001:0282, площею 9,4153 га із земель житлової та громадської забудови (а.с. 24).

Рішенням Старобешівської селищної ради від 26.04.2013р. №6/33-544, рішення сесії Старобешівської селищної ради від 27.04.2011р. №6/7-100 доповнено пунктом 4, за яким вирішено відповідачу за пілотним проектом відшкодувати втрати у зв'язку з вилученням сільськогосподарських угідь для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським виробництвом (а.с. 25).

Згідно п.4 Висновку районної комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою №58 від 15.12.2010р., передбачено, що сума втрат сільськогосподарського або лісогосподарського виробництва, пов'язаних з вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників складає 280307,12грн. (а.с. 20).

Згідно проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Обласному фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі для будівництва індивідуального доступного житла за пілотним проектом на території Старобещівської селищної ради, Старобешівського району, Донецької області, розробленим в 2011р. ДП «Донецький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», передбачено відшкодування збитків на підставі вилучення сільськогосподарських угідь для потреб, не пов'язаних із виробництвом в сумі 280307,12грн. (площа земельної ділянки, що підлягає відшкодуванню - 3,1057 га) (а.с. 88-136).

22.03.2011р. ДП «Донецький інститут землеустрою» з директором відповідача була погоджена розрахункова відомість щодо розміру втрат сільськогосподарського виробництва, відповідно до якої підлягає відшкодуванню сума в розмірі 280307,12 (а.с. 26).

За результатами перевірки дотримання відповідачем вимог законодавства, Державною інспекцією сільського господарства в Донецькій області 10.12.2013р. складений Акт перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства №11/11/13-1372. В акті зафіксовано, що станом на 10.12.13р. втрати у сумі 280307,12грн. в порушення вимог ст.207 Земельного кодексу України та п.4 Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997р. №1279 не сплачені (а.с. 28-35).

Державною інспекцією сільського господарства в Донецькій області 10.12.2013р. за №0369 виданий припис про усунення виявлених порушень вимог земельного законодавства сплати втрат, який було вручено керівнику відповідача Дерипаска С.Т. (а.с. 36).

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Статтею 13 Конституції України визначено, що земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого це право здійснюють органи державної влади і органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією, іншими законодавчими актами України.

Статтею 2 Земельного кодексу України передбачено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Статтею 12 Земельного кодексу України визначені повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин. Зокрема, до їх повноважень належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.

Держава набуває і здійснює цивільні права та обов'язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом (ст.170 ЦК України).

Стаття 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на землю.

Згідно п.5 ст.16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Частиною 1 ст.116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Частиною 1 статті 207 Земельного кодексу України передбачено, що втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель.

Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом (ч. 2 ст. 207 ЗК України).

Відшкодуванню підлягають також втрати, завдані обмеженням прав власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, або погіршенням якості угідь внаслідок негативного впливу, спричиненого діяльністю громадян, юридичних осіб, органів місцевого самоврядування або держави, а також у зв'язку з виключенням сільськогосподарських угідь, лісових земель і чагарників із господарського обігу внаслідок встановлення охоронних, санітарних та інших захисних зон (ч. 3 ст. 207 ЗК України).

Втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва компенсуються незалежно від відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам (ч. 4 ст. 207 ЗК України). Втрати сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва визначаються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (ч. 5 ст. 207 ЗК України).

Відповідно до п.4 Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997р. №1279 "Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню", відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.

Матеріалами справи підтверджено, що 27.04.2011р. Позивачем 3 прийнято рішення №6/7-100, яким затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Обласному фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі для будівництва індивідуального доступного житла за пілотним проектом на території Старобешівської селищної ради, Старобешівського району, Донецької області; відповідачу було надано в постійне користування земельну ділянку (кадастровий номер 1424555100:01:001:0282, площею 9,4153 га із земель житлової та громадської забудови.

В подальшому, рішенням Старобешівської селищної ради від 26.04.2013р. №6/33-544 винесені зміни до рішення 27.04.2011р. від 09.10.09р. №557.

Вартість втрат сільськогосподарського виробництва, спричинені внаслідок зміни цільового призначення земельної ділянки, наданої в користування відповідачу, складає 280307,12грн., що підтверджено також розрахунковою відомістю, підписаною представниками ДП «Донецький інститут землеустрою», Відділу Держкомзему у Старобешівському районі Донецької області та відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.209 Земельного кодексу України, втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, підлягають відшкодуванню і зараховуються до відповідних бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України.

За змістом п.4 ч.2 ст.69 Бюджетного кодексу України, кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва належать до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів та зараховуються у розмірі: 100 відсотків - до бюджетів міст Києва та Севастополя, 25 відсотків - до бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів, 75 відсотків - до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, 15 відсотків - до районних бюджетів, 60 відсотків - до бюджетів міст районного значення, селищ і сіл.

Оскільки, кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва Відповідачем відшкодовані не були, тому позовні вимоги прокурора підлягають задоволенню.

У відповідності до ст. 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

За ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень.

Оскільки законом прокурора звільнено від сплати судового збору, судові витрати згідно з ч.3 ст.49 Господарського процесуального кодексу України суд стягує з відповідача на користь держави.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.170 ЦК України, ст.ст. 16, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 2, 12, 116, 207, 209 Земельного кодексу України, ст.69 Бюджетного кодексу України, ст.ст. 1, 2, 22, 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Донецького міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі: 1. Донецької обласної ради, м.Донецьк, 2. Старобешівської районної ради Донецької області смт.Старобешеве, Донецька область, 3. Старобешівської сільської ради Донецької області смт.Старобешеве, Донецька область, до відповідача Обласного фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі м.Донецьк, про сплату втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 280307,12грн. - задовольнити.

Стягнути з Обласного фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі (м.Донецьк, вул.Артема, б.74; код ЄДРПОУ 25604868) на користь Донецької обласної ради (83105, м.Донецьк, бул.Пушкіна. б.34; код ЄДРПОУ 34686537; р/р 31512901700001 ГУДКУ у Донецькій області МФО 834016) - 70076,78грн. втрат сільськогосподарського виробництва.

Стягнути з Обласного фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі (м.Донецьк, вул.Артема, б.74; код ЄДРПОУ 25604868) на користь Старобешівської районної ради Донецької області (87200, Донецька область, смт.Старобешеве, вул.Радянська, б.43; код ЄДРПОУ 38014879; р/р 33210848700356, Старобешівськ.УК, смт.Старобеш., МФО 834016; код платежу - 21110000) - 42046,10грн. втрат сільськогосподарського виробництва.

Стягнути з Обласного фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі (м.Донецьк, вул.Артема, б.74; код ЄДРПОУ 25604868) на користь Старобешівської селищної ради Донецької області (87200, Донецька область, смт.Старобешеве, пл.Леніна, б.6; код ЄДРПОУ 38014879; р/р 33218848700358, Старобешівськ.УК, смт.Старобеш., МФО 834016; код платежу - 21110000) - 168184,27грн. втрат сільськогосподарського виробництва.

Стягнути з Обласного фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі (м.Донецьк, вул.Артема, б.74; код ЄДРПОУ 25604868) на користь держави судовий збір у розмірі 5606 (п'ять тисяч шістсот шість) гривень 14 копійок.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано до Донецького апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 05.05.2014 року.

Суддя К.С. Харакоз

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення29.04.2014
Оприлюднено12.05.2014
Номер документу38573014
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1461/14

Судовий наказ від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Судовий наказ від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Судовий наказ від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Рішення від 29.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Судовий наказ від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Рішення від 29.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 16.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 19.03.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 02.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 06.03.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні