КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/650/14 Головуючий у 1-й інстанції: Донець В.А. Суддя-доповідач: Ключкович В.Ю.
У Х В А Л А
Іменем України
14 травня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ключковича В.Ю.,
суддів Петрика І.Й.
Собківа Я.М.
при секретарі Шевчук К.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційні скарги Міністерства доходів і зборів України та державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 березня 2014 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Алтосан" до Міністерства доходів і зборів України, третя особа: державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві визнання дії протиправними дій, визнання прийнятими та зареєстрованими податкових накладних та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 березня 2014 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним неприйняття Міністерством доходів і зборів України податкових накладних, виданих ТОВ "Алтосан" (ідентифікаційний код 16307479): від 03.09.2013 №3; від 03.09.2013 №4; від 04.09.2013 №5; від 09.09.2013 №6; від 10.09.2013 №9; від 11.09.2013 №10; від 16.09.2013 №12; від 26.09.2013 №16; від 03.10.2013 №2; від 07.10.2013 №3; від 09.10.2013 №5; від 16.10.2013 №16; від 18.10.2013 №21; від 24.10.2013 №27; від 01.11.2013 №1; від 05.11.2013 №3; від 07.11.2013 №6; від 08.11.2013 №8; від 13.11.2013 №9; від 14.11.2013 №11; від 19.11.2013 №15; від 20.11.2013 №17; від 22.11.2013 №20; від 28.11.2013 №22; від 29.11.2013 №24; від 03.12.2013 №3; від 04.12.2013 №4; від 06.12.2013 №7; від 10.12.2013 №11; від 10.12.2013 №12; від 10.12.2013 №13; від 17.12.2013 №19; від 20.12.2013 №21; від 20.12.2013 №22, а також - розрахунку від 10.10.2013 №1 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 14.08.2013 №13 та вирішено вважати зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних видані Товариством з обмеженою відповідальністю "Алтосан" податкові накладні, відповідно:12.09.2013 - податкові накладні від 03.09.2013 №3, від 03.09.2013 №4, від 04.09.2013 №5, від 09.09.2013 №6, від 10.09.2013 №9, від 11.09.2013 №10;16.09.2013 - податкову накладну від 16.09.2013 №12;07.10.2013 - податкову накладну від 26.09.2013 №16; 09.10.2013 - податкові накладні від 03.10.2013 №2, від 07.10.2013 №3;11.10.2013 - податкову накладну від 09.10.2013 №5; 18.10.2013 - податкову накладну від 16.10.2013 №16; 23.10.2013 - податкову накладну від 18.10.2013 №21; 30.10.2013 - податкову накладну від 24.10.2013 №27; 11.11.2013 - податкові накладні від 01.11.2013 №1, від 05.11.2013 №3, від 07.11.2013 №6, від 08.11.2013 №8; 20.11.2013 - податкові накладні від 13.11.2013 №9, від 14.11.2013 №11; 22.11.2013 - податкові накладні від 19.11.2013 №15, від 20.11.2013 №17; 26.11.2013 - податкову накладну від 22.11.2013 №20; 03.12.2013 - податкову накладну від 28.11.2013 №22; 04.12.2013 - податкову накладну від 29.11.2013 №24; 06.12.2013 - податкові накладні від 03.12.2013 №3, від 04.12.2013 №4;09.12.2013 - податкову накладну від 06.12.2013 №7; 11.12.2013 - податкові накладні від 10.12.2013 №11, від 10.12.2013 №12, від 10.12.2013 №13, 20.12.2013 - податкові накладні від 17.12.2013 №19, від 20.12.2013 №21; 27.12.2013 - податкову накладну від 20.12.2013 №22. Вирішено вважати зареєстрованим 18.10.2013 виданий Товариством з обмеженою відповідальністю "Алтосан" розрахунок від 10.10.2013 №1 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 14.08.2013 №13.
Не погоджуючись з постановленим рішенням суду першої інстанції, відповідачем та третьою особою подані апеляційні скарги, в яких апелянти просять скасувати постанову суду, як таку, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, та винести нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх в сукупності, вислухавши пояснення учасників процесу, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Згідно зі ст.198 ч.1 п.1 та ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку, що у податкового органу були відсутні підстави для відмови у їх прийнятті та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З таким висновком погоджується колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду з огляду на наступне.
Судом першої інстанції вірно встановлено та матеріалами справи підтверджується, що згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 29.10.2013 товариство з обмеженою відповідальністю "Алтосан" зареєстровано як юридичну особу 13.01.1992, присвоєно ідентифікаційний код 16307479, місцезнаходження: 04214, м. Київ, Оболонський район, вул. Північна, будинок 3.
Між Державною податковою інспекцією у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві та платником податків 16307479 укладено договір від 14.03.2013 про визнання електронних документів, предметом якого є визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу державної податкової служби засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу. Місцезнаходженням позивача в договорі зазначено: вулиця Північна, буд. 3, м. Київ, 04214.
Аналогічна за змістом адреса місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Алтосан" зазначена в свідоцтві №100000590 про реєстрацію платника податків на додану вартість від 21.11.2006 (Україна, м. Київ, вул. Північна, буд. 3).
Відповідно до квитанцій порталу прийому звітності, товариству з обмеженою відповідальністю "Алтосан" відмовлено у прийняті податкових накладних у зв'язку з помилкою - місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі: 12.09.2013 - від 03.09.2013 №3, від 03.09.2013 №4, від 04.09.2013 №5, від 09.09.2013 №6, від 10.09.2013 №9, від 11.09.2013 №10; 16.09.2013 - від 16.09.2013 №12; 07.10.2013 - від 26.09.2013 №16; 09.10.2013 - від 03.10.2013 №2, від 07.10.2013 №3; 11.10.2013 - від 09.10.2013 №5; 18.10.2013 - від 16.10.2013 №16; 23.10.2013 - від 18.10.2013 №21; 30.10.2013 - від 24.10.2013 №27; 11.11.2013 - від 01.11.2013 №1, від 05.11.2013 №3, від 07.11.2013 №6; від 08.11.2013 №8, 20.11.2013 - від 13.11.2013 №9; від 14.11.2013 №11; 22.11.2013 - від 19.11.2013 №15, від 20.11.2013 №17; 26.11.2013 - від 22.11.2013 №20; 03.12.2013 - від 28.11.2013 №22; 04.12.2013 - від 29.11.2013 №24; 06.12.2013 - від 03.12.2013 №3, від 04.12.2013 №4; 09.12.2013 - від 06.12.2013 №7; 11.12.2013 - від 10.12.2013 №11, від 10.12.2013 №12, від 10.12.2013 №13; 20.12.2013 - від 17.12.2013 №19, від 20.12.2013 №21; 27.12.2013 - від 20.12.2013 №22, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Крім того позивачу 18.10.2013 також було відмовлено в прийняті з тих самих підстав розрахунку від 10.10.2013 №1 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної 14.08.201 3 №13.
Даючи правову оцінку обставинам справи та діям відповідача, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду зазначає наступне.
Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України); ї) номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно п. 201.1 ст. 201 та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів (послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі, визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до державної податкової служби здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та проводиться їх реєстрація (п.7 Порядку № 1246).
Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі (п. 8 Порядку № 1246).
Відповідно до п. 9 Порядку № 1246 причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що підставою для відмови у прийнятті податкових накладних позивача є невідповідність інформації про місцезнаходження платника податків з інформацією, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Частиною 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
У відповідності до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (п. 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України).
З матеріалів справи вбачається, що місцезнаходження (податкова адреса), вказана позивачем в зазначених податкових накладних та інформація про його місцезнаходження, внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повністю співпадають, а отже, направлені позивачем до податкового органу податкові накладні складені у відповідності до вимог Податкового кодексу України та Порядку № 1246.
Інших доказів та обґрунтувань на підтвердження наявності підстав для відмови у прийнятті вищезазначених податкових накладних, поданих позивачем, крім посилань на помилку - «місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документах не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», відповідач суду не надав.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку про необґрунтованість відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, направлених позивачем податкових накладних з підстав невідповідності вказаних в них даних щодо місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У відповідності до пункту 4.1 Тимчасового порядку надходження та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді до органів ДПС України, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 26.11.2004 № 672 (далі - Тимчасовий порядок), податкова звітність до органів державної податкової служби може бути подана (надіслана) в електронному вигляді до приймального шлюзу органу ДПС України за допомогою програмних засобів та будь-яких засобів телекомунікаційного зв'язку, які гарантують доставку електронного пакета звітних документів платника податків до органу ДПС протягом однієї години.
Пунктом 4.8 Тимчасового порядку встановлено перелік заходів, які здійснюють органи ДПС, для включення платників податків в систему подання податкової звітності в електронному вигляді.
ДПІ районного рівня, зокрема, здійснюють наступні заходи: отримання від органу ДПС, де розташовано приймальний шлюз, перевірених файлів електронної податкової звітності XML-формату з забезпеченням цілісності, автентичності та конфіденційності інформації при передачі електронної податкової звітності (підрозділи автоматизації процесів оподаткування); імпорт отриманих та розшифрованих файлів XML - формату до баз даних податкової звітності з перевіркою їх на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій (розрахунків, звітів, довідок тощо) згідно з алгоритмами контролю (підрозділи автоматизації процесів оподаткування).
Орган ДПС, де розташовано приймальний шлюз, зокрема, здійснює такі заходи: прийом електронної податкової звітності з перевіркою її на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій (розрахунків, звітів, довідок тощо) згідно з алгоритмами контролю (підрозділи автоматизації процесів оподаткування); передача до ДПІ перевірених файлів електронної податкової звітності XML-формату з забезпеченням цілісності, автентичності та конфіденційності інформації (підрозділи автоматизації процесів оподаткування).
Згідно Переліку органів ДПС України, де будуть розміщені приймальні шлюзи податкової звітності в електронному вигляді, який є додатком 2 до наказу Державної податкової адміністрації України від 26.11.2004 № 672 приймальний шлюз податкової звітності в електронному вигляді розміщений в ДПС у м. Києві (зона дії приймального шлюзу - м. Київ), ДПС України (зона дії приймального шлюзу - Україна).
Згідно п. 2 Указу Президента «Про Міністерство доходів і зборів України» від 18.03.2013 р. № 141/2013 Міністерство доходів і зборів України є правонаступником Державної податкової служби України та Державної митної служби України, що реорганізуються.
Єдиний державний реєстр податкових накладних є інформаційним ресурсом Міністерства доходів і зборів України, у зв'язку з чим Міністерство доходів і зборів України є належним відповідачем у справі.
Крім того, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції в резолютивній частині оскаржуваної постанови вірно зазначено, що податкову накладну потрібно вважати прийнятою, враховуючи при цьому позицію Вищого адміністративного суду України, викладену в листі від 24.10.2013 № 1486/12/13-13, в якому зазначено, що резолютивна частина постанови адміністративного суду про задоволення позовних вимог у справі, предметом оскарження в якій є протиправність неприйняття податкової накладної для реєстрації, з урахуванням вимог п. 1 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України повинна містити висновок про визнання протиправним неприйняття податкової накладної для реєстрації, а також зазначення того, що податкову накладну потрібно вважати прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли її було надіслано платником податку (із зазначенням дати).
Відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, однак такий обов'язок відповідачем в даній справі не виконано.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції постановлена з дотриманням норм процесуального та матеріального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстав для скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст.ст.160,198,200, 205,206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційні скарги Міністерства доходів і зборів України та державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 березня 2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали складено та підписано 15.05.2014 року.
Головуючий суддя: В.Ю.Ключкович
Судді: І.Й.Петрик
Я.М.Собків
.
Головуючий суддя Ключкович В.Ю.
Судді: Петрик І.Й.
Собків Я.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2014 |
Оприлюднено | 15.05.2014 |
Номер документу | 38686629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Ключкович В.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні