Постанова
від 18.05.2010 по справі 2а-2289/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 травня 2010 року 13:40 № 2а-2289/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В при секретарі Денисенко Ю.М., за участю представників сторін:

від прокуратури: Міщенко Таїсії Петрівни

від Управління Пенсійного фонду: Овчаренко Тетяни Миколаївни

від відповідача: не з'явився

розглянув у судовому засіданні адміністративну справу

за позовомПрокурора Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва до товариства з обмеженою відповідальністю «Пік-РТ» простягнення заборгованості у сумі 25 717,12 грн.

Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 18 травня 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог частини четвертої статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Прокурор Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про стягнення заборгованості у сумі 25 717,12 грн. з товариства з обмеженою відповідальністю «Пік-РТ»

Позовні вимоги мотивовані тим, що суму страхових внесків до Пенсійного фонду України у строки, встановлені статтею 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» відповідачем самостійно не сплачено.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.03.2009 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-2289/09/2670 (суддя Цвіркун Ю.І.).

На підставі протоколу розподілу справ між суддями автоматизованої системи документообігу Окружного адміністративного суду міста Києва 25 січня 2010 року справу №2а-2289/09/2670 передано на розгляд судді Літвіновій А.В., яка ухвалою від 27.01.2010 прийняла справу до свого провадження.

Розгляд справи відкладався відповідно до вимог статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, з метою забезпечення рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом та забезпечення принципу змагальності сторін.

Відповідач до суду не з'являвся, був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи відповідно до вимог статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників прокуратури та управління Пенсійного фонду, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва звернувся з позовом про стягнення заборгованості у сумі 25 717,12 грн. з товариства з обмеженою відповідальністю «Пік-РТ»

Товариство з обмеженою відповідальністю «Пік-РТ» зареєстровано в управлінні Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва як платника страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до статті 106 Закону України «Про загальнообов'язковедержавне пенсійне страхування» (далі по тексту - Закон) у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити та сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цим Законом.

Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Як вбачається з матеріалів справи, товариством з обмеженою відповідальністю «Пік-РТ» до управління Пенсійного фонду в Святошинському районі міста Києва були подані розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, проте самостійно визначені суми внесків на загальнообов'язковедержавне пенсійне страхування відповідачем не сплачено.

Управлінням Пенсійного фонду України у Святошинському районі міста Києва товариству з обмеженою відповідальністю «Пік-РТ» було надіслано вимогу від 01.02.2009, №666 про сплату простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків на суму 60 914,41 грн. Зазначена вимога була отримана відповідачем 09.02.2009, що підтверджується матеріалами справи.

Протягом десяти робочих днів з дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суму недоїмки і суму фінансових санкцій. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки та суми фінансових санкцій, страхувальник узгоджує її з органом Пенсійного фонду, а в разі неузгодження має право на оскарження вимоги в судовому порядку. Згідно довідки управління Пенсійного фонду України у Святошинського районі міста Києва, станом на 21.04.2010 заборгованість відповідачем у повній мірі не погашена.

Оскільки відповідач не оскаржував надіслану позивачем вимогу ані в адміністративному, ні в судовому порядку, борг по вимогам та рішенню є узгодженим.

Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 №121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює управління фінансами пенсійного забезпечення, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 названого Положення передбачено, що основними завданнями Пенсійного фонду України є: участь у формування та реалізації державної політики у сфері пенсійного забезпечення та соціального страхування, забезпечення збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення, повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій та інших соціальних виплат, що здійснюється з коштів Пенсійного фонду України.

Згідно пункту 15 цього Положення Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворювані в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в АРК, областях, містах Києві та Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

Відповідно до статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом із застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу із відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після утримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду має право звернутись до суду з позовом про стягнення недоїмки.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхові внески до солідарної системи нараховуються: для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Згідно з частиною шостою статті 20 наведеного Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Частиною першою статті 5 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.

Згідно з пунктом 11.11 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, платники, зазначені в підпунктах 2.1.1 та 2.1.2 пункту 2.1 цієї Інструкції, щомісяця складають у двох примірниках розрахунок суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, в якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків. Розрахунки подаються зазначеними платниками до органу Пенсійного фонду для реєстрації за базовий звітний період, що дорівнює календарному місяцю, - не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Як передбачено пунктом 8.1 зазначеної Інструкції, суми страхових внесків, своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені пунктами 5.1, 5.2, 5.3 цієї Інструкції, у тому числі обчислені органами Пенсійного фонду, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» у разі виявлення своєчасно не сплачених страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з урахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Територіальні органи Пенсійного фонду за формою і в строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про їх сплату. Протягом 10 робочих днів з дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суму недоїмки та суму фінансових санкцій.

У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про оплату недоїмки і протягом 10 днів після її отримання не сплатив визначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом 10 днів після отримання вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду в установленому законом порядку звертається і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу виконавчої служби. У вказаних випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем самостійно визначено суму внесків на загальнообов'язковедержавне пенсійне страхування, що підлягають сплаті, отримано вимогу управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва, не оскаржено її ані в адміністративному, ні в судовому порядку, а отже прострочена заборгованість із сплати страхових внесків є узгодженою.

Статтею 121 Конституції України на органи прокуратури України покладено обов'язок представництва інтересів громадян та держави в судах.

Відповідно до статті 36 1 Закону України «Про прокуратуру», підставою для представництва органами прокуратури України в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вичиняються між ними або з державною.

Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 35, 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Пік-РТ» (03148, місто Київ, вулиця Гната Юри, будинок 9, кім.414, код ЄДРПОУ 31403119) на користь Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва (р/р №256053012612 в ГУ Ощадбанку у місті Києві та Київський області, МФО 322669, код ЄДРПОУ 22869431) 25 717,12 (двадцять п'ять тисяч сімсот сімнадцять гривень 12 копійок).

Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

Повний текст постанови складено 21 травня 2010 року

Дата ухвалення рішення18.05.2010
Оприлюднено12.05.2014
Номер документу38610037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2289/09/2670

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 15.11.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 27.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 18.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні