Копія
Справа № 822/1738/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2014 року 14 год. 40 хв.м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіТарновецького І.І. при секретаріЧовган Д.В. за участі:сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду подання Кам'янець-Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Анна-Пласт" про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту, -
ВСТАНОВИВ:
07 травня 2014 року в 10:30 год. Кам'янець-Подільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області звернулась до суду з поданням, в якому просить підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Анна-Пласт". В обґрунтування подання зазначає, що посадовою особою Кам'янець-Подільської ОДПІ було прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Анна-Пласт" у зв'язку з не допуском посадових осіб податкового органу до проведення перевірки. Оскільки відповідно до п. 94.10 ст. 94 Податкового кодексу України (далі - ПК України) обґрунтованість арешту майна має бути протягом 96 годин перевірена судом, заявник просить суд підтвердити обґрунтованість вищевказаного рішення.
Представник позивача в судовому засіданні вимоги подання підтримав та просив їх задоволити повністю.
Представник відповідача проти заявленого подання заперечив, просив відмовити в його задоволенні.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що подання не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Анна-Пласт" зареєстроване 15 травня 2012 року виконавчим комітетом Кам'янець-Подільської міської ради, як юридична особа, знаходиться за адресою: Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, вул. Північна,буд.81"Р"; керівником товариства є Семенюк Оксана Василівна, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців .
05.05.2014 року Кам'янець-Подільською ОДПІ було прийнято Наказ № 609 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Анна-Пласт".
Відповідно до вищезазначеного Наказу були виписані направлення посадовим особам органу податкової служби на проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Анна-Пласт" від 06.05.2014 року за № 508, № 509.
Посадовими особами заявника здійснено вихід на ТОВ "Анна-Пласт" за адресою товариства: Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, вул. Північна,буд.81"Р", за результатами чого складено акт про неможливість проведення перевірки від 06.05.2014 року № 66/22-09-22-02/38076495. Зі змісту вказаного акту слідує, що засновника ТОВ "Анна-Пласт" (код ЄДРПОУ 38076495) ОСОБА_4 05.05.2014 року в приміщенні Кам'янець - Подільської ОДПІ ознайомлено з наказом на проведення перевірки від 05.05.2014 року № 609 та досягнуто домовленості про початок проведення перевірки об 11:00 годині 06.05.2014 року за адресою: м. Кам'янець-Подільський, вул. Північна,буд.81/р.
Проте при виході працівників на юридичну адресу підприємства директора ТОВ "Анна-Пласт" (код ЄДРПОУ 38076495) на місці не виявилося, а засновник ОСОБА_4 відмовився розписатися у направленнях на перевірку № 508, № 509 від 06.05.2014 року та допустити посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення даної перевірки, мотивуючи свої дії тим, що підприємство тимчасово не працює. Таким чином, у зв'язку з викладеним вище, не вдалось розпочати документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Анна-Пласт" з питань достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток підприємств за період з 01.01.2012 року по 31.12.2013 року, у терміни, вказані у направленнях на перевірку - з 06.05.2014 року.
Наведена обставина була розцінена Кам'янець - Подільською ОДПІ, як відмова платника податків від проведення документальної позапланової виїзної перевірки.
В зв'язку з відмовою платника податків від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення, 06.05.2014 року заступником начальника Кам'янець-Подільської ОДПІ було винесено рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків - ТОВ "Анна-Пласт", що перебуває за адресою: Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, вул. Північна,буд.81"Р".
Відповідно до пункту 94.10 статті 94 Податкового кодексу України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
Керуючись даним приписом Кодексу, Кам'янець - Подільська ОДПІ звернулась до суду з поданням про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Оцінюючи обґрунтованість подання Кам'янець - Подільської ОДПІ, суд виходить з наступного.
Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Пунктом 94.1 статті 94 Податкового кодексу України визначено, що адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Згідно з пунктами 94.3 - 94.5 статті 94 Податкового кодексу України арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті.
Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Арешт майна може бути повним або умовним. Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.
Підпунктом 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України встановлено, що арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України).
За приписами підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Пунктами 78.4, 78.5 статті 78 Податкового кодексу України передбачено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: - направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; - копії наказу про проведення перевірки; - службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
Пунктом 81.2 статті 81 Податкового кодексу України передбачено, що у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
З матеріалів справи слідує, що на підставі направлення на перевірку від 06.05.2014 року № 508 та 509 та відповідно до наказу № 609 від 05.05.2014 року головним державним ревізором-інспектором Савчуком Д.А. та головним державним ревізором-інспектором Сарсалюком Б.М. відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту Кам'янець-Подільської ОДПІ здійснено вихід за юридичною адресою ТОВ "Анна-Пласт": Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, вул. Північна,буд.81"Р", з метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Анна-Пласт".
Як пояснено представником Кам'янець-Подільської ОДПІ в ході розгляду справи та зазначено ревізорами-інспекторами у акті про неможливість проведення перевірки від 06.05.2014 року № 66/22-09-22-02/38076495, у останніх не було можливості 06.05.2014 року пред'явити направлення, вручити копію наказу про проведення перевірки посадовим особам платника податків та провести перевірку з огляду на відсутність директора ТОВ "Анна-Пласт" за місцезнаходженням підприємства. При цьому, в акті про неможливість проведення перевірки вказано, що засновника ТОВ "Анна-Пласт" (код ЄДРПОУ 38076495) ОСОБА_4 05.05.2014 року в приміщенні Кам'янець - Подільської ОДПІ ознайомлено з наказом на проведення перевірки від 05.05.2014 року № 609 та досягнуто домовленості про початок проведення перевірки об 11:00 годині 06.05.2014 року за адресою: м. Кам'янець-Подільський, вул. Північна,буд.81/р. Однак, останній під час виходу на перевірку посадових осіб податкового органу відмовився розписатися у направленнях на перевірку № 508, № 509 від 06.05.2014 року та допустити посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення даної перевірки, мотивуючи свої дії тим, що підприємство тимчасово не працює.
Проте, матеріали справи не містять жодного документального підтвердження про ознайомлення засновника ТОВ "Анна-Пласт" ОСОБА_4 з наказом на проведення перевірки та направленнями на перевірку, а тому не можуть бути взяті судом до уваги.
Крім того, судом встановлено, що на дату проведення перевірки ТОВ "Анна-Пласт" не працювало, оскільки згідно наказу директора товариства О.В. Семенюк від 30.04.2014 року № 2 в зв'язку з травневими святами встановлено вихідні дні з 01 травня 2014 року по 15 травня 2014 року.
Відтак, Кам'янець - Подільською ОДПІ не надано суду доказів згідно вимог статті 81 Податкового кодексу України, що засвідчують факт відмови платника податків (його посадової /службової/ особи або його уповноваженого представника) від проведення перевірки або від допуску посадових осіб до її проведення.
Виходячи з викладеного, суд вважає, що платник податків (його посадова /службова/ особа або його уповноважений представник), з огляду на невручення копії наказу та не пред'явлення направлення на перевірку, не був належним чином сповіщений у встановленому законом порядку про призначення документальної позапланової виїзної перевірки, а складений ревізорами Кам'янець - Подільською акт про неможливість проведення перевірки від 06.05.2014 не є належним доказом в підтвердження відмови платника податків у допуску до проведення перевірки.
Також суд зазначає про відсутність правових підстав у проведенні перевірки податковим органом на підприємстві у встановлені ним вихідні дні.
Виходячи з викладеного, суд дійшов до висновку, що рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків - ТОВ "Анна-Пласт" від 06.05.2014 прийнято контролюючим органом з порушенням приписів Податкового кодексу України, без врахування всіх обставин, що мають значення у справі, а тому арешт майна платника податків у даному випадку не є обґрунтованим. Отже, підстави для задоволення подання Кам'янець - Подільської ОДПІ про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні подання Кам'янець-Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Анна-Пласт" про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Повний текст постанови виготовлено 12 травня 2014 року
Суддя /підпис/І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2014 |
Оприлюднено | 22.05.2014 |
Номер документу | 38749074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні