Постанова
від 05.06.2009 по справі 2-а-11530/08/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

                                                                                                                                  

                 копія  

   

                                                                                

    

                                                                                                                   

справа № 2-а - 11530/08/0470

                                                                                                             

      категорія  статобліку - 6.6.5

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

05 червня 2009 року                                                                         

м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у

складі:

головуючого

судді                                                                                   Чорної

В.В.

при

секретарі судового засідання                                                          

Калиті І.В.

за

участі представника позивача     ОСОБА_1

 

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Регіонального

управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних

напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у

Дніпропетровській області до Приватного підприємства «ІНФОРМАЦІЯ_1» про

стягнення фінансових санкцій, -

 

ВСТАНОВИВ:

Регіональне 

управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту,

алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації

України у Дніпропетровській області, на виконання своїх владних повноважень,

звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду  із зазначеним адміністративним позовом.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що

до Приватного підприємства «ІНФОРМАЦІЯ_1» 26.08.2008 року рішенням НОМЕР_1

виконуючого обов'язки начальника Регіонального управління Департаменту контролю

за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів

Державної податкової адміністрації України у Дніпропетровській області, було

застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 7080 грн. за реалізацію

алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії та за роздрібну

торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими за встановлені максимальні

роздрібні ціни на тютюнові вироби. Добровільно Приватне підприємство

«ІНФОРМАЦІЯ_1» штраф не сплачує, тому позивач просить стягнути його в судовому

порядку.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги

підтримав, просив їх задовольнити у повному обсязі, посилаючись на обставини,

викладені у позовній заяві.  

Судом на адресу державної реєстрації відповідача

направлялася судова повістка, проте, поштове відправлення повернулося до суду з

довідкою «Укрпошти» про відсутність адресата за зазначеною адресою. За таких обставин,

враховуючи, що судова повістка надсилалася судом на адресу відповідача,

зазначену в Єдиному державному реєстрі, в якому відсутні відомості щодо зміни

ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» свого місцезнаходження, суд вважає його належним чином

повідомленим про розгляд справи, та розглядає справу у відсутність представника

відповідача.

Дослідивши матеріали справи,

проаналізувавши чинне законодавство та заслухавши пояснення представника

позивача, судом встановлені наступні обставини.

Приватне підприємство «ІНФОРМАЦІЯ_1» зареєстроване як

суб'єкт підприємницької діяльності 30.11.2006 р. виконавчим комітетом  Дніпропетровської міської ради, перебуває на

обліку в ДПІ Красногвардійському району м. Дніпропетровська, та здійснює

підприємницьку діяльність в сфері роздрібної торгівлі (крім торгівлі

лікеро-горілчаними та тютюновими виробами).

Відповідно до ст. 1 Закону України

«Про державну податкову службу в Україні», до системи органів державної

податкової служби віднесено ДПА України, державні податкові адміністрації в

АРК, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції.

Згідно п.1 ст. 8 цього Закону, на ДПА України, серед інших, покладено функцію

безпосереднього виконання, а також організації роботи державних податкових

адміністрацій та державних податкових інспекцій, пов'язану із здійсненням

контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати

податків і зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями,

контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари

(послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю

свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та

ліцензій на провадження видів діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно

до закону, торгових патентів; застосуванням у випадках, передбачених

законодавством, фінансових санкцій до суб'єктів підприємницької діяльності за

порушення законодавства про виробництво і обіг спирту етилового, коньячного,

плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Регіональне

управління Департаменту контролю за

виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної

податкової адміністрації України у Дніпропетровській області, відповідно до

Положення про регіональне управління, затвердженого 14.03.2007 р. Директором

Департаменту контролю

за виробництвом та

обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України, є

територіальним органом Департаменту, та функціонує у складі ДПА в

Дніпропетровській області. До функцій регіонального управління Департаменту,

відповідно до розділу 3 Положення, належить організація та безпосередня участь

у забезпеченні реалізації державної політики у сфері боротьби з незаконним

виробництвом та обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів, контроль за

виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів,

застосування у випадках, передбачених законом, фінансових санкцій до суб'єктів

господарювання за порушення вимог законодавства у даних правовідносинах,

звернення до суду з позовами, в тому числі про стягнення з суб'єктів

господарювання сум фінансових санкцій у вигляді штрафів за порушення вимог

законодавства, що регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту,

алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Таким чином, повноваження   Регіонального 

управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту,

алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Дніпропетровській області  на проведення відповідних контрольних заходів,

встановлені законом.

На виконання наданих податковому органу повноважень,

13.08.2008 року посадовими особами Регіонального управління Департаменту

контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових

виробів Державної податкової адміністрації України у Дніпропетровській області

проведено перевірку господарської одиниці - бару - клубу по АДРЕСА_1, що

належить ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1», за результатами якої, складено акт перевірки

НОМЕР_2. В ході перевірки встановлені порушення ст.ст. 11-1, 15 Закону України

"Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного

і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 року

№ 481/95-ВР, а саме, встановлено факт реалізації алкогольних напоїв і тютюнових

виробів без наявності відповідних ліцензій та роздрібну торгівлю тютюновими

виробами за цінами, вищими за встановлені максимальні роздрібні ціни на

тютюнові вироби.  

 Так, відповідно

до ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу

спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових

виробів" від 19.12.1995 року №481/95-ВР, роздрібна торгівля алкогольними

напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької

діяльності всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них

ліцензій. Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і

тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується

до державного бюджету згідно з чинним законодавством. Ліцензії на право

роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються

уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах,

районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб'єкта

підприємницької діяльності терміном на один рік і підлягають обов'язковій

реєстрації в органі державної податкової служби, а у сільській місцевості - і в

органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб'єкта підприємницької

діяльності.

Згідно абзацу 5 частини 2 статті 17

Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,

коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», у разі

оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим,

коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим

плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії,

до суб'єкта господарювання застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу -

200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень.

Крім того,  ст. 11 Закону України "Про державне

регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,

алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 року №481/95-ВР

передбачено встановлення максимальної роздрібної ціни на тютюнові вироби. Встановлена

виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна та тютюнові вироби

наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з

датою їх виготовлення.

Згідно із абзацом 12 частини 2 статі

17 Закону України, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються

фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі тютюновими

виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби,

встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових  виробів, але не  менше 1000 гривень.

Як встановлено перевіркою, 13.08.2008 р. продавцем бару

- клубу, що належить ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1», здійснено реалізацію алкогольних напоїв

та тютюнових виробів без наявності відповідних ліцензій та здійснено реалізацію

цигарок «Кент» за ціною вищою, ніж встановлена виробником тютюнових виробів.

Уповноважена особа  ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1» - продавець бару - клубу

ОСОБА_2., відмовилася від підписання акту перевірки, що підтверджується актом

відмови від підписання матеріалів перевірки від 13.08.2008 року.

На підставі акту перевірки від 13.08.2008 р.,

начальником РУ ДСАІ ДПАУ у Дніпропетровській області винесено рішення про

застосування штрафних (фінансових) санкцій НОМЕР_1 від 26.08.2008 р., та

нараховано штрафні (фінансові) санкції 

згідно абз. 5, 12 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державне

регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,

алкогольних напоїв та тютюнових виробів" на загальну суму 7080 грн. за :

•   роздрібну

торгівлю алкогольними напоями без наявності відповідної ліцензії 200 % вартості

партії товару, яка складає 2190 грн. - у розмірі 4380 грн.

•   роздрібну

торгівлю тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії - у розмірі

1700 грн.

•   роздрібну

торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими за встановлені максимальні

роздрібні ціни на тютюнові вироби - у розмірі 1000 грн.

Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених

статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу

спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових

виробів" від 19.12.1995 року №481/95-ВР, затвердженим постановою Кабінету

Міністрів України від 02.06.2003 року №790, 

встановлено, що підставою для прийняття рішення про застосування

фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької

діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під

час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або

тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається

зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. У разі невиконання

суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових

санкцій протягом 30 днів після його отримання, сума санкцій стягується на

підставі рішення суду.

На підставі п.п. 4.9 п. 4 «Порядку направлення органами

державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків

та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій», затвердженого

наказом ДПА України № 253 від 21.06.2001 р., 26 серпня 2008 року виконуючим

обов'язки начальника Регіонального управління Департаменту контролю за

виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної

податкової адміністрації України у Дніпропетровській області, на адресу відповідача

направлено  рішення про застосування

фінансових санкцій № 2553\10\32-22, яке отримано особисто відповідачем

06.09.2008 року.

В порядку та в строки, встановлені законом, відповідач

не оскаржив зазначене рішення ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Таким чином, зазначена в рішенні  сума

штрафних санкцій є узгодженою.

Нараховані фінансові (штрафні) санкції відповідачем не

сплачені, що призвело до виникнення заборгованості перед бюджетом у розмірі

7080 грн.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про

обґрунтованість позовних вимог, та необхідність їх задоволення шляхом стягнення

з відповідача штрафних санкцій на користь держави в сумі 7080,00 грн.

Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167 Кодексу

адміністративного судочинства України, суд, -

 

                                                 

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Регіонального управління

Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і

тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Дніпропетровській

області - задовольнити .

    Стягнути з Приватного підприємства

«ІНФОРМАЦІЯ_1» (код ЄДРПОУ НОМЕР_3) на користь державного бюджету України  (код платежу 21081100 ГУДКУ у

Дніпропетровській області, код банку 24244847, р\р 31112106700008, МФО 805012)

фінансову санкцію у вигляду штрафу згідно рішення від 26.08.2008 р. в сумі 7080

грн.(сім тисяч вісімдесят гривень).

 

Постанова суду може бути оскаржена до

Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі заяви про

апеляційне оскарження через Дніпропетровський окружний адміністративний суд

протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі, а апеляційна

скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви

про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили

після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку

заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне

оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду

набирає законної сили після закінчення цього строку.

 

Повний текст постанови складений 10.06.2009 року.

 

Суддя                                                                                                               

В.В. Чорна

 

 

 

 

 

 

 

 

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2009
Оприлюднено06.05.2010
Номер документу3863965
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-11530/08/0470

Постанова від 05.06.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна В.В.

Постанова від 05.06.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні