ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2014 року Справа № 803/746/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Денисюка Р.С.,
при секретарі судового засідання Грушецькому П.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Ратнівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області до Любешівського виробничого управління житлово-комунального господарства про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі,
ВСТАНОВИВ:
Ратнівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Волинській області (далі - Ратнівська ОДПІ) звернулася з адміністративним позовом до Любешівського виробничого управління житлово-комунального господарства про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 14.04.2014 року за відповідачем рахується податкова заборгованість у сумі 49208,30 грн. Позивачем в установлені законом строки вживались заходи щодо стягнення заборгованості, однак дані заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідачем. У зв'язку з неможливістю стягнути суму податкового боргу з готівкових коштів позивач просить надати дозвіл на погашення суми податкового боргу в розмірі 49208,30 грн. за рахунок майна Любешівського виробничого управління житлово-комунального господарства, що перебуває у податковій заставі.
Позивач у судове засідання не прибув, на адресу суду надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності представника
Відповідач у судове засідання не прибув, надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності представника
Відповідно до частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь в справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснюється.
У зв'язку з неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, на підставі частини першої статті 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось.
Дослідивши подані суду письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Любешівське виробниче управління житлово-комунального господарства зареєстроване як юридична особа, його засновником є Любешівська селищна рада, що підтверджується копією Виписки Серії ААБ № 944999 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та копією Статуту Любешівського виробничого управління житлово-комунального господарства, затвердженого рішенням виконкому Любешівської селищної ради від 27.11.2013 року № 6.
Відповідач взятий на облік як платник податків Камінь-Каширською МДПІ (Любешівське відділення) 31.12.2003 року за № 38, що стверджується довідкою про взяття на облік платника податків.
Як вбачається з картки особового рахунку, станом на 31.12.2013 року за відповідачем рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб у сумі 49208,30 грн., який виник внаслідок несплати узгоджених сум податкових зобов'язань по поданому платником уточненому податковому розрахунку по земельному податку від 24.05.2010 року, по податковому розрахунку земельного податку від 30.07.2010 року, а також згідно винесених на підставі актів перевірки від 25.09.2013 року № 33, № 173/1801-03339319 податкових повідомлень-рішень від 25.03.2010 року № 0000441801/0, № 0000451801/0.
Судом встановлено, що позивачем здійснено заходи щодо погашення податкового боргу шляхом надіслання першої податкової вимоги від 02.12.2008 року № 1/48/2469 та другої податкової вимоги від 09.01.2009 року № 2/2, проте заборгованість відповідачем перед бюджетом не погашена.
Згідно із пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 87.1 статті 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно із пунктами 88.1, 88.2 статті 88 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
Судом встановлено, що Камінь-Каширською МДПІ 05.08.2011 року прийнято рішення № 3 про опис майна у податкову заставу та складено акт опису майна від 05.08.2011 року № 3-1399/24-031, на яке поширюється право податкової застави. Дане обтяження було включено у Державний реєстр обтяжень рухомого майна, що вбачається з витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 21.10.2013 року № 42246639.
Порядок вжиття заходів контролюючими органами щодо погашення податкового боргу платника податків визначений статтею 95 ПК України.
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Оскільки відповідач є комунальним підприємством, власником якого згідно з пунктом 1.1 статуту є Любешівська селищна рада, то погашення податкового боргу відповідача має здійснюватися у порядку, передбаченому статтею 96 ПК України, якою визначено особливості погашення податкового боргу державних підприємств, які не підлягають приватизації, та комунальних підприємств.
Відповідно до пункту 96.1 статті 96 ПК України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:
96.1.1. виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;
96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;
96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;
96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Відтак, статтею 96 ПК України визначено особливий порядок погашення податкового боргу комунальних підприємств, який застосовується після вжиття заходів, передбачених статтею 95 ПК України.
Як вбачається з матеріалів справи, 04.12.2013 року позивач звернувся з клопотанням до Любешівської селищної ради про надання податковому органу дозволу на реалізацію описаного в податкову заставу майна Любешівського виробничого управління житлово-комунального господарства з метою спрямування коштів в рахунок погашення податкового боргу. 06.12.2013 року своїм рішенням Любешівська селищна рада вирішила дати дозвіл податковому органу на реалізацію описаного в податкову заставу легковий автомобіль ВАЗ 210740, реєстраційний номер АС 5863ВВ, 2011 року випуску, залишковою вартістю 54888 грн. згідно чинного законодавства.
Крім того, постановою Волинського окружного адміністративного суду від 12.12.2013 року в адміністративній справі № 803/2473/13-а задоволено позовні вимоги Ратнівської ОДПІ, стягнуто з рахунків Любешівського виробничого управління житлово-комунального господарства податковий борг у сумі 49208,30 грн. На виконання постанови суду від 12.12.2013 року Любешівським відділенням Ратнівської ОДПІ були сформовані та надіслані інкасові доручення в банківські установи, в яких були зазначені відкриті рахунки товариства, однак вони були повернуті позивачу без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках платника.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Оскільки у відповідача відсутні кошти на рахунках в обслуговуючих банках для погашення податкового боргу, позивачем дотримано процедуру стягнення суми податкового боргу, передбачену статтею 96 Податкового кодексу України, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 49208,30 грн. за рахунок майна Любешівського виробничого управління житлово-комунального господарства, що перебуває у податковій заставі є правомірними та підлягають до задоволення.
Керуючись статтями 11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Надати дозвіл на погашення суми податкового боргу в розмірі 49208 (сорок дев'ять тисяч двісті вісім) гривень 30 копійок за рахунок майна Любешівського виробничого управління житлово-комунального господарства (44200, Волинська область, Любешівський район, селище міського типу Любешів, вулиця Бондаренка, будинок 90 А, ідентифікаційний код 03339319), що перебуває у податковій заставі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде складено до 13 травня 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий Р.С. Денисюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2014 |
Оприлюднено | 23.05.2014 |
Номер документу | 38783171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні