cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"14" травня 2014 р.Справа № 916/710/14
За позовом Прокурора Комінтернівського району Одеської області в інтересах держави в особі Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області, Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, Комінтернівської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради;
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБЕЛКОМ"
про стягнення 1222122грн.
Суддя Власова С.Г.
Представники:
Від прокурора: Незовибатько О.В. на підставі посвідчення, Вигнанок Т.Л. на підставі посвідчення, Доброжан Н.І. на підставі посвідчення;
Від позивача (Комінтернівська районна державна адміністрація Одеської області): не з'явився;
Від позивача(Комінтернівська районна рада Одеської області) : не з'явився;
Від позивача(Новобілярська селищна рада Комінтернівського району Одеської області): Мачинський Д.В. за довіреністю №СР- 02-18-166 від 17.03.2014р.
Від позивача позивача (Одеська обласна рада) : Брильова О.В. за довіреністю №01/03-39/13 від 10.01.2014р.
Від відповідача: Романенко А.А. за довіреністю №б/н від 31.03.2014р.
У судовому засіданні приймали участь:
Від прокурора: Незовибатько О.В.( за посвідченням).;
Від позивача (Комінтернівська районна державна адміністрація Одеської області): не з'явився;
Від позивача(Комінтернівська районна рада Одеської області) : не з'явився;
Від позивача(Новобілярська селищна рада Комінтернівського району Одеської області): Мачинський Д.В. за довіреністю №СР- 02-18-166 від 17.03.2014р.
Від позивача позивача (Одеська обласна рада) : Брильова О.В. за довіреністю №01/03-39/13 від 10.01.2014р.
Від відповідача: Романенко А.А. за довіреністю №б/н від 31.03.2014р.
Суть спору: Прокурор Комінтернівського району Одеської області в інтересах держави в особі Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області, Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, Комінтернівської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради звернувся до господарського суду Одеської області з позовом від 26.02.2014р. за вх. № 696/14 до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБЕЛКОМ", згідно з яким просить суд стягнути з останнього вартість втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 1 222 122, 00 грн.; з метою належного виконання рішення суду, накласти арешт на земельні ділянки:
-площею 2 га (кадастровий номер 5122755400:01:003:0002);
-площею 2 га (кадастровий номер 5122755400:01:003:0003);
-площею 2 га (кадастровий номер 5122755400:01:003:0004);
-площею 2 га (кадастровий номер 5122755400:01:003:0005);
-площею 2 га (кадастровий номер 5122755400:01:003:0006);
-площею 2 га (кадастровий номер 5122755400:01:003:0007);
-площею 2 га (кадастровий номер 5122755400:01:003:0008).
Ухвалою суду від 28.02.2014р. провадження у справі порушено та присвоєно № 916710/14.
Згідно з розпорядження голови господарського суду Одеської області Волкова Р.В. від 02.04.2014р. у зв'язку з перебуванням судді Власової С.Г. на лікарняному, справу №916/710/14 передано на розгляд судді Рога Н.В.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 03.04.2014р. дану справу прийнято до провадження суддею Рога Н.В.
У зв'язку із виходом судді Власової С.Г. з лікарняного, згідно з розпорядженням в.о. голови господарського суду Одеської області Горячук Н.О. від 14.04.2014р. справу №916/710/14 передано на розгляд судді Власової С.Г, про прийняття даної справи до провадження останньої винесено відповідну ухвалу від 15.04.2014р.
31.03.2014р. за вх. № 2-1247/14 позивач (Комінтернівська районна державна адміністрація Одеської області) звернувся до суду з клопотанням, в якому просить суд розглянути питання про залучення до участі у справі у якості третьої особи на стороні позивача Державної сільськогосподарської інспекції України або її територіального підрозділу, а також щодо виключення Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області з числа позивачів по даній справі. В обґрунтування даного клопотання позивач посилається на те, що позивачем були видані відповідачу розпорядження про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється. Затвердженні проекти землеустрою вміщують розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва. Але контроль за дотриманням визначення та відшкодування відповідачем втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва покладено на Державну інспекцію сільського господарства в Україні, а не на позивача (Комінтернівська районна державна адміністрація Одеської області). Пояснення позивача щодо виключення його з числа позивачів по даній справі ґрунтуються на наступному: ст. 69 Бюджетного кодексу України встановлено, що кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського ті лісогосподарського виробництва надходять до спеціального фонду місцевих бюджетів, що зараховуються у розмірі 100%- до бюджетів міст Києва та обласних бюджетів, 25%- до бюджету АРК та обласних бюджетів, 75% - до бюджетів міст республіканського АРК та обласного значення, 15 відсотків - до районних бюджетів, 60 відсотків - до бюджетів міст районного значення, селищ і сіл. Проте, в даній статті відсутній розмір надходжень коштів до Державного бюджету.
Прокурор Комінтернівського району Одеської області підтримує позовні вимоги з підстав, викладених у позові та просить суд їх задовольнити.
Позивач (Новобілярська селищна рада Комінтернівського району Одеської області) підтримує позовні вимоги з підстав, викладених у позові та просить суд їх задовольнити.
Позивач (Одеська обласна рада) підтримує позовні вимоги з підстав, викладених у позові та письмових поясненнях по суті позовної заяви та просить суд їх задовольнити.
Позивач (Комінтернівська районна рада Одеської області) 17.03.2014р. за вх. № 6525/14, 31.03.2014р. за вх. № 7943/14 надав до відділу документального забезпечення та контролю заяви, відповідно до яких позовні вимоги підтримує в повному обсязі, а також просить суд розглянути справу за відсутністю представника Комінтернівської районної ради Одеської області.
Позивач (Комінтернівська районна державна адміністрація Одеської області) 27.03.2014р. за вх. № 8092/14, 28.04.2014р. за вх. № 10664/14 надав до відділу документального забезпечення та контролю клопотання про розгляд даної справи у судовому засіданні за відсутністю представника останнього.
Відповідач проти позову не заперечує та просить суд розстрочити виконання даного рішення на три роки: до травня 2015р. 407374, 00 грн., до травня 2016р. - 407374, 00 грн., до травня 2017р. - 407374, 00 грн. на підставі заяви про розстрочення виконання рішення суду від 07.05.2014р. за вх.№11776/14. В обґрунтування даної заяви відповідач посилається на надзвичайні події в країні, які негативно вплинули на діяльність товариства, зупиненню та відтоку інвестиційних коштів, які були основою діяльності відповідача. У додатку до заяви відповідач надав довідку ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ" станом на 15.05.2014р., відповідно до якої на поточному рахунку останнього відсутні кошти. Також надав фінансові звіти станом на 01.01.2013р., на 31.12.2013р., Податкову декларацію за 2-4 квартали 2013р., за 2-4 квартали 2012р., звіт про обсяги реалізованих послуг, відповідно до яких вбачається тяжке фінансове становище ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ".
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників прокуратури та сторін, суд встановив наступне:
Розпорядженнями Комінтернівської районної державної адміністрації від 08.07.2013р. №264/А-2013, №265/А-2013, №266/А-2013, №267/А-2013, №268/А-2013, №269/А-2013, №270/А-2013 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка належить на праві власності ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ" цільове призначення якої змінюється з ведення особистого селянського господарства на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів промислово-складського призначення, розташованої на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області (за межами населеного пункту)" затверджено проекти землеустрою щодо відведення ділянок, які належить на праві власності ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ" цільове призначення яких змінюється з ведення особистого селянського господарства на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів промислово-складського призначення, розташованих на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області (за межами населеного пункту); змінено цільове призначення земельних ділянок загальною площею кожних по 2,0000 га, кадастрові номери:
-5122755400:01:003:0002,
-5122755400:01:003:0003,
-5122755400:01:003:0004,
-5122755400:01:003:0005,
-5122755400:01:003:0006,
-5122755400:01:003:0007,
-5122755400:01:003:0008, які належать на праві власності ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ" з ведення особистого селянського господарства на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів промислово-складського призначення, розташованих на території Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області (за межами населеного пункту). ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ" зобов'язано оформити право власності на земельну ділянку в порядку, передбаченому ст.126 Земельного кодексу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997р. №1279 "Про розміри та порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню" затверджено Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню.
Відповідно до п. 4. Порядку - відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.
На підставі вищезазначеного Порядку головним інженером Державного підприємства "Одеський інститут землеустрою" було здійснено розрахунки розміру втрат сільськогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню у разі зміни цільового призначення таких земель, які погоджені ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ" та Головним управлінням Держземагенства в Одеській області.
Відповідно до розрахунку щодо земельної ділянки за кадастровим номером 5122755400:01:003:0002 вартість втрат сільськогосподарського виробництва становить 122 496, 00 грн.; земельної ділянки за кадастровим номером 5122755400:01:003:0003 вартість втрат сільськогосподарського виробництва становить 181 068, 00 грн.; земельної ділянки за кадастровим номером 5122755400:01:003:0004 вартість втрат сільськогосподарського виробництва становить 181 560, 00 грн.; земельної ділянки за кадастровим номером 5122755400:01:003:0005 вартість втрат сільськогосподарського виробництва становить 180 737, 00 грн.; земельної ділянки за кадастровим номером 5122755400:01:003:0006 вартість втрат сільськогосподарського виробництва становить 195 819, 00 грн.; земельної ділянки за кадастровим номером 5122755400:01:003:0007 вартість втрат сільськогосподарського виробництва становить 175 388, 00 грн.; земельної ділянки за кадастровим номером 5122755400:01:003:0008 вартість втрат сільськогосподарського виробництва становить 185 054, 00 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, цільове призначення вищезазначених земельних ділянок змінено з ведення особистого селянського господарства на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів промислово-складського призначення, та відповідно до діючого законодавства України у разі такої зміни цільового призначення нараховано відповідачу 1 222 122, 00 грн. втрат сільськогосподарського виробництва.
Відповідачем, у свою чергу, втрати сільськогосподарського виробництва в сумі 1 222 122,00 грн. не відшкодовано.
Враховуючи викладене, Прокурор Комінтернівського району Одеської області просить суд позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач не заперечує проти позову та просить суд надати розстрочку виконання рішення суду відповідно до заяви від 07.05.2014р. за вх.№11776/14.
Вимоги Прокуратури про накладання арешту на земельні ділянки, з метою належного виконання рішення суду не підлягають задоволенню господарським судом, оскільки останній просить суд накласти арешт на земельні ділянки, але предметом позову є стягнення коштів (вартість втрат сільськогосподарського виробництва). Відповідно до п.п. 7, 7.1.,7.2.,7.3. Постанови Пленуму ВГСУ № 16 від 26.12.2011р. "Про деякі питання практики застосування заходів до забезпечення позову" обираючи, який саме захід забезпечення позову слід застосовувати у тій чи іншій справі, господарський суд повинен виходити з такого: у позовному провадженні піддані арешту кошти слід обмежувати розміром суми позову та можливих судових витрат; за позовами про визнання права власності (іншого речового права) або витребування майна арешт може бути лише накладений на індивідуальне визначене майно .
Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до ст.119 Конституції України місцеві державні адміністрації на відповідній території забезпечують в т.ч. виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади;
Згідно зі ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань в т.ч. використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля. Ст. 16 цього Закону передбачено, що місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль за: використанням та охороною земель, лісів, надр, води, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу та інших природних ресурсів.
Як вище встановлено господарським судом, на підставі розпоряджень Комінтернівської районної державної адміністрації змінено цільове призначення земельних ділянок, які на праві власності належать ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ". Відповідно до п. 3.1. яких, ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ" зобов'язано оформити право власності на земельну ділянку в порядку, передбаченому ст.126 Земельного кодексу України. Відповідно до даних інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо об'єкта нерухомого майна станом на 28.01.2014р. ТОВ "ТРАНСБЕЛКОМ" є власником вищезазначених земельних ділянок.
Відповідно до п. 4. "Порядку відшкодування втрат сільськогосподарського лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню", який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997р. №1279 "Про розміри та порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню" відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.
Розмір втрат сільськогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню у разі зміни цільового призначення таких земель розраховано Головним інженером Державного підприємства "Одеський інститут землеустрою" та в загальній сумі складають 1 222 122,00 грн.
Згідно зі ст. 209 Земельного кодексу України втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, підлягають відшкодуванню і зараховуються до відповідних бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України.
Відповідно до ст. 69 Бюджетного кодексу України кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського ті лісогосподарського виробництва надходять до спеціального фонду місцевих бюджетів, що зараховуються у розмірі 100%- до бюджетів міст Києва та обласних бюджетів, 25%- до бюджету АРК та обласних бюджетів, 75% - до бюджетів міст республіканського АРК та обласного значення, 15 відсотків - до районних бюджетів, 60 відсотків - до бюджетів міст районного значення, селищ і сіл.
Статтею 142 Конституції України встановлено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Відповідно до положень ст.33 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, в т.ч. здійснення контролю за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.
На підставі вищевикладеного, господарський суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Прокуратури, їх відповідність діючому законодавству, що підтверджується наявними у матеріалах справі документами.
Згідно вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. При цьому, докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. В свою чергу, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом (ст. 43 Господарського процесуального кодексу України).
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Прокуратури про стягнення з відповідача вартість втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 1 222 122,00 грн. підлягають задоволенню.
При наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим суд у виняткових випадках, відповідно до ст. 121 ГПК України, може відстрочити або розстрочити виконання рішення .
Розстрочка означає виконання рішення частками, встановленими господарським судом, з певним інтервалом у часі. Підставою для розстрочки можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом (п. 7 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №9 від 17.10.2012р. "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" із змінами і доповненнями, внесеними Постановами Пленуму Вищого господарського суду України №2 від 16.01.2013р., №3 від 16.01.2013р., №9 від 29.05.2013р, №13 від 17.12.2013р.).
Вирішуючи питання про розстрочку виконання рішення ,господарський суд врахував матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.
Господарський суд Одеської області задовольняє заяву відповідача про розстрочення виконання рішення суду від 07.05.2014р. за вх.№11776/14, у зв'язку з тим, що надані представником відповідача документи підтверджують тяжке фінансове становище останнього. Цей факт впливатиме на виконання рішення по даній справі шляхом ускладнення його виконання.
Відповідно до ст.44, 49 ГПК України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача у справі
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, ст.ст.82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБЕЛКОМ" (67550, Одеська обл., Комінтернівський р-н, с. Нові Біляри, вул. Лиманна, буд.2, код ЄДРПОУ 37984119) на користь Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області, Новобілярської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, Комінтернівської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради (р/р 33214848700272, УК у Комінтернівському районі, смт Н. Біляри, 21110000, код одержувача 37984056, МФО 828211 банк ГУДКСУ в Одеській обл.) 1 222 122 (один мільйон двісті двадцять дві тисячі сто двадцять дві) грн. 00 коп.
3. Надати Товариству з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБЕЛКОМ" (67550, Одеська обл., Комінтернівський р-н, с. Нові Біляри, вул. Лиманна, буд.2, код ЄДРПОУ 37984119) розстрочку виконання рішення згідно наступного графіку:
- до 01 травня 2015р. - 407374, 00 грн.
- до 01 травня 2016 р. - 407374, 00 грн.
- до 01 травня 2017 р. - 407374, 00 грн.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБЕЛКОМ" (67550, Одеська обл., Комінтернівський р-н, с. Нові Біляри, вул. Лиманна, буд.2, код ЄДРПОУ 37984119) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУДКС України в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУДКС України в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) судовий збір у сумі 24 442 (двадцять чотири тисячі чотириста сорок дві) грн. 44коп.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено у встановленому законом порядку.
Повне рішення складено 19 травня 2014 року.
Суддя Власова С.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2014 |
Оприлюднено | 23.05.2014 |
Номер документу | 38790093 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Власова С.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні