Копія
Справа № 822/784/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 квітня 2014 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіДанилюк У.Т. при секретаріГорячій Д.Л. за участі:позивача, представника відповідача, свідка розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до відділу Держземагенства у Чемеровецькому районі Хмельницької області про визнання відмови протиправною, скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до відділу Держземагенства у Чемеровецькому районі Хмельницької області, в якому просить визнати протиправною відмову державного кадастрового реєстратора відділу Держземагенства у Чемеровецькому районі Хмельницької області щодо видачі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, посвідчену державним актом серії Р1 № 768773, кадастровий номер 6825282300:05:001:0043, яка знаходиться на території Гусятинської сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області; скасувати рішення державного кадастрового реєстратора відділу Держземагенства у Чемеровецькому районі №РВ-6800047122013 від 02.10.2013 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; зобов'язати відділ Держземагенства у Чемеровецькому районі усунути недоліки (накладання меж інших земельних ділянок), прийняти рішення про видачу витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, кадастровий номер 6825282300:05:001:0043, посвідчену державним актом серії Р1 №768773, що знаходиться на території Гусятинської сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що є власником земельної ділянки, що знаходиться на території Гусятинської сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області згідно державного акту на право приватної власності на землю серії Р1 № 768773.
З метою отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку позивач звертався до відділу Держземагентства у Чемеровецькому районі Хмельницької області, який прийняв рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Позивач вважає таку відмову незаконною та вказує, що дане рішення є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує його законні права та інтереси, а тому підлягає скасуванню, оскільки перешкоджає йому, як власнику земельної ділянки, користуватися та розпоряджатися даною земельною ділянкою. Відмічає, що дії відповідача є неправомірними, оскільки на підставі рішення відповідач визнає свою помилку при реєстрації земельної ділянки та порушує порядок ведення державного земельного кадастру.
Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив позов задовольнити з підстав, що вказані в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав. Вказав, що відмова у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру (змін до них) є правомірною, оскільки встановлено, що в межах земельної ділянки, яку передбачалося зареєструвати, знаходяться інші земельні ділянки. Детально позиція відповідача викладена у письмових запереченнях, копія яких долучена до матеріалів справи.
Свідок в судовому засіданні повідомив, що в 2002 році він працював в Центрі державного земельного кадастру, який проводив обміри земельної ділянки на місцевості; про проведення замірів або виділення іншим особам земельних ділянок в межах спірної земельної ділянки йому не відомо.
Заслухавши пояснення позивача, представника відповідача, свідка, дослідивши обставини справи, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що позивач згідно державного акту на право приватної власності на землю серії Р1 № 768773, зареєстрованого за №01097630085 від 19 серпня 2009 року (виданого на підставі рішення сесії Гусятинської сільської ради народних депутатів від 26.11.2002 року), є власником земельної ділянки площею 2,1681 га., яка розташована на території Гусятинської сільської ради.
Позивач звертався до приватного підприємства "Дельтазем", яке на його замовлення виготовило технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж вказаної земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
02.10.2013 року позивач подав до відділу Держземагенства у Чемеровецькому районі заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки натурі та заяву на видачу витягу з Державного земельного кадастру.
Однак рішенням №РВ-6800047122013 від 02.10.2013 року державним кадастровим реєстратором відділу Держземагенства у Чемеровецькому районі було прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, інших земельних ділянок (за кадастровими номерами 6825282300:05:001:0011; 6825282300:05:001:0012; та 6825282300:05:001:0013).
Оцінюючи правомірність такого рішення відповідача, суд враховує наступне.
Згідно ст.125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" №3613-VІ від 07.07.2011 року (далі - Закон №3613-VІ) , державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. (ч.1 ст.9 Закону № 3613-VІ).
Відповідно до ч.1 ст.11 Закону №3613-VІ відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.
Згідно ч.1 ст.16 Закону №3613-VІ земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (ч.8 ст.24 Закону №3613-VІ).
Відповідно до ч.1 ст.21 Закону №3613-VІ відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі, зокрема, технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України.
Перелік документів, які необхідно подати для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, визначений ч.4 ст.24 Закону №3613-VІ.
Відповідно до ч.5 ст.24 Закону №3613-VІ, державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставами для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки відповідно до ч.6 ст.24 Закону №3613-VІ є, зокрема, знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Аналогічні приписи містяться і у Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі - Порядок)
При цьому згідно п.111 Порядку державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
Відповідно до п.74 Порядку державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність:
1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);
2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа;
3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.
Згідно з п.77 Порядку у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор, зокрема, складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа.
Як встановлено судом, державним кадастровим реєстратором після отримання заяви позивача перевірено відповідність документів вимогам законодавства та встановлено знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, інших земельних ділянок, з підстав чого було прийнято оскаржуване рішення №РВ-6800047122013 від 02.10.2013 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
На підтвердження своєї позиції відповідачем було надано протокол проведення перевірки електронного документа №ПП-6800032652014 від 23.04.2014 року, викопіювання з кадастрової карти (плану), викопіювання із публічної кадастрової карти України, архівні копії державних актів на право власності на земельні ділянки, що розташовані на території Гусятинської сільської ради Чемеровецького району, за кадастровими номерами: 6825282300:05:001:0011 (площею 1,148 га), 6825282300:05:001:0012 (площею 1,153 га), 6825282300:05:001:0013 (площею 1,282 га), на які частково накладається земельна ділянка позивача.
Системно проаналізувавши обставини справи, вимоги чинного законодавства України та зважаючи на наявність обставин, з якими законодавець пов'язує наявність підстав для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, суд дійшов висновку, що дії та рішення відповідача, які пов'язані з такою відмовою, є правомірними, оскільки відповідач діяв у спосіб, встановлений законами і підзаконними нормативно-правовими актами України з питань земельного законодавства.
Отже, оскільки державним кадастровим реєстратором під час опрацювання технічної документації позивача встановлено одну з підстав відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру, передбачених ч.6 ст.24 Закону №3613-VІ, рішення відповідача №РВ-6800047122013 від 02.10.2013 року про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру є правомірним.
З урахуванням викладеного, не підлягають задоволенню й похідні позовні вимоги щодо зобов'язання відділу Держземагенства у Чемеровецькому районі вчинити дії щодо усунення недоліків (накладання інших земельних ділянок на земельну ділянку позивача) та прийняття рішення про видачу ОСОБА_3 витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, посвідчену державним актом серії Р1 №768773, що знаходиться на території Густинської сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області, так як до компетенції відповідача не належить усунення накладання інших земельних ділянок на земельну ділянку позивача, а також судом встановлено наявність обставин, які перешкоджають видачі вказаного вище витягу з Державного земельного кадастру.
Крім того, із змісту позовної заяви суд робить висновок, що позивач шляхом пред'явлення адміністративного позову фактично вимагає провести державну реєстрацію земельної ділянки, право власності на частину якої вже зареєстровано за іншими особами. Таким чином, в дійсності позивач оспорює право власності інших осіб або законність набуття ними права власності на земельну ділянку і намагається вирішити цей спір в обхід передбаченого законом порядку розв'язання цивільно-правових спорів між суб'єктами цивільного права та всупереч передбаченим законом способам захисту цивільних прав, шляхом пред'явлення адміністративного позову до суб'єкта владних повноважень, який не має жодного юридичного інтересу до предмету спору і лише здійснює державну реєстрацію.
Суд вважає, що у даному випадку захист порушеного права має здійснюватись у спосіб, визначений Цивільним кодексом України та іншими законами шляхом пред'явлення позову в порядку, передбаченому Цивільним процесуальним кодексом України з відповідним предметом оскарження.
Згідно ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС) України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Водночас, відповідно до ч.2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На виконання цих вимог відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, надано суду пояснення та докази, які спростовують твердження позивача, а відтак, доведено правомірність своїх дій та рішень.
Оцінюючи фактичні дані, матеріали справи, а також встановлені судом факти, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, судові витрати на користь позивача стягненню не підлягають.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст. 11, 71, 94, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 28 квітня 2014 року
Суддя /підпис/У.Т. Данилюк "Згідно з оригіналом" Суддя У.Т. Данилюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2014 |
Оприлюднено | 15.05.2014 |
Номер документу | 38628212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Данилюк У.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні