8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 травня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2577/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кравцова Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Прокурора Старобільського району в інтересах держави в особі Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Луганського обласного об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» про стягнення податкової заборгованості по орендній платі з юридичних осіб у сумі 15 753,40 грн., -
ВСТАНОВИВ:
15 квітня 2014 року Прокурор Старобільського району в інтересах держави в особі Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Луганського обласного об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» про стягнення податкової заборгованості по орендній платі з юридичних осіб у сумі 15 753,40 грн., в обґрунтування якого зазначив наступне.
Луганське обласне об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 04.11.1998 за №13821200000009322, знаходиться на обліку в Старобільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області у Луганській області з 14.08.2008 за №2142.
За відповідачем утворився податковий борг по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 33913,31 грн.. Відповідачем частково сплачено заборгованість. Сума несплаченого грошового зобов'язання складає 15 753,40 грн.
З метою погашення податкового боргу відповідача податковим органом направлено на адресу Луганського обласного об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» податкову вимогу №2 від 14.01.2013.
Враховуючи, що самостійно податковий борг Луганське обласне об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» не сплатило, прокурор просить стягнути його в судовому порядку.
У судове засідання прибув прокурор.
Представник позивача у судове засідання не прибув, до суду надав клопотання про розгляд справи без його участі, згідно якої наполягав на задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, до суду надав заяву про розгляд справи без його участі, в якій позовні вимоги в сумі 15753,40 грн. визнав у повному обсязі.
Ухвалою суду від 06.05.2014 на підставі ч.6 ст.128 КАС України справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суддя виходить з наступного.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Згідно п.п.9.1.10 п.9.1 ст.9 Податкового кодексу України до загальнодержавних податків та зборі, зокрема, належить і плата за землю.
Відповідно до п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, що набрав чинності з 01.01.2011, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг-це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно з п.57.1 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Суддею встановлено, що Луганське обласне об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 04.11.1998 за №13821200000009322.
Відповідача взято на облік платника податків в Старобільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області у Луганській області з 14.08.2008 за №2142.
За відповідачем виник податковий борг з плати за землю у розмірі 33913,31 грн., що підтверджується податковими деклараціями з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 20.02.2013 за 2013 рік, від 18.02.2014 за 2014 рік, від 25.02.2014 за 2014 рік та обліковою карткою платника.
Враховуючи часткову сплату відповідачем суми боргу, несплачена заборгованість по орендній платі з юридичних осіб складає 15753,40 грн., у тому числі основний борг - 13767,31 грн., пеня - 1986,09 грн.
У відповідності до вимог п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України 14 січня 2013 року податковим органом винесено податкову вимогу №2, яку отримано уповноваженим представником відповідача 22.01.2013, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу.
Однак зазначені заходи не призвели до позитивних результатів, сума боргу в добровільному порядку відповідачем не сплачена.
Частиною 1, 3 статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Згідно частини 4 статті 112 Кодексу адміністративного судочиснтва України суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову відповідачем суддя не вбачає.
Таким чином, суддя приходить до висновку, що позовні вимоги Прокурора Старобільського району в інтересах держави в особі Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Луганського обласного об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» про стягнення податкової заборгованості по орендній платі з юридичних осіб у сумі 15 753,40 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки прокурор звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора Старобільського району в інтересах держави в особі Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Луганського обласного об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» про стягнення податкової заборгованості по орендній платі з юридичних осіб у сумі 15 753,40 грн. задовольнити повністю.
Стягнути кошти в сумі 15 753,40 грн. (п'ятнадцять тисяч сімсот п'ятдесят три гривні 40 копійок), у тому числі по орендній платі з юридичних осіб по Старобільській міській раді у сумі 3753,57 грн. (три тисячі сімсот п'ятдесят три гривні 57 копійок): УК у Старобільському районі, МФО 804013, код 38609723, р/р 33212812799332, призначення платежу - орендна плата з юридичних осіб (13050200) - місцевий бюджет м. Старобільськ; по орендній платі з юридичних осіб по Бутівській сільській раді у сумі 11999,83 грн. (одинадцять тисяч дев'ятсот дев'яносто дев'ять гривень 83 копійки): УК у Старобільському районі, МФО 804013, код 38609723, р/р 33210812700334, призначення платежу - орендна плата з юридичних осіб (13050200) - місцевий бюджет Старобільський район бутівська сільська рада з Луганського обласного об'єднання (асоціації) по агропромисловому будівництву «Луганськоблагробуд» (91055, м. Луганськ, вул. Луначарського, 122а; код ЄДРПОУ 03088053) в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі з юридичних осіб з наявних розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Н.В. Кравцова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2014 |
Оприлюднено | 12.05.2014 |
Номер документу | 38582061 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.В. Кравцова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні