Герб України

Ухвала від 16.04.2014 по справі 2а-3952/12/1370

Львівський апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2014 року Справа № 9104/129118/12

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії :

головуючого судді: Гуляка В.В.

суддів: Гудима Л.Я., Судової-Хомюк Н.М.

за участі секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «АРТ БУД Л» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2012 року в адміністративній справі за позовом Львівського обласного центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю «АРТ БУД Л» про стягнення штрафних санкцій,

встановив:

У травні 2012 року позивач Львівський ОЦЗ звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідача ТзОВ «АРТ БУД Л», в якому просив стягнути з відповідача на користь позивача штраф в сумі 20080 грн..

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2012 року адміністративний позов задоволено. Стягнено з ТзОВ «АРТ БУД Л» на користь Львівський ОЦЗ штраф в сумі 20080 грн..

Не погоджуючись з даною постановою суду відповідач оскаржив її в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що постанова суду першої інстанції є незаконною, прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягає скасуванню з підстав, викладених у апеляційній скарзі.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги, апелянт посилається на те, що суд першої інстанції, відкриваючи провадження по справі залишив поза увагою той факт, що в провадженні Львівського окружного адміністративного суду знаходилась справа № 2а-3203/12/1370 за позовом ТзОВ «АРТ БУД Л» до Львівського ОЦЗ про визнання протиправними дій та визнання нечинним рішення Інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського ОЦЗ № 1 від 13.03.2012 року та справа № 2а-3204/12/1370 про визнання протиправними та дій та бездіяльності та визнання нечинним рішення суб'єкта владних повноважень. Зазначає апелянт, що можливість задоволення вимог позивача прямо залежить від результатів розгляду цих справ, а тому суд першої інстанції мав би зупинити провадження у даній справі. Також вважає апелянт, що приймаючи постанову, суд першої інстанції не врахував, що Державна інспекція України з питань зайнятості населення у своїй діяльності зобов'язана керуватися нормами Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Так, всупереч вимогам цього Закону, жодного повідомлення про проведення працівниками Інспекції перевірки товариству не надходило. Таким чином, відповідач не мав змоги належним чином підготуватися до перевірки, а саме забезпечити присутність перекладача та юриста. Вважає апелянт, що наведене призвело до неповного ознайомлення працівника Інспекції з необхідними документами та прийняття упередженого висновку про наявність порушеного законодавства.

За наслідками апеляційного розгляду апелянт просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30.05.2012 року та постановити рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які беруть участь у справі та з'явились в засідання суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави і межі апеляційної скарги, вважає, що така апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи видно, що 12.03.2012 року посадовими особами Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Львівського ОЦЗ проведено планову перевірку ТзОВ «АРТ БУД Л» з питань дотримання вимог законодавства України про зайнятість населення, якою встановлено, що з 30.06.2011 р. до 07.12.2011 р. мало місце використання праці іноземця на посаді директора підприємства в той час як дозвіл надавався тільки на посаду заступника директора. Таким чином, мало місце порушення вимог ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення». За результатами перевірки складено акт № 18 від 12.03.2012 р. (а.с. 14-16).

На підставі вказаного Акту Інспекцією винесено рішення № 1 від 13.03.2012 року, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 20 мінімальних зарплат у сумі 20080 грн. (а.с. 17).

Вимогою Львівського ОЦЗ від 14.03.2012 р. № 12-862р-12 запропоновано відповідачу у місячний термін після отримання цієї вимоги добровільно перерахувати суму штрафу 20080 грн. (а.с. 18).

Суд апеляційної інстанції погоджується із висновками суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог та стягнення штрафних санкцій з відповідача, з врахуванням наступного.

Згідно Положення про Державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР № 47 від 24.06.1991 року, Державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, законодавства про зайнятість населення.

Відповідно до п. 8 цього Положення, державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» штраф з підприємств, установ та організацій усіх форм власності, зокрема, у разі використання праці іноземців без дозволу державної служби зайнятості.

Згідно ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення» роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Частиною 4 статті 8 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Із матеріалів справи, а саме копії повідомлення про вручення видно, що 14.03.2012 позивач рекомендованим листом надіслав, а 20.03.2012 р. відповідач отримав вимогу від 14.03.2012 року щодо сплати в добровільному порядку у місячний термін штрафу в сумі 20080 грн. та рішення Інспекції від 13.03.2012 р. № 1 про накладення штрафних санкцій за порушення вимог ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення» (а.с. 20).

Однак, вказаний штраф в добровільному порядку відповідач не сплатив.

Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що заявляючи позовні вимоги про стягнення штрафу позивач діяв правомірно.

При цьому, суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 02.07.2012 р. відмовлено в задоволенні позову ТзОВ «АРТ БУД Л» до Львівського ОЦЗ про визнання нечинним Рішення про накладення штрафних санкцій за порушення вимог ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення» № 1 від 13.03.2012 р.. Згадана постанова залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.09.2012 р..

З врахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції при розгляді адміністративної справи всебічно і об'єктивно встановлено обставини справи, висновки суду відповідають обставинам справи, постанова суду від 30.05.2012 р. винесена з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому немає підстав для її скасування.

Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

ухвалив:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «АРТ БУД Л» - залишити без задоволення.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2012 року в адміністративній справі за позовом Львівського обласного центру зайнятості до товариства з обмеженою відповідальністю «АРТ БУД Л» про стягнення штрафних санкцій - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.

Головуючий: В.В. Гуляк

Судді: Л.Я. Гудим

Н.М. Судова-Хомюк

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 21.04.2014 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2014
Оприлюднено16.05.2014
Номер документу38657287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3952/12/1370

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Постанова від 30.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Постанова від 03.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні