Постанова
від 01.04.2014 по справі 804/3064/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2014 р. Справа № 804/3064/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Потолової Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Прокурора Бабушкінського району м.Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Оферта» про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Бабушкінського району м.Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення штрафу з ТОВ «Оферта» у сумі 3'060грн.00коп.

Представник позивача та прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили суд задовольнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується поштовим повідомленням (а.с.55).

Враховуючи, що адреса відповідача зазначена у позовній заяві, співпадає зі зазначеною у спеціальному витязі з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.46), відповідач вважається належним чином повідомлений про розгляд справи у судовому засіданні, відповідно до ст.35 КАС України.

Заперечення проти позову до суду не надходили.

За таких обставин, з урахуванням приписів ст. 128 КАС України, судом на місці ухвалено щодо здійснення подальшого розгляду адміністративної справи за даної явки сторін та на підставі наявних у ній доказів, в порядку письмового провадження.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, при розгляді справи виходить з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Оферта» (код ЄДРПОУ 32241979) зареєстроване як юридична особа 20.11.2002р. (а.с.46).

Отже, позивач належним чином зареєстрований як юридична особа, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення господарської діяльності в Україні.

Так, уповноваженою особою Комісії, т.в.о. начальника Дніпропетровського ТУ Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Мігуль О.В. на підставі ст.9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», рішення НКЦПФР від 11.09.2012р. №1239 та наказу начальника ДТУ НКЦПФР від 20.06.2013р. №37 проведено планову перевірку ТОВ «Оферта» у ІІ кварталі 2013р. під час якої виявлено ознаки порушення вимог законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню доходів), одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, а саме:

- Актом №4-ДН- 1-Т-Л про правопорушення від 03.07.2013 встановлено, що програма проведення фінансового моніторингу ТОВ «Оферта» на 2012р., не відповідає вимогам п.3 та п.7 розділу ІІІ Положення №995, а саме, не містить заходу «Попередження персоналу про відповідальність за порушення внутрішніх документів» з термінами та (строками) їх виконання та визначенням особи, що відповідає за його виконання та зазначена Програма не затверджена керівником суб'єкта первинного фінансового моніторингу або особою, яка виконує його обов'язки.

ДТУ НКЦПФР своєчасно повідомлено ТОВ «Оферта» про місце і час розгляду справи про правопорушення, представник або керівник юридичної особи на розгляд справи не з'явились.

За висновками розгляду справи про правопорушення винесено постанову від 23.07.2013р. №4-ДН- 1-Т-Л про накладення на ТОВ «Оферта» санкцій за правопорушення у вигляді штрафу у розмірі 1'020грн.00коп.

- Актом №5-ДН- 1-Т-Л про правопорушення від 03.07.2013 встановлено, що програма проведення фінансового моніторингу ТОВ «Оферта», затверджена наказом директора №2013-01-ФР від 03.01.2013р., не відповідає вимогам п.7 розділу ІІІ Положення №995, а саме, не містить терміни (строки) виконання щодо таких заходів: розробка внутрішньої системи фінансового моніторингу суб'єкта первинного фінансового моніторингу; розробка посадових інструкцій відповідального працівника та інших працівників, що задіяні у проведенні первинного фінансового моніторингу.

ДТУ НКЦПФР своєчасно повідомлено ТОВ «Оферта» про місце і час розгляду справи про правопорушення, представник або керівник юридичної особи на розгляд справи не з'явились.

За висновками розгляду справи про правопорушення винесено постанову від 23.07.2013р. №5-ДН- 1-Т-Л про накладення на ТОВ «Оферта» санкцій за правопорушення у вигляді штрафу у розмірі 1'020грн.00коп.

- Актом №6-ДН- 1-Т-Л про правопорушення від 03.07.2013 встановлено, що правила проведення фінансового моніторингу ТОВ «Оферта» на 2012р. не відповідають вимогам п.3 розділу ІІІ Положення №995, а саме не затверджені керівником суб'єкта первинного фінансового моніторингу або особою, яка виконує його обов'язки.

ДТУ НКЦПФР своєчасно повідомлено ТОВ «Оферта» про місце і час розгляду справи про правопорушення, представник або керівник юридичної особи на розгляд справи не з'явились.

За висновками розгляду справи про правопорушення винесено постанову від 23.07.2013р. №6-ДН- 1-Т-Л про накладення на ТОВ «Оферта» санкцій за правопорушення у вигляді штрафу у розмірі 1'020грн.00коп.

Зазначені постанови надіслані на адресу відповідача згідно списку згрупованих поштових відправлень (а.с.14-15).

Таким чином, за порушення вимог законодавства до ТОВ «Оферта» застосовано санкції у вигляді штрафу на загальну суму 3'060грн.00коп. які у добровільному порядку не сплачені.

Дослідивши матеріали справи, надані докази, суд дійшов висновку про наступне.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) здійснює державне регулювання ринку цінних паперів.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження, встановлені статтею 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», через центральний апарат і свої територіальні органи.

Пунктом 1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167 (далі - Правила №1470), встановлено, що уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Згідно п.2 розділу IV Правил №1470 уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Про дату, час та місце складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів особа, щодо якої порушено справу про правопорушення, повідомляється не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати складання акта. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше двадцяти робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до п.1 розділу V Правил №1470 справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності. У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил.

Згідно п.1 та п.4 розділу VІ Правил №1470 розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення. Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери (далі - розпорядження про усунення порушень) виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто. Розпорядження про усунення порушень надається особі, щодо якої його винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику розпорядження, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати його винесення

Пунктом 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст.11 «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Станом на час судового розгляду справи докази оскарження ТОВ «Оферта» постанов Дніпропетровського ТУ Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.07.2013р. №4-ДН- 1-Т-л, №5-ДН- 1-Т-л, №3-ДН- 1-Т-л про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів або докази сплати відповідачем застосованих до нього штрафних санкцій згідно цієї постанови, суду не надано.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що факт порушення відповідачем вимог законодавства доведений, у з зв'язку з чим застосування фінансових санкцій є правомірним.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються .

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Прокурора Бабушкінського району м.Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Оферта» про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Оферта" штраф у розмірі 3' 060грн.00коп. (три тисячі шістдесят гривень 00коп.) до Державного бюджету України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 на рахунок територіального управління Державного казначейства за місцезнаходженням платника.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Г. В. Потолова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2014
Оприлюднено21.05.2014
Номер документу38743741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3064/14

Постанова від 01.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

Ухвала від 03.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні