Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 травня 2014 р. Справа № 805/5257/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Скріпніка А.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості по коштах у розмірі 17 533,66 грн.,
В С Т А Н О В И В:
25 квітня 2014 року Донецьке обласне відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (надалі - позивач) звернулося до суду із позовом до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» (надалі - відповідач) про стягнення заборгованості по коштах у розмірі 17 533,66 грн.
В обгрунтування своїх позовних вимог зазначив, що державне підприємство «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта імені Єгора Тимофійовича Абакумова» зареєстровано як платник страхових внесків у Кіровській районній виконавчій дирекції м. Донецька Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з 27.01.2005 року.
Згідно з Актом перевірки по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.11.2013 року державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» встановлено порушення порядку використання коштів Фонду в сумі 28 308.81 грн.
Рішенням Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 28.11.2013 року № 376 страхувальника зобов'язано у десятиденний термін від дня отримання рішення нарахувати і перерахувати наступні суми:
- суму неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01.01.2011 - в розмірі 28 308,81 грн.;
- штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01.01.2011 року в розмірі 14 154,41 грн., що у загальній сумі дорівнює 42 463,22 грн.
Відповідачем було частково перераховано штрафні санкції у розмірі 26 766,17 грн. Таким чином, заборгованість за відповідачем перед органом фонду згідно рішення від 28.11.2013 року № 376 складає - 15 697,05 грн.
Відповідно до зазначено рішення за несвоєчасне виконання відповідачем рішення від 28.11.2013 року № 376 позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів фонду № 8 від 27.12.2013 року, яким до відповідача застосовано штраф розмірі 1 569,71 грн. та пеня в сумі 266,90 грн., що у загальній сумі дорівнює 1 836,61 грн.
Таким чином, загальна сума фінансових (штрафних) санкцій, що підлягає поверненню складає - 17 533,66 грн.
Представники сторін через канцелярію суду наддали клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Частиною 6 ст. 128 КАС України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Позивач, Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до Закону України № 2240 (далі - Закон № 2240) є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція є підзвітною правлінню Фонду та здійснює діяльність від імені Фонду в межах та в порядку, визначених статутом Фонду та положенням про виконавчу дирекцію Фонду, що затверджується його правлінням.
Відповідно до ст. 12 Закону № 2240 повноваженнями виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є: забезпечення акумуляції внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням; здійснення оперативного розпорядження страховими коштами Фонду в межах затвердженого бюджету Фонду; здійснення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг за цим Законом; забезпечення цільового використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням; представляє інтереси страховика в судових та інших органах; готує та подає на розгляд правління: пропозиції щодо розміру страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням на наступний рік; проект бюджету Фонду та звіт про його виконання; пропозиції щодо розміру резервних коштів; виконує інші функції відповідно до положення про виконавчу дирекцію Фонду.
Відповідач, державне підприємство «Донецька вугільна енергетична компанія» рішенням виконавчого комітету Донецької міської ради від 02.09.2004 року зареєстровано у якості юридичної особи (а.с. 9).
Відповідно до ст.21 Закону № 2240 фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється районними, міжрайонними, міськими виконавчими дирекціями відділень Фонду в порядку, встановленому правлінням Фонду. Підставою для фінансування страхувальників робочими органами відділень Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.
Статтею 28 Закону № 2240 встановлені права та обов'язки страховика. Так, страховик має право: здійснювати перевірку обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам; одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій (у тому числі від органів доходів і зборів, банківських, інших фінансово-кредитних установ) та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності відомості щодо використання страхових коштів; проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників; одержувати необхідні пояснення (у тому числі письмові) з питань, що виникають під час перевірок; накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства; порушувати відповідно до законодавства питання про притягнення посадових осіб до відповідальності за порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, вимагати надання інформації про вжиті заходи; користуватися відомостями Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, необхідними для забезпечення виконання покладених на нього функцій.
Обов'язками страховика є: забезпечувати фінансування матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до цього Закону; здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів; здійснювати контроль за достовірністю поданих страхувальниками та застрахованими особами відомостей, визначених статтями 27 і 51 цього Закону; вести облік і звітність щодо страхових коштів; публікувати в засобах масової інформації бюджет Фонду на
поточний рік та звіт про виконання бюджету Фонду за минулий рік; надавати безоплатно застрахованим особам і страхувальникам консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з
тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням; інформувати застрахованих осіб про призначення (відмову) і розмір матеріального забезпечення, порядок виплати, види та умови надання матеріального забезпечення і соціальних послуг, а також про порядок оскарження рішень у разі відмови в наданні матеріального забезпечення і соціальних послуг; стягувати надміру виплачені кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку; співпрацювати з фондами з інших видів загальнообов'язкового державного соціального страхування у реалізації заходів, пов'язаних з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам, приймаючи спільне рішення щодо участі у фінансуванні цих заходів.
Судом встановлено, що згідно з Акта перевірки по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.11.2013 року (а.с. 12-24) перевірка проводилась на Шахті імені Єгора Тимофійовича Абакумова яка є відокремленим підрозділом державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія», також встановлено порушення порядку використання коштів Фонду в сумі 28 308,81 грн.
Рішенням Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 28.11.2013 року № 376 (а.с. 25) страхувальника Шахту імені Єгора Тимофійовича Абакумова яка є відокремленим підрозділом державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» зобов'язано у десятиденний термін від дня отримання рішення нарахувати і перерахувати наступні суми:
- суму неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01.01.2011 - в розмірі 28 308,81 грн.;
- штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01.01.2011 року в розмірі 14 154,41 грн., що у загальній сумі дорівнює 42 463,22 грн.
Відповідачем було частково перераховано штрафні санкції у розмірі 26 766,17 грн. Таким чином, заборгованість за відповідачем перед органом фонду згідно рішення від 28.11.2013 року № 376 складає - 15 697,05 грн.
Рішення від 28.11.2013 року № 376 було направлено на адресу відповідача та отримано 29.11.2013 року відповідачем, про що свідчить особистий підпис представника відповідача та печатка страхувальника на цьому рішенні. Зазначене рішення відповідачем не оскаржувалось.
Відповідно до зазначено рішення за несвоєчасне виконання відповідачем рішення від 29.11.2013 року № 376 позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів фонду № 8 від 27.12.2013 року, яким до відповідача застосовано штраф розмірі 1 569,71 грн. та пеня в сумі 266,90 грн., що у загальній сумі дорівнює 1 836,61 грн.
Рішення від 27.12.2013 року № 8 було направлено на адресу відповідача та отримано 27.12.2013 року відповідачем, про що свідчить особистий підпис представника відповідача. Зазначене рішення відповідачем також не оскаржувалось.
Таким чином, загальна сума заборгованості та сума фінансових (штрафних) санкцій, що підлягає поверненню складає 17 533,66 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 27 Закон № 2240 страхувальник зобов'язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону; вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів; допускати посадових осіб органів Фонду, органу державного нагляду, інших контролюючих органів до перевірок правильності використання страхових коштів, надавати їм необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок; надавати виконавчій дирекції відділення Фонду відомості про матеріальне забезпечення та соціальні послуги відповідно до цього Закону в порядку, встановленому правлінням Фонду.
Відповідно до ч. 1 ст. 50 Закону 2240 матеріальне забезпечення та соціальні послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 6 цього Закону, призначаються та надаються за основним місцем роботи.
На підставі п.3 ст.30 Закону № 2240 своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Відповідно до статті 19 Конституції України державні органи повинні діяти тільки на підставах і в межах повноважень та у спосіб, які передбачені Конституцією України та законами.
На час розгляду справи відповідачем не надано до суду жодного доказу щодо сплати заборгованості.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалено на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, судовий збір з відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, не стягується.
На підставі викладено, керуючись ст.ст. 11, 86, 94, 98, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості по коштах у розмірі 17 533,66 грн. - задовольнити.
Стягнути з державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» (83000, м. Донецьк, вул. Артема, 63, ЄДРПОУ 33161769) на користь Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, перерахувавши її на транзитний рахунок Кіровської районної виконавчої дирекції м. Донецька Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (номер 25601160983001 у ПАТ КБ «Надра», м. Київ, Центр, ЄДРПОУ 26081318, МФО 380764) заборгованість по коштах у розмірі 17 533 (сімнадцять тисяч п'ятсот тридцять три) грн. 66 (шістдесят шість) коп.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Скріпнік А.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2014 |
Оприлюднено | 23.05.2014 |
Номер документу | 38789830 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Скріпнік А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні