Рішення
від 27.04.2009 по справі 25/101
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

25/101

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

27.04.09                                                                                           Справа№ 25/101

Господарський суд Львівської області, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу:

за позовом:Державної екологічної інспекції у Львівській області (м.Львів)

до відповідача:Житлово-комунальної служби при Дашавській селищній раді (смт.Дашава)

про :відшкодування збитків, завданих державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства в сумі 845,35 грн.

Суддя :В.М. Пазичев

При секретарі :І.Є.Башак

Представники сторін:

від позивача:Нирка М.М.-представник, довіреність від 09.12.2008 року №03-3158

від відповідача:Не з”явився

Представникам сторін, присутнім в судовому засіданні, роз'яснено їх права та обов'язки відповідно до ст.ст. 20, 22 ГПК України, зокрема, право заявляти відводи.

Суть спору:  На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Державної екологічної інспекції у Львівській області (м.Львів) до Житлово-комунальної служби при Дашавській селищній раді (смт.Дашава) про відшкодування збитків, завданих державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства в сумі 845,35 грн.

Ухвалою господарського суду Львівської області  від 13.04.2009 року порушено провадження у справі і призначено до розгляду на 27.04.2009 року.

Позивач вимог ухвали суду  про порушення провадження у справі від 13.04.2009 року не виконав повністю, явку повноважного представника  в судове засідання  забезпечив.

Представник позивача позов підтримав повністю, просив позовні вимоги задоволити з підстав, наведених у позовній заяві.

Відповідач вимог ухвали суду  про порушення провадження у справі від 13.04.2009 року не виконав, відзив на позов не представив, явку повноважного представника  в судове засідання не забезпечив, хоча і був належно, відповідно до ст. 64 ГПК України, повідомлений про місце, дату і час розгляду справи, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення №4240830 від 28.04.2009 року, а його явка була визнана судом та визначена в ухвалі суду обов”язковою.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути спір, відповідно до ст. 75 ГПК України, за наявними у справі матеріалами, за відсутності представника відповідача.

Відповідно до ст. 85 ГПК України,  рішення виготовлено, підписано та оголошено 27.04.2009 року.

Розглянувши матеріали і документи, подані сторонами, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне:

Державна екологічна інспекція у Львівській області (надалі –позивач, інспекція) відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію у Львівській області, затвердженого наказом Мінприроди від 19.02.2007 року №55, є спеціальним підрозділом Мінприроди, який підзвітний та підконтрольний в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції

10-11.02.2009 року Державною екологічною інспекцією у Львівській області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Житлово-комунальною службою при Дашавській селищній раді (надалі –відповідач).

        За результатами перевірки було складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства №18 від 10-11.02.2009 року .

        В Акті перевірки встановлено, що відповідач за період з 24.04.2005 року по 11.02.2009 року проводив скид стічних вод з очисних споруд у р.Бережниця самовільно, без затверджених нормативів гранично допустимих скидів (ГДС). За цей період, за твердженням позивача, підприємством використано 59,85 тис. метрів кубічних стічних вод. Дані дії, на думку позивача,  є порушенням вимог ст.ст.44, 70, 95 Водного кодексу України, в результаті чого державі заподіяно збитки у розмірі 845,35 грн. (розрахунок наявний у матеріалах справи).

Розмір збитків, заподіяних державі внаслідок перевищення встановлених нормативів гранично допустимих скидів, розраховано згідно Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, що затверджена Міністерством охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України №37 від 18.05.1995 року та зареєстрована в Мін»юсті №162/698 від 01.06.1995 року, і становить 845,35 грн.

        Державною екологічною інспекцією у Львівській області 04.03.2009 року на адресу відповідача надіслано претензію №03-453 про добровільне відшкодування збитків у сумі 845,35 грн., заподіяних державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства. Дана претензія залишена відповідачем без відповіді та реагування.

У порушення норм чинного законодавства, відповідач вимоги належним чином не виконав, докази, що підтверджують відшкодування збитків, завданих державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства, не подав.

На думку позивача, відповідач безпідставно ухиляється від відшкодування збитків, завданих державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства.

При прийнятті рішення  суд виходив з наступного :

Відповідно до ст.6 Водного кодексу України (надалі –ВК України), водні об»єкти є власністю народу України і надаються тільки у користування.

Згідно ст.42 Водного кодексу України, суб»єктами права водокористування є підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи, особи без громадянства.

Відповідно до ст.19 Водного кодексу України, державний контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів здійснюється Кабінетом міністрів України, державними органами охорони навколишнього природного середовища, іншими спеціально уповноваженими державними органами відповідно до законодавства України.

Державна екологічна інспекція у Львівській області реалізовує контрольні функції в системі органів Мінприроди України.

Відповідно до ст.111 Водного кодексу України та ст.68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” від 25.06.1991р. №1264-XII (із внесеними змінами і доповненнями), підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України. 

Відповідно до п.15 ст.48 Закону України „Про державний бюджет України на 2009р.” від 26.12.2008р. №835-VI  (із внесеними змінами і доповненнями), грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування. У зв”язку із тим, що шкода заподіяна на  території  смт.Дашава, відповідач  зобов”язаний відшкодувати її до місцевого бюджету на спеціальний рахунок смт.Дашава.  

 Матеріалами справи, зокрема актом перевірки відповідача №7 від 11.02.2009 року встановлено, що, всупереч ст.ст. 44, 70, 95  Водного кодексу України, відповідачем не дотримано встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території, порушено права, наданих іншим водокористувачам, заподіяно шкоди господарським об'єктам та об'єктам навколишнього природного середовища, перевищено встановлені нормативи гранично допустимого скидання забруднюючих речовин (гранично допустимий скид (гдс) речовини - маса речовини у зворотній воді, що є максимально допустимою для відведення за встановленим режимом даного пункту водного об'єкта за одиницю часу), відповідачем порушено заборону щодо забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров'ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об'єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.

На час розгляду справи, відповідач не подав докази відшкодування збитків, завданих державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства в сумі 845,35 грн.,  відзив на позовну заяву не представив,  явку повноважного представника в судове засідання  не забезпечив.

Виконавши вимоги процесуального права, всебічно і повно перевіривши обставини справи в їх сукупності, дослідивши представлені сторонами докази, у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, згідно роз”яснень Пленуму Верховного Суду України, вказаних у пункті 1 Постанови від 29 грудня 1976 року № 11 “Про судові рішення”, суд прийшов до висновку, що позов Державної екологічної інспекції у Львівській області (м.Львів) до Житлово-комунальної служби при Дашавській селищній раді (смт.Дашава) про відшкодування збитків, завданих державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства в сумі 845,35 грн. є обгрунтованим та підлягає до задоволення.

Згідно ст. 45 ГПК України, позовні заяви, заяви про вжиття запобіжних заходів і заяви про оскарження рішень, ухвал, постанов господарського суду оплачуються державним митом, крім випадків, встановлених законодавством.

Відповідно до ст.46 ГПК України, державне мито сплачується чи стягується в доход державного бюджету України в порядку і розмірі, встановлених законодавством України.

Згідно ст. 47-1 ГПК України, розмір витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу визначається Кабінетом Міністрів України за поданням Вищого господарського суду України.

Згідно п.”а” ч.2 ст.3 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито” № 7-93 від 21.01.1993 року, ставки державного мита встановлюються в таких розмірах: із заяв майнового характеру, що подаються до господарських судів - 1 відсоток ціни позову, але не менше 6 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і не більше 1500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст.109 Водного кодексу України та п.27 ст.4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 року №7-93, Міністерство охорони навколишнього природного середовища України та його органи на місцях звільняються від сплати державного мита у справах про стягнення коштів на відшкодування збитків, завданих порушенням природоохоронного законодавства.

Судові витрати, відповідно до ст. 49 ГПК України, слід покласти на відповідача, оскільки спір виник з його вини.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 44, 70, 95, 111 Водного кодексу України, ст.68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” від 25.06.1991р. №1264-XII (із внесеними змінами і доповненнями), ст.48 Закону України „Про державний бюджет України на 2009р.” від 26.12.2008р. №835-VI  (із внесеними змінами і доповненнями) та  ст.ст. 3, 12, 44, 47-1, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України,  суд -   

ВИРІШИВ:

1.          Позов задоволити.

2.          Стягнути із Житлово-комунальної служби при Дашавській селищній раді (смт.Дашава) (Львівська область, Стрийський район, смт.Дашава, вул.Шевченка,5; р/р 2600501033980 в Банку «Фінанси та кредити»в м.Стрий, МФО 325923, ЗКПО 22423391) на спеціальний рахунок  смт.Дашава (р/р 31512921700625 в УДК у Стрийському районі, код ЄДРПОУ 25260601, МФО 825014, код платежу 24062100)  – 845 (вісімсот сорок п»ять) грн. 35 коп. збитків.

3.          Стягнути із Житлово-комунальної служби при Дашавській селищній раді (смт.Дашава) (Львівська область, Стрийський район, смт.Дашава, вул.Шевченка,5; р/р 2600501033980 в Банку «Фінанси та кредити»в м.Стрий, МФО 325923, ЗКПО 22423391) на користь  Державного бюджету України (№ рахунку 31119095700006, МФО 825014, код ЄДПОУ одержувача 22389406, банк одержувача ГУДКУ у Львівській області, одержувач УДК у Личаківському районі м.Львова) –102 (сто дві) грн. 00 коп. – державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. – витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу

4.          Накази видати в порядку ст. 116 ГПК України, після набрання рішенням законної сили.  

    

Суддя                                                                                             Пазичев В.М.        

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.04.2009
Оприлюднено22.06.2009
Номер документу3878395
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/101

Ухвала від 03.11.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

Рішення від 31.08.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Босий В.П.

Ухвала від 29.07.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Босий В.П.

Ухвала від 20.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

Ухвала від 05.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

Ухвала від 08.04.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

Ухвала від 09.03.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

Ухвала від 11.11.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

Ухвала від 28.10.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

Ухвала від 28.08.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні