Ухвала
від 15.05.2014 по справі 2а-2541/12/0370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2014 року Справа № 169225/12

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Гуляка В.В. Большакової О.О.

за участю секретаря судового засідання - Ливак М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 07.09.2012р. у справі №2а-0370/2541/12 за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області Державної податкової служби до державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області, державного реєстратора виконавчого комітету Донецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім фабрики меблів "Єрготехнології" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів товариства і запису про внесення змін до відомостей про юридичну особу вчинених державним реєстратором виконавчого комітету Донецької міської ради та зобов'язання державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради внести до Єдиного державного реєстру запис про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу та зняти його з обліку, -

В С Т А Н О В И В:

06 серпня 2012 року Луцька об'єднана державна податкова інспекція Волинської області Державної податкової служби звернулася до суду з позовом до державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області, державного реєстратора виконавчого комітету Донецької міської ради у якому просила визнати протиправним рішення ТзОВ «Торговий дім фабрики меблів «Євротехнології» від 25.01.2012 року про зміну місцезнаходження товариства. Скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТзОВ «Торговий дім фабрики меблів «Євротехнології», вчинену Державним реєстратором виконавчого комітету Донецької міської ради від 25.01.2012 року № 1 266 0008 030480 (запис 9) та запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, вчинений Державним реєстратором виконавчого комітету Донецької міської ради від 25.11.2012 року № 1 266 107 0009 030480 (запис 10). Зобов'язати Державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради внести до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «Торговий дім фабрики меблів «Євротехнології» від 25.01.2012 року № 1 266 105 0008 030480 (запис 9) та запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 25.01.2012 року № 1 266 107 0009 030480 (запис 10) та зняти його з обліку, повідомити про внесення такого запису Луцьку ОДПІ Волинської області ДПС.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 07.09.2012 року у задоволенні позову відмовлено повністю.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, позивач Луцька об'єднана державна податкова інспекція оскаржила її в апеляційному порядку та просить скасувати постанову Волинського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2012 року по справі №2а-0370/2541/12 та прийняти нове рішення, яким позов Луцької ОДПІ Волинської області ДПС задовольнити.

Апелянт свої вимоги мотивує тим, що Державним реєстратором виконавчого комітету Донецької міської ради було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів ТзОВ "Торговий дім фабрики меблів «Єрготехнології" 25.01.2012 року за № 1 266 105 0008 030480, та внесено запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах № 1 266 107 0009 030480 від 25.01.2012 року щодо зміни місцезнаходження з м. Донецька на м. Луцьк. відповідно до статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» Державний реєстратор виконавчого комітету Донецької міської ради , у зв'язку із державною реєстрацією змін до установчих документів (зміни місцезнаходження юридичної особи) на території іншої адміністративно - територіальної одиниці, передав реєстраційну справу Державному реєстратору виконавчого комітету Луцької міської ради.

Згідно отриманого витягу з ЄДР державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради від 11.06.2012 року за № 1 198 143 0010 006679, останнім було внесено запис в статусі відомостей про юридичну особу - про відсутність ТзОВ "Торговий дім фабрики меблів «Єрготехнології" за вказаною адресою.

Ініційоване відповідачем - ТзОВ "Торговий дім фабрики меблів «Єрготехнології" внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження юридичної особи позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю та може призвести до «тінізації» його діяльності, отримання незаконних доходів з ухиленням від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджету, що завдає шкоди інтересам держави. Подані відповідачем відомості щодо місцезнаходження юридичної особи є неправдивими, вчинені без наміру створити будь-які правові наслідки.

Представники державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області, державного реєстратора виконавчого комітету Донецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім фабрики меблів "Єрготехнології" у судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи у його відсутності згідно із ч.4 ст. 196 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апелянта у їх сукупності, апеляційний суд приходить до переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких мотивів.

Відповідно до ч. 1 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено термін місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 3 статті 4 даного Закону передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Судом першої інстанції було встановлено, що ТзОВ "Єрготехнології" зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради. Код суб'єкта господарської діяльності, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - ЄДР) 31552042, місцезнаходження: м. Донецьк, провулок В'ятський, 2А.

Державним реєстратором виконавчого комітету Донецької міської ради 25.01.2012 року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів ТзОВ "Єрготехнології" за № 1 266 105 0008 030480 та внесено запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах за № 1 266 107 0009 030480 від 25.01.2012 року, щодо зміни місцезнаходження з міста Донецьк на місто Луцьк.

Згідно частини 7 статті 29 вищевказаного Закону України державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до ч.2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.

Відповідно до положень ч.1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Суд також врахував, що реєстраційна дія по зміні місцезнаходження юридичної особи не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи, що підтверджується також найменуванням спірного реєстраційного запису - "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах".

Посилання податкового органу на відсутність юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням не може бути підставою для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, оскільки, згідно п.12.4 "Порядку обліку платників податків і зборів та визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної податкової адміністрації України", затвердженого наказом ДПА України №979 від 22.12.2010 року, щодо кожного платника податків, щодо якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби.

Пунктом 12.5 зазначеного Порядку передбачено, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф.№ 18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державні реєстратори повинні були відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушили порядок передачі реєстраційної справи, повинні були не прийняти до обліку реєстраційну справу та повернути її у зв'язку із встановленням податковим органом фактичної відсутності підприємства за юридичною адресою, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства. Кожен суб'єкт владних повноважень повинен діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом. Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії та повертати реєстраційну справу до державного реєстратора за попередньою адресою.

Відповідно до частини 2 статті 38 вищевказаного Закону підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

В зв'язку з вищевикладеним, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, на підставі правильно встановлених обставин справи та визначених їм правовідносин, прийшов до обґрунтованих і законних висновків. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції і не свідчать про порушення судом норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи і відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст. ст. 160, 195, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 07.09.2012р. у справі №2а-0370/2541/12 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя: В.Я. Макарик

Судді: В.В.Гуляк

О.О. Большакова

Повний текст ухвали складений 20 травня 2014 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2014
Оприлюднено26.05.2014
Номер документу38801372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2541/12/0370

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик В.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні