cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 квітня 2014 р. Справа № 805/3549/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Постановлено в нарадчій кімнаті.
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Троянової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом:
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Єнакієве Донецької області
до
«Шахти Червоний Профінтерн» виробничого об'єднання «Орджонікідзевугілля» Міністерства вугільної промисловості України
про
стягнення суми капіталізованих платежів у розмірі 116913406,79 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
24.03.2014 року Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Єнакієве Донецької області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до «Шахти Червоний Профінтерн» виробничого об'єднання «Орджонікідзевугілля» Міністерства вугільної промисловості України про стягнення суми платежів, що підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілими в розмірі 116913406,79 грн.
Позовні вимоги позивача мотивовані тим, що для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються страхувальником згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765.
Позивач зазначив, що «Шахта Червоний Профінтерн» ліквідується, повинна бути проведена капіталізація платежів для продовження страхових виплат потерпілим протягом їх життя. Також вказав, що законодавство України не звільняє платоспроможні підприємства у разі їх ліквідації від фінансування Фонду шляхом внесення капіталізованих платежів, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Представник позивача через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду надав заяву в якій просив розглянути адміністративну справу без його участі в порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи належним чином повідомлений, про причини неявки суд не повідомив, заяви про розгляд справи без його участі та письмових заперечень суду не надав.
Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду даної справи у письмовому провадженні на підставі наявних у матеріалах справи доказів.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.
Позивач - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Єнакієве у Донецькій області є суб'єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності».
Відповідач - «Шахта Червоний Профінтерн» виробничого об'єднання «Орджонікідзевугілля» Міністерства вугільної промисловості України є юридичною особою, код ЄДРПОУ 00175633. З 10.04.2007 року знаходиться в стані припинення за судовим рішенням. Зазначене підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців серії АВ № 404928.
Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.
«Шахта Червоний Профінтерн», як роботодавець є страхувальником своїх працівників від нещасних випадків на виробництві і як платник страхових внесків зареєстрована у відділенні Фонду, передала 441 особову справу потерпілих на виробництві, які продовжують отримувати страхові виплати.
Постановою Кабінету міністрів України № 280 від 28.03.1997 року (з наступними змінами) «Про хід структурної перебудови вугільної промисловості» прийнято рішення про ліквідацію вугледобувних та вуглепереробних підприємств, зокрема «Шахту Червоний Профінтерн», як таких, що ліквідовуються без правонаступника. Відповідно до програми закриття неперспективних вугільних шахт і розрізів торфодобувних підприємств, згідно з Додатком 1 шахт, на яких роботи із закриття розпочинаються в 1998 році, зокрема і «Шахта Червоний Профінтерн».
Відповідно наказу Міністерства палива та енергетики України № 682 від 24.12.2001 року «Шахту Червоний Профінтерн» призначено до ліквідації.
13.12.2012 року до відділення Фонду надійшла анкета з Єдиного державного реєстру на підприємство «Шахта Червоний Профінтерн», в якій зазначено про внесення запису про початок процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.
29.01.2014 року до відділення Фонду надійшло повідомлення від державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, якою відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та на підставі рішення господарського суду Донецької області від 02.04.2007 року по справі № 18/111-пн до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 23.01.2014 року внесено запис про початок процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи «Шахта Червоний Профінтерн» виробничого об'єднання «Орджонікідзевугілля» Міністерства вугільної промисловості України шляхом її ліквідації. В зазначеному повідомленні вказано, що Фонду необхідно в місячний строк надати повідомлення про наявність боргу зі сплати страхових внесків.
14.02.2014 року відділенням Фонду на адресу Господарського суду Донецької області та ліквідатора направлено заяву № 01-06-50/08-1178 про визнання грошових вимог кредитора (капіталізація платежів) на суму 116913406,79 грн. та внесення їх до реєстру вимог кредиторів, в якій просили визнати кредиторські вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Єнакієве Донецької області на суму 116913406,79 грн. та включити їх до реєстру вимог кредиторів. Проте відповіді на заяву не надійшло.
08.02.2014 року за № 01-06-43/08-1012 на адресу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України направлено лист щодо надання інформації стосовно ліквідатора та стану здійснення ліквідаційної процедури. На час розгляду справи в суді відповіді Фондом не отримано.
Статтею 112 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.
Таким чином, платоспроможні підприємства у разі їх ліквідації не звільняються від фінансування Фонду шляхом внесення капіталізованих платежів, які підлягають задоволенню у першу чергу.
Відповідно до ст. 46 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" фінансування Фонду здійснюється, зокрема за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Зазначеною нормою законодавець зобов'язує страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (не лише у випадку ліквідації підприємства-банкрута, але й за інших підстав, передбачених законодавством), із застосуванням порядку, який передбачений постановою Кабінету Міністрів України № 765 від 6 травня 2000 року «Про порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю».
Статтею 1205 Цивільного Кодексу України передбачено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до п. 1 Порядку капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів.
Пункт 2 Порядку визначає порядок розрахунку щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації.
У відповідності до вимог п. 3 Порядку капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Іншого нормативно-правового акту, який визначав би порядок капіталізації платежів, Кабінетом Міністрів України прийнято не було.
Крім цього, своєю постановою від 26.06.2012 року Верховний суд України визначив, що вимоги Порядку поширюються на правовідносини щодо стягнення заборгованості по капіталізації платежів з підприємств, які ліквідуються поза процедурою банкрутства.
У відповідності до вимог ст. 161 КАС України при виборі правової норми, що підлягає застосуванню до спірних правовідносин, суд зобов'язаний враховувати висновки Верховного Суду України, викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 237 цього Кодексу.
Згідно ст. 2442 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.
За таких обставин, до спірних правовідносин слід застосовувати положення Постанови Кабінету Міністрів України № 765 від 06.05.2000 року.
Положеннями п. 5-1 Порядку затвердженого Кабінетом Міністрів України від 06 травня 2000 року №765 передбачено, що у вимогах відповідного Фонду до боржника, щодо якого порушено справу про банкрутства, зазначається сума, визначена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації. При цьому, суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації підприємства-банкрута, перераховуються ліквідатором робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому підприємство перебуває на обліку.
Сума платежів, яка підлягає капіталізації підтверджується розрахунком потреби в капіталізації коштів «Шахта Червоний Профінтерн» для розрахунку з потерпілими на виробництві станом на 01.02.2014 рік (акр. спр. 8-12), яка визначена на підставі направленого листа Державної служби статистики України від 14.10.2013 року № 10-2-16/542 та таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя чоловіків та жінок в Україні за 2012 рік.
Враховуючи вищезазначене, суд вважає вимоги позивача про стягнення з відповідача сум капіталізованих платежів правомірними.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про задоволення позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Єнакієве Донецької області до «Шахти Червоний Профінтерн» виробничого об'єднання «Орджонікідзевугілля» Міністерства вугільної промисловості України про стягнення суми платежів, що підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілими в розмірі 116913406,79 грн.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17-20, 33, 51, 69-72, 86, 94, 112, 128, 136, 158-163, 167, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Єнакієве Донецької області до «Шахти Червоний Профінтерн» виробничого об'єднання «Орджонікідзевугілля» Міністерства вугільної промисловості України про стягнення суми платежів, що підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілими в розмірі 116913406,79 грн. - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з «Шахти Червоний Профінтерн» виробничого об'єднання «Орджонікідзевугілля» Міністерства вугільної промисловості України на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Єнакієве Донецької області платежів, що підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілими в розмірі 116913406 (сто шістнадцять мільйонів дев'ятсот тринадцять тисяч чотириста шість) грн. 79 коп.
Постанова прийнята в нарадчій кімнаті 23 квітня 2014 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Троянова О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2014 |
Оприлюднено | 13.05.2014 |
Номер документу | 38606306 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Троянова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні