ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 травня 2014 року м.Львів № 813/2940/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сподарик Н.І., за участі секретаря судового засідання Гумеюк В.М., представника позивача Зубчика А.А., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Міндоходів у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Фортуна» про стягнення штрафних санкцій,
встановив:
Головне управління Міндоходів у Львівській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Фортуна» про стягнення штрафних санкцій в сумі 13 500 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідачем порушено абз. 3 ч.4 ст.11, абз. 15 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме: здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін на такі алкогольні напої встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» та зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку. Оскільки сума фінансових санкцій за рішенням № 34/2100/23274160 від 20.11.2013 року відповідачем самостійно не сплачена, позивач змушений звернутись до суду.
Відповідач повторно не забезпечив участі свого представника у судовому засіданні. Про місце, дату та час судового засідання, призначеного судом відповідач відповідно до ст. 35 КАС України вважається повідомленим належним чином, оскільки на зареєстроване місцезнаходження (згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: Львівська область, Яворівський район, с. Нагачів) відповідачу направлялася поштова кореспонденція суду. Суд, взявши до уваги думку представника позивача щодо можливості почати судовий розгляд за даною справою, а також зваживши на дозволені законом строки розгляду справи, ухвалив на підставі ст. ст. 71, 128 КАС України розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі відповідача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши долучені до матеріалів справи докази та оцінивши їх в сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фортуна» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 14.06.1995 року.
Головним управлінням Міндоходів у Львівській області проведено перевірку магазину-бар, що розташована за адресою м. Новояворівськ по вул. С. Бандери, 26 та належить суб'єкту господарювання товариству з обмеженою відповідальністю «Фортуна». За наслідками перевірки працівниками Головного управління Міндоходів у Львівській області винесено акт перевірки 08.10.2013 року № 22/2100/23274160.
Перевіркою встановлено порушення вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв», а саме здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін на такі алкогольні напої (а.с.8-9). Висновок щодо марок акцизного податку буде зроблено після отримання результатів експертних досліджень.
28.10.2013 року Департаментом державної політики у сфері пробірного нагляду, документів суворої звітності та лотерейної діяльності Міністерства фінансів України на підставі листа Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Львівській області від 15.10.2013 року № 132265/9/21-2019/2173 проведено експертизу марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва. Висновком експертизи встановлено, що надані на експертизу марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва з реквізитами АВ, 13 ААБН № 361076, 06/13,9.898 грн.; АВ, 13ААБН № 361080, 06/13, 9898 грн. державним підприємством «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів не виготовлялись і є підробленими.
Позивачем прийнято рішення від 20.11.2013 року № 34/2100/23274160 про застосування фінансових санкцій, яким до відповідача застосовано суму фінансових санкцій в розмірі 13500 грн., відповідно до абз. 3 ч.4 ст.11, абз. 15 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».
Дане рішення було направлено відповідачу поштою з повідомленням про вручення за місцем знаходження товариства з обмеженою відповідальністю «Фортуна». Згодом конверт повернувся на адресу Головного управління Міндоходів у Львівській області з відміткою органу поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».
Позивач звернувся до суду, оскільки узгоджене рішення не було виконано.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначаються Законом України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95-ВР (далі - Закон № 481/95-ВР ).
За порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності відповідно до ст. 17 Закону № 481/95-ВР.
Згідно ч. 11 ст. 15 Закону № 481/95 ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Відповідно до абз. 3 ч.4 ст.11 Закону № 481/95 ВР алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.
Абзацом 15 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95 ВР передбачено, що до суб'єкта господарювання застосовуються фінансові санкції у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 8500 гривень.
На підставі акта перевірки 08.10.2013 № 22/2100/23274160 , з яким був ознайомлений продавець та підписаний ним без заперечень, позивачем прийнято рішення від 20.11.2013 № 34/2100/23274160 про застосування фінансових санкцій до товариства з обмеженою відповідальністю «Фортуна» на загальну суму 13500 гривень, в тому числі за роздрібну торгівлю алкогольними напоями горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни - 5000 грн., зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку - 8 500 грн.
В матеріалах справи відсутні докази оскарження спірного рішення від 20.11.2013 року 34/2100/23274160 про застосування фінансових санкцій.
На підставі наявних матеріалів справи судом встановлено, що докази сплати відповідачем у встановлені строки до бюджету суми штрафу відсутні.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Відповідно до ст. 17 вказаного Закону, рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України. У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Враховуючи наведене вище, суд вважає, що позов підставний і з відповідача слід стягнути на користь бюджету суму несплачених фінансових санкцій в розмірі 13 500 грн.
Відповідно до вимог статті 94 КАС України судові витрати у формі судового збору з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163,167 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Фортуна» (Львівська область, Яворівський район, с. Нагачів; ідентифікаційний код 23274160) на користь державного бюджету штрафні санкції у сумі 13 500 (тринадцять тисяч п'ятсот) грн.
Судові витрати з відповідача не стягуються.
Апеляційну скаргу на постанову суду першої інстанції може бути подано протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, виготовленої в повному обсязі. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 19 травня 2014р.
Суддя Сподарик Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2014 |
Оприлюднено | 22.05.2014 |
Номер документу | 38767092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні