Постанова
від 14.05.2014 по справі 809/1259/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" травня 2014 р. Справа № 809/1259/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Матуляка Я.П.,

при секретарі Бойко Л.М.,

за участю:

представника позивача - Ковалюк Г.І.,

представника відповідача - Лисанюка - М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до Аудиторської фірми "Аудит і допомога ЛТД" про стягнення заборгованості в сумі 6082,65 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

23.04.2014 року Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до Аудиторської фірми "Аудит і допомога ЛТД" (далі -відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 6082,65 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, в порушення обов'язку встановленого підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, статтею 38 Податкового кодексу України не сплатив узгоджені податкові зобов'язання (штрафні санкції) з податку на прибуток підприємств в розмірі 6 082,65 гривень податкового боргу, який ним не сплачено.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, з підстав вказаних в позовній заяві. Просила позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив. Суду пояснив, що вказана філія жодного відношення до Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД» немає, так як в 2005 році було прийнято статут Аудиторської фірми як товариства з обмеженою відповідальністю, яке не є правонаступником колективного підприємства. А подані відомості щодо філіалу стосуються саме Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД» як колективного підприємства. Крім того, надав суду витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців в якому відсутні будь-які відомості щодо створених відокремлених підрозділів, в тому числі й філій Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД». Вказав, що при проведені перереєстрації товариства, жоден орган не вказав на наявність такого філіалу.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши в їх сукупності подані докази, суд приходить до висновку, що позов підставний та підлягає до задоволення, виходячи із наступного.

Судом встановлено, що 08.08.1994 року Аудиторська фірма "Аудит і допомога ЛТД" (код 22175065) зареєстрована Коломийською міською радою як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа.

Згідно п. 1.3. та п. 3.1 Положення про Івано-Франківський філіал аудиторської фірми "Аудит і допомога ЛТД" (код 24684919) філіал не є юридичною особою, а повну відповідальність за зобов'язаннями Івано-Франківського філіалу несе аудиторська фірма "Аудит і допомога ЛТД" (а.с. 23,24).

Крім того, суд зазначає, що в статуті відповідача від 2005 року, поданого представником в судовому засіданні, визначено право Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД» створювати, в тому числі й філії (а.с.32-37).

Згідно довідки позивача від 11.04.2014 року (а.с.9) податковий борг відповідача перед бюджетом станом на 08.04.2014 року становить 6 082,65 гривень.

Як встановлено судом, 20.05.2011 року головним державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Кочинаш О.А. проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача, за звітний податковий період І квартал, півріччя, 3 квартали 2010 року та 2010 рік, якою встановлено порушення термінів подання податкової звітності з податку на прибуток про що складено акт за №3504/15-1/24684919 від 20.05.2011 року (а.с.11). На підставі вказаного акту перевірки Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську прийнято податкове повідомлення-рішення за №0006241501 від 23.05.2011 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 680,00 гривень (а.с.12).

27.09.2011 року головним державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Кочинаш О.А. проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача, за звітний податковий період І квартал 2011 року та ІІ квартал 2011 року, якою встановлено порушення термінів подання податкової звітності з податку на прибуток про що складено акт за №8113/15-1/24684919 від 27.09.2011 року (а.с.20). На підставі вказаного акту перевірки Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську прийнято податкове повідомлення-рішення за №0016181501 від 27.09.2011 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 2040,00 гривень (а.с.21).

27.03.2013 року головним державним ревізором інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Кочинаш О.А. проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, за звітний податковий період І квартал 2012 року, якою встановлено порушення термінів подання податкової декларації з податку на прибуток, про що складено акт за №2569/15-1/24684919 від 27.03.2013 року (а.с.18). На підставі вказаного акту перевірки Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську прийнято податкове повідомлення-рішення за №0008111501 від 04.04.2013 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 170,00 гривень (а.с.19).

19.09.2013 року головним державним ревізором інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Кочинаш О.А. проведено камеральну перевірку даних задекларованих у податковій звітності з податку на прибуток, за звітний податковий період півріччя 2012 року ІІІ квартали 2012 року, 2012 рік, якою встановлено порушення термінів подання податкової звітності з податку на прибуток про що складено акт за №1623/15-2/24684919 від 19.09.2013 року (а.с.14-15). На підставі вказаного акту перевірки Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську прийнято податкове повідомлення-рішення за №0019081502 від 19.09.2013 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 3060,00 гривень (а.с.16).

Крім того, нарахована пеня, що обліковується в картці особового рахунку відповідача у розмірі 132,65 гривень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно пунктів 6.1 статті 6 Податкового кодексу України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Підпунктом 9.1.1 статті 9 Податкового кодексу України до загальнодержавних податків та зборів віднесено податок на прибуток підприємств.

Пунктом 8.2 статті 8 Податкового кодексу України встановлено, що до загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Статтею 16 Податкового кодексу України визначені обов'язки платника податків, згідно положень якої платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3.), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4).

Положеннями статті 36 Податкового кодексу України визначено суть податкового обов'язку, згідно положень якої податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2). Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (пункт 36.3).

Відповідно підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 Податкового кодексу України платниками податку на прибуток з числа резидентів є суб'єкти господарювання -юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Згідно підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 113.1 статті 113 Податкового кодексу України строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань. Суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 54.5 статті 54 Податкового кодексу України, якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

Таким чином, грошові зобов'язання відповідача зі сплати податку на прибуток підприємств визначені податковим повідомленням-рішенням, яке відповідачем не оскаржувалось, у відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, є узгодженими з моменту отримання податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що відповідачем не сплачено штрафні (фінансові) санкції з податку на прибуток підприємств в розмірі 6 082,65 гривень до державного бюджету в строки визначені нормою Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання утворює податковий борг.

Відповідно підпункту 129.1.1. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Згідно пункту 129.4. цієї статті даного Кодексу пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що позивачем надіслано відповідачу податкову вимогу за №1/838 від 05.03.2007 року яку відповідач залишив без реагування (а.с.7-8).

Таким чином, 6 082,65 гривень податку на прибуток підприємств утворюють податковий борг відповідача, який ним не сплачено.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.3 статті 95 Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що заявлена до стягнення сума є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено та підлягає стягненню з рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що йому належить.

Що стосується посилань відповідача на ту обставину, що товариство з обмеженою відповідальністю Аудиторська фірма «Аудит і допомога ЛТД» не є правонаступником колективного підприємства Аудиторська фірма «Аудит і допомога ЛТД» та не може нести відповідальність за зобов'язаннями філії підприємства, то слід зазначити наступне.

Поданий представником відповідача статут Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД» зареєстрований 01.12.2005 року та витяг з реєстру, вказує лише на ту обставину, що в 2005 році було змінено організаційно правову-форму товариства, однак жодним чином не вказує на відсутність обов'язку нести відповідальність за зобов'язанням утвореної та не ліквідованої на час розгляду даної справи, філії. Крім того, зміна організаційно-правової форми юридичної особи не тягне за собою її ліквідацію чи ліквідацію її підрозділів.

Слід зазначити, що як до зміни організаційно-правової форми, так і після її проведення, ідентифікаційний код Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД» не змінився - 22175065, що підтверджується витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (а.с.56), положенням про Івано-Франківську філію (а.с. 23,24), свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.47).

Представником відповідача, також не надано суду жодних доказів ліквідації Івано-Франківської філії Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД».

Судом також встановлено, що ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18.11.2013 року по справі за позовом заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі ДПІ в м. Івано-Франківську до Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД» про стягнення податкового боргу, встановлено обов'язок відповідача (Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД») нести відповідальність за зобов'язаннями Івано-Франківської філії Аудиторської фірми «Аудит і допомога ЛТД» (а.с. 41-47). А отже, в силу вимог ч.1 ст.72 КАС України, вказана обставина не підлягає доказуванню.

Підсумовуючи все вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків в обслуговуючих банках та за рахунок готівки Аудиторської фірми "Аудит і допомога ЛТД" (код ЄДРПОУ 24684919) в дохід бюджету кошти на погашення податкового боргу в розмірі 6 082 (шість тисяч вісімдесят дві) грн. 65 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ Матуляк Я.П.

Постанова складена в повному обсязі 19.05.2014 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2014
Оприлюднено23.05.2014
Номер документу38789833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1259/14

Постанова від 14.05.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Постанова від 14.05.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні