Постанова
від 06.05.2014 по справі 252/1790/14-а
МИКИТІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ГОРЛІВКИ

06.05.2014

№ 252/1790/14-а

Справа № 2-а/252/76/14

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 травня 2014 року суддя Микитівського районного суду м. Горлівки Донецької області Орчелота А.В., розглянувши у скороченому провадженні в м. Горлівка справу адміністративного судочинства за позовом ОСОБА_2 до Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради «про визнання дій неправомірними та стягнення недоотриманої щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення дитиною трирічного віку», -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернулась до Микитівського районного суду м. Горлівки Донецької області з адміністративним позовом, в якому просить: визнати неправомірними дії Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради щодо призначення, нарахування та виплати їй сум державної соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі не нижче прожиткового мінімуму для дитини віком до шести років; зобов'язати Микитівське УПСЗН Горлівської міської ради здійснити перерахунок та виплату за рахунок коштів Державного бюджету на її користь допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років за період з 01.09.2013 року по 28.02.2014 року, відповідно до ст. 43 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» з урахуванням фактично виплачених сум та підвищення виплат відповідно до прожиткового мінімуму.

Відповідач Микитівське УПСЗН Горлівської міської ради у строк, передбачений ч. 3, п.2 ч.5 ст.183-2 КАС України, не надав суду заперечення проти позову, таким чином, суд вирішує справу на підставі наявних доказів у справі наданих позивачем, що не суперечить вимогам ч. 4, п.2 ч. 5 ст.183-2 КАС України

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню за наступних підстав:

Судом встановлено, що позивач має на утриманні малолітню дитину ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 8) та перебуває на обліку в Микитівському УПСЗН Горлівської міської ради як одержувач допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та як особа застрахована в системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Микитівське УПСЗН Горлівської міської ради на підставі заяви позивача ОСОБА_2 від 04.05.2011 року та Наказу Приватного акціонерного товариства «Горлівський м'ясокомбінат» № 265-ОК від 20.04.2011 року "Про надання відпустки по догляду за дитиною" призначило ОСОБА_2 до виплати щомісячні грошові суми за період з 02.05.2011 року по 05.03.2014 року (а.с. 10,12).

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України від 21.11.1992 р. "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (зі змінами в редакції Закону від 22.03.2001 р.) - допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

З 01.01.2008 року Верховною Радою України внесені зміни до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", виклавши частину першу статті 15 в такій редакції: "Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень" (пункт 23 розділу 11 Закону України "Про Державний бюджет України

на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" 28.12.2007 р. №107-VI).

Статтею 1 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" встановлено, що порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

До 01 січня 2008 року - дати набрання чинності Законом України від 28 грудня 2007 року № 107-VІ "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (далі - Закон № 107-VІ) - правовідносини щодо виплати допомоги регулювалися Закону України від 21 листопада 1992 року № 2811-ХІІ "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (далі -Закон № 2811-XII), дія якого поширювалася на осіб незастрахованих в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (стаття 13) та Законом № 2240-ІІІ, який поширював свою дію на застрахованих у зазначеній системі осіб. Розмір допомоги також визначався цими Законами. Зокрема, статтею 43 Закону України від 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" (далі Закон № 2240-ІІІ), було передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Пунктами 23, 25 розділу II Закону № 107-VІ були внесені відповідні зміни до Закону № 2811-ХІІ та Закону № 2240-ІІІ. Зокрема, змінами до статті 13 Закону № 2811-XII його дію поширено на застрахованих осіб, а із Закону № 2240-ІІІ було виключено статті 40-44.

Конституційний Суд України рішенням від 22 травня 2008 року№ 10-рп/2008 визнав неконституційними низку положень Закону № 107-VІ, в тому числі й пункт 25 розділу II Закону № 107-VІ шодо виключення статей 40-44 Закону № 2240-ІІІ.

Пунктом 2 розділу ІІІ Закону № 107-VІ було передбачено, що розділ II цього Закону діє до 31 грудня 2008 року.

Таким чином, з часу проголошення Рішення № 10-рп/2008 Конституційним Судом України відновили свою дію вищезазначені положення Закону № 2240-ІІІ, а з 01 січня 2009 року - статті 13, 15 Закону № 2811 -XII.

Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751 саме на виконання Закону № 2811-ХІІ (пункт 1). Новий акт уряду на виконання статті 45 Закону № 2154-VІ не приймався.

Розміри і порядок виплати допомоги відповідно до Закону № 2240-ІІІ на виконання статті 45 Закону № 2154-VІ Кабінетом Міністрів України не визначалися.

Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751 на виконання Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми".

Згідно п. 17-24 вказаного Порядку, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між: з 01 січня 2008 р. - 50 відсотками, з 01 січня 2009 р. - 75 відсотками, з 01 січня 2010 р. - 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130,00 гривень. Для призначення допомоги в розмірі, який перевищує мінімальний, заявник надає в установленому порядку довідку про склад сім'ї і декларацію про доходи і майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи всіх членів сім'ї). Форма заяви затверджена Наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 08.06.2006р. №215. Сукупний дохід розраховується згідно Методиці обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги, зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України 07.02.2002р. за № 112/6400. Згідно Методиці, в дохід входять нарахована заробітна платня, інші грошові виплати, які мають систематичний характер у тому числі і доходи від підприємницької діяльності. В сукупний дохід не включається відповідна допомога, для призначення якої обчислюється сукупний дохід.

Позивач ОСОБА_2 вказала, що вважає призначений їй розмір щомісячної допомоги по догляду за дитиною в сумі 130,00 грн. незаконним та таким, що не відповідає діючому законодавству оскільки суми виплат були в значно меншому розмірі від прожиткового мінімуму передбаченого чинним законодавством України.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.

За таких обставин суд вважає, що період часу за який повинно бути проведено стягнення на користь позивача становить з 01.09.2013 року по 28.02.2014 року

Оскільки судом встановлено, що спір між позивачем та відповідачем щодо виплати допомоги виник з 01.09.2013 року по 28.02.2014 року, а позивач ОСОБА_2 є застрахованою особою у системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування, то за таких обставин суд приходить до висновку, що на відносини щодо виплати допомоги такій особі у зазначеному періоді поширюються норми спеціального Закону (яким є Закон № 2240-ІІІ), відповідно до статті 43 якого, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

На підставі вищевикладеного, суд дістає висновку, що позов підлягає задоволенню, а саме: дії відповідача щодо призначення, нарахування та виплати сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку нижче прожиткового мінімуму встановленого для дітей віком до шести років в частині періоду з 01.09.2013 року по 28.02.2014 року є неправомірними та такими, що суперечать діючому законодавству.

Згідно із ЗУ "Про державний бюджет на 2013 рік" прожитковий мінімум для дітей віком до 6 років становить з 01 січня - 972 грн. Таким чином недоплата з 01.09.2013 року по 28.02.2014 року становить: 5052,04 грн. із розрахунку:

- з 01.09.2013 року по 30.09.2013 року: (972 грн. / 30 дн.) - (130 грн. / 30 дн) = 28,07 грн., 28,07 грн.· 30 дн.= 842,10 грн;

- з 01.10.2013 року по 31.10.2013 року: (972 грн. / 31 дн.) - (130 грн. / 31 дн) = 27,16 грн., 27,16 грн.· 31 дн.= 841,96 грн;

- з 01.11.2013 року по 30.11.2013 року: (972 грн. / 30 дн.) - (130 грн. / 30 дн) = 28,07 грн., 28,07 грн.· 30 дн.= 842,10 грн;

- з 01.12.2013 року по 31.12.2013 року: (972 грн. / 31 дн.) - (130 грн. / 31 дн) = 27,16 грн., 27,16 грн.· 31 дн.= 841,96 грн;

- з 01.01.2014 року по 31.01.2014 року: (972 грн. / 31 дн.) - (130 грн. / 31 дн) = 27,16 грн., 27,16 грн.· 31 дн.= 841,96 грн;

- з 01.02.2014 року по 28.02.2014 року: (972 грн. / 28 дн.) - (130 грн. / 28 дн) = 30,07 грн., 30,07 грн.· 28 дн.= 841,96 грн;

842,10 грн. + 841,96 грн. + 842,10 грн. + 841,96 грн + 841,96 грн + 841,96 грн = 5052,04 грн.

Тож, з Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради на користь ОСОБА_2 слід стягнути суму недоотриманої щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 01.09.2013 року по 28.02.2014 року в сумі 5052,04 грн.

Керуючись ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" зі змінами та доповненнями № 2240-ІІІ, ст. 183-2 КАС України,

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_2 до Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради «про визнання дій неправомірними та стягнення недоотриманої щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення дитиною трирічного віку» - задовольнити.

Визнати неправомірними дії Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради щодо призначення, нарахування та виплаті ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний код № НОМЕР_1, сум державної соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі не нижче прожиткового мінімуму для дитини віком до шести років за період з 01.09.2013 року по 28.02.2014 року.

Стягнути з Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради, ідентифікаційний код № 25967542 на користь ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний код № НОМЕР_1, недоотриману щомісячну державну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 01.09.2013 року по 28.02.2014 року в сумі 5052 (п'ять тисяч п'ятдесят дві) гривні 04 копійки.

На постанову до Донецького апеляційного адміністративного суду через Микитівський районний суд м. Горлівки може бути подана апеляція протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя: А.В. Орчелота

СудМикитівський районний суд м.Горлівки
Дата ухвалення рішення06.05.2014
Оприлюднено16.05.2014
Номер документу38688058
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —252/1790/14-а

Постанова від 06.05.2014

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Орчелота А. В.

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Родіна Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні