Ухвала
від 18.03.2014 по справі 872/12223/13
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

18 березня 2014 рокусправа № 804/5565/13

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дадим Ю.М.

суддів: Богданенка І.Ю. Уханенка С.А.

за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 червня 2013 року у справі за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, третя особа Нікопольське комунальне підприємство "Першотравневий ринок" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 червня 2013 року в задоволенні адміністративного позову Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, третя особа Нікопольське комунальне підприємство "Першотравневий ринок" про стягнення податкового боргу - відмовлено.

Не погодившись з постановою суду, Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Дніпропетровської області Державної податкової служби подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення про задоволення її позовних вимог у повному обсязі.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах оскарження та доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, НКП "Першотравневий ринок" має правовий статус юридичної особи (ідентифікаційний код 32083114), зареєстрований 05.08.2002 року виконавчим комітетом Нікопольської міської ради Дніпропетровської області згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, перебуває на обліку платників податків у Нікопольській ОДПІ як платник податків. Відповідно до статуту НКП "Першотравневий ринок", затвердженого рішенням сесії Нікопольської міської ради від 05.07.2002 року № 78-2/ХХІV власником підприємства є Нікопольська міська рада, органом управління - Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради.

Відповідно до ст. 269 Податкового Кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі.

У відповідності до п.36.1, п.36.2 ст.36 ПК України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно до п. 286.2 ст. 286 платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Судом встановлено, що 20.12.2011 року НКП "Першотравневий ринок" подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію № 58521 з плати за землю за 2011 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 741 421,70 грн. (в тому числі за січень 2011 року - 61785,14 грн., за лютий 2011 року - 61785,14 грн., за березень 2011 року - 61785,14 грн., за квітень 2011 року - 61785,14 грн., за травень 2011 року - 61785,14 грн., за червень 2011 року - 61785,14 грн., за липень 2011 року - 61785,14 грн., за серпень 2011 року - 61785,14 грн., за вересень 2011 року - 61785,14 грн., за жовтень 2011 року - 61785,14 грн., за листопад 2011 року - 61785,14 грн., за грудень 2011 року - 61785,14 грн.).

20.12.2011 року НКП "Першотравневий ринок" подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію № 72180 з плати за землю за 2010 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 736 772,92 грн. (в тому числі за січень 2010 року - 61397,75 грн., за лютий 2010 року - 61397,75 грн., за березень 2010 року - 61397,75 грн., за квітень 2010 року - 61397,75 грн., за травень 2010 року - 61397,75 грн., за червень 2010 року - 61397,75 грн., за липень 2010 року - 61397,75 грн., за серпень 2010 року - 61397,75 грн., за вересень 2010 року - 61397,75 грн., за жовтень 2010 року - 61397,75 грн., за листопад 2010 року - 61397,75 грн., за грудень 2010 року - 61397,67 грн.).

26.01.2012 року НКП "Першотравневий ринок" подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію № 73397 з плати за землю за 2009 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 695 731,07 грн. (в тому числі за січень 2009 року - 57977,59 грн., за лютий 2009 року - 57977,59 грн., за березень 2009 року - 57977,59 грн., за квітень 2009 року - 57977,59 грн., за травень 2009 року - 57977,59 грн., за червень 2009 року - 57977,59 грн., за липень 2009 року - 57977,59 грн., за серпень 2009 року - 57977,59 грн., за вересень 2009 року - 57977,59 грн., за жовтень 2009 року - 57977,59 грн., за листопад 2009 року - 57977,59 грн., за грудень 2009 року - 57977,58 грн.).

02.02.2012 року НКП "Першотравневий ринок" подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію № 1047 з плати за землю за 2012 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 741 421,70 грн. (в тому числі за січень 2012 року - 61785,14 грн., за лютий 2012 року - 61785,14 грн., за березень 2012 року - 61785,14 грн., за квітень 2012 року - 61785,14 грн., за травень 2012 року - 61785,14 грн., за червень 2012 року - 61785,14 грн., за липень 2012 року - 61785,14 грн., за серпень 2012 року - 61785,14 грн., за вересень 2012 року - 61785,14 грн., за жовтень 2012 року - 61785,14 грн., за листопад 2012 року - 61785,14 грн., за грудень 2012 року - 61785,16 грн.).

НКП "Першотравневий ринок" сума податкового зобов'язання в установлені строки та в повному обсязі сплачена не була.

Згідно до п.п. 120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

04.01.2012 року працівниками Нікопольської ОДПІ проведено камеральну перевірку податкової звітності з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. В ході перевірки було встановлене несвоєчасне подання НКП "Першотравневий ринок" податкових декларацій з плати за землю за 2010 рік та 2011 рік. За результатами перевірки було складено акт № 7/153/32083114.

На підставі акта перевірки № 7/153/32083114 від 04.01.2012 року позивачем були винесені НКП "Першотравневий ринок" податкові повідомлення-рішення № 0000191530 та № 0000201530 від 18.01.2012 року, згідно до яких НКП "Першотравневий ринок" нараховано суму податкового зобов`язання, а саме штрафні (фінансові) санкції, з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 1,00 грн. та 170,00 грн..

Відповідно до пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нікопольською ОДПІ на суму непогашеного узгодженого грошового зобов'язання НКП "Першотравневий ринок" було нараховано пеню в розмірі 79 271,16 грн..

Згідно до п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до ст. 59 ПК України позивачем 10.01.2012 року сформовано податкову вимогу форми "Ю" № 16 про обов'язок НКП "Першотравневий ринок" сплатити податковий борг у розмірі 1 280 972,75 грн..

Однак, як вбачається з матеріалів справи, даний податковий борг НКП "Першотравневий ринок"не був сплачений.

За таких обставин, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення податкового боргу НКП "Першотравневий ринок" з усіх розрахункових рахунків підприємства, відкритих у банківських установах, до бюджету держави.

Отже, аналізуючи дані обставини справи та правовідносини, що їм відповідають, колегія суддів зазначає наступне.

Порядок погашення податкового боргу комунальних підприємств встановлений ст.96 Податкового Кодексу України.

Так, п. 96.1 ст. 96 Податкового Кодексу України визначено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Як вбачається з матеріалів справи, 10 січня 2013 року Нікопольська ОДПІ звернулась до Нікопольської міської ради листом № 236/10/19-023 з проханням розглянути питання щодо погашення податкового боргу НКП "Першотравневий ринок" на загальну суму 3 547 085,06 грн., який рахувався станом на 04.01.2013 року та прийняття відповідного рішення: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу НКП "Першотравневий ринок"; затвердження плану досудової санації НКП "Першотравневий ринок", який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію НКП "Першотравневий ринок" та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство.

Приймаючи рішення по справі, судом першої інстанції було вірно вказано на те, що пунктом 96.1 Податкового Кодексу України визначені умови, наявність яких передбачає звернення до суду з позовом до органу виконавчої влади у сфери управління якого знаходиться майно платника податків, а саме: проведення публічного продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства в порядку п. 95.1 ст. 95 ПК України.

Як встановлено судом апеляційної інстанції, заходи щодо погашення податкового боргу НКП "Першотравневий ринок" в порядку черговості Нікопольською ОДПІ не приймались.

Виходячи з вищевикладених обставин справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про порушення позивачем черговості вжиття заходів щодо погашення податкового боргу, з огляду на що звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу на кошти Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, в управлінні якого перебуває майно боржника НКП "Першотравневий ринок", є передчасним, а позов є таким, що не підлягає задоволенню.

Таким чином, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції викладене достатньо повно, обґрунтовано та мотивовано з посиланням на конкретні пункти законів України, які регулюють спірні правовідносини, що свідчить про відсутність підстав для його скасування.

З огляду на встановлені судом першої інстанції фактичні обставини справи та обрану правову позицію, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ч.1 ст.198, ст.200, ст. 205, ст.206, ч.2 ст.212 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 червня 2013 року - залишити без змін.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її постановлення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: Ю.М. Дадим

Суддя: І.Ю. Богданенко

Суддя: С.А. Уханенко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2014
Оприлюднено12.05.2014
Номер документу38580095
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —872/12223/13

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дадим Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні