Постанова
від 05.05.2014 по справі 807/1399/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 травня 2014 рокум. Ужгород№ 807/1399/14

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дору Ю.Ю.

при секретарі Пирожук Н.П.,

за участю:

позивача: Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області - представник не з'явився,

відповідача: Державного сільськогосподарського підприємства "Ключарківське" - представник не з'явився ,

третьої особи: Мукачівського управління державного казначейства Головного управління Державного казначейства України у Закарпатській області - представник не з'явився ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Державного сільськогосподарського підприємства "Ключарківське" за участю третьої особи - Мукачівського управління державного казначейства Головного управління Державного казначейства України у Закарпатській області про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Мукачівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного сільськогосподарського підприємства "Ключарківське" , третя особа Мукачівське управління державного казначейства Головного управління Державного казначейства України у Закарпатській області, якою просила суд стягнути з відповідача заборгованість у сумі 13398,56 грн. згідно Постанови КМУ №1003 - 3828,16 грн. в т.ч. пеня-1828,16 грн., згідно Постанови КМУ №220 - 5742,24 грн. в т.ч. пеня - 2742,24 грн. та Постанови КМУ №1953 - 3828,16 грн. в т.ч. пеня - 1828,16 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак однією з позовних вимог просив суд розглядати справу без його участі за наявними матеріалам справи.(а.с.2-4)

Представник відповідача письмового заперечення проти позову з належними доказами не подав та у судове засідання не з'явився, хоча про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, в підтвердження чого в матеріалах справи наявні повідомлення про вручення судових повісток (а.с.37, 40), відтак, на підставі ст. 35 КАС України, сторона вважається належним чином повідомленою про дату, час та місце судового засідання.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, хоча про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, в підтвердження чого в матеріалах справи наявні повідомлення про вручення судових повісток (а.с.38-39), відтак, на підставі ст. 35 КАС України, сторона вважається належним чином повідомленою про дату, час та місце судового засідання. Суд вважає, що спір можливо вирішити на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до частини 1 статті 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. А оскільки сторони в судове засідання не з'явилися, фіксування судового процесу не здійснюється.

Відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Державне сільськогосподарське підприємство «Ключарівське» (далі - Відповідач), відповідно до копії Свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с.7), зареєстрований як юридична особа та такому присвоєно код - 32634597. Місцезнаходженням Відповідача є Закарпатська область, Мукачівський район, с. Ключарки, вул. Гагаріна, 30 «А».

Згідно Довідки про взяття на облік платника податків від 26.11.2003 року №1562 Відповідач узятий на облік 26.11.2003 року за №1179 у Мукачівській ОДПІ Головного управління Міндоходів у Закарпатській області.

Станом на 01.10.2014 року у відповідача існує прострочена заборгованість перед державним бюджетом за бюджетною позичкою згідно Постанови КМУ №1003 - 3828,16 грн. в т.ч. пеня-1828,16 грн., згідно Постанови КМУ №220-5742,24 грн. в т.ч. пеня - 2742,24 грн. та Постанови КМУ №1953 - 3828,16 грн. в т.ч. пеня-1828,16 грн. грн., у загальній сумі 13398,56 грн., що підтверджується Довідкою про заборгованість за бюджетними позичками та фінансовою допомогою (а.с.6).

Облік заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості здійснюється відповідно до Порядку, затвердженим Постановою КМУ від 02.03.2011 року №174 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 4 ст. 17 Бюджетного кодексу України передбачено, що у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Відповідно до п. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом Україниабо іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.

У відповідності п. п. 4 п. 2 Порядку, бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Згідно з п.п. 9 п. 2 Порядку прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

На виконання пункту 10 Порядку з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені, а також нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.

Так Відповідачу була нарахована пеня

Мукачівське управління державної казначейської служби України, на виконання постанови КМУ від 02.03.2011 року № 174, внесло подання № 7 від 21.08.2013 року, подання №7/1 від 21.08.2013 року та подання №7/2 від 21.08.2013 року до Мукачівської ОДПІ для здійснення до відповідача заходів щодо стягнення простроченої заборгованості.

Пунктом 15 Порядку передбачено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку контролюючими органами за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

З метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують територіальні органи Міндоходів за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені; нараховують пеню та інформують територіальні органи Міндоходів за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.

Відповідно до пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Відповідно пп. 129.1.1 п, 129.1 ст. 129 Податкового кодексу пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

У відповідності до вищезазначеного Відповідачу було нараховано пеню заборгованість у сумі 13398,56 грн. згідно Постанови КМУ №1003 - 1828,16 грн., згідно Постанови КМУ №220 - 2742,24 грн. та Постанови КМУ №1953 - 1828,16 грн, що підтверджується наявною в матеріалах справи Інформацією про стан заборгованості юридичних осіб перед державним бюджетом за фінансовою допомогою, наданою за рахунок коштів резервного фонду Кабінету Міністрів України (а.с.22-24).

Згідно вимог п.п.20.1.28 п.20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти.

Таким чином, на даний час у відповідача існує прострочена заборгованість перед державним бюджетом за бюджетними позичками у сумі 13398,56 грн. На момент розгляду справи дана заборгованість залишається не сплаченою до бюджету, а відтак позов є обґрунтованим та підлягає до задоволення.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

1. Позовну заяву Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Державного сільськогосподарського підприємства "Ключарківське", третя особа Мукачівське управління державного казначейства Головного управління Державного казначейства України у Закарпатській області про заборгованості у сумі 13398,56 грн. - задоволити повністю.

2. Стягнути з Державного сільськогосподарського підприємства "Ключарківське" (вул. Гагаріна, буд. 30А,с. Ключарки, Мукачівський район, Закарпатська область, 89626, код - 32634597) на користь державного (місцевого) бюджету України заборгованість у загальній сумі 13398,56 грн.(тринадцять тисяч триста дев'яносто вісім гривень 56 копійок ), а саме згідно Постанови КМУ №1003 - 3828,16 грн. в т.ч. пеня-1828,16 грн., згідно Постанови КМУ №220 - 5742,24 грн. в т.ч. пеня - 2742,24 грн. та Постанови КМУ №1953 - 3828,16 грн. в т.ч. пеня - 1828,16 грн.

3. Судові витрати на підставі ч.4 ст. 94 КАС України із відповідача не стягуються.

4. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

СуддяЮ.Ю. Дору

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.05.2014
Оприлюднено12.05.2014
Номер документу38584776
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1399/14

Ухвала від 11.04.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Постанова від 05.05.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 11.04.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні