Постанова
від 29.04.2014 по справі 826/4906/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 квітня 2014 року 09:11 № 826/4906/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кобилянського К.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Кий» про застосування заходів реагування, ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Кий» (далі - відповідач, ТОВ «БК «Кий») про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення подальшої роботи ТОВ «БК «Кий» шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері приміщень відповідача за адресами: вул. Западинська, 13-А та вул. Новомостицька, 15 у Подільському районі міста Києва.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час проведення перевірки було виявлено ряд порушень правил техногенної і пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей. З метою попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єктах відповідача порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду із позовом про застосування заходів реагування. Просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач надав суду письмові заперечення на позовну заяву, згідно яких проти задоволення позовних вимог він заперечує. Посилається на те, що позивач невірно обрав спосіб звернення до суду в порядку статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України. На думку відповідача, позивач повинен був самостійно прийняти рішення про застосування до ТОВ «БК «Кий» заходів реагування та підтвердити його обґрунтованість в суді у порядку статті 183-6 Кодексу адміністративного судочинства України. За наведених обставин, відповідач вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Крім того, відповідач зазначив, що частково усунув виявлені позивачем порушення, в обґрунтування чого посилався на долучені до матеріалів справи документи щодо усунення виявлених позивачем порушень.

Відповідно до частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Позивач на виконання наказу від 17.02.2014 №51 та відповідно до пунктів 335, 336 плану-графіку перевірок протипожежного та техногенного стану суб'єктів господарювання на І-й квартал 2014 року, на підставі посвідчення про проведення перевірки від 03.03.2014 №217 провів планову перевірку додержання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки ТОВ «БК «Кий» за адресами об'єктів: м. Київ, Подільський район, вул. Западинська, 13 та м. Київ, Подільський район, вул. Новомостицька, 15.

Суд встановив, що повідомлення від 21.02.2014 №27/400 про проведення планової перевірки відповідачу було направлене рекомендованим листом 21.02.2014 та отримане позивачем 28.02.2014, згідно інформації, з веб-сайту УДППЗ «Укрпошта».

За результатами проведених перевірок відповідач склав акт від 24.03.2014 №485 перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної безпеки і техногенної безпеки, приміщення ТОВ «Будівельна компанія «Кий» щодо перевірки приміщення за адресою: м. Київ, Подільський район, вул. Западинська, 13 (далі - акт №485), а також акт від 24.03.2014 №486 перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної безпеки і техногенної безпеки, приміщення ТОВ «Будівельна компанія «Кий» щодо перевірки приміщення за адресою: м. Київ, Подільський район, вул. Новомостицька, 15 (далі - акт №486).

Обидві перевірки були проведені у присутності директора ТОВ «БК «Кий» Іванова П.А. та головного енергетика ТОВ «БК «Кий» Бас Е.М.

Згідно акту №485 за адресою: м. Київ, вул. Западинська, 13 позивач встановив такі порушення відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки:

1. Допускається експлуатація приміщень без подачі декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (порушення частини 2 статті 57 Кодексу цивільного захисту України).

2. Не проведений замір опору ізоляції електричних мереж та електроустановок (порушення пункту 5.1.34 НАПБ А 01.001-2004).

3. Не проведені розрахунки допустимого струмового навантаження електричних мереж (порушення пункту 5.1.20 НАПБ А 01.001-2004).

4. Не надані акти проведення схованих робіт на прокладання електропроводки за підвісними стелями (порушення пункту 5.1.15 НАПБ А 01.001-2004).

5. З'єднання, відгалуження та окінцювання жил електричних проводів і кабелів в приміщеннях адміністративного корпусу не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (порушення пункту 5.1.7 НАПБ А 01.001-2004).

6. Приміщення адміністративного корпусу не обладнані системою автоматичної пожежної сигналізації з виводом сигналу від приймально - контрольного приладу на пульт централізованого пожежного спостерігання (порушення пунктів 6.1.2, 6.1.28, додаток К, НАПБ А 01.001-2004, пунктів 6.3, 11.1, 11.2, 11.5 ДБН В.2.5-56-2010).

7. Не наданий акт приймання системи автоматичної пожежної сигналізації в експлуатацію з підписами представників органів Державного пожежного нагляду (порушення пункту 6.3 ДБН В.2.5-56-2010, пункту 6.1.10, додатку К НАПБ А 01.001-2004.)

8. Не наданий договір на технічне обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації з спеціалізованою організацією, яка отримала ліцензію на право виконання цих робіт (порушення 6.1.4, додаток Л п. Л2 НАПБ А 01.001-2004 пункт 6.1.3 ДБН В.2.5-56-2010).

9. Сигнал від приймально-контрольного приладу системи автоматичної пожежної сигналізації не виведений на пульт централізованого пожежного спостерігання (порушення пункту 6.1.28 додаток К, НАПБ А 01.001-2004, пунктів 11.1, 11.2, 11.5 ДБН В.2.5-56-2010).

10. Територію автостоянки не забезпечено буксирочними тросами та/або штангами з розрахунку один трос (штанга) на 10 одиниць техніки (порушення пункту 7.8.3 НАПБ А 01.001-2004).

11. Двері складських (підсобних) приміщень в офісній частині будівлі та електрощитової кімнати не виконані протипожежними з межею вогнестійкості не менше 30 хвилин (ЕІ - 30) та сертифікатом відповідності системи УкрСЕПРО п. 2.2. «Правил обов'язкової сертифікації продукції протипожежного призначення», затверджених наказом Держстандарту України від 27.06.1997 № 374 (порушення пункту 4.2.4 НАПБ А 01.001-2004 пунктів 2.9, 2.14 таб. 1, 2 ДБН В.1.1-7-2002).

12. З будівлі, з другого поверху офісної частини не передбачено другий евакуаційний вихід (порушення пункту 4.3.1 НАПБ А 01.001-2004, пункту 5.13 ДБН В.1.1-7-2002).

13. Допускається складування горючих матеріалів ближче 1 метру до розподільчих щитів, електроприладів та приладів опалення (порушення пункту 5.1.29 НАПБ А 01.001-2004).

14. Електросвітильники в підсобних (складських) приміщеннях не обладнані захисними плафонами (порушення пункту 5.1.29 НАПБ А 01.001-2004).

15. Біля місць розташування пожежних гідрантів і водойм не встановлені покажчики (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловядбивних покриттів) з нанесеними на них: - для пожежного гідранта - літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водогінної мережі (тупикова чи кільцева) (порушення пункту 6.3.1.11 НАПБ А 01.001-2004).

16. Допускається зберігання сторонніх предметів в приміщенні електрощитової кімнати (порушення пункту 4.2.1 НАПБ А 01.001-2004).

17. Евакуаційні виходи не позначені світловими покажчиками «ВИХІД» білого кольору на зеленому фоні, підключеними до джерела живлення аварійного (евакуаційного) освітлення (порушення пункту 4.3.9 НАПБ А 01.001-2004).

18. Не надано протоколи випробувань матеріалів (лінолеуму) щодо пожежної небезпеки за показниками пожежної безпеки не вище ніж Г1, В1, Д1, Т2 та індексом поширення полум'я не більше 10, які використовуються для опорядження підлоги адміністративного корпусу (порушення пункту 5.24 ДБН В.1.1-7-2002, пунктів 9.3.9, 9.3.12 ДБН В.2.2-9-2009, пункту 4.3.11 НАПБ А 01.001-2004).

19. Глухі грати на вікнах приміщень, де перебувають люди, не виконані розпашними або легкозйомними (порушення пункту 4.2.14 НАПБ А 01.001-2004).

20. Запасний вихід з приміщень поверху не забезпечений замками, що легко відчиняються (порушення пункту 4.3.11 НАПБ А 01.001-2004).

21. Шляхи евакуації захаращені матеріальними цінностями (меблями, тощо) (порушення пункту 4.3.11 НАПБ А 01.001-2004).

22. Приміщення не забезпечені нормативною кількістю первинних засобів пожежогасіння (вогнегасниками) (порушення пунктів 6.4.8,6.4.9 НАПБ А 01.001-2004).

23. Приміщення підвального поверху захаращені горючими матеріалами, матеріальними цінностями, тощо (порушення пунктів 4.2.9, 4.2.9.2 НАПБ А 01.001-2004).

24. Допускається складування речовин та матеріалів з різними пожежонебезпечними фізико-хімічними властивостями (автомобільна гума, дерев'яні відходи, тощо) (порушення пункту 7.10.1.11 НАПБ А 01.001-2004).

25. Територія підприємства захаращена сміттям, горючими відходами виробництва (деревиною, ганчір'ям, папером, тощо) (порушення 4.1.1 НАПБ А 01.001-2004).

26. З працівниками підприємства не проведені протипожежні інструктажі під підпис в спеціальному журналі (порушення пункту 3.18 НАПБ А 01.001-2004).

27. Електророзподільні коробки в підвальному приміщенні не закриті кришками з негорючого матеріалу (порушення пункту 5.1.8 НАПБ А 01.001-2004).

28. Не проведене випробування зовнішнього протипожежного водопостачання на тиск та витрату води (порушення пункту 6.3.1.5 НАПБ А 01.001-2004).

29. Двері приміщень, що відчиняються в загальні коридори, не перенавішені з урахуванням їх відчинення таким чином, щоб не перешкоджали вільній евакуації та не зменшували нормативну ширину коридорів (порушення пунктуів 4.3.1, 4.3.11 НАПБ А 01.001-2004, пункту 5.28 ДБН В.2.5-56-2010).

Згідно акту №486 за адресою м. Київ, вул. Новомостицька, 15 позивач встановив наступні порушення відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки:

1. Допускається експлуатація приміщень без подачі декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (порушення частини 2 статті 57 Кодексу цивільного захисту України).

2. Не проведений замір опору ізоляції електричних мереж та електроустановок (порушення пункту 5.1.34 НАПБ А 01.001-2004).

3. Не проведені розрахунки допустимого струмового навантаження електричних мереж (порушення пункту 5.1.20 НАПБ А 01.001-2004).

4. Не надані акти проведення схованих робіт на прокладання електропроводки за підвісними стелями (порушення пункту 5.1.15 НАПБ А 01.001-2004).

5. З'єднання, відгалуження та окінцювання жил електричних проводів і кабелів в приміщеннях адміністративного корпусу не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (порушення пункту 5.1.7 НАПБ А 01.001-2004).

6. Приміщення адміністративного корпусу не обладнані системою автоматичної пожежної сигналізації з виводом сигналу від приймально - контрольного приладу на пульт централізованого пожежного спостерігання (порушення пунктів 6.1.2, 6.1.28, додаток К, НАПБ А 01.001-2004, пунктів 6.3, 11.1, 11.2, 11.5 ДБН В.2.5-56-2010).

7. Не наданий акт приймання системи автоматичної пожежної сигналізації в експлуатацію з підписами представників органів Державного пожежного нагляду (порушення пункту 6.3 ДБН В.2.5-56-2010, пункту 6.1.10, додатку К НАПБ А 01.001-2004.)

8. Не наданий договір на технічне обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації з спеціалізованою організацією, яка отримала ліцензію на право виконання цих робіт (порушення 6.1.4, додаток Л п. Л2 НАПБ А 01.001-2004 пункт 6.1.3 ДБН В.2.5-56-2010).

9. Сигнал від приймально-контрольного приладу системи автоматичної пожежної сигналізації не виведений на пульт централізованого пожежного спостерігання (порушення пункту 6.1.28 додаток К, НАПБ А 01.001-2004, пунктів 11.1, 11.2, 11.5 ДБН В.2.5-56-2010).

10. Двері складських (підсобних) приміщень в офісній частині будівлі та електрощитової кімнати не виконані протипожежними з межею вогнестійкості не менше 30 хвилин (ЕІ - 30) та сертифікатом відповідності системи УкрСЕПРО п. 2.2. «Правил обов'язкової сертифікації продукції протипожежного призначення», затверджених наказом Держстандарту України від 27.06.1997 № 374 (порушення пункту 4.2.4 НАПБ А 01.001-2004 пунктів 2.9, 2.14 таб. 1, 2 ДБН В.1.1-7-2002).

11. Допускається складування горючих матеріалів ближче 1 метру до розподільчих щитів, електроприладів та приладів опалення (порушення пункту 5.1.29 НАПБ А 01.001-2004).

12. Електросвітильники в підсобних (складських) приміщеннях не обладнані захисними плафонами (порушення пункту 5.1.29 НАПБ А 01.001-2004).

13. Біля місць розташування пожежних гідрантів і водойм не встановлені покажчики (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловядбивних покриттів) з нанесеними на них: - для пожежного гідранта - літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водогінної мережі (тупикова чи кільцева) (порушення пункту 6.3.1.11 НАПБ А 01.001-2004).

14. Допускається зберігання сторонніх предметів в приміщенні електрощитової кімнати (порушення пункту 4.2.1 НАПБ А 01.001-2004).

15. Евакуаційні виходи не позначені світловими покажчиками «ВИХІД» білого кольору на зеленому фоні, підключеними до джерела живлення аварійного (евакуаційного) освітлення (порушення пункту 4.3.9 НАПБ А 01.001-2004).

16. Запасний вихід з приміщень поверху не забезпечений замками, що легко відчиняються (порушення пункту 4.3.11 НАПБ А 01.001-2004).

17. Шляхи евакуації захаращені матеріальними цінностями (меблями, тощо) (порушення пункту 4.3.11 НАПБ А 01.001-2004).

18. Приміщення не забезпечені нормативною кількістю первинних засобів пожежогасіння (вогнегасниками) (порушення пунктів 6.4.8, 6.4.9 НАПБ А 01.001-2004).

19. Приміщення підвального поверху захаращені горючими матеріалами, матеріальними цінностями, тощо (порушення пунктів 4.2.9, 4.2.9.2 НАПБ А 01.001-2004).

20. Територія підприємства захаращена сміттям, горючими відходами виробництва (деревиною, ганчір'ям, папером, тощо) (порушення 4.1.1 НАПБ А 01.001-2004).

21. З працівниками підприємства не проведені протипожежні інструктажі під підпис в спеціальному журналі (порушення пункту 3.18 НАПБ А 01.001-2004).

22. Електророзподільні коробки в підвальному приміщенні не закриті кришками з негорючого матеріалу (порушення пункту 5.1.8 НАПБ А 01.001-2004).

23. Двері приміщень, що відчиняються в загальні коридори, не перенавішені з урахуванням їх відчинення таким чином, щоб не перешкоджали вільній евакуації та не зменшували нормативну ширину коридорів (порушення пунктів 4.3.1, 4.3.11 НАПБ А 01.001-2004, пункту 5.28 ДБН В.2.5-56-2010).

24. Допускається експлуатація тимчасових дільниць електромережі (порушення пункту 5.1.9

25. Допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи (порушення пункту 5.1.29 НАПБ А 01.001-2004).

26. Пожежні крани не укомплектовані пожежними рукавами однакового з ними діаметра та стволами, кнопками дистанційного запуску пожежних насосів, а також важелями для полегшення відкривання вентиля (порушення пункту 6.3.2.3 НАПБ А 01.001-2004).

27. Пожежні крани не перевірені на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів у журналі обліку технічного обслуговування. Перевірки необхідно виконувати не рідше одного разу на шість місяців (порушення пункту 6.3.2.6 НАПБ А 01.001-2004).

28. Оформлення дверцят шаф пожежних кранів не виконано згідно вимог ГОСТ 12.4.026-76 та ГОСТ 12.4.009-83, в т.ч. після літерного індексу «ПК» вказати порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежної служби (порушення пункту 6.3.2.5 НАПБ А 01.001-2004).

До матеріалів справи позивач надав фотофіксацію виявлених порушень в ході перевірок відповідача, оформлених актами №485, №486.

Таким чином, позивач в ході перевірки встановив, що ТОВ «БК «Кий» функціонує з порушенням правил та норм пожежної і техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідач, заперечуючи проти задоволення позову, посилався виключно на те, що позивач невірно обрав спосіб звернення до суду. На думку відповідача, позивач мав самостійно прийняти рішення про вжиття до ТОВ «БК «Кий» заходів реагування, після чого мав звернутись до суду в порядку статті 183-6 Кодексу адміністративного судочинства України для підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування.

Суд наведені доводи відповідача відхиляє, з огляду на наступне.

Згідно з пунктом 12 частини 1 статі 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей;

У відповідності до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України, статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до пунктів 1. 4, 10 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є; недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Таким чином, вищенаведеними положеннями законодавства встановлено, що у разі встановлення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) застосовуються виключно за рішенням адміністративного суду, що свідчить про те, що позивач звернувся до суду у межах наданих йому повноважень та з дотриманням законодавства України.

Зі змісту письмових заперечень видно, що відповідач не заперечує факт вчинення ним порушень, виявлених позивачем та зафіксованих в актах №485, №486.

До матеріалів справи відповідач надав лист від 15.04.2014 №02/14-21-к, згідно якого він повідомив позивача про часткове усунення ним порушень, згідно акту №486 та лист від 15.04.2014 №02/14-22-к, згідно якого він повідомив позивача про часткове усунення ним порушень, згідно акту №485.

Однак, доказів усунення порушень в повному обсязі ТОВ «БК «Кий» суду не надав. Зокрема, згідно наданих відповідачем документів, ним не усунуто порушення, зафіксовані в акті №845 під №№1, 4, 6-11, 15, 17-19, 28 та не усунуто порушення, зафіксовані в акті №846 під №№ 1, 4-10, 13, 14, 24-26.

Виявлені позивачем порушення ТОВ «БК «Кий» вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки зазначені в акті перевірки створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей, які працюють, перебувають на підприємстві, а також особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі).

Слід зазначити, що порушення які не усунуті відповідачем можуть спричинити настання негативних наслідків та створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей, які знаходяться у приміщеннях відповідача, а також особам які будуть здійснювати гасіння пожежі, у разі її виникнення.

Згідно зі статтею 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 55 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI передбачені заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, відповідно до частини першої якої забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.

Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях (частина друга статті 55 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI).

Положеннями частини 2 статті 51 та частини 5 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної та техногенної безпеки суб'єкта господарювання покладено на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Відповідно до положень статей 4-7 Закону України «Про пожежну безпеку» Правила пожежної безпеки в Україні є обов'язковими для виконання всіма центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями (незалежно від виду їх діяльності та форм власності), посадовими особами та громадянами.

Пунктом 12 частини 1 статі 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

У відповідності до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України, статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до положень частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушенням вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання.

Згідно з частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є:

- недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

- порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

- нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Враховуючи вищевикладене, оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення подальшої роботи товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Кий» (код ЄДРПОУ 32918371) шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері приміщень відповідача за адресами: вул. Западинська, 13-А та вул. Новомостицька, 15 у Подільському районі міста Києва підлягають задоволенню.

Керуючись положеннями статей 2, 7, 69-71, 160-163, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві задовольнити повністю.

2. Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Кий» заходи реагування у вигляді повного зупинення подальшої роботи товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Кий» (код ЄДРПОУ 32918371) шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері приміщень відповідача за адресами: вул. Западинська, 13-А та вул. Новомостицька, 15 у Подільському районі міста Києва.

3. Покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві обов'язок щодо забезпечення виконання даної постанови.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя К.М. Кобилянський

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.04.2014
Оприлюднено12.05.2014
Номер документу38604872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4906/14

Ухвала від 29.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Постанова від 29.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні