Постанова
від 14.05.2014 по справі 812/2048/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 травня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/2048/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді: Пляшкової К.О.,

при секретарі: Шибаєвій Т.В.,

за участю представників

позивача: не з'явився,

відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Краснодонського міського об'єднання прогресивних сил «Надія» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1190,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

24 березня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Краснодонського міського об'єднання прогресивних сил «Надія» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1190,00 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що Краснодонське міське об'єднання прогресивних сил «Надія» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Краснодонської міської ради 18.07.2000 та перебуває на обліку в УПФУ в м. Краснодоні та краснодонському районі Луганської області як платника страхових внесків.

Відповідно до п.6 ч.2 ст.17, п.6 ст.20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові внески до ПФУ не пізніше, ніж через 20 календарних днів із дня закінчення базового звітного періоду.

Але у порушення вказаних норм Закону, відповідач не сплачує страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у зв'язку з чим станом на 17.03.2014 за ним утворилась заборгованість у розмірі 1190,00 грн.

Відповідно до ч. 3 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» УПФУ в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області на адресу відповідача направлена вимога від 09.01.2013 № Ю-21. Відповідач вимогу отримав, але до цього часу в добровільному порядку борг не сплатив.

У зв'язку із викладеним, позивач просив задовольнити адміністративний позов та стягнути з відповідача суму фінансових санкцій.

Представник позивача у судове засіданні не з'явився, про час, дату та місце розгляду повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи без участі представника.

Відповідач у судове засідання не забезпечив явку свого повноваженого представника, правом надати заперечення на адміністративний позов не скористався. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі.

З огляду на положення ст.ст.122, 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу за відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Суддею встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідач Краснодонське міське об'єднання прогресивних сил «Надія» зареєстроване виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області та перебуває на обліку в УПФУ м. Краснодоні та Краснодонському районі як платник страхових внесків з 11.08.2000 (а.с.5).

Позивачем прийнято рішення № 116 від 02.01.2003 про застосування фінансових санкцій за не подання розрахунку зобов'язання зі сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством на суму 1190,00 грн. (а.с.34). Рішення отримано керівником 02.01.2003.

Наявність у відповідача заборгованості підтверджується карткою особового рахунку страхувальника (а.с.8).

З 01.01.2011 набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Пунктом 7 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до п.16 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» погашення заборгованості зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що виникла до 1 січня 2004 року і не погашена в установленому законом порядку, здійснюється відповідно до статті 106 цього Закону.

Оскільки за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, суд вважає за необхідне до цих правовідносин застосувати порядок, що діяв до 01.01.2011 - положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Відповідно до ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку.

У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Відповідно до п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п.13 ч.10 ст.106 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Рішенням № 116 від 02.01.2003 на підставі підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» за неподання розрахунку зобов'язання зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у строки визначені законодавством до відповідача застосовано фінансові санкції у сумі 1190,00 грн. (а.с.34).

Відповідно до вимог ч.3 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» УПФУ в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області направлено відповідачу вимогу № Ю-21 від 09.01.2013 на суму 1190,00 грн., до якої включено суму штрафних санкцій за рішенням № 116 від 02.01.2003 (а.с.6), яке отримано відповідачем 11.01.2013 (а.с.9).

Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату боргу відповідач суму боргу не сплатив, вимогу про сплату боргу з управлінням Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області не узгодив та у судовому порядку її не оскаржив.

Суду не надано доказів оскарження вищевказаних рішення та вимоги у встановленому Законом порядку, а отже рішення та вимога є чинними та підлягають виконанню.

Враховуючи вищевикладене, суддя вважає, що позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Краснодонського міського об'єднання прогресивних сил «Надія» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1190,00 грн., підлягають задоволенню, оскільки є законними та обґрунтованими, а заборгованість по сплаті фінансових санкцій, підлягає стягненню з відповідача.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області до Краснодонського міського об'єднання прогресивних сил «Надія» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1190,00 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з Краснодонського міського об'єднання прогресивних сил «Надія» (місце знаходження: 94400, Луганська область, м. Краснодон, кв. Баракова, 4/38, ідентифікаційний код 25892850) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області (місце знаходження: 94404, Луганська область, м. Краснодон, Мікроцентр, 20, п/р 25602301731 в ЛОУ Ощадбанка м. Луганськ, МФО 304665, ідентифікаційний код 21792382) суму фінансової санкції у розмірі 1190,00 грн. (одна тисяча сто дев'яносто гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя К.О. Пляшкова

Дата ухвалення рішення14.05.2014
Оприлюднено16.05.2014
Номер документу38661360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2048/14

Постанова від 14.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 26.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні