Постанова
від 09.12.2013 по справі 804/15249/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2013 р. Справа № 804/15249/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіБарановського Р. А. при секретаріКанівець К.В. за участю: представника позивача представника відповідача Швець А.С. Духневич Т.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедеційна компанія "Нова-Транс" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиційна компанія "Нова-Транс"(далі- ТОВ "ТЕК Нова-Транс") до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 07 листопада 2013 р. №0006872205 .

Представник позивача, позов підтримав і надав пояснення, аналогічні доводам викладеним у позовній заяві.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає про відсутність порушень з боку ТОВ "ТЕК Нова-Транс", а саме-порушення встановленого податковим законодавством строку (365 днів) на формування податкового кредиту, у зв'язку з тим, що всі податкові накладні були занесені у реєстр за січень 2011 року своєчасно та у повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, надавши обгрунтування аналогічні доводам, викладеним у запереченнях на адміністративний позов.

Позиція відповідача аргументується тим, що ТОВ „ТЕК „Нова-Транс" в порушення пункту 198.6 статті 198 розділу V Податкового кодексу України неправомірно віднесено до складу податкового кредиту суму ПДВ у розмірі 7006, 66 грн. за податковий період, по якому минуло 365 календарних днів з дати виписки податкових накладних.

Заслухавши пояснення сторін, показання свідка, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає, мотивуючи це наступним.

Згідно із Свідоцтвом серії А01 №042697 про державну реєстрацію юридичної особи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиційна компанія "Нова-Транс" (код ЄДРПОУ 34313937) зареєстроване Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради від 22.03.2006р.

22.10.2013р. працівником Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Височенко Г.І. було проведено камеральну перевірку ТОВ "ТЕК "Нова-Транс", за результатами якої відповідачем було складено Акт №110/22-04 від 22.10.2013р. про результати перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ "ТЕК "Нова-Транс" уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за вересень 2013 року (звітний період, за який виправляються помилки січень 2011р.) від 24.09.2013р. № 9059830768 та розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) за вересень 2013р. (звітний період, за який виправляються помилки січень 2011р.) від 24.09.2013р. № 9059829326.

На підставі вищевказаного акту податковим органом було винесене податкове повідомлення-рішення від 07.11.2013р. № 0006872205, яким збільшено значення податкового зобов'язання позивача по податку на додану вартість в загальній сумі 8758,33грн. (основний платіж-7006,66грн., фінансові санкції - 1751,67 грн.).

Зі змісту вказаного акту вбачається, що при здійсненні перевірки відповідачем було використано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за вересень 2013 року від 24.09.2013р. № 9059830768 та розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) за вересень 2013р. від 24.09.2013р. № 9059829326, наданих до ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області в електронному вигляді (34313937@optimacom.ua) та бази даних Міністерства доходів і зборів України.

Актом перевірки зафіксовано порушення п. 198.6 абз. З ст. 198 Податкового кодексу України, а саме - формування податкового кредиту шляхом неправомірного віднесення ТОВ "ТЕК "Нова-Транс" суми по податку на додану вартість 7006, 66 грн. за рахунок податкових накладних з датою виписки понад 365 днів.

Так, відповідачем в акті зазначено, що у реєстрі отриманих податкових накладних за вересень 2013р. позивачем не відображені уточнення періодів, які вказані в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за вересень 2013р. від 24.09.13р. № 9059830768 та у розшифровці податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) за вересень 2013р. (звітний період, за який виправля.ться помилки - січень 2011 р.) від 24.09.2013р. № 9059829326, у зв'язку з чим податковий орган дійшов висновку про заниження суми податкових зобов'язань, заявленої в уточнюючих розрахунках позивача на суму 7006, 6грн.

Абзацом 3 пункту 198.6 ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної (ця норма застосовується для всіх платників, окрім тих, що застосовують касовий метод).

Дана норма є спеціальною для застосування в частині обчислення податку на додану вартість та набрала чинності з 1 січня 2011 року. Тобто, з цієї дати будь-яка податкова накладна, виписана понад 365 календарних днів тому назад, не може бути використана платником податку на додану вартість у складі податкового кредиту.

Відповідно до п. 14.1.178 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-УІ (із змінами та доповненнями), податок на додану вартість -непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V "Податок на додану вартість" цього Кодексу.

Пунктом 14.1.179 ст. 14 Податкового кодексу України визначено поняття податкового зобов'язання, а саме - це загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.

Згідно п. 14.1.181 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту та дата виникнення права платника на віднесення сум податку до податкового кредиту регламентується статтями 198, 199 розд. V Податкового кодексу України.

Пунктом 201.4 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.

Згідно з пунктом 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, встановлено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Відповідно до Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 року №1002 (зареєстровано в Мін'юсті України 29.12.2010 року за №1402/18697), отримані податкові накладні, розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), ВМД, а також інші документи, на підставі яких здійснюється облік операцій з придбання товарів/послуг, відображаються у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних за датою отримання зазначених документів.

Оскільки податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом, а відповідно до пункту 2 Порядку оформлення поштових відправлень з вкладенням матеріалів звітності, розрахункових документів і декларацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.1997 року №799, звіти, розрахункові документи і декларації (далі-звіти) приймаються до відправлення листами (посилками, бандеролями) з оголошеною цінністю (далі-поштові відправлення) з позначкою "Звіт" та з рекомендованим повідомленням про вручення, то податкові накладні, які відправляються продавцем поштою покупцю, повинні надсилатися поштовим листом з рекомендованим повідомленням про вручення. Враховуючи зазначене, податкові накладні, які відправляються продавцем поштою покупцю, повинні надсилатися поштовим листом з рекомендованим повідомленням про вручення.

Таким чином, документальним підтвердженням у покупця - платника податку на додану вартість при включенні до складу податкового кредиту сум податку на додану вартість на підставі податкової накладної, отриманої в інших податкових періодах, ніж дата їх виписки, є документ, який підтверджує надходження такої податкової накладної від продавця, а саме лист з рекомендованим повідомленням про вручення із зазначенням на ньому відбитку календарного штемпеля (за умови дотримання інших вимог Закону щодо формування податкового кредиту).

Враховуючи вищевикладене, вимога щодо формування податкового кредиту у покупця у періоді виникнення податкових зобов'язань продавця за даною операцією поставки (декларування суми податкового кредиту у період виникнення податкового зобов'язання у постачальника) грунтується на нормах чинного законодавства (пункт 198.3 статті 198 Податкового кодексу України), яким передбачено, що податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником протягом такого звітного періоду. Відповідна норма була передбачена також Законом України від 03.04.1997 року №168/97-ВР "Про податок на додану вартість".

Отже, у разі наявності податкових накладних, суми сплаченого при придбанні товарів (послуг) податку на додану вартість повинні були бути включені до складу податкового кредиту (при дотриманні всіх інших умов) в тому звітному періоді, коли були отримані.

У відповідності до пункту 201.14 ст. 201 Кодексу платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктом оподаткування та звільнені від оподаткування.

Зведені результати такого обліку, відповідно до пункту 201.15 статті 15 Кодексу, відображаються в податкових деклараціях, форма та порядок заповнення і подання яких затверджена наказом ДПА України від 25.02.11 №41, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.02.11 за №197/18935 (далі - наказ № 41).

Одночасно, пунктом 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону. У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної.

При цьому слід враховувати, що вимоги ст. 198 розд. V Податковою кодексу України застосовуються з 01.01.2011р. для всіх податкових накладних, незалежно від дати виписки.

Таким чином, до формування податкового кредиту у податковій звітності з ПДВ, поданій у період дії Податкового кодексу України за формами, затвердженими наказом №41 повинні застосовуватись положення п. 198.6 ст.198 Податковою кодексу України.

На підставі зазначеного, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 07 листопада 2013 р. №0006872205 винесене податковим органом правомірно, а тому підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.159- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 16 грудня 2013 року

Суддя Р.А. Барановський

Дата ухвалення рішення09.12.2013
Оприлюднено20.05.2014
Номер документу38706495
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/15249/13-а

Постанова від 09.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні