Постанова
від 14.05.2014 по справі 821/853/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/853/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Морської Г.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Таул-Сервіс" - за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору Міністерства доходів і зборів України про продовження дії спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності,

встановив:

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі - позивач, Мінекономрозвитку) звернулось до суду з позовом про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої наказом Мінекономіки від 04.05.2011 р. № 394 до товариства з обмеженою відповідальністю "Таул-Сервіс" (далі-відповідач, ТОВ).

Ухвалою суду від 16.04.2014р. за клопотанням позивача в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача залучено Міністерство доходів і зборів України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що санкції до ТОВ "Таул-Сервіс" у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності Міністерство економічного розвитку і торгівлі України застосувало на підставі подання Міністерства доходів і зборів України від 08.05.2013р. № 2740/5/99-99-22-03-01-16. Відповідно до листа Міністерства доходів і зборів України від 15.10.2013р. № 14980/5/99-99-22-03-01-16, ТОВ "Таул-Сервіс" не усунуло порушення статті 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", що стало підставою для подання Мінекономрозвитку позову про подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Таул-Сервіс" згідно з наказом Мінекономрозвитку від 14.06.2013р. № 665.

Представник позивача надіслав суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідач двічі не прибув у судове засідання 16.04.2014р. та 14.05.2014р. Судом на адресу позивача, внесену до ЄДР (м. Херсон, вул.. Макарова, 44) надіслані ухвали суду та повістки. Поштові відправлення повернулись із відміткою про відсутність адресата за вказаною адресою.

Відповідно до ч. 8, 11 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, суд вважає відповідач належним чином повідомленим про час та місце розгляду справи.

Представник третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача Міністерства доходів і зборів України надав суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" від 16.04.1991 №959-XІІ (далі - Закон № 959-XІІ) за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції, як індивідуальний режим ліцензування та тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності. Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.

Тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого указом Президента України від 31.05.2011 року № 634/2011 (далі - Положення № 634) Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (Мінекономрозвитку України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінекономрозвитку України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики економічного і соціального розвитку, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики, державної політики у сферах торгівлі, інтелектуальної власності, державної регіональної політики, державної політики з питань розвитку підприємництва, технічного регулювання та захисту прав споживачів, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з Європейським Союзом. Відповідно до п.п. 14 п. 4 Положення № 634 Мінекономрозвитку України застосовує до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальні санкції, передбачені Законом України "Про зовнішньоекономічну діяльність".

Відповідно до п. 2 ст. 12 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" органи, що здійснюють валютний контроль, мають право вимагати і одержувати від резидентів і нерезидентів повну інформацію про здійснення ними валютних операцій, стан банківських рахунків в іноземній валюті у межах повноважень, визначених ст. 13 цього Декрету, а також про майно, що підлягає декларуванню згідно з п. 1 ст. 9 цього Декрету.

Відповідно до п. 2 ст. 13 вказаного вище Декрету уповноважені банки, фінансові установи та національний оператор поштового зв'язку, які отримали від Національного банку України генеральні ліцензії на здійснення валютних операцій, здійснюють контроль за валютними операціями, що проводяться резидентами і нерезидентами через ці установи. Банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень в разі ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені в ліцензіях) виручки, товарів або об'єкта лізингу ( п. 7.10 розділу VII Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортним, імпортним та лізинговими операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 24.03.1999 № 136).

ПАТ "ВТБ БАНК" листами від 06.03.2013р. № 1754/1-2, від 06.03.2013р. № 1774/1-2, від 04.04.2013р. № 2743/1-2 повідомило Державну податкову інспекцію у м. Херсоні про встановлення факту порушення ТОВ "Таул-Сервіс" законодавчо встановлених строків розрахунків по зовнішньоекономічним контрактам:

- від 31.10.12 № 31/10 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та "EFES EXPORT SRL";

- від 15.10.12 № 067/2012 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та ООО «ИМПУЛЬС-ФРУТ»;

- від 13.11.12 № 13.11.12/1 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та «TOVANO BV»;

- від 02.11.12 № 02/11/12 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та «AYA CO.»;

- від 01.11.12 № 01/11 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та «OZPARLAK CEVIZCILIK KURUYEMIS VE TARIM URUNLERIIC VE DIS TIC.SAN.LT»;

- від 20.11.12 № 20.11.12/1 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та «DALAHOO TARABAR SHAYAN INT*L TRANSPORT СО»;

- від 26.11.12 № 26.11.12/2 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та « РАРAPETROU PARASKEVI».

Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 "Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями" затвердженою постановою Правління Національного банку від 24.03.1999р. № 136, банк знімає з контролю операцію резидента в разі імпорту продукції з увезенням її на територію України, якщо така продукція згідно із законодавством України підлягає митному оформленню, на підставі ВМД (типу IM-40 "Імпорт", IM-41 "Реімпорт", IM-72 "Магазин безмитної торгівлі", IM-75 "Відмова на користь держави", IM-76 "Знищення або руйнування") та за наявності інформації про цю операцію в реєстрі ВМД, а в інших випадках - після пред'явлення резидентом документа, який згідно з умовами договору засвідчує здійснення нерезидентом поставки продукції, виконання робіт, надання послуг.

Вищезазначені повідомлення банку свідчать про незняття з контролю імпортних операцій резидента.

У зв'язку з порушенням ТОВ "Таул-Сервіс" ст. 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" Міністерство доходів і зборів України листом від 08.05.2013р. № 2740/5/99-99-22-03-01-16 звернулось до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності ТОВ "Таул-Сервіс".

Мінекономрозвитку видало наказ від 14.06.2013р. № 665 "Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності України", відповідно до якого до ТОВ "Таул-Сервіс" була застосована спеціальна санкція - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

Мінекономрозвитку звернулося з листом від 19.09.2013р. № 4122-17/32738-06 до Міністерства доходів і зборів України стосовно доцільності скасування чи продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Таул-Сервіс" або застосування спеціальної санкції у вигляді індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до листа Міністерства доходів і зборів України від 15.10.2013р. № 14980/5/99-99-22-03-01-16, ТОВ "Таул-Сервіс" не усунуло порушення статті 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", що стало підставою для прийняття наказу Мінекономрозвитку від 22.01.2014р. № 61 про переведення ТОВ "Таул-Сервіс" на індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності та подання до суду позову про подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Таул-Сервіс" згідно з наказом Мінекономрозвитку від 14.06.2013р. № 665.

Херсонський окружний адміністративний суд витребував від учасників процесу та ПАТ "ВТБ БАНК" інформацію про стан погашення простроченої заборгованості ТОВ "Таул-Сервіс" по зовнішньоекономічним контрактам, що знаходяться на валютному контролю у банку.

Згідно отриманого листа - відповіді Міністерства доходів і зборів України від 08.05.2014р. № 62/99-99-22-03-01-18 станом на час надання відповіді імпортні операції ТОВ "Таул-Сервіс" по зовнішньоекономічним контрактам із 28 нерезидентами не завершені, загальна сума заборгованості становить 4395,5 тис. дол. США.

У відповідності до ч. 7, 9 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду. При прийнятті рішення суд зазначає термін, на який продовжено дію цієї санкції.

Таким чином враховуючи те, що відповідачем не усунуто порушення ст. 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", заборгованість ТОВ "Таул-Сервіс" по зовнішньоекономічним не погашена, розрахункові операції не зняті з контролю у банку, суд приходить до висновку про наявність достатніх підстав для продовження дії терміну спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Таул-Сервіс" наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 14.06.2013р. № 665 та задовольняє позовні вимоги.

Керуючись ст. ст. 128, 158-163, КАС України, суд, -

постановив :

Задовольнити повністю позовні вимоги Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Таул-Сервіс" за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору Міністерства доходів і зборів України про продовження дії спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

Продовжити дію спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "Таул-Сервіс" (код ЄДРПОУ 38386928), застосованої наказом Міністерством економічного розвитку і торгівлі України від 14.06.2013р. № 665, на термін до усунення товариством з обмеженою відповідальністю "Таул-Сервіс", порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", а саме до погашення простроченої заборгованості за контрактами:

- від 31.10.12 № 31/10 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та "EFES EXPORT SRL";

- від 15.10.12 № 067/2012 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та ООО «ИМПУЛЬС-ФРУТ»;

- від 13.11.12 № 13.11.12/1 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та «TOVANO BV»;

- від 02.11.12 № 02/11/12 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та «AYA CO.»;

- від 01.11.12 № 01/11 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та «OZPARLAK CEVIZCILIK KURUYEMIS VE TARIM URUNLERIIC VE DIS TIC.SAN.LT»;

- від 20.11.12 № 20.11.12/1 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та «DALAHOO TARABAR SHAYAN INT*L TRANSPORT СО»;

- від 26.11.12 № 26.11.12/2 укладеним між ТОВ "Таул-Сервіс" та « РАРAPETROU PARASKEVI».

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Морська Г.М.

кат. 9.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2014
Оприлюднено20.05.2014
Номер документу38723203
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/853/14

Постанова від 14.05.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні