Рішення
від 06.05.2014 по справі 916/840/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"06" травня 2014 р.Справа № 916/840/14

За позовом: Заступник прокурора Київського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради

Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Департамент комунальної власності Одеської міської ради

До відповідача: Громадське об'єднання "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор"

Про внесення змін до договору оренди землі

Суддя Рога Н.В.

Представники:

Від прокуратури: Незовибатько О.В. - згідно посвідчення № 014637 від 16.01.2013р.,

Доброжан Н.І - згідно посвідчення № 010038 від 17.10.2012р.

Від позивача Одеської міської ради: Динту В.А. - згідно довіреності № 564/исх-гс від 13.11.2013р., Моджук І.О. - згідно довіреності № 647/исх-гс від 09.12.2013р.

Від третьої особи: Польщіна Т.Л. - згідно довіреності № 01-36/44 від 15.01.2014р.

Від відповідача: не з'явився.

В засіданні брали участь:

Від прокуратури: Незовибатько О.В. - згідно посвідчення № 014637 від 16.01.2013р.

Від позивача Одеської міської ради: Динту В.А. - згідно довіреності № 564/исх-гс від 13.11.2013р.

Від третьої особи: Польщіна Т.Л. - згідно довіреності № 01-36/44 від 15.01.2014р.

Від відповідача: не з'явився.

СУТЬ СПОРУ: Заступник прокурора Київського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради, за участю третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, звернувся до господарського суду Одеської області із позовом до Громадського об'єднання "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" про внесення змін до Договору оренди землі від 15.04.2004р., зареєстрованому у Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.05.2004р. за №040450500079, за яким Одеською міською радою передано Громадському об'єднанню "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" терміном на 25 років у строкове платне володіння, користування земельну ділянку, загальною площею 14968 кв.м, розташовану за адресою: м. Одеса, Київський район, селище Чорноморка, для організації спортивного риболовства, а саме: викласти п. 2.3 Договору у наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 14968 кв.м становить 3 929 998 грн. 08 коп. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.03.2012р. №224/К, складеного управлінням Держземагентства у м.Одесі Одеської області" та викласти п. 4.1. Договору у наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку загальною площею 14968 кв.м, розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 117 889 грн. 94 коп. на рік".

Позивач позов підтримує, наполягає на його задоволенні.

Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент комунальної власності Одеської міської ради, позов заступника прокурора підтримує, наполягає на його задоволенні.

Відповідач про місце та час судових засідань був повідомлений за юридичною адресою, але поштова кореспонденція суду повернута поштою з позначкою "за закінченням терміну зберігання".

До повноважень суду не відноситься пошук місцезнаходження сторін у справі. За таких обставин, справа розглядається за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та прокуратури, суд встановив:

15 квітня 2004р. між Одеською міською радою (Орендодавець) та Громадським об'єднанням "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" (Орендар) був укладений Договір оренди землі, згідно якого Орендодавець, на підставі Закону України "Про оренду землі" та рішення Одеської міської ради № 2191- ХХІІІ від 17.04.2001р. надає, а Орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку, загальною площею 14968 кв.м, що знаходиться у місті Одесі, Київському районі, селище Чорноморка, за рахунок земель міста, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною договору. Договір укладено на 25 років, для організації спортивного риболовства.

Договір оренди посвідчено нотаріально та зареєстровано у Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК у Державному реєстрі земель записом від 14.05.2004р. за № 040450500079.

Відповідно до п. 2.3 Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 2 217 209 грн. 84 коп.

За умовами розділу 4 Договору орендна плата, з урахуванням ПДВ, вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі у розмірі: - за земельну ділянку площею 14968 кв.м: 1,48 * 14968*1,2 - 26 583 грн. 17 коп. на рік, у тому числі ПДВ - 4 430 грн. 53 коп., де 1,48 - ставка орендної плати за 1 кв.м земельної ділянки на рік. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється відповідно до "Положення про порядок розрахунку плати за користування земельними ділянками і за часткову участь у землекористуванні в м.Одесі", затвердженого рішенням Одеської міської ради №702-ХХІІІ від 29.02.2000р. та рішень Одеської міської ради №1709-ХХІІІ від 31.10.2000р. і №1061-XXIV від 26.03.2003р.; Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р №783 "Про проведення індексації грошової оцінки земель". Орендна плата, з урахуванням ПДВ, вноситься за базовий податковий період, якій дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, слідуючи за останнім календарним днем звітного місяця на рахунок Одеського міського управляння земельних ресурсів № 37182005002573, код ЄДРПОУ 26303169 в УДК Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 13050200. Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. №783 "Про проведення індексації грошової оцінки земель". Орендар не звільняється від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності. Умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємними частинами цього договору. Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати у випадку збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку.

Рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010р. №41 -VІ "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, ввести в дію затверджену нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні з 01.01.2012р.

Рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011р. №1268-VІ внесено зміни до рішення Одеської міської ради від 28.12.2010р. №41 -VІ "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси". Зокрема, вирішено ввести в дію затверджену нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати з 20.09.2011р.

Рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011р. №1267-VІ "Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м.Одесі" вирішено затвердити фіксовані відсотки при визначенні ставок орендної плати за землі міста Одеси відповідно до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010р. №41 -VІ, зазначені фіксовані відсотки ввести в дію з 20.09.2011р. Відповідно до п.4 зазначеного рішення ради Одеському міському управлінню земельних ресурсів Одеської міської ради вжити заходи щодо внесення відповідних змін в договори оренди земельних ділянок.

Заступник прокурора Київського району м. Одеси зазначає, що орендна плата є істотною умовою договору оренди землі. Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

За таких обставин, заступник прокурора вважає, що внесення змін щодо розміру орендної плати у договір оренди земельної ділянки у зв'язку із проведенням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає, як вимогам чинного законодавства, так і умовам Договору оренди землі від 15.04.2004р., укладеного між Одеською міською радою та Громадським об'єднанням "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор".

Крім того, заступник прокурора зазначає, що відповідно до п. 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (із змінами та доповненнями) у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Заступник прокурора також зазначає, що відповідно до ст. 11 ГПК України підприємство, організація, які одержали пропозицію про зміну чи розірвання договору, відповідають на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. Якщо підприємства і організації не досягли згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.

Відповідно до ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

03 лютого 2014р. за №01-13/679 Департамент комунальної власності Одеської міської ради надіслав Громадському об'єднанню "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" пропозицію про внесення змін до Договору разом з повідомленням про час і місце прийому юридичних осіб з питань внесення змін до договорів оренди, та додало розрахунок орендної плати за земельну ділянку, але Громадське об'єднання "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" розрахунок орендної плати не підписало, що заступник прокурора Київського району м. Одеси вважає порушенням прав та інтересів Одеської міської ради, у зв'язку з чим, на підставі ст.121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", звернувся до суду за захистом та просить суд внести зміни до Договору оренди землі від 14.05.2004р., зареєстрованому у Одеській регіональній філії ДП "Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.05.2004р. за №040450500079, за яким Одеською міською радою передано Громадському об'єднанню "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" терміном на 25 років у строкове платне користування земельну ділянку, загальною площею 14968 кв.м, розташовану за адресою: м. Одеса, Київський район, селище Чорноморка, для організації спортивного риболовства, а саме: викласти п. 2.3 Договору у наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 14968 кв.м становить 3 929 998 грн. 08 коп. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.03.2012р. №224/К, складеного управлінням Держземагентства у м.Одесі Одеської області" та викласти п. 4.1. Договору у наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку загальною площею 14968 кв.м, розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 117 889 грн. 94 коп. на рік".

Одеська міська рада позов заступника прокурора Київського району м. Одеси підтримує у повному обсязі.

Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент комунальної власності Одеської міської ради, позов заступника прокурора підтримує, наполягає на його задоволенні.

Розглянувши матеріали справи, суд доходить до такого висновку:

Згідно з п.2 ст. 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадян або держави в суді у випадках, визначених законом. Зазначене конституційне положення знайшло своє відображення в ст. 5 Закону України "Про прокуратуру", де зазначено, що прокуратура виконує функцію представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво інтересів громадянина або держави здійснюється прокурором також на підставі заподіяння громадянину або державі шкоди внаслідок вчинення кримінального правопорушення чи іншого суспільно небезпечного діяння, передбаченого законом про кримінальну відповідальність.

Ч. 1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, в якій визначено підстави порушення справ у господарському суді, відносить до таких підстав позовні заяви прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень ч. 3 цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Як зазначено в п. 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 р. N 3-рп/99 (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді), поняття "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", що міститься в частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, означає орган, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави. Відповідно до п. 2 резолютивної частини зазначеного Рішення Конституційного Суду України під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині другій ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Виходячи з матеріалів справи, на думку суду, заступник прокурора Київського району м.Одеси правомірно звернувся до суду з даним позовом в інтересах держави в особі Одеської міської ради.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Як вбачається з матеріалів справи, 15 квітня 2004р. між Одеською міською радою (Орендодавець) та Громадським об'єднанням "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" (Орендар) був укладений Договір оренди землі, згідно якого Орендодавець, на підставі Закону України "Про оренду землі" та рішення Одеської міської ради № 2191- ХХІІІ від 17.04.2001р. надає, а Орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку, загальною площею 14968 кв.м, що знаходиться у місті Одесі, Київському районі, селище Чорноморка, за рахунок земель міста, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною договору. Договір укладено на 25 років, для організації спортивного риболовства.

За умовами розділу 4 Договору орендна плата, з урахуванням ПДВ, вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі у розмірі: - за земельну ділянку площею 14968 кв.м: 1,48 * 14968*1,2 - 26 583 грн. 17 коп. на рік, у тому числі ПДВ - 4 430 грн. 53 коп., де 1,48 - ставка орендної плати за 1 кв.м земельної ділянки на рік. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється відповідно до "Положення про порядок розрахунку плати за користування земельними ділянками і за часткову участь у землекористуванні в м.Одесі", затвердженого рішенням Одеської міської ради №702-ХХІІІ від 29.02.2000р. та рішень Одеської міської ради №1709-ХХІІІ від 31.10.2000р. і №1061-XXIV від 26.03.2003р.; Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р №783 "Про проведення індексації грошової оцінки земель". Орендна плата, з урахуванням ПДВ, вноситься за базовий податковий період, якій дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, слідуючи за останнім календарним днем звітного місяця на рахунок Одеського міського управляння земельних ресурсів № 37182005002573, код ЄДРПОУ 26303169 в УДК Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 13050200. Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. №783 "Про проведення індексації грошової оцінки земель". Орендар не звільняється від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності. Умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємними частинами цього договору. Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати у випадку збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку.

Відповідно до п. 4.4. Договору Орендар не звільняється від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності. Умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та бути невід'ємними частинами цього договору. Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати у випадку збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку.

Згідно ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Тобто договір - це домовленість, що свідчить про волевиявлення сторін та узгодження їхніх дій. Він є інститутом добровільного виконання зобов'язань для отримання результату, задля якого його укладено, і якого намагаються досягти сторони шляхом вчинення певних дій.

Зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України). Отже, уклавши договір сторони за цим договором домовилися щодо його умов.

За таких обставин, між сторонами за Договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у Договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами Договору, нормами земельного законодавства, а також загальними нормами матеріального права.

Рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010р. №41 - VІ "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, ввести в дію затверджену нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні з 01.01.2012р.

Рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011р. №1268- VІ внесено зміни до рішення Одеської міської ради від 28.12.2010р. №41 - VІ "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси". Зокрема, вирішено ввести в дію затверджену нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати з 20.09.2011р.

Рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011р. №1267- VІ "Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м.Одесі" вирішено затвердити фіксовані відсотки при визначенні ставок орендної плати за землі міста Одеси відповідно до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Одеси, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 28.12.2010р. №41 - VІ, зазначені фіксовані відсотки ввести в дію з 20.09.2011р.

З наявної в матеріалах справи довідки - витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 26.03.2012р. №224/К, розробленого управлінням Держземагенства у м.Одесі Одеської області, вбачається, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 14968 кв.м, що розташована за адресою: м. Одеса, Київський район, селище Чорноморка, землекористувачем якої являється відповідач - Громадське об'єднання "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор", становить 3 929 998 грн. 08 коп. Відповідно до розрахунку, який здійснений Департаментом комунальної власності Одеської міської ради, розмір орендної плати за спірну земельну ділянку становить 117 889 грн. 94 коп. на рік.

03 лютого 2014р. за №01-13/679 Департамент комунальної власності Одеської міської ради надіслав Громадському об'єднанню "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" пропозицію про внесення змін до Договору разом з повідомленням про час і місце прийому юридичних осіб з питань внесення змін до договорів оренди, та додало розрахунок орендної плати за земельну ділянку. Але Громадське об'єднання "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" на дану пропозицію не відповіло, зміни до Договору не підписало.

Згідно зі ст. 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Отже, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати (пункт 4.4. Договору), а орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Таким чином, суд доходить до висновку про наявність правових підстав для внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині встановлення орендної плати у розмірі 3% відсотків від нової нормативної грошової оцінки.

Слід також зауважити, що Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002 р. № 15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що положення ч. 2 ст. 124 Конституції України (254к/96-ВР) стосовно поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.

Обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.

Отже, надсилання орендарю пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком орендодавця, тому недотримання вимог ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє заінтересовану особу права звернутися до суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору (аналогічну правову позицію висловлено Верховним судом України у постанові від 20.11.2012р. у справі №28/5005/640/2012).

За таких обставин, позовна заява заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради є обґрунтованою, підтверджена матеріалами справи та підлягає задоволенню.

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради задовольнити повністю.

2. Внести зміни до Договору оренди землі від 15.04.2004р., зареєстрованого у Одеському міському відділі регіональної філії ДП "Центр ДЗК" про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.05.2004р. за №040450500079, за яким Одеською міською радою передано Громадському об'єднанню "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" земельну ділянку, загальною площею 14968 кв.м, розташовану за адресою: м. Одеса, Київський район, селище Чорноморка, для організації спортивного риболовства.

3. Викласти п. 2.3 Договору оренди землі від 15.04.2004р., укладеного між Одеською міською радою та Громадським об'єднанням "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" зареєстрованого у Одеському міському відділі регіональної філії ДП "Центр ДЗК" про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.05.2004р. за №040450500079, у наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 14968 кв.м становить 3 929 998 грн. 08 коп. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.03.2012р. №224/К, складеного управлінням Держземагентства у м.Одесі Одеської області".

4. Викласти п. 4.1. Договору оренди землі від 15.04.2004р., укладеного між Одеською міською радою та Громадським об'єднанням "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" зареєстрованого у Одеському міському відділі регіональної філії ДП "Центр ДЗК" про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.05.2004р. за №040450500079, у наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку загальною площею 14968 кв.м, розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 117 889 грн. 94 коп. на рік".

5. Стягнути з Громадського об'єднання "Клуб любителів спортивного риболовства "Черномор" (65113, м. Одеса, вул.. Ак. Корольова, 34, кв. 68, код ЄДРПОУ 20991837) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) судовий збір у розмірі 1 218 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги , якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 08 травня 2014р.

Суддя Рога Н. В.

Дата ухвалення рішення06.05.2014
Оприлюднено12.05.2014
Номер документу38579856
СудочинствоГосподарське
Сутьвнесення змін до договору оренди землі

Судовий реєстр по справі —916/840/14

Рішення від 06.05.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 24.04.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 01.04.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 07.03.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні