Ухвала
від 06.05.2014 по справі 826/20888/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/20888/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О. Суддя-доповідач: Романчук О.М

У Х В А Л А

Іменем України

06 травня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого: Романчук О.М.,

Суддів: Глущенко Я.Б.,

Пилипенко О.Є.,

при секретарі Артюхіній М.А.,

розглянувши в судовому засіданні в місті Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Головного управління Міністерства доходів і зборів на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 березня 2014 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Стратегій та Консультацій» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Головного управління Міністерства доходів і зборів в якому просив:

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, вчинені під час проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Стратегій та Консультацій» щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Продальянс Центрум» код за ЄДРПОУ 37936180 за період травень 2013 року;

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві по оформленню результатів зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Стратегій та Консультацій» у формі акта № 57/22-07/37854365 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Стратегій та Консультацій» код за ЄДРПОУ 37854365 щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Продальянс Центрум» код за ЄДРПОУ 37936180 за період: травень 2013 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 березня 2014 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, вчинені під час проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Стратегій та Консультацій» щодо підтвердження господарських відносин з TOB «Продальянс Центрум» код за ЄДРПОУ 37936180 за період травень 2013 року. В іншій частині адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати оскаржувану постанову суду першої інстанції та прийняти нову про відмову у задоволені позову повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що податковим органом в основу проведення зустрічної звірки позивача покладений акт Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві № 25/26-53-22-01-15/37936180 від 17.07.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Продальянс Центрум».

В ході проведення перевірки, на думку податкового органу, встановлено неможливість фактичного здійснення позивачем господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу; відсутність умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів; відсутність об'єктів, які підпадають під визначення п.198.1, п.198.2, п.198.6, ст.198 Податкового кодексу України.

Відповідачем складено акт № 57/22-07/37854365 від 08.08.2013 року про неможливість проведення зустрічної звірки позивача щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Продальянс Центрум» за період травень 2013 року, яким встановлено порушення вимог п.198.1, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.185.1 ст.185, п.188.1 ст.188, п.187.1 ст.187, п.200.1, п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України. Також у висновку даного акта вказано, що задекларований податковий кредит сформований за рахунок податкових накладних контрагента-постачальника ТОВ «Продальянс Центрум» за травень 2013 року у сумі 255333 грн. сформований неправомірно та перевіркою не підтверджується; задекларовані податкові зобов'язання позивача за травень 2013 року поставки по ланцюгу товарів (робіт, послуг), сформовані неправомірно та перевіркою не підтверджується.

05.12.2013 позивачем отримано відповідь з копією акта № 57/22-07/37854365 від 08.08.2013 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Центр Стратегій та Консультацій» щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Продальянс Центрум» за травень 2013 року на скаргу № 1511/13-01 від 15.11.2013.

Не погоджуючись з порушеннями встановленими в акті, позивачем подано заперечення на акт № 57/22-07/37854365 від 08.08.2013 вих. №16/12 від 16.12.2013.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.

Згідно п.73.3 ст.73 Кодексу 73.3. органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, у разі проведення зустрічної звірки.

Відповідно п.73.5 ст.73 Кодексу з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначено Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України від 27.12.2010 року №1232 (далі - Порядок).

Пунктами 1-4 Порядку передбачено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про подання інформації для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Судом першої інстанції встановлено, що Відповідачем на виконання вимог ст.73 Кодексу та вищевказаного Порядку запит про надання інформації та її документального підтвердження Позивачу не направлявся.

Згідно п.6 Порядку у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Отже, лише в разі отримання від платника податків податковим органом інформації, зазначеної в запиті, останній має право на проведення зустрічної звірки.

За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Виходячи з системного аналізу зазначених правових норм, колегія суддів приходить до висновку, що зустрічна звірка проводиться лише у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, а отже й висновки в тому числі для з'ясування реальності господарських відносин та повноти відображення їх в обліку платника податків можуть бути зроблені та викладені у довідці за результатами проведення зустрічної звірки лише у випадку співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання.

З матеріалів справи вбачається, що фактичною підставою для проведення зустрічної звірки є отримання від слідчого управління фінансових розслідувань у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві акта про не встановлення місцезнаходження підприємства за адресою: 4116, м.Київ, вул.Ванди Василевської, буд.16 та отримання матеріалів перевірки підприємства TOB «Продальянс Центрум», де складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання TOB «Продальянс Центрум» щодо підтвердження господарських відносин із платником податків покупцями за травень 2013 року.

У відповідності до п.61.3 ст.61 Податкового кодексу України органи Служби безпеки України, внутрішніх справ, податкової міліції, прокуратури та їх службові (посадові) особи не можуть брати безпосередньої участі у проведенні перевірок, що здійснюються контролюючими органами, та проводити перевірки суб'єктів підприємницької діяльності з питань оподаткування.

Отже, в даному випадку звірка фактично не проводилась, про що свідчать акт про неможливість проведення зустрічної звірки.

Таким чином, у цьому ж акті податковим органом безпідставно, без витребування інформації та з'ясування відомостей щодо факту здійснення господарських операцій зроблені вищевказані висновки.

Виходячи з наведеного, податковим органом під час складення вказаного акта не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що є порушенням вимог чинного законодавства, оскільки зустрічна звірка можлива лише за результатами такого співставлення.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

Так, згідно п.п.4.4. Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - журнал реєстрації довідок/актів) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

Відповідно до п.4.5. Методичних рекомендацій при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.

Таким чином, колегія суддів, погоджується з твердженнями суду першої інстанції про те, що висновки викладені відповідачем у акті є за своєю суттю нічим іншим, як висновками складеними за результатами перевірки, які здійснюються податковим органом з метою контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства суб'єктами господарювання, а не з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, чим є по суті зустрічна звірка.

З огляду на це, податковим органом не було дотримано встановленої Податковим кодексом України, Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок та Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок процедури проведення зустрічних звірок.

Дії відповідача щодо проведення такої звірки позивача здійснені не на підставі та не у межах повноважень, визначених Податковим кодексом України, а тому є протиправними, а тому вимога про визнання протиправними дій щодо проведення зустрічної звірки позивача задоволена судом першої інстанції правомірно.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві по оформленню результатів зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Стратегій та Консультацій» у формі акта № 57/22-07/37854365 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Стратегій та Консультацій» код за ЄДРПОУ 37854365 щодо підтвердження господарських відносин з TOB «Продальянс Центрум» код за ЄДРПОУ 37936180 за період травень 2013 року, то колегія суддів повністю погоджується з висновками суду першої інстанції, що така позовна вимога стосується визнання протиправним акта про неможливість проведення зустрічної звірки, який у розумінні ст.17 КАС України не є рішенням суб'єкта владних повноважень.

Зважаючи на наведене, колегія суддів вважає, що порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин по справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а судове рішення - без змін.

Керуючись ст.ст. 100, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 березня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлено 07.05.2014 року.

Головуючий суддя: О.М. Романчук

Судді: Я.Б. Глущенко

О.Є.Пилипенко

Головуючий суддя Романчук О.М

Судді: Глущенко Я.Б.

Пилипенко О.Є.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2014
Оприлюднено15.05.2014
Номер документу38669770
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/20888/13-а

Ухвала від 31.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні