Ухвала
від 12.05.2014 по справі 296/7339/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Панкеєва В.А.

Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.

УХВАЛА

іменем України

"12" травня 2014 р. Справа № 296/7339/13-а

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Бучик А.Ю.

суддів: Майора Г.І.

Одемчука Є.В.,

при секретарі Городнюк В. М. ,

за участю

за участю

прокурора Кравчук О.А., Слівінського О.О.

представника відповідача Поліщука О.Г.

представника третьої особи Соломикіної Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Прокуратури Житомирської області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "05" лютого 2014 р. у справі за позовом Прокурора м.Житомира в інтересах держави до Житомирської міської ради, третя особа: приватне підприємство "Відлуння" про визнання протиправним та скасування рішення ,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м.Житомира звернувся до cуду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення 24 сесії 6 скликання Житомирської міської ради № 579 від 11 липня 2013 року "Про вилучення, припинення, надання права користування земельними ділянками юридичним і фізичним особам" у частині затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (зміна цільового використання) та надання в оренду приватному підприємству "Відлуння" земельної ділянки площею 1,3057 га (кадастровий номер 1810136300:08:008:0018) за адресою м.Житомир, вул.Домбровського,25 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 05 лютого 2014 року в задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі прокурор посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та просить скасувати оскаржуване рішення із ухваленням нового про відмову в позові.

Апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судом першої інстанції встановлено, що п.2.2.91.3 рішення 26 сесії 4 скликання Житомирської міської ради від 29.09.2005 р. № 553 "Про вилучення і надання права користуватися земельними ділянками, надання дозволу на складання проектів відведення юридичним та фізичним особам міста" надано дозвіл ПП "Відлуння" на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,3057 га по вул.Домбровського,25 та зміни її цільового використання з громадського призначення (фізична культура та спорт) на комерційне використання (ринкова інфраструктура) - після представлення затвердженого акту державної приймальної комісії про готовність закінченого будівництва об'єкта (стадіону) по вул.Черняховського,102 до експлуатації (а.с.46).

Рішенням виконкому Житомирської міської ради від 22.11.2007 р. № 885 визнано таким, що втратив чинність п.2.3 рішення міськвиконкому від 27.10.2005 р. № 710, яким надавався дозвіл на розробку проектно-кошторисної документації ПП "Відлуння" на розміщення стадіону по вул.Черняховського, 102-а у зв'язку із закінченням терміну дії зазначеного рішення та через не виконання вимог рекомендації постійної комісії з питань містобудування, архітектури та землекористування міської ради від 07.07.05 № 69/22К-4 (а.с.122).

Пунктом 1.17. рішення Житомирської міської ради № 1037 від 05.08.2009 р. внесено зміни в абзац 9 пункту 2.2.91.3 рішення сесії міської ради від 29.09.2005 р. № 553 "Про вилучення і надання права користуватися земельними ділянками, надання дозволу на складання проектів відведення юридичним та фізичним особам міста" на підставі клопотання ПП "Відлуння" від 23.07.2009 р. № 97 замість виразу "після представлення затвердженого акту державної приймальної комісії про готовність закінченого будівництва об'єкту (стадіону) по вул.Черняховського,102 до експлуатації" читати: "відновити: поле для міні-футболу на території гідропарку (КП "Парк культури та відпочинку ім.Ю.Гагаріна"); поле для міні-футболу за адресою пров.Чапаєва, 30, (спортивний клуб "Вікторія"); поле для міні-футболу за адресою вул.Кібальчича,7, (школа № 14); волейбольно-баскетбольний майданчик за адресою вул.Любарська,4 (спортивний клуб "Факел"). Доручено міському голові укласти (підписати) інвестиційну угоду з ПП "Відлуння" про відновлення вищевказаних об'єктів (а.с.47-52).

Відповідно до повідомлення управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 11.10.2010 року розміщення повнопрофільного стадіону в м.Житомирі по вул.Черняховського, 102 не можливо через невідповідність земельної ділянки за вказаною адресою вимогам державних будівельних норм (а.с.121).

Згідно договору купівлі-продажу від 17.06.2011 р. ВАТ "Електровимірювач" продало, а приватне підприємство "Відлуння" придбало у власність майновий комплекс стадіону "Авангард", що знаходиться за адресою: м.Житомир, вул.Домбровського,25 та розташоване, в тому числі, на спірній земельній ділянці площею 1,3057 га (а.с.116-120).

Рішенням Житомирської міськради № 221 від 24.10.2011 р. "Про вилучення, припинення, надання користування земельними ділянками юридичним і фізичним особам та внесення змін до рішень міської ради" поновлено ПП "Відлуння" договір оренди земельної ділянки площею 1,3057 га по вул.Домбровського,25 (для громадського призначення) на 1 рік (попередній договір оренди зареєстрований у Житомирській регіональній філії Центру ДЗК 05.02.2009 р. № 040920900069), та встановлено орендарю наступні умови:

- облаштувати поле для міні-футболу розміром 42х22 м. кв. з монтажем штучного синтетичного покриття, що сертифіковане в Україні, із встановленням огородження та освітлення, відновити бігову доріжку та стрибкову яму стадіону за адресою, вул.Л.Ураїнки, 71, (ЗОШ № 19);

- відновити бігову доріжку, поле (трава) та стрибкову яму стадіону за адресою вул. Перемоги,79 (ЗОШ № 7);

- облаштувати поле для міні-футболу розміром 42х22 м. кв. з монтажем штучного синтетичного покриття, що сертифіковане в Україні, із встановленням огородження та освітлення за адресою проспект Миру,59, (ЗОШ № 26);

- облаштувати поле для міні-футболу розміром 42х22 м. кв. з монтажем штучного синтетичного покриття, що сертифіковане в Україні, із встановленням огородження та освітлення, відновити існуючий баскетбольний майданчик (заміна асфальтного покриття, щитів та іншого обладнання) за адресою майдан Згоди (ЗОШ № 8);

- облаштувати поле для міні-футболу розміром 42х22 м. кв. з монтажем штучного синтетичного покриття, що сертифіковане в Україні, із встановленням огородження та освітлення за адресою вул.Черняховського,48 (ЗОШ № 32);

- протягом місяця з дати укладення даного договору виготовити та погодити кошторисну документацію на виконання робіт з облаштування міні футбольних полів з керівниками відповідних загальноосвітніх закладів, управлінням освіти та управлінням сім'ї, молоді та спорту міської ради.

Після виконання робіт за вказаними адресами ПП "Відлуння" звернутися до загальноосвітніх шкіл з актом приймання-передачі зазначених об'єктів та передати їх безкоштовно на баланс відповідним школам для подальшого використання та утримання. Орендарю виконати зазначені умови протягом року з моменту укладення договору оренди землі. При укладанні договору оренди землі в розділ "Інші права та обов'язки сторін" передбачити вищевказані зобов'язання орендаря.

Вважати таким, що втратив чинність пункт 1.17 рішення Житомирської міської ради від 05.08.2009 р. № 1037, додаток 12 рішення Житомирської міської ради від 05.08.2009 р. № 1041 (а.с.53).

За результатами розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП "Відлуння" загальною площею 1,3057 га із зміною цільового використання земельної ділянки з громадського на комерційне за адресою: м.Житомир, вул.Домбровського ,25 Головне управління Держземагентства в Житомрській області його погодило, про що свідчить висновок від 01.07.2013 р. № 238/1-з (а.с.98).

В подальшому рішенням міської ради від 11.07.2013 р. № 568 вирішено прийняти в комунальну власність територіальної громади м.Житомира від ПП "Відлуння" облаштування спортивних майданчиків (а.с.45).

Оскаржуваним рішенням 24 сесії 6 скликання Житомирської міської ради "Про вилучення, припинення, надання права користування земельними ділянками юридичним і фізичним особам" № 579 від 11.07.2013 р., зокрема п.4, затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП "Відлуння" площею 1,3057 га за адресою вул.Домбровського,25, м.Житомир із зміною цільового призначення з громадського (фізична культура та спорт) на комерційне використання (ринкова інфраструктура)(п.13 Додатку № 2 до рішення № 579 від 11.07.2013 р.) (а.с.40-41).

Згідно зі статтею 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.

Зі змісту статті 12 Земельного кодексу України убачається, що розпорядження землями територіальної громади міста, у тому числі надання їх у користування, належить до повноважень міської ради та здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу. Зазначена норма ЗК кореспондується із положеннями Закону України від 21 травня 1997 року N 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон N 280/97-ВР), відповідно до пункту 34 статті 26 якого питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях міської ради.

Відповідно до ч.2. ст.93 Земельного кодексу України земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземним громадянам і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Згідно статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

За змістом статті 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Статтею 123 ЗК визначений порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.

За змістом частини третьої статті 123 ЗК особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради, що розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту відведення земельної ділянки.

Відповідно до визначення поняття землеустрій згідно зі статтею 181 ЗК - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональної організації території адміністративно-територіальних утворень, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.

Мета землеустрою полягає в забезпеченні раціонального використання та охорони земель, створенні сприятливого екологічного середовища та поліпшенні природних ландшафтів (стаття 182 ЗК України).

Згідно ст. 30 Закону України «Про землеустрій» погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом та іншими законами України.

Проект відведення земельної ділянки є одним із видів технічної документації із землеустрою, який є складовою змісту землеустрою (стаття 184 ЗК України).

Статтею 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

У свою чергу, у межах категорії земель, земельні ділянки поділяються за конкретним цільовим призначенням.

Згідно статті 20 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на час прийняття оспорюваного рішення) віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Статтею 51 ЗК України визначено, що до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.

Виходячи із змісту наведеної правової норми, спірна земельна ділянка відноситься до земель рекреаційного призначення.

Згідно з частинами 1, 3, 4 статті 52 ЗК України землі рекреаційного призначення можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. На землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель. Порядок використання земель рекреаційного призначення визначається законом.

З метою запобігання масовим проявам зміни цільового призначення і забудови окремих земельних ділянок рекреаційного призначення незалежно від форми власності в містах та інших населених пунктах (зелених зон, зелених насаджень, об'єктів фізичної культури і спорту), що призводить до погіршення санітарно-гігієнічних, рекреаційних та спортивно-оздоровчих умов життя громадян, а також фізичного і естетичного виховання дітей та молоді 17 березня 2011 року за № 3159-VI прийнято Закон України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах" (Закон № 3159-VI), який набрав чинності з 13.04.2011 р.

Відповідно до ч.1 Закону України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах" від 17.03.2011 р. 3159-VI введено мораторій строком на п'ять років на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення незалежно від форми власності в містах та інших населених пунктах, в тому числі, земельних ділянок об'єктів фізичної культури і спорту.

За змістом частини другої вказаної статті Закону такий мораторій не поширюється на суспільні відносини, що виникають у разі передачі у власність або користування земельних ділянок за проектами землеустрою щодо відведення таких земельних ділянок із зміною їх цільового призначення згідно з одержаними в установленому порядку до набрання чинності цим Законом дозволами на їх розроблення.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем наданий дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки та зміни цільового використання з громадського призначення (фізична культура та спорт) на комерційне використання (ринкова інфраструктура) рішенням відповідача від 29.09.2005 р. № 553 (а.с.46), тобто до набрання чинності Законом України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах".

Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Зважаючи на наведені приписи законодавчих актів, колегія суддів вважає оспорюване рішення відповідача таким, що відповідає вказаним правовим нормам.

Оскільки первісним рішенням Житомирської міської ради № 554 від 29.09.05 р. надавався дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення після представлення затвердженого акту державної приймальної комісії про готовність закінченого будівництва об'єкту стадіону по вул.Черняховського,102 до експлуатації, що в подальшому змінено на інші об'єкти будівництва, то така умова третьою особою виконана, про що свідчить рішення міської ради від 11.07.2013 р. № 568 про прийняття в комунальну власність територіальної громади м.Житомира від ПП "Відлуння" облаштування спортивних майданчиків.

Отже, вказаний дозвіл слід вважати таким, що наданий та є послідуючою підставою для розроблення та затвердження проекту землеустрою за відсутності відповідного мораторію на зміну цільового призначення спірної земельної ділянки.

Безпідставним є посилання в апеляційній скарзі щодо незаконності передачі в користування третій особі земельної ділянки через відсутність плану зонування території згідно Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", адже власне позивачем стверджується про віднесення спірної ділянки до земель рекреаційного призначення.

Відтак, висновок суду першої інстанції щодо відмови в позові є вірним.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлене із дотриманням судом норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Прокуратури Житомирської області залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "05" лютого 2014 р. - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик

судді: (підпис) Г.І. Майор

(підпис) Є.В.Одемчук

З оригіналом згідно: суддя


А.Ю.Бучик

Повний текст cудового рішення виготовлено "14" травня 2014 р.

Роздруковано та надіслано:

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Прокурор м.Житомира в інтересах держави вул.Черняховського,2,м.Житомир,10000

3 - відповідачу/відповідачам: Житомирська міська рада майдан С.П. Корольова, 4/2,м.Житомир,10014

4 - третя особа, Приватне підприємство "Відлуння" вул. Домбровського, 25,м. Житомир,10014 ,

5 - апелянт - Прокуратури Житомирської області м.Житомир, вул. 1-го Травня 11

- ,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2014
Оприлюднено21.05.2014
Номер документу38741365
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —296/7339/13-а

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні