ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2014 року 12 год. 00 хв. Справа № 813/3262/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сакалоша В.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області до Малого приватного підприємства "Естет" про застосування заходів реагування,-
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області до МПП "Естет" про застосування заходів реагування, а саме: зобов'язати відповідача невідкладно припинити гірничі роботи на Демнянському родовищі вапняків за допомогою стропових канатів; виконання робіт підвищеної небезпеки (підземних та відкритих гірничих робіт); експлуатацію компресора СО-7Б до усунення зазначених порушень в повному обсязі та отриманняу встановленому порядку рішення на відновлення робіт.
Ухвалою від 05.05.2014 року відкрито скорочене провадження у справі, надано відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснено наслідки такого подання.
Поштова кореспонденція, направлена відповідачу, отримана його представником 08.05.2014 року.
З врахуванням того, що на адресу суду від відповідача не надходило заперечення проти позову та заяви про визнання позову, суд вважає за можливе, у відповідності до вимог ч.4 ст.183-2 КАС України, розглядати справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження суд встановив наступне.
Закон України «Про охорону праці» від 14.10.1996 року № 2694-ХІІ визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, врегульовує відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні (далі - Закон № 2694-ХІІ).
Відповідно до статті 4 Закону № 2694-ХІІ, державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V).
Наказом № 186-к Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України від 02.12.2011 р. затверджено Положення про територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Львівській області (далі - Положення).
До повноважень територіального управління, відповідно до частини 7 пункту 4 Положення, віднесено здійснення державного нагляду за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
Відповідно до пункту 1.4 Положення, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.
Суд встановив, що уповноваженою посадовою особою територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області головним державним гірничотехнічним інспектором Львівської державної інспекції нагляду у гірничотехній промисловості та за охороною надр Прейс Ігорем Павловичем, відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області від 18.03.2014р. № 264, у присутності уповноважених осіб відповідача - директора МПП «Естет» Карлицького Степана Мироновича, у період з 24 квітня 2014р. по 25 квітня 2014р. проведено планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) на предмет стану охорони праці, промислової безпеки.
В результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення вимог чинних нормативно - правових актів з охорони праці (охорони надр), які створюють загрозу життю працюючих, а саме:
1. Не виконано раніше видане розпорядження територіального управління Держгірпромнагляду Львівській області № 06-01-6/24 від 14.05.2013р. по пунктах 1,2,3, щодо наявності під час проведення гірничих робіт на Демнянському родовищі вапняків, погодження в територіальному управлінні Держгірпромнагляду у Львівській області, календарного плану розвитку гірничих робіт на 2014 рік відповідно до вимог пункту 1.2 розділу VI Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом /далі-НПАОП 0.00-1.24-10/.
2. Підприємство не отримало в установленому порядку дозвіл Держгірпромнагляду на виконання робіт підвищеної небезпеки (Підземні та відкриті гірничі роботи, та маркшейдерські роботи) відповідно до п. 13,14 додатку 2 до Постанови КМУ № 1107 від 26.10.2011р. та п 1.8 розділ IV НПАОП 0.00-1.24-10.
3. Підприємство не отримало результатів випробування та експертного обстеження компресора СО-7Б, що експлуатується в кар'єрі, відповідно до вимог пункту 3.1 розділ IV НПАОП 0.00-1.24-10.
4. Працівникам на виконання робіт не у всіх випадках видавались письмові наряди, відповідно до вимог пункту 1.14, 2.8 розділ IV НПАОП 0.00-1.24-10.
5. Не проходять періодичних перевірок згідно встановленого порядку стропові канати, що використовуються для переміщення видобутих блоків, відповідно до вимог пункту 6.16 розділ V НПАОП 0.00-1.24-10.
6. Не позначені гірничі виробки кар'єра запобіжними знаками де є небезпека падіння в них людей відповідно до вимог пункту 3.2 розділ IV НПАОП 0.00-1.24-10.
Судом встановлено, що відповідно до вимог ч. б ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року № 877-У (надалі - Закон) та вимог п. 2.23 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України (затверджене наказом МНС України від 11.08.2011 р. № 826, зареєстровано в Мінюсті 27.12.2011 р. № 1531/20269, надалі - Положення), за результатами перевірки та у зв'язку з виявленими порушеннями, посадовою особою структурного підрозділу територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області було складено акт перевірки виробничого об'єкта (що належить суб'єкту господарювання) від 24 квітня 2014 року за № 07-01-6/21, в якому задокументовано зазначені вище факти порушення вимог чинних нормативно-правових актів України при проведенні робіт відповідачем, що спричиняють ризик для життя працюючих.
Два примірники акта підписані посадовою особою органу державного нагляду, яка здійснювала захід, та уповноваженою особою суб'єкта господарювання.
Згідно частини 5 статті 4 Закону № 877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону № 877-V орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства.
Матеріалами справи підтверджується порушення відповідачем вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при проведенні робіт, які можуть спричинити ризик для життя і здоров'я працюючих.
Згідно з п.5 ч.1 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Враховуючи вищевикладене, у зв'язку з виникнення умов, за яких подальше продовження робіт підвищеної небезпеки та експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (устаткування для видобутку та транспортування корисних копалин відкритим способом) несе ризик загрози життю працівників, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю працівників, які допускали ведення гірничих робіт на Демнянському родовищі вапняків, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості позовних вимог ТУ Держгірпромнагляду у Львівській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом невідкладного припинення гірничих робіт на на Демнянському родовищі вапняків за допомогою стропових канатів; виконання робіт підвищеної небезпеки (підземних та відкритих гірничих робіт); експлуатацію компресора СО-7Б до усунення зазначених порушень в повному обсязі та отриманняу встановленому порядку рішення на відновлення робіт.
Судові витрати розподілити у відповідності до вимог ст.94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 17-19, 94, 160-163, 183-2 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Малого приватного підприємства "Естет" (81613, Львівська область, Миколаївський район, с. Демня) шляхом невідкладного припинення гірничих робіт на Демнянському родовищі вапняків за допомогою стропових канатів; виконання робіт підвищеної небезпеки (підземних та відкритих гірничих робіт); експлуатацію компресора СО-7Б до усунення зазначених порушень в повному обсязі та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.
3. Стягнути з державного бюджету на користь Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Львівській області (пл. Міцкевича, 8, м. Львів, 79000, код ЄДРПОУ 38008247) судовий збір в розмірі 73,08 грн. (сімдесят три гривні вісім копійок).
Постанова виконується негайно відповідно до п.9 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена сторонами до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Сакалош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2014 |
Оприлюднено | 26.05.2014 |
Номер документу | 38810537 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні