Ухвала
від 19.05.2009 по справі 22-а-14650/08
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У х в а л а

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

19 травня  2009 року                                                                                                             

м. Київ

Київський

апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючого

- Бєлової Л.В.,

суддів:               Данилової М.В.

                           Бараненко І.І.

при секретарі

- Бондар С.В.

 

розглянувши у

відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційні скарги ОСОБА_2, ОСОБА_3 на

постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007 року по

справі за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 про визнання

протиправними рішення та дій органів влади, зобов'язання вчинити дії , -

 

ВСТАНОВИВ:

 

            У

вересні 2007 року позивач - ОСОБА_1 звернулась до

суду з позовом до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, в якому просить:

            - визнати протиправними дії ОСОБА_3 щодо надання висновку

до проекту відведення земельної ділянки №03-85/1443-В від 29.11.2005р та щодо

виготовлення проекту рішення ОСОБА_2 „Про відмову гр. ОСОБА_1 у

передачі  земельної  ділянки 

у   власність  для  

ведення   індивідуального   садівництва  

на вул. АДРЕСА_1;

            - визнати протиправним та скасувати рішення ОСОБА_2 від

29.03.07р. № 424/1085  „Про  відмову громадянці ОСОБА_1 у передачі

земельної ділянки  у  

власність  для   ведення  

індивідуального   садівництва   на  

вул. АДРЕСА_1;

            - зобов'язати  

ОСОБА_2,   ОСОБА_3 та ОСОБА_4   вчинити  

всі   необхідні   дії  

по   виготовленню,   державної реєстрації та видачі державного

акта на право власності на земельну ділянку площею 934 кв. м., кадастровий

номер 82:277:0178, з цільовим призначенням для ведення індивідуального

садівництва по вул. АДРЕСА_1 ОСОБА_1 згідно плану земельної ділянки.

            Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від

28.12.2007 року позов задоволено частково:

            -

визнано протиправними дії ОСОБА_3 щодо надання висновку до проекту відведення

земельної ділянки (до справи №А-6308) № 03-85/1443-В від 29.11.2005 року та

щодо виготовлення проекту рішення ОСОБА_2 «Про відмову гр. ОСОБА_1 у передачі

земельної ділянки у власність для ведення індивідуального садівництва на

вул.АДРЕСА_1;

            -

визнано протиправним та скасовано рішення ОСОБА_2 від 29.03.2007 року №

424/1085 ради «Про відмову гр. ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки у власність

для ведення індивідуального садівництва на вул.АДРЕСА_1;

            -

зобов'язано ОСОБА_2 та ОСОБА_3 вчинити всі необхідні дії по виготовленню,

державної реєстрації та видачі державного акта на право власності на земельну

ділянку площею 934 кв. м., кадастровий номер 8000000000:82:277:0178, з цільовим

призначенням для ведення індивідуального садівництва по вул. АДРЕСА_1 ОСОБА_1

згідно Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування;

            -

в задоволенні позову до ОСОБА_4 України відмовлено.

            16

січня 2008 року представником позивача подано до суду першої інстанції заяву

про роз'яснення судового рішення, в якому просив роз'яснити п. 4 резолютивної

частини постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007 року

(а.с. 222-223 том 1).

            Ухвалою

від 28.01.2008 року Окружний адміністративний суд м. Києва роз'яснив пункт 4 резолютивної частини постанови Окружного

адміністративного суду міста Києва від 28.12.2007р. у адміністративній справі №

2/52 наступним чином:

«Відповідно

до статті 124 Конституції України, статті 255 КАС України, Київська міська рада

та ОСОБА_3 зобов'язані вчинити всі передбачені чинним законодавством дії на

виконання пункту 4 резолютивної частини постанови суду від 28.12.2007р.

ОСОБА_3

зобов'язане організувати в межах власних повноважень виготовлення державного

акта на право власності на земельну ділянку площею 934 кв.м., кадастровий номер

8000000000:82:277:0178, з цільовим призначенням для ведення індивідуального

садівництва по вул. АДРЕСА_1 ОСОБА_1, а саме: підготовчі роботи; відновлення в

натурі (на місцевості) меж земельної ділянки та меж обмежень на використання

земельної ділянки; складання кадастрового плану земельної ділянки; заповнення

бланка державного акта; оформлення технічної документації зі складання

державного акту на право власності на земельну ділянку, а потім - підписати

зазначений державний акт на право власності на земельну ділянку в особі

начальника, зареєструвати його та видати ОСОБА_1.

Київська

міська рада, як орган який повинен був прийняти рішення про передачу земельної

ділянки у власність, в особі Київського міського голови зобов'язана підписати

складений державний акт на право власності на земельну ділянку ОСОБА_1.

Київська

міська рада та ОСОБА_3 зобов'язані також вчинити всі інші необхідні дії в межах

власних повноважень та чинного законодавства по виготовленню, державної

реєстрації та видачі державного акта на право власності на земельну ділянку,

які не передбачені вище.

Межі

земельної ділянки з метою виготовлення державного акта на право власності на

земельну ділянку площею 934 кв.м., кадастровий номер 8000000000:82:277:0178, з

цільовим призначенням для ведення індивідуального садівництва по вул. АДРЕСА_1

ОСОБА_1 необхідно визначити згідно Технічного звіту по встановленню зовнішніх

меж землекористування, який знаходиться у ОСОБА_3.

При

виконанні пункту 4 резолютивної частини постанови суду від 28.12.2007р.

Київська міська рада не повинна приймати окреме рішення з питання передачі

земельної ділянки ОСОБА_1 та з питання видачі державного акту на право

власності на земельну ділянку, оскільки скасовуючи рішення ОСОБА_2 від

29.03.07р. №424/1085 „Про відмову гр. ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки у

власність для ведення індивідуального садівництва на вул.АДРЕСА_1 та

зобов'язуючи відповідачів виготовити, здійснити державну реєстрацію та видати

державний акт на право власності на земельну ділянку, суд вже вирішив ці

питання на захист прав позивача у сфері публічно-правових відносин.

Постановою від

28.12.2007 року суд визнав право приватної власності ОСОБА_1 на земельну

ділянку площею 934 кв. м., кадастровий номер 8000000000:82:277:0178,

з цільовим призначенням для ведення індивідуального садівництва по вул.

АДРЕСА_1, відповідно до прав та повноважень, наданих суду в цих питаннях

абзацом 11 статті 118 Земельного кодексу України.

Виготовлення,

державна реєстрація та видача державного акта на право власності на земельну

ділянку ОСОБА_1 повинна відбуватися безпосередньо на підставі постанови суду

від 28.12.2007 року у адміністративній справі № 2/52 та виходячи з того, що

ОСОБА_1 являється власником земельної ділянки (а.с. 230-235 том 1)».

Не

погоджуючись із вказаною постановою суду першої інстанції, представником

ОСОБА_2 та представником ОСОБА_3 було подано апеляційні скарги, в яких просили

скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007

року та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення з'явившихся учасників судового

процесу, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія

суддів вважає, що апеляційні скарги необхідно задовольнити частково, постанову суду першої інстанції - скасувати, а провадження по справі -

закрити, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної

скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право

скасувати постанову суду і залишити позовну заяву без розгляду або закрити

провадження по справі.

Постановляючи

рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що

дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Проте з такими

висновками суду колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду

не погоджується, виходячи з наступного.

Представник ОСОБА_3 у судовому засіданні Київського апеляційного

адміністративного суду 19 травня 2009 року пояснив, що на підставі рішення суду

від 28.12.2007 року, ОСОБА_114 травня 2008 року видано державний акт на право

власності на земельну ділянку, та в подальшому ОСОБА_1 продала вищевказану

земельну ділянку, про що складно договір купівлі-продажу і є державний акт про

право власності на цю земельну ділянку на іншу особу.

Відповідно до

статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав,

свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових

відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого

самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при

здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому

числі на виконання делегованих повноважень.

Колегією суддів встановлено, що спірні правовідносини виникли між сторонами

у зв'язку з прийняттям рішення ОСОБА_2 від 29.03.2007 року № 424/1085 ради «Про

відмову гр. ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки у власність для ведення індивідуального

садівництва на вул.АДРЕСА_1.

Позивач

вважає, що саме вона мала право на отримання спірної земельної ділянки у

власність, оскільки звернулась з відповідною заявою до органу місцевого

самоврядування. Своє право отримати земельну ділянку у власність позивачка не

використала до цього моменту. Крім того, позивачка зазначає, що спірною

земельною ділянкою вона користується з самого народження.

Таким чином,

колегія суддів прийшла до висновку про те, що предметом спору у даній справі є

право власності земельною ділянкою, що виключає його розгляд в порядку

адміністративного судочинства.

               Відповідно

до статті 15 ЦПК України, суди розглядають в порядку цивільного судочинства

справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів,

що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а

також інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться

за правилами іншого судочинства.

Відповідно до статті 157 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку,

що постанова!!! ухвалена з порушенням норм

процесуального права, доводи апеляційних скарг часткового спростовують висновки суду першої інстанції,

у зв'язку з чим постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, а провадження

по справі закриттю.

 

Керуючись ст.ст.  157, 160, 198, 203, 205, 206 КАС України,

суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на

постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007 року -

задовольнити частково.

 

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 на

постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007 року -

задовольнити частково.

 

           Постанову Богунського районного суду м.

Житомира від 05 вересня 2006 року - скасувати.

 

          

Провадження по справі закрити.

 

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та

може бути оскаржена протягом одного місяця шляхом подачі касаційної скарги

безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

 

Головуючий суддя

Судді

 

 

 

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2009
Оприлюднено20.06.2009
Номер документу3864519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —22-а-14650/08

Постанова від 08.11.2010

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 19.05.2009

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні