Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 травня 2014 року Справа № П/811/1054/14
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Деметра Л" про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ "Деметра Л" шляхом зупинення експлуатації трактора Т-150К реєстраційний №00185 КЕ, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що під час перевірки виробничих об'єктів ТОВ "Деметра Л" виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. У зв'язку з виникненням загрози життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей на думку позивача є підстави для зупинення експлуатації трактора Т-150К реєстр. №00185 КЕ.
Відповідачем отримано копію ухвали суду про відкриття скороченого провадження у справі 16.04.2014р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Враховуючи те, що протягом строку, встановленого п.2 ч.5 ст.183 2 КАС України, до суду не надійшло заперечення відповідача проти позову або ж його заява про визнання позову, суд вважає необхідним здійснення розгляду справи за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши письмові докази, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до ст.1 Закону України №877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі по тексту - Закон №877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Державний нагляд (контроль) може здійснюватися комплексно кількома органами державного нагляду (контролю), якщо їхні повноваження на здійснення чи участь у комплексних заходах передбачені законом. Такі заходи проводяться за спільним рішенням керівників відповідних органів державного нагляду (контролю).
З урахуванням положень Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992р. № 2694 (далі Закон №2694), Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положення про Територіальне управління Держгріпромнагляду України у Кіровоградській області, до компетенції позивача входять повноваження на здійснення перевірки відповідача із зазначених спірних питань із застосуванням заходів державного нагляду.
Судом встановлено, що з 27.03.2014р. по 28.03.2014р., на підставі наказу №19-од від 11.02.2014р. (а.с.6-7), повідомлення про проведення перевірки від 17.02.2014р. №280 (а.с.8) та направлення на проведення перевірки від 17.02.2014р. №276 (а.с.10) посадовою особою територіального управління Держгріпромнагляду України у Кіровоградській області, здійснено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ "Деметра Л", за результатами якої складено акт №20-СГ від 28.03.2014р., який вручено представнику відповідача та який з його змістом погодився, зауважень та заперечень до нього не виклав. (а.с.9-12) Актом попереджено про необхідність негайної заборони експлуатації трактора Т-150К реєстр. №00185КЕ (тракторна бригада) с.Аджамка.
Відповідно до зазначеного акту під час перевірки ТОВ "Деметра Л" встановлено 34 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема, відповідач не забезпечив належне утримання виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом - не провів технічний огляд трактору Т-150К реєстраційний №00185КЕ відповідно до ст.35 Закону України «Про дорожній рух», що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці».
Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, зокрема, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення № 826), передбачає, що загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин, і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельного наслідку.
Пунктом 2.26 Положення № 826, передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
Пунктом 1 Положення про Територіальне управління Держгірпромнагляду України у Кіровоградській області, затвердженого наказом Держгірпромнагляду України від 02 грудня 2011 року № 186-к (далі - Положення № 186-к) визначено, що Територіальне управління Держгірпромнагляду України у Кіровоградській області є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України та їй підпорядковується.
Відповідно до ч.7 п.4 Положення № 186-к, до повноважень Територіального управління Держгірпромнагляду віднесено здійснення державного нагляду за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
Згідно частини 5 статті 4 Закону № 877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877-V орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства.
Матеріалами справи підтверджується порушення відповідачем вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при проведенні робіт, які можуть спричинити ризик для життя і здоров'я працівників.
Однак, доказів усунення таких порушень ТОВ „Деметра Л" суду не надано. До того ж, суд зазначає, що жодних заперечень чи зауважень до акту перевірки відповідачем надано не було.
Таким чином, враховуючи наявність вищезазначених обставин, зокрема, неусунення відповідачем порушень вимог чинного законодавства у сфері державного нагляду, суд дійшов висновку, що подальша експлуатація об'єктів відповідача з порушенням правил державного нагляду створює загрозу життю та здоров'ю людей.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації трактора Т-150К реєстраційний номер 00185КЕ (тракторна бригада), у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
Також, суд вважає за необхідне зазначити, що згідно ч.12 ст.183 2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Відповідно до п.10 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Крім того, суд зазначає, що ст.106 КАС України та ст. 3 Законом України «Про судовий збір» передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі під час подання адміністративного позову.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 14.04.2014р. задоволено клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення по справі. На момент ухвалення рішення судовий збір залишається несплаченим.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Таким чином, судовий збір у розмірі 73,08 грн. підлягає стягненню з позивача на користь Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167, 256 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю "Деметра Л" (код ЄДРПОУ 31008240, юридична адреса: 25014, м.Кіровоград, вулиця Мурманська, 31-А), заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації трактора Т-150К реєстраційний номер 00185КЕ (тракторна бригада).
Стягнути з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 37918470) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 73,08 грн..
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її отримання, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя підпис
З оригіналом згідно:
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Т.М. Кармазина
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2014 |
Оприлюднено | 16.05.2014 |
Номер документу | 38649778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.М. Кармазина
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні