Постанова
від 07.04.2014 по справі 826/1539/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07 квітня 2014 року № 826/1539/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Григоровича П.О., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд Плюс» доДержавної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві провизнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просив:

1) визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд Плюс» за результатами якої складено акт перевірки від 20.12.2013 №2438/26-59-22-01/38726740 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Скай Трейд Плюс» (код за ЄДРПОУ 38726740) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.08.2013 по 31.10.2013;

2) визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо коригування податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд Плюс» та його контрагентам в інформаційній системі «Податковий блок» на підставі акту перевірки від 20.12.2013 №2438/26-59-22-01/38726740 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Скай Трейд Плюс» (код за ЄДРПОУ 38726740) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.08.2013 по 31.10.2013»;

3) зобов'язати Державну податкову інспекції у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві вчини дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд Плюс» та його контрагентів в інформаційній системі «Податковий блок» задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд Плюс» у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.08.2013 по 31.10.2013.

Ухвалою суду від 10.02.2014 відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні на 24.02.2014, яке в подальшому відкладалось з метою отримання додаткових доказів по справі.

Під час розгляду справи в судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечив. Сторонами заявлено спільне клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи викладене, суд протокольно ухвалив здійснити розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Скай Трейд Плюс» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з платниками податків, з яким сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит, за період з 01.08.2013 по 31.10.2013, за результатами яких складено акт від 20.12.2013 №2438/26-59-22-01/38726740 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Скай Трейд Плюс» (код ЄДРПОУ 38726740) (надалі по тексту - Акт про неможливість проведення зустрічної звірки).

Позивач вважає, що під час заходів з метою проведення зустрічної звірки відповідач не мав права складати акт про неможливість проведення зустрічної звірки, а мав скласти відповідну довідку, внаслідок чого, внесення змін на підставі такого акту до АІС «Податковий блок» є неправомірним, з урахуванням чого ТОВ «Скай Трейд Плюс» просить позовні вимоги задовольнити повністю.

Окружний адміністративний суд м. Києва, виходячи з формулювання позовних вимог та доказів, наявних в матеріалах справи, дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, враховуючи наступне.

Відповідно до пп.20.1.6. п.20.1. ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право, крім іншого, для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Згідно з п.73.5. ст.73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою КМ України від 27.12.2010 №1232 передбачено, що зустрічні зірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Згідно з п.4 Порядку №1232 від 27.12.2010 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Відповідно до п.6 Порядку №1232 у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Згідно з п.п.7, 8 Порядку №1232 за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення. Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка.

При цьому, заходи, спрямовані на проведення зустрічної звірки, тобто, спрямовані на вчинення дій щодо співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, однак, без фактичного здійснення таких дій, не можуть вважатись діями по проведенню зустрічної звірки.

Таким чином, оскільки ДПІ у Шевченківському районі зустрічної звірки ТОВ «Скай Трейд Плюс» фактично не проведено, дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача не здійснено, відповідної довідки не складено, про що свідчить й сам акт про неможливість проведення зустрічної звірки, то позовні вимоги в частині визнання протиправними дій по проведенню зустрічної звірки задоволенню не підлягають.

Разом з тим, суд наголошує, що в силу приписів чинного законодавства України, протиправні дії не можуть породжувати будь-які правомірні наслідки, будь-то складений акт, довідка, висновки тощо, а так само не може вважатися правомірною, законною та достовірною інформація та данні, що містяться в даних документах.

Акт про неможливість проведення зустрічної звірки, по суті, є доказом, здобутим з порушенням закону, а тому такий акт та наведені в ньому обставини не можуть бути підставою для прийняття будь-якого рішення або використовуватися будь-якими органами ДПС України, а також іншими державними органами та їх посадовими (службовими) особами в якості носія доказової бази чи податкової інформації.

За таких обставин, стосовно позовних вимог про зобов'язання відповідача вилучити з АС «Податковий блок», інформацію, внесену на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки та відновити в цій базі задекларовані дані податкової звітності, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 2.14 Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008 №266, інформація податкової звітності з податку на додану вартість, надіслана до центральної бази даних податкової звітності, підлягає розподілу відповідно до вимог Методичних рекомендацій щодо порядку розподілу платників податків за категоріями уваги та співставленню засобами системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України.

Згідно з пунктом 2.21 Методичних рекомендацій підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з податку на додану вартість на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС «Аудит». По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з податку на додану вартість за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.

Зі змісту вищенаведеного вбачається, що зміни в облікові дані операцій по ПДВ здійснюються лише на підставі податкових повідомлень-рішень чи на підставі довідок, складених за результатами перевірок, коли контролюючим органом виявлено факт порушення платником податків норм податкового та іншого законодавства України.

З акту про неможливість проведення зустрічної звірки вбачається, що інформацію з акту відповідач вніс до інформаційної системи «Податковий блок», зокрема інформацію в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Скай Трейд Плюс» за період з 01.08.2013 по 31.10.2013, а саме, зменшив суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість до 0,0грн.

Враховуючи, що у матеріалах справи відсутні податкові-повідомлення рішення про визначення позивачу сум грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, а акт про неможливість проведення зустрічної звірки може засвідчувати лише наявність обставин, які унеможливлюють проведення податковим органом зустрічної звірки, суд вважає, що у податкового органу не виникло права вносити зміни у дані, задекларовані позивачем у податкових деклараціях, що не пов'язані із зміною податкового навантаження з податку на додану вартість, а тому позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача вилучити з АС «Податковий блок», інформацію, внесену на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки та відновити в цій базі задекларовані дані податкової звітності підлягають задоволенню.

В той же час, суд позбавлений можливості задовольнити позовні вимоги про визнання протиправними дій щодо коригування податкового кредиту (ПК) та податкових зобов'язань (ПЗ), а також відновлення сум ПК і ПЗ в тій частині, що стосується контрагентів ТОВ «Скай Трейд Плюс», оскільки контрагенти позивача не приймали участі в розгляді даної справи, а отже, суд не може вирішувати питання, що стосуються їхніх прав та обов'язків.

Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва вважає, що позовні вимоги, в даному випадку, підлягають задоволенню частково.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо коригування податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд Плюс» в інформаційній системі «Податковий блок» на підставі акту перевірки від 20.12.2013 №2438/26-59-22-01/38726740 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Скай Трейд Плюс» (код за ЄДРПОУ 38726740) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.08.2013 по 31.10.2013»;

3. Зобов'язати Державну податкову інспекції у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві вчини дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд Плюс» в інформаційній системі «Податковий блок», задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю «Скай Трейд Плюс» у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.08.2013 по 31.10.2013.

4. В решті позову відмовити.

5. Судові витрати в сумі 36 (тридцять шість)грн. 54коп. присудити на користь ТОВ "СКАЙ ТРЕЙД ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 38726740, адреса: 03680, м.Київ, ВУЛИЦЯ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА, будинок 3) з Державного бюджету України.

Суддя П.О. Григорович

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.04.2014
Оприлюднено08.05.2014
Номер документу38584353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1539/14

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 25.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 04.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Постанова від 07.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні