У х в а л а
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2009 року
м. Київ
Київський
апеляційний адміністративний суд в складі :
головуючого
- Бєлової Л.В.,
суддів: Данилової М.В.
Бараненко І.І.
при секретарі
- Бондар С.В.
розглянувши у
відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційні скарги ОСОБА_2, ОСОБА_3 на
постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007 року по
справі за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 про визнання
протиправними рішення та дій органів влади, зобов'язання вчинити дії , -
ВСТАНОВИВ:
У
вересні 2007 року позивач - ОСОБА_1 звернулась до
суду з позовом до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, в якому просить:
- визнати протиправними дії ОСОБА_3 щодо надання висновку
до проекту відведення земельної ділянки №03-85/1443-В від 29.11.2005р та щодо
виготовлення проекту рішення ОСОБА_2 „Про відмову гр. ОСОБА_1 у
передачі земельної ділянки
у власність для
ведення індивідуального садівництва
на вул. АДРЕСА_1;
- визнати протиправним та скасувати рішення ОСОБА_2 від
29.03.07р. № 424/1085 „Про відмову громадянці ОСОБА_1 у передачі
земельної ділянки у
власність для ведення
індивідуального садівництва на
вул. АДРЕСА_1;
- зобов'язати
ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 вчинити
всі необхідні дії
по виготовленню, державної реєстрації та видачі державного
акта на право власності на земельну ділянку площею 934 кв. м., кадастровий
номер 82:277:0178, з цільовим призначенням для ведення індивідуального
садівництва по вул. АДРЕСА_1 ОСОБА_1 згідно плану земельної ділянки.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від
28.12.2007 року позов задоволено частково:
-
визнано протиправними дії ОСОБА_3 щодо надання висновку до проекту відведення
земельної ділянки (до справи №А-6308) № 03-85/1443-В від 29.11.2005 року та
щодо виготовлення проекту рішення ОСОБА_2 «Про відмову гр. ОСОБА_1 у передачі
земельної ділянки у власність для ведення індивідуального садівництва на
вул.АДРЕСА_1;
-
визнано протиправним та скасовано рішення ОСОБА_2 від 29.03.2007 року №
424/1085 ради «Про відмову гр. ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки у власність
для ведення індивідуального садівництва на вул.АДРЕСА_1;
-
зобов'язано ОСОБА_2 та ОСОБА_3 вчинити всі необхідні дії по виготовленню,
державної реєстрації та видачі державного акта на право власності на земельну
ділянку площею 934 кв. м., кадастровий номер 8000000000:82:277:0178, з цільовим
призначенням для ведення індивідуального садівництва по вул. АДРЕСА_1 ОСОБА_1
згідно Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування;
-
в задоволенні позову до ОСОБА_4 України відмовлено.
16
січня 2008 року представником позивача подано до суду першої інстанції заяву
про роз'яснення судового рішення, в якому просив роз'яснити п. 4 резолютивної
частини постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007 року
(а.с. 222-223 том 1).
Ухвалою
від 28.01.2008 року Окружний адміністративний суд м. Києва роз'яснив пункт 4 резолютивної частини постанови Окружного
адміністративного суду міста Києва від 28.12.2007р. у адміністративній справі №
2/52 наступним чином:
«Відповідно
до статті 124 Конституції України, статті 255 КАС України, Київська міська рада
та ОСОБА_3 зобов'язані вчинити всі передбачені чинним законодавством дії на
виконання пункту 4 резолютивної частини постанови суду від 28.12.2007р.
ОСОБА_3
зобов'язане організувати в межах власних повноважень виготовлення державного
акта на право власності на земельну ділянку площею 934 кв.м., кадастровий номер
8000000000:82:277:0178, з цільовим призначенням для ведення індивідуального
садівництва по вул. АДРЕСА_1 ОСОБА_1, а саме: підготовчі роботи; відновлення в
натурі (на місцевості) меж земельної ділянки та меж обмежень на використання
земельної ділянки; складання кадастрового плану земельної ділянки; заповнення
бланка державного акта; оформлення технічної документації зі складання
державного акту на право власності на земельну ділянку, а потім - підписати
зазначений державний акт на право власності на земельну ділянку в особі
начальника, зареєструвати його та видати ОСОБА_1.
Київська
міська рада, як орган який повинен був прийняти рішення про передачу земельної
ділянки у власність, в особі Київського міського голови зобов'язана підписати
складений державний акт на право власності на земельну ділянку ОСОБА_1.
Київська
міська рада та ОСОБА_3 зобов'язані також вчинити всі інші необхідні дії в межах
власних повноважень та чинного законодавства по виготовленню, державної
реєстрації та видачі державного акта на право власності на земельну ділянку,
які не передбачені вище.
Межі
земельної ділянки з метою виготовлення державного акта на право власності на
земельну ділянку площею 934 кв.м., кадастровий номер 8000000000:82:277:0178, з
цільовим призначенням для ведення індивідуального садівництва по вул. АДРЕСА_1
ОСОБА_1 необхідно визначити згідно Технічного звіту по встановленню зовнішніх
меж землекористування, який знаходиться у ОСОБА_3.
При
виконанні пункту 4 резолютивної частини постанови суду від 28.12.2007р.
Київська міська рада не повинна приймати окреме рішення з питання передачі
земельної ділянки ОСОБА_1 та з питання видачі державного акту на право
власності на земельну ділянку, оскільки скасовуючи рішення ОСОБА_2 від
29.03.07р. №424/1085 „Про відмову гр. ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки у
власність для ведення індивідуального садівництва на вул.АДРЕСА_1 та
зобов'язуючи відповідачів виготовити, здійснити державну реєстрацію та видати
державний акт на право власності на земельну ділянку, суд вже вирішив ці
питання на захист прав позивача у сфері публічно-правових відносин.
Постановою від
28.12.2007 року суд визнав право приватної власності ОСОБА_1 на земельну
ділянку площею 934 кв. м., кадастровий номер 8000000000:82:277:0178,
з цільовим призначенням для ведення індивідуального садівництва по вул.
АДРЕСА_1, відповідно до прав та повноважень, наданих суду в цих питаннях
абзацом 11 статті 118 Земельного кодексу України.
Виготовлення,
державна реєстрація та видача державного акта на право власності на земельну
ділянку ОСОБА_1 повинна відбуватися безпосередньо на підставі постанови суду
від 28.12.2007 року у адміністративній справі № 2/52 та виходячи з того, що
ОСОБА_1 являється власником земельної ділянки (а.с. 230-235 том 1)».
Не
погоджуючись із вказаною постановою суду першої інстанції, представником
ОСОБА_2 та представником ОСОБА_3 було подано апеляційні скарги, в яких просили
скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007
року та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення з'явившихся учасників судового
процесу, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія
суддів вважає, що апеляційні скарги необхідно задовольнити частково, постанову суду першої інстанції - скасувати, а провадження по справі -
закрити, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної
скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право
скасувати постанову суду і залишити позовну заяву без розгляду або закрити
провадження по справі.
Постановляючи
рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що
дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Проте з такими
висновками суду колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду
не погоджується, виходячи з наступного.
Представник ОСОБА_3 у судовому засіданні Київського апеляційного
адміністративного суду 19 травня 2009 року пояснив, що на підставі рішення суду
від 28.12.2007 року, ОСОБА_114 травня 2008 року видано державний акт на право
власності на земельну ділянку, та в подальшому ОСОБА_1 продала вищевказану
земельну ділянку, про що складно договір купівлі-продажу і є державний акт про
право власності на цю земельну ділянку на іншу особу.
Відповідно до
статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав,
свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових
відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого
самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при
здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому
числі на виконання делегованих повноважень.
Колегією суддів встановлено, що спірні правовідносини виникли між сторонами
у зв'язку з прийняттям рішення ОСОБА_2 від 29.03.2007 року № 424/1085 ради «Про
відмову гр. ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки у власність для ведення індивідуального
садівництва на вул.АДРЕСА_1.
Позивач
вважає, що саме вона мала право на отримання спірної земельної ділянки у
власність, оскільки звернулась з відповідною заявою до органу місцевого
самоврядування. Своє право отримати земельну ділянку у власність позивачка не
використала до цього моменту. Крім того, позивачка зазначає, що спірною
земельною ділянкою вона користується з самого народження.
Таким чином,
колегія суддів прийшла до висновку про те, що предметом спору у даній справі є
право власності земельною ділянкою, що виключає його розгляд в порядку
адміністративного судочинства.
Відповідно
до статті 15 ЦПК України, суди розглядають в порядку цивільного судочинства
справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів,
що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а
також інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться
за правилами іншого судочинства.
Відповідно до статті 157 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку,
що постанова!!! ухвалена з порушенням норм
процесуального права, доводи апеляційних скарг часткового спростовують висновки суду першої інстанції,
у зв'язку з чим постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, а провадження
по справі закриттю.
Керуючись ст.ст. 157, 160, 198, 203, 205, 206 КАС України,
суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на
постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007 року -
задовольнити частково.
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 на
постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2007 року -
задовольнити частково.
Постанову Богунського районного суду м.
Житомира від 05 вересня 2006 року - скасувати.
Провадження по справі закрити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та
може бути оскаржена протягом одного місяця шляхом подачі касаційної скарги
безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Судді
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2009 |
Оприлюднено | 20.06.2009 |
Номер документу | 3864519 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бєлова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні