Ухвала
від 06.05.2014 по справі 820/3193/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 травня 2014 р.Справа № 820/3193/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Русанової В.Б.

Суддів: Курило Л.В. , Присяжнюк О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2014р. по справі № 820/3193/14

за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нове Господарство" третя особа Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

ВСТАНОВИЛА:

ДПІ у Київському районі м. Харкова (далі-позивач) звернулося до суду першої інстанції з позовом, в якому пролило скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Нове господарство", що знаходиться за адресою м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, б.114, кв.50.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2014 р. у задоволенні позову відмовлено.

Позивач, не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати по постанову Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2014 р., та винести нову постанову про задоволення позовних вимог.

В судове засідання сторони не з'явилися, про день та час розгляду справи повідомлені належним чином, поважних причин неявки до суду, не встановлено, в зв'язку з чим справа розглядається в письмовому провадженні відповідно до ст.197 КАС України.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши докази по справі, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 195 КАС України оскаржувана постанова переглянута в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що ТОВ "Нове Господарство" (далі-відповідач) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за № 1 6131020000000196 (а.с.7).

09.07.2013 р. Реєстраційною службою Конотопського міськрайонного управління юстиції у Сумській області зареєстровано в ЄДР зміни до установчих документів відповідача (зміна місцезнаходження підприємства на: 61195 Харківська область, м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, б.114, кв.50), що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №713223 (а.с. 8 зворот).

10.07.2013 р. за новою юридичною адресою відповідача взято на облік ДПІ у Київському районі м.Харкова ГУ Міндоходів, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 6).

Позивачем проведено заходи по встановленню місцезнаходження платника податків ТОВ "Нове Господарство", на нову адресу відповідача направлено запит від 01.11.2013 р., складено повідомлення про відсутність вказаної особи за місцезнаходженням від 27.11.2013 р.(а.с.10-13).

Обґрунтовуючи вимоги позову, податковий орган посилається на відсутність ТОВ «Нове Господарство» за юридичною адресою, а тому, на його думку, реєстрація змін в установчих документах є незаконною.

Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції виходив з правомірності дій відповідача.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, виходячи з такого.

Відповідно до п. п. 66.1.1, п. 66.3 ст. 66 ПК України підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є інформація органів державної реєстрації.

У разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.

У такому разі платник податків зобов'язаний подати контролюючому органу за новим місцезнаходженням відповідну заяву у десятиденний строк від дня реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) згідно з порядком обліку платників податків. У разі неподання такої заяви протягом 10 календарних днів платник податків або посадові особи платника податків несуть відповідальність відповідно до закону.

Згідно ч.1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів.

Відповідно до ст. 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Згідно ч.1 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є:

- невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи;

- невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону;

- порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема:

- наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи;

- невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі;

- наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону;

- наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися;

- використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України;

- невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо);

- встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Судом встановлено, що підприємством подані до реєстратора пакет документів, визначений законом, та заяву про зміну місцезнаходження підприємства, з огляду на що у відповідача були відсутні підстави для відмови в реєстрації змін до установчих документів.

Колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги, що державна реєстрація змін до установчих документів відповідача щодо місцезнаходження підприємства вчинена державним реєстратором у порушення Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Позивачем до суду не надано доказів про невідповідність або наявність недоліків пакету документів, поданого відповідачем державному реєстратору для реєстрації змін місцезнаходження.

Не також надано доказів наявності обставин для відмови відповідачу в проведенні державної реєстрації станом на момент звернення до реєстратора, передбачених ч.1 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Позивачем не надано доказів відсутності відповідача за зміненою юридичною адресою станом на момент реєстрації таких змін в уставних документах. Так, спірна реєстрація проведена 09.07.2013 р., а факт відсутності відповідача за новою адресою податковим органом перевірявся протягом листопада 2013 р.

Закон не містить підстави для скасування державної реєстрацію змін до установчих документів, як то встановлення контролюючим органом факту відсутності юридичної особи за місцем знаходження.

Крім того, з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців вбачається, що 14.01.2014 р. державним реєстратором винесено запис про відсутність підприємство за юридичною адресою (а.с. 8 зворот).

Згідно ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням є однією з підстав для припинення такої особи, а не скасування реєстрації змін до установчих документів особи в частині юридичної адреси.

З огляду на зазначене колегія суддів погоджується з висновками суду щодо правомірності дій відповідача, реєстраційні дії вчинені державним реєстратором в межах повноважень, в порядку та у спосіб визначений законодавством.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Згідно ч.1 ст. 200 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на зазначене, колегія суддів зазначає, що судом першої інстанції прийнято законне та обґрунтоване рішення, підстави для скасування постанови Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2014 р. відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 197, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2014р. по справі № 820/3193/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Русанова В.Б. Судді (підпис) (підпис) Курило Л.В. Присяжнюк О.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2014
Оприлюднено16.05.2014
Номер документу38656427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3193/14

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Постанова від 18.03.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 26.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні