cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2014 р. Справа №805/2854/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
приміщення суду за адресою: м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської девізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Грищенко Є.І.,
при секретарі - Сечкіній К.В.,
за участю представників сторін:
від позивача - Ширшова Є.О.
від відповідача - Котлярової Н.Г., Шинкарбової І.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Військової частини 3004 внутрішніх військ МВС України до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання неправомірними дій відповідача при складанні акту № 08-13/22 від 13.12.2013 року та скасування розділів акту №№ 2, 5, 8, 9, 12, 13, -
ВСТАНОВИВ:
Військова частина 3004 внутрішніх військ МВС України звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання неправомірними дій відповідача при складанні акту № 08-13/22 від 13.12.2013 року та скасування розділів акту №№ 2, 5, 8, 9, 12, 13. В обґрунтування позову позивач зазначив, що в період з 23.09.2013р. по 13.12.2013р. фінансовою інспекцією проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності позивача за період з 01.07.2011р. по 31.08.2013р. за результатами якої складено акт від 13.12.2013 року № 08-13/22. Позивач не погоджується із зазначеними висновками вказаного акту, з підставі невідповідності висновків акту вимогам чинного законодавства. Просив визнати дії відповідача неправомірними скасувати спірні пункти акту перевірки.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі.
Представники відповідача в судовому проти задоволення позовних вимог заперечували у повному обсязі, про що суду надали письмові заперечення (а.с. 143-145). В запереченнях відповідач посилався на те, що акт перевірки не є рішенням суб'єкту владних повноважень та не породжує певних правових наслідків для суб'єктів певних правовідносин. Просили суд в задоволенні позовних вимог позивача відмовити у повному обсязі.
Під час розгляду справи суд встановив наступне.
Позивач - Військова частина 3004 є юридичною особою, яка зареєстрована виконавчим комітетом Донецької міської ради 19.03.1993 року за ідентифікаційним кодом 08803537(а.с.25). Позивач є державною організацією (установою, закладом), що здійснює діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки, що підтверджено довідкою № 9637 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.26)
Відповідач - Державна фінансова інспекція в Донецькій області є юридичною особою публічного права, територіальним органом Державної фінансової інспекції України. Відповідач діє на підставі Закону Україну від 26.01.1993 № 2939-XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та Положення про державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 03.10.2011 № 1236, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.10.2011 за № 1212/19950.
На підставі п. 1.1.6.2 плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції в Донецькій області на 3 квартал 2013 року та відповідно до направлення № 2077 від 20.09.2013 року відповідачем у період з 23.09.2013 року по 01.11.2013 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Військової частини 3004 за період з 01.07.2007 року по завершений період 2013 року. За наслідками ревізії складено акт від 13.12.2013 року № 08-13/22, яким встановлені порушення позивачем вимог законодавства (а.с.28-76).
Не погодившись з актом ревізії, позивач подав на нього заперечення від (а.с. 77-98), на які Державною фінансовою інспекцією в Донецькій області надано висновок від 20.12.2013 року (а.с. 105-128).
На підставі акту ревізії та відповідно до пункту 7 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» 25.12.2012 року фінансовою інспекцією сформовано та направлено позивачу вимогу № 05-08-11-17/15779 «про усунення порушень виявлених ревізією», за змістом якої від позивача вимагається усунути виявлені ревізією порушення законодавства (а.с.99-103).
Позивач не погоджується із актом ревізії від 13.12.2013 року № 08-13/22, зокрема з пунктами акту №№ 2, 5, 8, 9, 12, 13, у зв'язку із чим звернувся до суду з даним позовом. Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 2 Закону України від 26.01.1993 № 2939-XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Статтею 8 цього Закону передбачено, що орган державного фінансового контролю: 1) здійснює державний фінансовий контроль та контроль за: виконанням функцій з управління об'єктами державної власності; цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), одержаних під державні (місцеві) гарантії; складанням бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету; станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів; усуненням виявлених недоліків і порушень; 2) розробляє пропозиції щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому; 3) вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб; 4) здійснює інші повноваження, визначені законами України та покладені на нього Президентом України..
Відповідно до абз.13 п.6 Положення "Про Державну фінансову інспекцію України", затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011року за № 499/2011 державна фінансова інспекція для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку проводити на підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється.
Згідно ст.11 Закону України від 26.01.1993року за № 2939-XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» зустрічні звірки, які проводяться органами державної контрольно-ревізійної служби, не є контрольними заходами і проводяться у разі виникнення потреби у їх проведенні на підставі направлення, виписаного керівником органу (підрозділу) державної контрольно-ревізійної служби.
Акт - службовий документ, який стверджує факт проведення планової або позапланової ревізії (перевірки) фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері державного фінансового контролю.
Так, законодавцем встановлено право контролюючого органу здійснювати планові або позапланові ревізії (перевірки) фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання та оформляти її результати у вигляді акту (довідки).
Враховуючи, що посадові особи відповідача проводили перевірку відповідно до плану, мали відповідні направлення та за наслідками перевірки склали акт, суд приходить до висновку що дії відповідача повністю відповідають вимогам Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», а тому позовні вимоги в частині визнання дій неправомірними при складані акту перевірки, задоволенню не підлягають.
Щодо позовних вимог щодо оскарження висновків акту ревізій, суд зазначає, що акт ревізії від 13.12.2013 року № 08-13/22 не породжує для Військової частини 3004 жодних правових наслідків, які не призводять до порушення прав, свобод та законних інтересів позивача, а тому позовні вимоги в цій частині також не підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Військової частини 3004 внутрішніх військ МВС України до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання неправомірними дій відповідача при складанні акту № 08-13/22 від 13.12.2013 року та скасування розділів акту №№ 2, 5, 8, 9, 12, 13 є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні позовних вимог Військової частини 3004 внутрішніх військ МВС України до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання неправомірними дій відповідача при складанні акту № 08-13/22 від 13.12.2013 року та скасування розділів акту №№ 2, 5, 8, 9, 12, 13 - відмовити.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини у судовому засіданні 8 квітня 2014 року.
Повний текст постанови складений 11 квітня 2014 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Грищенко Є.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2014 |
Оприлюднено | 15.05.2014 |
Номер документу | 38655071 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Грищенко Є.І.
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Грищенко Є.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні